آزانس آزانس .

آزانس

تور آذربايجان

 


تور آذربايجان
جالب است بدانيد كه كشور آذربايجان از سمت شرق با درياي خزر، از سمت جنوب با ايران و از سمت غرب با ارمنستان مرز مشترك دارد. جمهوري آذربايجان يكي از كشورهاي تازه استقلال يافته از شوروي سابق و بزرگ‌ترين كشور ناحيه قفقاز درست در همسايگي ايران مي‌باشد. در ضمن اين كشور 10 ميليون نفري اكثريت مسلمان بوده و در گذشته‌ها جزوي از خاك كشورمان ايران محسوب مي‌شده است. منابع اسلامي از آذربايجان با نام “آران” نام برده‌اند. در ادامه بايد گفت اين روزها تور باكو طرفداران زيادي پيدا كرده چرا كه تنوع اقليمي و آب و هوايي، فرهنگ و رسومات خاص و ديدني، برگزاري جشن‌ها و فستيوال‌‌هاي جذاب، موسيقي سنتي و كلاسيك و در كنار آن وجود شهرهاي باستاني چون گنجه كه آثار تاريخي گرانبها و ارزشمندي را در خود جاي داده‌اند و شهرهاي توريستي ديگر با جنگل‌ها و كوهپايه‌هاي سرسبز و انبوه از پوشش گياهي بكر و غني، سواحل زيباي درياي خزر و حمام‌هاي نفتي بامزه و سنتي و … همه از مواردي به حساب مي‌آيد كه سبب پيشرفت و شناخته شدن آن شده كه هرساله باعث ورود توريست‌ها به اين كشور شده است. تور آذربايجان بهترين فرصت براي بازديد از اين كشور زيبا است.

جالب است بدانيد كه بيش‌تر جمعيت اين سرزمين كهن مسلمان شيعه و ترك‌زبان مي‌باشند و اگرچه زبان‌هاي روسي و ارمني و همين طور تالشي و تاتي نيز در بخش‌هايي از كشور به كار گرفته مي‌شود‌؛ با توجه به سابقه تاريخي آن كه مدت زيادي جزوي از ايران بوده، مردمان اين كشور فرهنگ بسيار نزديكي با مردم ايران دارند و نيز برگزاري جشن‌هايي اعم از: نوروز از اين علائق مشترك و جالب دو ملت سرچشمه گرفته است و در كنار آن موسيقي‌‌هاي محلي آذربايجاني مثل: موسيقي مقامي و كلاسيك نيز بسيار در ميان مردم محبوبيت دارد. شايان ذكر است كه روز به روز فرهنگ غربي در اين كشور در حال رشد كردن مي‌باشد و هرساله گردشگران و مسافران زيادي به خاطر مسابقات و فستيوال‌‌هاي موسيقي معتبر اين كشور به آن سفر مي ‌كنند.

 


در ابتدا بايد توجه داشته باشيد كه در فصل‌هاي بهار و تابستان اين كشور بسيار متنوع‌تر از باقي فصل‌ها مي‌شود. هر زمان‌ كه بخواهيد پكيج سفر دلخواه‌تان به ‌راحتي در دسترس‌تان خواهد بود. البته قيمت تور آذربايجان در فصل زمستان ارزان‌‎تر از فصول ديگر مي‌شود چرا كه مسافران كم‌تري به آن سفر مي‌كنند. پروازها و هتل‌ها، آفرهاي خوبي را به آژانس‌هاي مسافرتي ارائه مي‌كنند؛ بنابراين بسياري از مردم زمستان را براي اين سفر انتخاب مي‌كنند. ولي اگر به دنبال هواي مطلوب‌تر در عين حال قيمت مناسبي هستيد، پيشنهاد مي‌كنيم كه براي انتخاب بهترين گزينه با كارشناسان آژانس سلام پرواز مشورت كنيد كه به طور كامل با شرايط شما بهترين هتل و بليط را به شما معرفي مي‌كنند. توجه داشته باشيد كه تور آذربايجان بسته به شرايط و امكاناتي كه به شما ارائه مي دهد، تفاوت‌ اساسي در قيمت با هم دارند.


جاذبه‌هاي كشور آذربايجان را بشناسيد
قطعا بيش‌تر مسافران به پايتخت آذربايجان يعني تور باكو سفر مي‌كنند‌؛ شهري كه با قدمت تاريخي بسيار زياد و متنوع كلي جاذبه‌هاي مهم و جذاب را در خود جاي داده است. به همين جهت يكي از جاذبه‌هاي مهم گردشگري كشور محسوب مي‌شود. البته در ميان شهرِ مدرن و زيباي باكو شما مي‌توانيد به دل تاريخ سفر كرده و از شهر قديمي باكو به دقت بازديد كنيد. جالب است كه با ورود به آن خواهيد ديد كه بخشي از بافت قديمي شهر با حصار از ساير بخش‌هاي شهر جدا شده است. شما مي‌توانيد در تور باكو از قدم زدن در كوچه پس‌كوچه‌هاي شهر قديمي باكو لذت ببريد و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم اين شهر به راحتي و از نزديك آشنا شويد. اگر دوست داشتيد به جمهوري خودمختار نخجوان هم سري بزنيد، تور نخجوان هم جذابيت هاي زيادي براي گردشگراني ايراني دارد.

در ادامه از جمله جاذبه‌هاي گردشگري آذربايجان مي‌توان به “برج دختر” و “قصر شيروان شاه” اشاره كرد كه اين دو بناي مهم در شهر قديمي باكو قرار گرفته‌اند. ما پيشنهاد مي‌كنيم كه حتما از آن‌ها ديدن نماييد و به دنبال آن “پارك مفاخر” و “ميدان فانتين” هم در كنار”موزه فرش باكو” كه هر كدام جذابيت‌هاي منحصربه‌فرد خودشان را دارند، از ديگر جاذبه‌هاي اين شهر محسوب مي‌شوند. البته در باكو شما جاذبه‌هاي مدرن هم مشاهده خواهيد كرد كه در نوع خود بي‌نظيرند مثلا: “برج‌هاي شعله” و “مركز فرهنگي حيدرعلي­‌اف” كه در سال‌هاي اخير بنا نهاده شده‌اند و اگر علاقه‌مند به موزه‌ها هم هستيد “موزه ملي آذربايجان” كه در شهر باكو واقع شده بهترين گزينه است. با توجه به قرارگرفتن باكو در ساحل درياي خزر، شما مي‌توانيد از تفريحات ساحلي آذربايجان با امكانات ساحلي عالي هم استفاده نماييد.


آب و هواي آذربايجان
جمهوري آذربايجان به دليل منطقه جغرافيايي عالي كه در آن قرار گرفته داراي تنوع آب و هوايي منحصر به‌فردي است. به طوري كه از 11 منطقه آب و هوايي؛ از 9 منطقه با شرايط آب و هوايي مناسب برخوردار است. همچنين موقعيت جغرافيايي اين كشور را مي‌توان به اين صورت شرح داد كه در جنوب قفقاز و منطقه اوراسيا و ما بين آسياي غربي و اروپاي شرقي قرار دارد. جالب است بدانيد كه بسياري از مناطق كشور داراي آب و هوايي معتدل و عالي بوده و نيز ميانگين دما در كشور حدود 15-14 درجه سانتي گراد است. در فصل زمستان دماي هوا در مناطق كوهستاني غربي 9- درجه سانتي گراد و در فصل تابستان هواي خنك با 12 درجه سانتي گراد نيز مي‌رسد، به طور كلي بايد گفت كه آب و هواي شمال و شرق جمهوري آذربايجان خشك و كوهستاني و مناطق جنوب شرقي داراي آب و هواي نسبتا ملايم‌تري مي‌باشد. نكته حائز اهميت اينجاست كه 40 درصد از خاك كشور آذربايجان را كوه‌ها تشكيل داده و مسلما وجود اين كوه‌ها بر روي آب و هواي جمهوري آذربايجان بسيار تاثير دارد. همچنين كوه‌هاي قفقاز كشور را از توده‌هاي هواي قطبي روسيه در زمستان در امان نگه مي‌دارد و مهم‌تر اينكه در فصل تابستان هم درياي خزر باعث عدم خشكي و گرمي كشور مي‌شود.


بهترين زمان سفر به آذربايجان
توجه داشته باشيد كه فصول تابستان و پاييز زمان‌‌هاي بسيار مناسبي براي سفر به آذربايجان مي‌باشد. اما از حق نگذريم كه مسافران و علاقه‌منداني كه با تور آذربايجان سفر مي‌كنند مي‌توانند بهارهايي بسيار خوب و منحصربه‌فردي را براي اولين‌بار در اين سرزمين تجربه كنند و همانند مناطق شمالي ايران، طبيعت آذربايجان در بهار به اوج شكوه مي‌رسد.
آدرس سفارت آذربايجان در تهران:
سفارت آذربايجان در تهران دو دفتر به آدرس‌هاي زير دارد:

پاسداران، خيابان نيستان سوم، كوچه راستون، پلاك 16

شماره تلفن: 02122559553

نياوران، خيابان شهيد پورابتهاج، خيابان خداوردي، كوچه سيزدهم غربي، كوچه شيرافكن، پلاك 5

شماره تماس: 22291144

براي كسب اطلاعات دقيق در مورد روش‌هاي دريافت ويزا مي‌توانيد به هر يك از اين دفاتر مراجعه كنيد يا با شماره تلفن ها تماس بگيريد.

 


منبع : تور آذربايجان


برچسب: تور آذربايجان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۷:۲۶ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور هند

 


تور هند
هند كشوري بسيار باشكوه، فريبنده و زيبا است و حتي اگر هزاران بار هم به اين كشور سفر كنيد، باز هم چيزي‌هايي براي سوپرايز شما علاقه‌مندان دارد. هند بين سواحل طلايي اقيانوس هند و قله‌هاي پوشيده از برف رشته‌ كوه هيماليا قرار گرفته است. كشوري متشكل از شگفتي‌‌هاي طبيعي و ساخت دست بشر، دنياي رنگارنگي از طعم‌‌هاي متفاوت و عطرهاي ناب، صومعه‌‌هاي رازآلود، معبدهاي مبهوت‌كننده، شهرهاي مملو از انسان و پر از همهمه، امپراطوري‌‌هاي گمشده، كاخ‌‌هاي مجلل و زيبا، بازارهاي شلوغ، پارك‌‌هاي ملي بكر، بناهاي تاريخي بي‌نظير و هزاران جاذبه‌ هيجان‌انگيز ديگر كه شبيه آن‌ها را در هيچ جاي اين دنيا نخواهيد ديد. تور هند اين فرصت را به شما مي‌دهد كه اين تفاوت‌هاي جذاب را تجربه كنيد. كشور بزرگ هندوستان را مي‌توان نماد تضادها در دنيا نام برد، چرا كه تنوع و گوناگوني در آن به وضوح ديده مي‌شود و همين تضادها با همه بدي‌ها، خوبي‌هايي هم براي اين كشور داشته است. يكي از اين مزيت‌ها اين است كه باعث شده در سال‌هاي اخير به يكي از قطب‌هاي گردشگري در دنيا بدل شده و بيش‌تر توريست‌ها ترجيح مي‌دهند با تور هند براي سفر، اكتشاف و ماجراجويي و شناخت فرهنگ و آداب و رسوم مردم هند به آن بروند.


اطلاعات مهم كشور هند
هندوستان در قاره زيباي آسيا واقع شده كه از جنوب به اقيانوس هند و از شمال به رشته كوه‌‌هاي هيماليا مي‌رسد. درياي عرب و خليج بنگال به ترتيب در غرب و شرق آن قرار دارند و نيز هند با كشورهاي پاكستان‌، چين‌، نپال‌، بوتان‌، برمه و بنگلادش هم مرز مي‌باشد. مساحت آن 3287590 كيلومتر مربع است كه 2973190 كيلومتر مربع آن را خشكي تشكيل داده است. جمعيت اين كشور 1.029.991.145 نفر كه به ترتيب جمعيت شهري‌: 27%، جمعيت روستايي‌: 73%، نرخ رشد جمعيت‌ 1/55% و نيز اقوام و نژادهاي ديگر همچون هندواروپايي‌: 72%، دراويدي: 25%، مغولي و غيره 3% مي‌باشد. در هند صدها زبان و هزاران گويش و لهجه وجود دارد كه علاوه بر دو زبان هندي و انگليسي كه در قانون اساسي اين كشور زبان رسمي اعلام شده ‌است، شما 22 زبان ديگر در يك يا چند ايالت در موقعيت زبان رسمي خواهيد ديد كه 40 درصد از جمعيت اين كشور، به اين زبان صحبت مي‌كنند. در آخر جالب است بدانيد كه مسلمانان اين كشور بيش‌تر به زبان اردو صحبت مي‌كنند.

بايد گفت كه كشور هند بخش بزرگي از جنوب قاره آسيا را در بر گرفته كه پايتخت آن دهلي نو است. نوع حكومت اين كشور، جمهوري مشروطه بوده كه به نمايندگي از اقوام و ملل گوناگون هندي حكومت مي‌كند. بخشي از تفريح مسافران و گردشگران در تور هند آشنايي با اقوام و زبان‌هاي متنوعي است كه در اين كشور وجود دارند. همچنين هند يكي از پرجعيت‌ترين كشورهاي جهان بوده كه يك ششم كل جمعيت دنيا در آن زندگي مي‌كنند. بي‌دليل نيست كه كشور هند مقام دومين كشور پرجمعيت جهان را پس از چين به خود اختصاص داده است. جالب است بدانيد بيش از دوازده گروه اصلي قومي و زباني و صدها گروه زباني فرعي كه از خانواده‌هاي زباني مختلف نشات مي‌گيرند در هند هستند. در سفر با تور هند مي‌توانيد اقليت‌هاي مذهبي اين ديار مانند مسيحيان، مسلمانان، بودايي‌ها، سيك‌ها و جين‌ها را ببينيد كه همه خود را هندي محسوب مي‌كنند.

 

اختلاف ساعت با تهران: هند در منطقه‌‌ي زماني UTC/GMT +5:30 واقع شده است و ساعت رسمي آن 2 ساعت از تهران جلوتر است.
زبان رسمي: زبان هندي
واحد پول: روپيه است كه با كد ايزوي (INR) شناخته مي‌شود و هر روپيه‌ هند معادل 58 تومان است.
برق شهري: 220 ولت و 50ض هرتز
كد كشور: 91+
شماره اضطراري: پليس 100
آتش ‌نشاني: 101
آمبولانس: 102 و البته در هند شماره‌ 112 نيز به موارد اضطراري اختصاص دارد و از طريق اين شماره مي‌توانيد با پليس، آتش‌نشاني يا اورژانس پزشكي در تماس باشيد.
جهت رانندگي: چپ
نقشه گردشگري هند

قيمت تور هند
هندوستان سرزمين جاذبه‌هاي رنگارنگ، تاريخ و فرهنگ كهن و غني مي‌باشد كه باعث شده هر گوشه از اين كشور جلوه‌اي بي‌نظير از تمدن آسيايي را به نمايش علاقه‌مندان خود بگذارد. طبيعتا هزينه سفر به هر يك از شهرهاي اين كشور پهناور، با شهر ديگر متفاوت خواهد بود. اما نگران قيمت تور هند نباشيد زيرا ما در سلام پرواز با ارائه تور لحظه آخري و تور ارزان قيمت هند در تمامي ايام سال، شرايط را به گونه‌اي براي شما فراهم كرده‌ايم تا با كم‌ترين هزينه براي تور مسافرتي‌تان، بيش‌ترين لذت را از سفرتان و پكيج تور انتخابي خود ببريد. لازم به ذكر است كه قيمت تور هند براساس قيمت بليط هواپيما پرواز داخلي (قشم اير، ايران اير و ماهان) و پرواز خارجي (اير اينديا، جت ايرويز، اينديگو و …) به مقصد اين كشور و قيمت هتل رزرو شده در هند بسيار متفاوت و متغيير است و علاوه بر اين دو فاكتور كه تاثير زيادي در قيمت تور هند شما دارند، تعداد روزهاي مدت تور و فصلي كه در آن به هند سفر مي‌كنيد هم مي‌تواند نرخ تور را دستخوش تغييراتي كنند. لذا در بالاي همين صفحه ما قيمت‌هاي مختلفي براي تورهاي مسافرتي اين كشور را خدمت شما ارائه خواهيم كرد تا با توجه به بودجه مورد نظرتان، بهترين انتخاب تور را داشته باشيد.


تور هند ارزان
اساسا سفر به هند، در مقايسه با كشورهاي همسايه گران‌تر تمام مي‌شود. فاصله اين كشور با ما زيادتر است و معمولا تورها به صورت تركيبي و بازديد از دو يا سه شهر برگزار مي‌شوند. با اين حال، ما هميشه سعي مي‌كنيم در پكيج‌ها طيف متنوعي از قيمت‌ها را ارائه كنيم تا هر كس با هر سليقه و بودجه اي بتواند از سفر كردن لذت ببرد. با بررسي دقيق جزئيات مي‌توانيد بودجه سفر خود را مديريت كنيد. يك ايرلاين داخلي و يك هتل سه يا چهار ستاره را انتخاب كنيد تا هزينه‌هاي سفر كم‌تر شوند. ضمنا با خريد و يا رزرو تور هند و همراهي شما با ما بخش زيادي از دغدغه‌هاي‌تان را حذف مي‌كنيد، همچنين تور ارائه شده مجموعه ما مي‌تواند براي شما امكاناتي همچون گشت شهري (در شهرهاي دهلي، آگرا و جيپور)، ترانسفر فرودگاهي (حمل و نقل از يا به فرودگاه)، بيمه مسافرتي (بيمه حين سفر به هند در تمام مدت تور)، راهنماي فارسي زبان (آشنا به ديدني‌هاي هند و قوانين) و معرفي بهترين مراكز خريد در هند با تخفيف‌هاي باور نكردني را براي‌تان فراهم بسازد و شما مسافران عزيز هم اينگونه با خيال راحت از جاذبه‌هاي ديدني هند و به خصوص مهم‌ترين كلان شهرهاي هند مثل دهلي، آگرا و جيپور نهايت لذت را خواهيد برد.


تور هند لحظه آخري
بعضي افراد هميشه آماده سفر كردن هستند و كارها را سخت نمي‌گيرند. (بر عكس بسياري از ما كه براي يك سفر كوتاه از چند ماه قبل برنامه‌ريزي مي‌كنيم!) تورهاي لحظه آخري و آفرهاي ويژه آژانس‌ها، كاملا مناسب اين گونه افراد است. وب‌سايت ما را هميشه مد نظر داشته باشيد و حواس‌تان به پيشنهادهاي ويژه و تخفيف‌ها باشد. در اين حالت مي‌توانيد تورها را به قيمت ارزان‌تري خريداري كرده و سفري با امكانات كامل را تجربه كنيد. حتما تور هند لحظه آخري را مورد نظر قرار داده كه زيبايي‌هاي بي‌نظير اين كشور كهن را در آن تجربه كنيد.


بهترين زمان سفر به هند
در مجموع آب و هواي هند بيش‌تر ايام سال گرم مي‌باشد، البته از هر منطقه‌اي به منطقه‌ ديگر، وضعيت آب ‌و ‌هوا تغييرات قابل توجهي دارد. سردترين آب ‌و ‌هواي هند از اواخر نوامبر تا ابتداي مارس خواهد بود. در اين مدت، صبح‌ و غروب هوا بسيار سرد مي‌شود و روزها اكثرا آفتابي هستند و در ادامه گرم‌ترين آب ‌و‌ هواي هند كه بسيار نامطبوع و با خشكي همراه بوده بين ماه‌‌هاي مارس تا ژوئن تخمين زده شده و فصل بارندگي يا مانسون در بيش‌تر مناطق در تابستان و بين ژوئن و اوايل اكتبر مي‌باشد. بهترين زمان سفر با تور هند مي‌تواند به سليقه و علاقه مسافر نيز بستگي داشته باشد چرا كه ممكن است تعدادي از گردشگران خواهان مسافرت در فصل‌هاي باراني باشند و برعكس. البته نكته ديگري كه در تور هند بايد دقت داشته باشيد اين است كه به تفريحات گردشگري آن توجه كنيد چرا كه بسياري از اين تفريحات به احتمال زياد به شرايط آب و هوايي اين كشور بستگي داشته باشد. البته امكان دارد مسافراني باشند كه بهترين زمان سفر با تور هند را زماني بدانند كه بهترين آفرها با بهترين قيمت‌ها ارائه مي‌شوند. لذا توصيه مي‌كنيم كه مسافران محترم تمام موارد بالا را مد نظر قرار داده تا هنگام سفر به هند بتوانند لذتي كامل را در اين مقصد گردشگري تجربه كنند.

 

توجه داشته باشيد كه تغييرات شديد آب و هوا در هندوستان امري بسيار عادي و متداول بوده و هنگام سفر به اين كشور بايد اين موضوع را بدانيد. فصل تابستان در ايالت‌هاي جنوبي و مركزي هند بسيار گرم و سوزان است و به ويژه شهرهايي اعم از: ناگپور، چناي، رانچي يا حيدرآباد شاهد گرماي به نسبت زيادي هستند. از طرفي، در فصل زمستان مناطق شمالي‌تر هند مثل دهلي نو شاهد سرما و مه زيادي بوده و مناطق هيماليايي شمال هند آنقدر سرد و پوشيده از برف مي‌شوند كه عملا تردد به آن‌ها براي شما غيرممكن خواهد بود. بنابراين همان طور كه متوجه شديد در نقاط مختلف هند آب و هواهاي بسيار گوناگوني وجود داشته و بهترين زمان سفر به هند كاملا به مقصد شما بستگي دارد. در مورد برخي شهرهاي آن، بهار بهترين زمان سفر به هند است، در مورد برخي ديگر تابستان و برخي ديگر زمستان يا فصل مانسون زمان مناسبي براي سفر به شمار مي‌رود. اما خوبي هند اين است كه آنقدر پهناور و بزرگ است كه در هر زماني از سال كه بخواهيد مي‌توانيد به يك خطه كاملا خوش آب و هوا سفر كرده و از سفرتان نهايت لذت را ببريد.
جاذبه‌هاي گردشگري هند
 


تاج محل | Taj Mahal
 


تاج محل در آگرا به نوعي نماد اين كشور هم محسوب مي‌شود و اينكه آرامگاه بسيار عظيمي از مرمر سفيد است كه بين سال‌هاي 1632 و 1653 ميلادي به فرمان امپراتور موقال، شاه جهان و به يادبود همسر مورد علاقه‌‌اش ساخته شده است. اين بنا كه “قطره اشكي بر گونه‌ ابديت” هم ناميده مي‌شود، يكي از شاهكارهاي معماري موقال و يكي از بزرگ‌ترين جاذبه‌هاي توريستي هند هم شناخته مي‌شود. علاوه بر آرامگاه گنبدي مرمر سفيد، تاج محل شامل چندين ساختمان زيباي ديگر، حوض‌هاي بزرگ و باغ‌هاي وسيع زينتي با درختان و بوته‌‌هاي گل‌دار هم هست كه مسافران را شيفته و مجذوب عظمت خود مي‌كند. جالب است بدانيد كه بناي تاج محل به هنگام طلوع آفتاب به رنگ‌هاي شيري و سپس نقره‌اي و صورتي تبديل مي‌شود و در هنگام غروب آفتاب به رنگ طلايي در مي‌آيد. از همه مهم‌تر اينكه اين بناي باشكوه براي تمامي فصول سفر با تور هند ارزش چنديدن بار ديدن را دارد. يكي از جشنواره‌هاي معروفي كه بسياري از مسافران را براي ديدن تاج محل به سوي خود دعوت مي‌كند جشنواره Sharad Purnima است. در تور هند توجه داشته باشيد كه اين جشنواره در اولين ماه كامل پس از بادهاي موسمي و نيمه شب بي‌ابر در ماه اكتبر، زماني كه نور مهتاب روشن‌ترين و رومانتيك‌ترين شكل خود را دارد، پذيراي عشاق است. البته تعداد زيادي از مسافران تور هند نيز در اواسط فصل مونسون به ديدار تاج محل مي‌شتابند كه در اين زمان مرمر آن شفاف شده و تصوير آن در كانال‌هاي آبي باغ‌هايش محو مي‌گردد.

نوع معماري تاج محل نيز مورد توجه بسياري از توريست‌هاي تور هند قرار مي‌گيرد چرا كه دروازه باغ‌هاي آن در نوع شاهكار بوده و داراي قوس‌هاي مرمرين، اتاقك‌هاي گنبددار در هر چهار طرف و دو رديف يازده چتري در بالاي ورودي مي‌باشند. بخش ديگري از تاج محل، چهار باغ بوده كه از منظر معنوي نماد بهشتي است كه ممتاز محل به آن رفته است.

 

معبد ويروپاكشا | Virupaksha
معبد ويروپاكشا واقع در شهر “هامپي” به عنوان يك مقبره‌ كوچك ساخته شد و تحت سلطه‌ ويجاياناگارا تبديل به مجتمعي بزرگ شده است كه اين روزها براي توريست‌هاي خارجي محبوبيت ويژه‌اي پيدا كرده است. اعتقاد بر آن است كه اين معبد از زمان ساخت مقبره‌ كوچك در قرن 7 قبل از ميلاد تا كنون به طور بي ‌وقفه مورد استفاده بوده كه به نوعي آن را به قديمي‌ترين معبد هندو در هند هم مي‌گويند.

 

مرداب‌هاي كرالا | Kerala
مرداب‌هاي كرالا زنجيره‌اي از مرداب و درياچه‌‌هاي زيبايي است كه در ايالت كِرالا و به موازات درياي عرب جاي گرفته‌اند. مرداب‌‌هاي كرالا در اصل خانه‌ بسياري از گونه‌هاي منحصر به فرد آبزيان همچون: خرچنگ، قورباغه، پرندگان آبي و حيواناتي مانند سمور دريايي و لاك ‌پشت و … است. امروزه قايق سواري، با استفاده از كِتووالام كه در اصل نام قايقي سنتي بوده كه از برنج ساخته مي‌شود كه امروزه تبديل به هتل‌‌هاي معلق هم شده است. علاوه بر اين، چرخ‌زدن بر روي اين مرداب‌ها به يكي از پرطرفدارترين فعاليت‌هاي توريستي براي مسافران خارجي تبديل شده است.

 


واراناسي | Varanasi
واراناسي در سواحل رود گَنگ قرار گرفته است. براي هندوها، بودايي‌ها و جين‌‌ها مقدس ارزش زيادي دارد و همچنين يكي از قديمي‌ترين شهرهاي مداوم مسكوني دنيا هم محسوب مي‌گردد. ضمنا واراناسي از خيلي جهات متجلي بهترين و بدترين جنبه‌‌هاي هندوستان است و مي‌تواند براي عده‌اي كمي خسته كننده باشد و شايد صحنه‌ اداي قرباني زائران در رود گَنگ در هنگام طلوع در كنار پس ‌زمينه‌ معابد چند صد ساله تاثيرگذارترين صحنه‌ دنيا باشد كه قطعا در سفر با تور هند ارزش ديدن را خواهد داشت. گفتن اين نكته الزامي است كه مسافران تور هند نمي‌توانند بدون ديدار از واراناسي به عمق معنوي هند پي ببرند چرا حقيقت رويارويي دراماتيك مرگ و زندگي در رودخانه گنگ و علم و خرافات آن شما را در رمز و رموز بي‌پايان آن فرو مي‌برد. اين شهر سه هزار ساله كه مربوط به قرن هيجدهم بوده هيچ معبدي در آن وجود ندارد.
بهترين هتل‌هاي هند
 


هتل پريد پلازا ارسيتي نيو دهلي | The Pride Hotel Aerocity New Delhi
هتل Pride Plaza در دهلي نو اقامت راحتي را به مهمانان خود ارائه مي دهد و در اين هتل اينترنت واي فاي و به صورت رايگان در همه مناطق هتل در دسترس است. پرسنل اين هتل به زبان‌هاي انگليسي و هندي صحبت مي‌كنند. از امكانات اين هنل مي‌توان به: پاكيزگي عالي هتل، قيمت مناسب نسبت به امكانات ارائه شده در مقايسه با ساير هتل‌هاي دهلي نو، فاصله نزديك با اكثر مكان‌هاي توريستي و تفريحي دهلي نو (باعث صرفه جويي در زمان و هزينه رفت و آمد شما)، وجود پرسنل مجرب و با اخلاق، خدمات چك كردن سريع در زمان تحويل گرفتن و يا تحويل دادن اتاق‌ها، اجراي موسيقي زنده، استخر در فضاي باز، اسنك بار، اتاق‌هاي ضد صدا، صندلي‌هاي ساحلي يا آفتابگير رايگان و … اشاره نمود.

 


هتل كلاريج دهلي | The Claridges Hotel
هتل كلريج درست در دهلي نو در قلب لوتينس دهلي واقع شده است. اين هتل داراي 132 اتاق بسيار زيبا دقيقا در مجاورت مناطق تجاري، ساختمان‌هاي ديپلماتيك، مراكز خريد مهم شهر و اماكن تاريخي همچون گيت هند و رشتراپاتي باوان مي‌باشد. هتل انتخاب بسيار عالي براي اقامت است و از اتاق‌هاي مرتب و بي‌نظير گرفته تا سوئيت‌هاي لوكس كه برخي تراس اختصاصي خود را دارند، مي‌تواند متنوع‌ترين سليقه را در بر بگيرد. سبك اتاق‌ها تركيبي از سبك‌هاي كلاسيك و معاصر هستند و دكوراسيون لابي و تمام طبقات از مرمر و غرق در مبل‌هاي قرمز رنگ است و داراي امكانات متنوعي مي‌باشد.

 


هتل ايمپريال دهلي | The Imperial New Delhi
هتل ايمپريال نه تنها يكي از بهترين هتل‌هاي لوكس دهلي به شمار مي‌رود، بلكه به عنوان يكي از بهترين هتل‌هاي قاره آسيا حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد و جايزه‌هاي گوناگوني هم دريافت كرده است. خصوصيتي كه هتل ايمپريال را متفاوت از ديگر هتل‌هاي لوكس اين كشور مي‌كند، جو قديمي و ديزاين متفاوت و زيباي آن است. ساختمان هتل ايمپريال، يك ساختمان بازسازي شده به سبك ويكتوريان است كه در اوايل دهه 1930 ميلادي بنا نهاده شده و اينكه اين هتل لوكس به نوعي كاربري موزه نيز دارد و كلكسيوني فاخر از هنر و آيتم‌هاي تاريخي دارد و اينكه بازديد از آن به همه هنردوستان و علاقه‌مندان به تاريخ قطعا پيشنهاد مي‌شود. در ضمن اين هتل 190 اتاق و 45 سوئيت دارد و همه آن‌ها داراي وان‌هاي حمام مرمرين هستند و يكي از سوئيت‌هاي هتل ايمپريال حدود 200 متر مربع است و به عنوان يكي از بهترين سوئيت‌هاي هتلي كل آسيا نام برده مي‌شود.

 


هتل شانگري لاس اروس هند | Shangri-La’s – Eros Hotel
هتل شانگري لاس اروس يك هتل لوكس و فاخر در مركز شهر زيباي دهلي است. اين هتل كه يك شعبه از هتل‌هاي زنجيره‌اي “هونگ كونگ” است و چند سال قبل به طور كامل بازسازي شده است. رستوران‌هاي هتل شانگري لاس اروس غذاهاي بي‌نظير و خوشمزه‌اي را سرو مي‌كنند. به طور كلي تم اين هتل آسيايي بوده، اما كاملا مطابق طراحي‌هاي روز دنيا طراحي شده است و ديزاين كاملا معاصري دارد. اين هتل هميشه شلوغ و پرهياهو هست و معمولا جوانان از اقامت در آن خيلي زياد استقبال مي‌كنند. ضمنا هتل شانگري لاس اروس 323 اتاق و سوئيت دارد كه هر كدام زيبايي‌هاي منحصر به فردي دارد. اتاق‌هاي اين هتل نسبت به اتاق‌هاي هتل‌هاي لوكس ديگر دهلي كوچك‌تر هستند و اين هتل شانگري لاس اروس نزديك ايستگاه قطار دهلي نو است و حدود 45 دقيقه با فرودگاه دهلي فاصله دارد.
آدرس سفارت هند در تهران
دفتر سفارت هند در خيابان بهشتي، خيابان ميرعماد، خيابان نهم، شماره ۲۲ قرار دارد. متقاضيان براي اخذ ويزا و كسب اطلاعات دقيق، مي‌توانند با شماره تلفن ۸۸۷۵۵۱۰۲ تماس بگيرند براي دريافت اطلاعات بيش‌تر به سايت www.indiavisairan.com مراجعه يا از پست الكترونيكي [email protected] استفاده كنيد.
سوالات متداول
براي سفر به هند، تور تك بهتر است يا تركيبي؟اين مسئله به زمان و بودجه شما بستگي دارد. هر يك از شهرهاي هند جاذبه هاي خاص خود را دارند و اگر فرصت كافي داشته باشيد، بازديد از چند شهر در تورهاي تركيبي مي تواند بسيار جذاب باشد.
بهترين بازارهاي محلي دهلي كدامند؟معروف ترين بازار در دهلي، بازار خان نام دارد كه بيشتر به طبقه مرفه اختصاص دارد و لوازم و لباس هاي لوكسي را مي توانيد در آن پيدا كنيد. بازار دهلي هاآت نيز بهترين صنايع دستي فلزي و چوبي و همچنين پارچه هاي محلي را ارائه مي كند.
كدام شهر هند بيشترين جاذبه ها را دارد؟هند سرزمين شگفتي ها است و هر يك از شهرها زيبايي هاي خاص خود را دارند. با اين حال، دهلي، آگرا و جيپور به مثلث طلايي هند مشهور شده اند و بيشترين تعداد گردشگر را پذيرايي مي كنند.
چگونه از دهلي به گوا برويم؟از تمامي شهرهاي بزرگ و مهم هند، از جمله دهلي، پروازهاي مستقيم به گوا وجود دارد. فرودگاه Goa International ميزبان اين پروازها است.

 


منبع : تور هند


برچسب: تور هند،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۳:۵۰ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور گوا

 

تور گوا
تور گوا در واقع مي‌تواند گزينه‌ بسيار مناسبي براي گذراندن تعطيلات شما باشد و گوا در اصل يك مقصد گردشگري كامل و پر از جذابيت است. فراتر از سواحل زيبايش؛ تركيبي از فرهنگ هندي و پرتغالي، غذاي دريايي، سواحل شني، ورزش‌ها و تفريحات آبي، همه و همه توانسته اين مقصد مهم توريستي را زبانزد عام و خاص كند. البته مهم‌ترين جاذبه‌ اين منطقه، سواحل شني زيبا و بكر آن است كه هر كدام از ساحل‌‌هاي اين منطقه، حال و هواي خاص خود را دارند. مي‌توان گفت كه هم سواحل شلوغ و پرجنب و جوش در گوا وجود دارد و هم سواحل دنج و آرام … و اينكه شما كاملا دستتان براي انتخاب باز است. شايد براي‌تان جالب باشد بدانيد كه بسياري از گردشگران و مسافران اين منطقه براي شركت در كلاس‌هاي يوگا و مديتيشن گوا را انتخاب مي‌كنند و در كنار اينها تجربه ورزش‌هاي آبي مختلف مثل موج‌سواري، قايق‌‌سواري و رودگردي، از گوا يك مقصد گردشگري ورزشي كامل و بسيار هيجان‌انگيز ساخته است. بعد از اين موارد، غذاهاي لذيذ هندي يكي ديگر از دلايل جذب گردشگران به اين منطقه است چرا كه عطر و طعم غذاهاي اين منطقه، هر گردشگري را شگفت‌زده و متحير خواهد كرد. همه اين موارد باعث شده كه اين مقصد گردشگري، متقاضي‌هاي خاص خود را داشته باشد.
اطلاعات مهم شهر گوا
گوا، در سواحل غربي كشور هند منطقه كونكان قرار گرفته است و اين شهر از شمال با ايالت ماهار اشتارا و از شرق و جنوب با ايالات كارانتاكا احاطه شده است. مساحت شهر گوا 3702 كيلومتر مربع بوده كه كوچك‌ترين ايالت هند هم محسوب مي‌شود. از نظر جمعيت بر طبق آمار سرشماري كه در سال 2017 ميلادي انجام گرفته اين شهر 1807000 نفر مي‌باشد. ضمنا مركز ايالت گوا شهر پانجي يا پانجيم است كه از زمان پرتغالي‌ها بر جاي مانده و هنوز ساختمان‌ها و كليساهاي بزرگ و با شكوهي از آن زمان در اين شهر وجود دارند كه براي مسافران محبوبيت ويژه‌اي دارد.

 

زبان رسمي: زبان كونكاني
واحد پول: روپيه هند (INR)
نوع برق شهري: برق شهري در گوا 220 ولت و 50 هرتز
كد كشور: 91+
شماره‌هاي اضطراري: شماره پليس: 108
شماره آتش نشاني: 100
آمبولانس: 101
خط كمك به بانوان: 1091
اختلاف ساعت با تهران: 2 ساعت و نيم از تهران جلوتر است
فرودگاه‌هاي بين‌المللي:‌ فرودگاه دابوليم
نقشه گردشگري گوا

قيمت تور گوا
قيمت تور گوا در زمان‌هاي مختلف سال بسته به اين كه در فصل پرتوريست به آن سفر مي‌كنيم يا نه كاملا متفاوت است. اغلب تور گوا در تعطيلات و فصل‌هاي بهار و زمستان بيش‌ترين طرفداران را به خودش اختصاص مي‌دهد و در اين زمان گردشگران بيش‌تري اين مقصد را براي سفر انتخاب مي‌كنند. از طرفي سفر به كشورهاي خارجي علاوه بر تاثير اوضاع اقتصادي ايران به شرايط اقتصادي كشور مقصد و همين طور نرخ ارز نيز وابسته مي‌باشد. اما موضوعي كه بايد در مورد قيمت تور دهلي به آن توجه كنيم اين است كه براي كاهش هزينه‌هاي سفر به دهلي، توجه به زمان سفر و ستاره‌هاي هتل در رزرو اتاق را بايد اولويت قرار داد. در ادامه نگران قيمت تور گوا نباشيد چرا كه مجموعه سلام پرواز با ارائه تور لحظه آخري و ارزان قيمت گوا، شرايط را به گونه‌اي متفاوت براي شما فراهم كرده است تا با كم‌ترين هزينه، بيش‌ترين لذت را از سفرتان و پكيج تور انتخابي خود ببريد و اينكه از اين رو متنوع ترين تور گوا را در بالاي همين صفحه قرار داديم تا با توجه به بودجه مورد نظرتان، بهترين انتخاب را داشته باشيد و نيز قيمت تور گوا با توجه به نوع هتل، نوع ايرلاين (بليط پرواز ايراني يا خارجي به مقصد گوا) و ساير امكانات ارائه شده در تور متغير مي‌باشد و لازم به ذكر است كه قيمت تور دهلي براساس قيمت بليط هواپيماي پرواز ايراني (قشم اير، ايران اير و ماهان) و پرواز خارجي (اير اينديا، جت ايرويز، اينديگو و …) به اين مقصد و نيز قيمت هتل رزرو شده در اين شهر متفاوت و متغيير محاسبه مي‌شود و علاوه بر اين دو فاكتور كه تاثير زيادي در قيمت تور انتخابي شما دارند، تعداد روزهاي مدت تور و فصلي كه در آن به گوا سفر مي‌كنيد نيز نرخ تور دهلي را دستخوش تغييراتي خواهد كرد.

 
تور گوا ارزان
ارزان بودن يك تور مي‌تواند دلايل مختلفي داشته باشد به طور مثال انتخاب هتل با ستاره كم‌تر يا پروازهاي ايراني و … همه مي‌تواند در كاهش هزينه موثر باشد. از طرفي در بعضي فصل‌ها حجم سفر كم مي‌شود و همين نيز باعث مي‌شود در آن مدت قيمت‌ها كم‌تر باشد. مثلا براي سفر به گوا فصل تابستان يكي از فصل‌هاي بد است چرا كه دما به شدت بالا مي‌رود و گاهي تا 45 درجه هم مي‌رسد اگر به اين شرايط آب و هوايي عادت داشته باشيد مي‌توانيد تورهاي ارزاني را پيدا كنيد. از طرفي اوايل پاييز اغلب مردم سرگرم درس و مدرسه كودكانشان هستند و خود به خود حجم سفرها كاهش مي‌يابد كه باز هم فرصت خوبي براي تور ارزان گوا فراهم مي‌شود. پس اگر هوشمندانه رفتار كنيد و زمان درست را براي سفرتان انتخاب كنيد مي‌توانيد به اين مقصد سرسبز و بكر ارزان سفر كنيد.

 
تور گوا لحظه آخري
خوب اگر مسافر تور گوا هستيد و مهم‌تر به دنبال پكيج‌هاي ويژه (خريد بليط هواپيما به گوا و رزرو هتل در اين شهر) هستيد، خوشبختانه انتخاب آفرهاي دقيقه 90 بهترين گزينه برايتان خواهد بود. در تورهاي لحظه آخري مي‌توان قيمت‌هاي خوبي پيدا كرد تنها بايد هميشه آماده سفر باشيد و پاسپورتتان نيز اعتبار داشته باشد. تورهاي لحظه آخري تنها توسط آژانس‌هاي چارتر كننده اجرا مي‌شوند، بنابراين منطقي‌ترين گزينه انتخاب همين آژانس‌ها است. سفر به شهر توريستي گوا در تمامي فصل مي‌تواند يكي از بهترين و خاطره‌انگيزترين سفرهاي شما در زندگيتان باشد؛ همچنين آژانس سلام پرواز با ارائه بهترين تور گوا و تور ارزان گوا شرايط را به نحوي براي شما مسافران عزيز خود ايجاد كرده است تا با كم‌ترين هزينه، بيش‌ترين لذت را تجربه نماييد و اين روزها با توجه به نزديك شدن به فصل پاييز اين آژانس مسافرتي قيمت‌هاي متنوع و مناسبي را براي تور گوا در پاييز و زمستان به مسافران ارائه مي‌دهد كه با توجه به بودجه و سليقه مورد نظرتان، بتوانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد و در آخر توجه داشته باشيد كه قيمت با توجه به نوع ايرلاين، نوع هتل و ديگر خدمات ارائه شده متغير خواهد بود.


چگونه به گوا برويم؟
پيش از سفر به كشور هند لازم است كه براي دريافت ويزاي اين كشور اقدام كنيد، كه دو راه پيش روي شما قرار دارد؛ يكي اينكه مي‌توانيد خود براي گرفتن ويزا اقدام كنيد و به سفارت هند در تهران برويد و يا اينكه اينكار را از آژانس‌هاي مسافرتي بخواهيد برايتان انجام دهند. نوع ويزاي گردشگري به اين مقصد به 2 صورت است: 1- ويزاي گردشگري با اعتبار 1 سال با قيمت 100 دلار 2- ويزاي گردشگري با اعتبار 1 تا 5 سال با 200 دلار. لازم به ذكر است كه براي رفتن به گوا در مسير هوايي دو راه خواهيد داشت يا با پروازهاي خارجي و توقف دار به گوا برويد و يا ابتدا با پرواز ايراني به بمبئي برويد و سپس با پروازهاي ارزان هندي خودتان را به گوا برسانيد. روش اول: بليت هواپيما تهران – گوا و روش دوم: بليت هواپيما تهران – بمبئي؛ انتخاب با شماست. در ادامه برخي از خطوط هوايي مستقيم به گوا پرواز دارند، اما اين را هم بدانيد اكثر پروازهاي بين‌المللي از طريق بمبئي وارد گوا مي‌شوند. هواپيماي هند دو بار در هفته پروازهاي بين‌المللي به كويت و امارات متحده عربي انجام مي‌دهد. همچنين اير عربستان پرواز تخفيفي به شارجه دارد و نيز پروازهاي انگلستان، آلمان، روسيه و سوئيس از ديگر پروازهايي است كه مي‌توانيد از گوا آن‌ها را تجربه كنيد. بسياري از شركت‌هاي هواپيمايي داخلي پروازهاي روزانه به بنگلور، دهلي، حيدرآباد، بمبئي، پونا، چناي، جيپور، احمد آباد و كژي كد (كاليكوت) دارند. ضمنا از ايران نيز روزانه پروازهاي به سمت گوا انجام مي‌گردد و شما براي تهيه بليط هواپيما گوا مي‌توانيد از طريق سايت سلام پرواز اقدام نماييد.

 
بهترين زمان سفر به گوا
در ابتدا بايد به شما بگوييم كه بهترين زمان براي سفر به گوا بين ماه‌هاي نوامبر و مارس است، در اين ماه‌ها آب و هواي گوا معتدل و همراه با نسيم‌هاي خنك و دلنواز است؛ فصل تابستان در گوا در ماه‌هاي (مارس، آوريل، مي و اكتبر) مي‌باشد كه هواي شهر بسيار گرم بوده تا جايي كه درجه حرارت به 40 درجه سانتي گراد مي‌رسد و چون يك شهر ساحلي است، در نتيجه به همان اندازه سطح رطوبت هم در اين فصل بالا مي‌رود كه شايد مطلوب شما نباشد ولي در عوضش تفريح در درياي آبي و ملايم و از سواحل آن براي ريلكس كردن و آفتاب گرفتن مي‌توانيد بهره ببريد و در ضمن صبح‌ها و شب‌ها در تابستان هوا عالي و دلچسب مي‌شود، اما ظهر تا عصر غير قابل تحمل است! در ضمن گوا در تابستان چندان شلوغ نيست و قيمت تورها هم نسبتا پايين‌تر است و مهم‌تر به جز فاكتور گرما، شايد بهترين زمان براي سفر به گوا؛ از نظر صرفه‌جويي در هزينه‌ها همين فصل باشد؛ در ادامه توجه داشته باشيد كه آب و هواي موسمي بين (ژوئن، جولاي، اوت، سپتامبر) فصلي است كه به هيچ عنوان براي سفر به گوا پيشنهادش نمي‌كنيم و شهر همواره پر از بارش و بادهاي فصلي مي‌باشد و از سواحل و جاذبه‌هاي شهر نمي‌توان لذت برد ولي در عوض زمستان گوا در ماه‌هاي (نوامبر، دسامبر، ژانويه، فوريه) مي‌باشد كه بهترين و معتدل‌ترين فصل براي سفر در اين ماه‌ها است، هوا بسيار دلپذير و شهر بسيار پاك و زيباست.


جاذبه‌هاي گردشگري گوا
 
سواحل گوا | Goa beaches
خط ساحلي ماسه‌‌اي و طولاني گوا به دليل داشتن سواحل متنوع و زيبايش به شهرت زيادي رسيده است. اين سواحل براي همه گردشگران با هر سليقه‌اي تفريحات جذاب و هيجان انگيزي ارائه مي‌كند؛ از تفريحگاه‌هاي لوكس گرفته تا كلبه‌‌ها و جشن‌ها و ميهماني‌‌هاي پرشور و عالي همگي شما را سوپرايز مي‌كند. بازديد از سواحل گوا بستگي به انتخاب هر كدام از اين تفريحات براي شما دارد مثلا اگر به ورزش‌هاي آبي علاقه‌منديد سري به ساحل باگا (Baga) بزنيد و يا اگر دوست داريد در جمع هيپي‌‌ها بپيونديد به ساحل آرامبول (Arambol) برويد. اگر هم دوست داريد تفريحات شگفت‌انگيز خود را به ‌تنهايي تجربه كنيد، سواحل آگوندا (Agonda) و پانتِم (Pantem) بهترين گزينه براي تفريح و خوش‌گذراني هستند.

 

 

شهر قديم گوا | Old Goa
اين شهر قديمي و جذاب شهري تاريخي درست در شمال استان گوا قرار دارد كه در گذشته 200 هزار نفر جمعيت را در خود جاي داده است. اين شهر در قرن پانزدهم ميلادي به دست سلطنت بيجاپور ساخته شد و از قرن 16 تا 18 ميلادي، پايتخت هند پرتغالي هم بوده و همچنين شهر قديم گوا داراي پيشينه‌ تاريخي با ارزشي و بسيار جذابي است و سازمان باستان ‌شناسي هند از آن بصورت دقيق محافظت مي‌كند. اين شهر تاريخي يكي از آثار به ثبت رسيده در فهرست ميراث جهاني يونسكو است. بازديد از شهر قديم گوا، حداقل نيمي از روز زمان مي‌طلبد و از ديدني‌‌هاي اين منطقه مي‌توان به‌: كليساي جامع گوا، كليساي آسيزي و كليساي بوم ژيزوس اشاره نمود.

 

آبشار دودهساگار | Dudhغير مجاز مي باشدar
آبشار دودهساگار يكي از مشهورترين و زيباترين آبشارهاي هند است كه زيبايي، شكوه و عظمت آن گردشگران تور گوا سر شوق مي‌آورد. اين آبشار يكي از معروف‌ترين جاذبه‌‌هاي گردشگري گوا و كشور هندوستان محسوب مي‌شود. ضمنا نام اين آبشار را مي‌توانيد در بين 100 آبشار مرتفع موجود در جهان نام برد. اگر علاقه‌منديد طبيعتي شگفت‌انگيز را در برابر چشمان‌تان مشاهده كنيد، بازديد از اين آبشار زيبا را اصلا از دست ندهيد. نماي خروش آب شفاف و زلال كه از دل سنگ‌هاي كوه و در ميان پوشش طبيعي در حركتند، چشم هر بيننده‌اي را مسحور خود مي‌كند؛ به گونه‌‌اي كه ساعت‌‌ها محو تماشاي آن خواهيد شد. همچنين صداي سقوط آب به دليل ارتفاع بلندي كه اين آبشار دارد از چند كيلومتري قابل شنيدن و حس كردن است و در كنار اين آبشار زيبا رستوران‌هاي متنوعي هم قرار دارند كه در هنگام گشت و گذار مي‌توانيد يك غذاي دلچسب و خوشمزه هندي را نيز نوش جان كنيد.

 

قلعه آگوادا | Fort Aguada, Goa
 
قلعه Aguada يكي ديگر از بهترين مقاصد توريستي گوا هست كه به خاطر زيبايي بنا و منظره شگفت انگيزش كه بخشي از آن تا ساحل كشيده شده خيلي مورد توجه توريست‌هاي قرار گرفته شده و ضمنا اين قلعه توسط پرتغالي‌ها در سال 1609 ميلادي به عنوان پايگاه دفاعي احداث گرديد. قطعا مي‌دانيد كه بهترين موقع براي ديدن قلعه‌هايي كه كنار دريا هستند، موقع غروب آفتاب است كه زيبايي اين بناهاي چشم‌نواز با نور نارنجي غروب آفتاب بر روي آن تصويري به ياد ماندني در ذهن شما به يادگار مي‌ماند.
بهترين هتل‌هاي گوا
 
گرند حيات گوا | grand hyatt goa
اگر به دنبال بهترين هتل در گوا هستيد، هتلي كه وقتي به هر يك از فضاهاي آن پا مي‌گذاريد، احساس كنيد وارد دنياي جديدي از طبيعت بكر شده‌ايد بايد اقامتي عالي را در “هتل گرند حيات گوا” تجربه كنيد و اين هتل اگر بهترين هتل‌ها نباشد حداقل جزو بهترين هتل‌هاي 5 ستاره گوا محسوب مي‌شود. امكانات بي نظير و دلچسب اين هتل براي تفريح و استراحت همانند باشگاه ورزشي، استخر و جكوزي در فضاي باز، سرو و پذيرايي غذاهاي رستوران در فضايي خلوت و دنج در كنار حوض آبي زيبا، فضاي رستوراني لوكس، لوژ ساحلي خصوصي، استخري در فضايي سرپوشيده، رستوراني با دكوراسيوني لوكس و حتي فضاي نشيمني روباز به دور آتش براي دورهمي‌هاي شبانه هر توريستي را مجذوب خود مي‌كند و اين هتل مي‌تواند بهترين تجربه اقامتي شما شود.

 

هتل ريزورت ريو | Resort Rio
از بزرگ‌ترين و بهترين هتل‌هاي 5 ستاره و لوكس گوا در نزديكي ساحل باگا همين هتل زيباست كه حتي در هنگام ورود، شكوه و لوكس‌بودن آن شما را متعجب مي‌كند. بزرگي لابي و فضاي دروني با سقف‌هاي بلند تنها گوشه‌اي از بزرگي اين هتل بوده و تنها كافيست كه در محوطه فضاي سبز و پارك آن قدم بزنيد تا حس ناب آرامش را به خود هديه دهيد. استخر بزرگ و راحت آن براي شنا كردن يا آبتني گزينه‌اي عالي است. بسياري از سوئيت‌ها و كلبه‌ها جداي از ديگر فضاهاي هتل تعبيه شده‌اند و در نتيجه خوشبختانه هيچ گونه مزاحمتي براي اقامت شما در اين هتل وجود ندارد. امكانات فوق العاده عالي آن همانند فضاي آرامش، باشگاه تناسب اندام، رستوران فضاي باز و البته سالن غذاخوري كه بهترين و خوشمزه‌ترين غذاهاي هندي را سرو مي‌كنند، همگي به راحتي در دسترس شماست. باربيكيو و بوفه صبحانه در كنار استخر و البته تالاب هتل صبح زيباي گوا را به شما هديه مي‌دهد و شما را براي يك روز پر هيجان در اين جزيره آماده مي‌كند.

 

هتل ل مردين گوا | Le- Meridien Goa
اگر شما مسافران در تور گوا به دنبال هتلي درست در نزديكي ساحل هستيد كه بهترين امكانات و خدمات لوكس رفاهي و تفريحي را براي شما فراهم آورد؟ بنابراين “هتل ل مردين گوا” مي‌تواند شما را شگفت زده كند و پيشنهاد مي‌كنيم كه اين محل اقامتي عالي را از دست ندهيد. هتل ل مردين گوا در ليست بهترين هتل‌هاي 5 ستاره گوا نام برده مي‌شود. جدا از كف تمام مرمرين اين هتل و طراحي مدرن آن در دل شهري ساحلي در هند، امكانات اقامتي و تفريحي اين هتل در يك فضاي دلنشين و راحت مي‌باشد كه همه را به خود جذب مي‌كند. ضمنا تراسي در اين هتل با صفحه شطرنج و مهره‌هاي شطرنج بزرگي طراحي شده است كه عاشقان بازي‌هاي فكري و استراتژي را به خود جلب مي‌كند.

منبع : تور گوا


برچسب: تور گوا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۳:۱۶ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور مالزي سنگاپور

 


تور مالزي سنگاپور
مالزي و سنگاپور كشورهايي در جنوب شرق آسيا بوده كه به دليل هم‌جواري جغرافيايي آن‌ها، تور مالزي سنگاپور يكي از فرصت‌هاي مناسب براي ديدار از اين دو كشور مي‌باشد. قابل ذكر است كه يك پل ارتباطي سنگاپور را به قاره آسيا و مالزي متصل مي‌كند؛ گذرگاه جوهور – سنگاپور كه سنگاپور را به شهر جوهوربارو مالزي وصل مي‌كند. از نظر موقعيت نسبي و داشتن مرزهاي آبي مشترك بايد گفت كه سنگاپور داراي مرزهاي آبي مشترك با اندونزي و مالزي است كه از اين نظر نيز يك مثلث گردشگري را در جنوب شرق آسيا شكل داده‌اند و سالانه در تور مالزي ، گردشگران زيادي به ديدار از سنگاپور مي‌شتابند. مالزي نيز در جنوب شرق آسيا يك كشور مدرن و با توسعه شگرف است. كوالالامپور به عنوان پايتخت مالزي توانسته است علاقه‌مندان تورهاي تركيبي مالزي و سنگاپور را به خود جذب كند چرا كه شهري پيشرفته با سواحل و جزيره‌هاي شگفت‌انگيز و جنگل‌هاي سرسبز است. همچنين بافت شهري آن با وجود آسمان‌خراش‌ها، معماري‌هاي زيبا، هتل‌هاي باكيفيت و رستوران‌ها مشهور توانسته است سهمي از بازار گردشگري را با تور مالزي سنگاپور به خود اختصاص دهد. مالزي داراي سيزده ايالت و سه سرزمين فدرال بوده كه به وسيله درياي جنوبي چين به دو بخش شبه جزيره مالزي و مالزي شرقي تقسيم كرده است. البته داشتن موقعيت نسبي بسيار خوب كشور مالزي كه از سمت شمال مرز دريايي و خشكي با تايلند و داراي مرز دريايي با كشورهاي اندونزي، سنگاپور و ويتنام است يك جغرافياي جذاب براي گردشگري ايجاد كرده است.
قيمت تور مالزي و سنگاپور
 


تورهاي تركيبي مي‌توانند انتخاب مناسبي براي مسافراني باشند كه مي‌خواهند با يك تير دو نشان بزنند. از آنجا كه اين دسته از تورها، نسبت به تورهاي معمولي داراي قيمت بيشتري بوده لذا هنگام رزرو آن‌ها بايد فاكتورهاي مختلفي را در نظر گرفت. قيمت تور مالزي سنگاپور نيز از همين قاعده پيروي كرده و لذا يك تور جذاب به دو مقصد معروف گردشگري صورت مي‌گيرد. اينكه مسافر در چه زماني، به چه مدت، در چه هتلي، با چه نوع پرواز و ايرلايني و با چه نوع خدمات توري بخواهد دست به مسافرت با تور مالزي سنگاپور بزند به شدت روي قيمت آن تاثير خواهد گذاشت. مشخصا اگر مسافر بخواهد هزينه‌هاي جانبي نظير هزينه غذا، ورديه‌ها، هزينه تفريحات گردشگري، ترانسفر و … را نيز در تور تركيبي پرداخت كند قيمت آن افزايش پيدا خواهد كرد. البته توجه داشته باشيد دو كشور مالزي و سنگاپور از نظر بعد مسافت، فاصله زيادي با ايران دارند لذا قيمت پرواز براي اين مسيرها نيز نسبت به مسافت‌هاي نزديك هزينه‌بر خواهد بود. معيار ديگري كه در قيمت تور مالزي سنگاپور مي‌تواند تغيير ايجاد كند اين بوده كه سنگاپور داراي استانداردهاي بالاي زندگي است لذا از نظر هزينه‌هاي زندگي بسيار گران‌تر از مالزي مي‌باشد. لذا تعداد شب‌هاي اقامتي كه در سنگاپور خواهيد داشت هزينه بيشتري نسبت به تعداد شب‌هاي اقامت در مالزي به تور اضافه خواهد كرد.


جاذبه‌هاي گردشگري تور مالزي سنگاپور
 


يكي از مهم‌ترين بخش‌ها در يك تور، جاذبه‌هاي زيبايي است كه در آن گنجانده مي‌شود. باغ‌هاي كنار خليج، مركز تفريحي مارينا بي‌سندز، پارك آبي آسمان، دنياي زير آب سنتوزا، باغ‌هاي گياه‌شناسي، باغ وحش، چرخ و فلك پرنده، محله چيني‌ها و … از جذابيت‌هاي شهر سنگاپور است. در ادامه برج‌هاي دوقلو پتروناس، آكواريوم كوالالامپور، برج منارا، غارهاي باتو، غواصي در سواحل زيبا، پارك‌هاي آبي متنوع و … در پايتخت مالزي هستند كه همه اين زيبايي‌ها را در تور مالزي سنگاپور مي‌توانيد از نزديك ببينيد. جالب است بدانيد هر كدام از اين كشورها داراي عجايبي هستند كه در سطح جهان شناخته‌شده هستند. جزيره پانگكور در بخش ساحلي كه داراي استراحتگاه و نخلستان‌هاي گسترده است، تپه گنتينگ هايلند در ميان يك كوهستان كه داراي مجموعه‌هاي فراوان تفريحي و سرگرمي، معبد كريستال ماسك با فضاي شيشه‌اي كريستالي و شهر تاريخي و قرمزرنگ مالاكا كه داراي آثار تاريخي بسيار وسيعي است كه در كشور مالزي خودنمايي مي‌كنند كه اين موارد بر محبوبيت تور مالزي سنگاپور افزوده است.

 

 

تور مالزي سنگاپور لحظه آخري
 


كشورهاي سنگاپور و مالزي داراي شرايط و تسهيلات خوبي براي سفر و گردشگري هستند و براي مسافران ايراني بسيار جذاب است. تور مالزي سنگاپور لحظه آخري نيز يكي از همين شرايط خوب است كه تمام مسافران و گردشگران با هر مقدار بودجه و قدرت خريد مي‌توانند در آن سهيم شوند. از آنجا كه تورهاي لحظه آخري يا دقيقه نودي در مسيرهاي پرتردد و بدون ويزا صورت مي‌گيرد لذا هر دو كشور مالزي و سنگاپور داراي شرايط پيش‌گفته هستند. براي مثال اگر قصد سفر به مالزي را داشته باشيد براي چهارده روز اقامت در اين كشور احتياجي به گرفتن ويزا توريستي نيست. همچنين براي سفر با تور سنگاپور نيز اين كشور شرايط را براي گرفتن ويزاي فرودگاهي مهيا نموده است لذا همه مسافران تور مالزي سنگاپور لحظه آخري به راحتي ويزا را تهيه كنند. از نظر تردد هم بايد گفت كه اين مسير يكي از مسيرهاي محبوب تور خارجي در ميان مسافران ايراني بوده لذا ايرلاين‌هاي خارجي نظير ايرلاين قطري، امارات، عمان اير و ايرلاين‌هاي داخلي نظير ماهان و ايران اير پروازها را در اختيار دارند و لذا مسافران از اين بابت هم نبايد نگران باشند.


تور كوالالامپور سنگاپور
 


تور مالزي سنگاپور عموما به دو مقصد كوالالامپور و سنگاپور كه بزرگ‌ترين شهرها و پايتخت‌هاي اين دو كشور هستند، صورت مي‌گيرد. هم سنگاپور و هم كوالالامپور از شهرهاي مدرن، توسعه يافته، لوكس و جذاب در آسياي جنوب شرقي هستند لذا باعث رونق هر چه بيشتر صنعت گردشگري نيز در آن شده‌اند. در اين شهرها هم جاذبه‌هاي مدرن اعم از آسمان‌خراش و رستوران‌هاي لوكس و هم جاذبه‌هاي طبيعي و بكر وجود دارند كه طرفداران زيادي را با تور مالزي سنگاپور به سوي خود دعوت مي‌كنند. از فيلم‌هاي مستقل در سالن بوتيك سنگاپور، رستوران‌هاي جذاب، جشن‌هاي بولينگي، تماشاي رقص نور در مارينا باي، وجود كافه براي بازي‌هاي صفحه‌اي و كايت‌هاي نوراني بر فراز سنگاپور گرفته تا گردشگري خريد در مراكز لوكس كوالالامپور، ارتفاعات گنتينگ در قله كوه شمال شرق كوالالامپور، تور خلبان يكروزه يا تور هليكوپتر، غذاهاي محلي چيني‌ها و پياده‌روي در جنگل فريم كوالالامپور، همه و همه تنها بخشي از ديدني‌هاي تور مالزي سنگاپور است كه گردشگران را از سراسر دنيا به سوي خود فرا مي‌خواند.

 


منبع : تور مالزي سنگاپور


برچسب: تور مالزي سنگاپور،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۷:۳۴ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور كوالالامپور

 


تور كوالالامپور
سفر به كوالالامپور تجربه‌اي نو و بسيار ناب و در نوع خود به ياد ماندني و منحصر به فردي است كه مي‌تواند شما را با دنيايي جديد و كاملا متفاوت آشنا كند. در اين شهر كه بيش‌ترين جمعيت آن را مسلمانان تشكيل مي‌دهند، افراد زيادي نيز با فرهنگ، نژاد و مذاهب متفاوت، به خوبي در كنار يگديگر با صلح و آزامش زندگي مي‌كنند. كوالالامپور يكي از بزرگ‌ترين، شلوغ‌ترين و سرزنده‌ترين كلان‌شهرهاي آسيا، دنيايي از شگفتي و زيبايي را يكجا در معرض ديد گردشگران و مسافران تور مالزي مي‌گذارد. در اين شهر شما تركيبي از فرهنگ‌ها و مذاهب متنوع كه در اين قاره منحصر به‌فرد وجود دارد را شاهد هستيد. شما بايد برج‌هاي پتروناس را حداقل يك بار ببنيد تا عكس‌هايي زيبا و يادگاري را از آن ثبت كرده و يا در خيابان‌هايش غذاهاي فوق‌العاده و ارزان را نوش جان كنيد. همين امروز خودتان برنامه‌ريزي سفرتان را در دست گرفته و با انتخاب اين گزينه آزادي عمل بيش‌تري براي سفر به كوالالامپور داشته باشيد. البته زمان سفر، انتخاب هتل، انتخاب و ساعت پرواز رفت و برگشت، بيمه مسافرتي، ترانسفر فرودگاهي، گشت شهري و راهنماي فارسي زبان از جمله امكاناتي است كه مي‌توانيد در تور كوالالامپور به دلخواه و با توجه به بودجه‌اي كه در نظر گرفته‌ايد، انتخاب كنيد. شايان ذكر است بسياري از افراد تور كوالالامپور سلام پرواز را انتخاب مي‌كنند چرا كه متنوع‌ترين و در عين حال ارزان‌ترين تورهاي مسافرتي را به مسافران خود ارائه مي‌دهد.
اطلاعات مهم شهر كوالالامپور
كوالالامپور از لحاظ جغرافيايي در غرب بخش شبه ‌جزيره واقع شده و با ساحل غربي، تقريبا ۳۰ كيلومتر فاصله دارد. مساحت اين شهر ۲۴ هزار و ۳۶۵ كيلومتر مربع بوده و جمعيت حاضر در آن طبق آمار سرشماري در سال ۲۰۱۵، ۱۷۶۸۰۰۰ نفر بوده است. از همين رو كوالالامپور بزرگ‌ترين شهر و پايتخت كشور مالزي است. براي رفتن به مالزي و كوالالامپور، بهترين و سريع‌ترين راه، استفاده از مسير هوايي است و اينكه شهر كوالالامپور 2 فرودگاه بزرگ دارد كه هم پرواز‌هاي داخلي و هم پرواز‌هاي بين المللي از اين فرودگاه‌ها انجام مي‌‌گردد. فرودگاه بين ‌المللي كوالالامپور يكي از مهم‌ترين فرودگاه‌هاي بين‌ المللي مالزي است. اين فرودگاه در سال 1993ميلادي و با 2٫5 ميليارد دلار بودجه ساخته شده و اينكه فرودگاه بين ‌المللي كوالالامپور در سال 2006 ميلادي از سوي موسسه AETRA عنوان بهترين فرودگاه جهان در رده فرودگاه‌هاي داراي مسافر 15 تا 25 ميليون نفري طي يك سال را به خود اختصاص داده و رتبه سوم بهترين فرودگاه جهان و بهترين فرودگاه در منطقه آسيا و اقيانوس آرام را از آن خود كرده است.

 

زبان رسمي: مالايي
واحد پول: رينگيت
نوع برق شهري: 240 ولت – 50 هرتز است.
اختلاف ساعت با تهران: 4 ساعت و نيم از تهران جلوتر است.
شماره‌هاي اضطراري:
پليس و آمبولانس: 999
آتش ‌نشاني و امداد و نجات 994
فرودگاه‌هاي بين‌المللي: فرودگاه بين‌المللي كوالالامپور
نقشه گردشگري كوالالامپور

قيمت تور كوالالامپور
اين شهر يكي از زيباترين و مدرن‌ترين شهرهاي آسيا است كه در سفر به آن جاذبه‌هاي فراواني را مشاهده خواهيد كرد. هزينه‌اي كه بابت تماشاي جاذبه‌هاي اين شهر مي‌پردازيد و با توجه به رده سني و سليقه متفاوت خواهد بود اما مي‌توانيد مطمئن باشيد كه براي هر سن و سليقه‌اي تفريحي پيدا مي‌شود. قيمت تور به هتل و پروازي كه انتخاب مي‌كنيد بستگي دارد. اگر هتل‌هاي لوكس و 5 ستاره را مي‌پسنديد، بايد هزينه بيش‌تري بپردازيد و اگر درجه كيفي هتل چندان اهميتي براي تان ندارد، هتل‌ها و اقامت‌گاه‌هاي ارزان‌تري هم پيدا مي‌شوند. تمامي جزئيات مربوط به قيمت را مي‌توانيد در پكيج‌هاي ما مشاهده كنيد.در حال حاضر قيمت تور كوالالامپور از از حدود 5 ميليون تومان آغاز مي‌شود. در ادامه موضوعي كه حائز اهميت است قيمت تور كوالالامپور است كه در درجه اول به انتخاب زمان سفر شما ارتباط مستقيم دارد و نيز در واقع قيمت‌ها در زمان ايام پيك سفر و پرمسافر و تعطيلات تابستانه يا ايامي كه شهر يا كشور پذيراي توريست‌هاي بسيار زيادي از اقصي نقاط جهان است، به نسبت بالاتر از حد معمول ارائه مي‌شود و نيز عامل دوم نوسانات بازار ارز حكمفرما در ايران است كه به شدت قيمت تورهاي خارجي را تحت تاثير خود مي‌دهد و قيمت خدمات تور شامل‌: بليط رفت و برگشت با هواپيما يا هر وسيله نقليه‌اي كه تور باشد، همچنين خدمات هتل، خدمات تور در اين شهر و تعداد وعده‌هاي غذايي، با توجه به نرخ روز ارز محاسبه مي‌شود و بعد از تمام اين گزينه‌ها، عامل سوم و تاثيرگذار بر قيمت تور خارجي، كيفيت خدمات تور شما مي‌باشد كه تورهاي مسافرتي كه طرف قرارداد شركت‌هاي خارجي بابت تهيه بليط هواپيما هستند يا در شهر ميزبان مسافرين طرف قرارداد هتل‌هاي گران قيمت و لوكس هستند، خدمات خود را بسيار بالاتر به ميهمانان خود ارائه مي‌كنند و در ادامه عواملي ديگر نيز بر قيمت تور خارجي تاثيرگذار هستند كه نسبت به عوامل اشاره شده در درجه اهميت كم‌تري هستند.

 

تور كوالالامپور ارزان
هنگام انتخاب مقصد يكي از مهم‌ترين عواملي كه بايد در نظر بگيريم قيمت و هزينه‌هاي سفر است. با توجه به بعد مسافت، قيمت سفر به كوالالامپور نسبت به كشورهاي همسايه كمي بيش‌تر است اما در كل سفر مقرون به صرفه‌اي محسوب مي‌شود. اين نكته را هم در نظر بگرييد كه با سفر به اين شهر جلوه‌هاي فرهنگي متنوعي را در كنار طبيعت بي نظير استوايي مشاهده خواهيد كرد. براي ارزان‌تر تمام شدن تور بايد هتل‌هاي ميان‌رده و ايرلاين‌هاي ايراني را انتخاب كنيد چرا كه ايرلاين‌هاي خارجي به نسبت دو برابر ايرلاين‌هاي داخلي همچنين در نظر داشته باشيد كه در فصولي كه آب و هوا چندان مساعد نيست و دوره باران‌هاي موسمي، قيمت تورها به شدت كاهش مي‌يابند. در ضمن مي‌توانيد روزهاي اقامتتان را كاهش دهيد و هتل‌هاي 3 ستاره را انتخاب كنيد چرا كه تمامي اين موارد در ارزان‌تر شدن تور مسافرتي شما تاثيرات زيادي دارد.

 

تور كوالالامپور لحظه آخري
گاهي آژانس‌ها به دلايل مختلفي، مثل پر نشدن ظرفيت مسافران، آفرهايي را براي جذب مسافران در نظر مي‌گيرند. در اين شرايط قيمت‌ها را پايين مي‌آورند تا مسافران بيش‌تري به خريد تور علاقه‌مند شوند. در چنين حالتي معمولا مدت زمان كوتاهي تا موعد سفر باقي مانده است. براي كساني كه هميشه آمادگي سفر را دارند و از نظر تهيه ويزا هم مشكلي ندارند، تور لحظه آخري مي‌تواند يك گزينه ارزان و عالي باشد. بدون شك، يك هفته و يك ماه براي بازديد از جاذبه‌هاي ديدني و مكان‌هاي تفريحي شهر كوالالامپور قرار دهيد تا با فرهنگ و آداب و رسوم مردم مالزي آشنا شويد. بدانيد كه مدت زمان مسافرت كم است پس در انتخاب گزينه‌ها هشيار باشيد؛ كوالالامپور يكي از شهرهاي جوان و بزرگ جهان است كه در سال‌هاي اخير تبديل به يكي از توريستي‌ترين شهرهاي جهان شده و بيش‌ترين درآمد مردمش از صنعت گردشگري است. اين صنعت سالانه ميزبان ميليون‌ها گردشگر از اقصي نقاط جهان مي‌باشد.

 

بهترين زمان سفر به كوالالامپور
كوالالامپور، پايتخت و اصلي‌ترين شهر كشور مالزي به شمار مي‌رود كه طرفداران بسياري هم در بين توريست‌ها دارد. اين شهر آب و هوايي بيش‌تر استوايي را تجربه مي‌كند و بارندگي‌ها در كوالالامپور شديد است و درجه حرارت معمولا بالا مي‌رود. يكي از دلايلي كه روي آب و هواي كوالالامپور تاثير عمده‌اي مي‌گذارد نزديك بودن آن به خط استواست كه معمولا آب و هواي اين شهر را در كم‌ترين درجه 22 و در بيش‌ترين 33 درجه مي‌كند. بيش‌ترين درجه حرارتي كه كوالالامپور تا به حال تجربه كرده 37 درجه و كم‌ترين آن 19 درجه مي‌باشد. براي رفتن به مالزي دو بازه زماني خيلي پيشنهاد مي‌شود؛ يكي از آن‌ها از ابتداي دسامبر شروع شده و تا پايان ژانويه ادامه خواهد داشت كه تعطيلات سال نو ميلادي و همچنين سال نو چيني در اين بازه زمانيست و ديگري در ماه‌هاي ژوئن، جولاي و آگوست بوده كه در اين زمان بيشتر مسافران از خاورميانه راهي آن مي‌شوند. همچنين در بيشتر كشورها تعطيلات مدارس در اين ماه‌ها مي‌باشد و زمان مناسبي براي سفر به شمار مي‌رود و نيز اواخر سپتامبر تا دسامبر مالزي بسيار خلوت و آرام مي‌باشد.


جاذبه‌هاي گردشگري كوالالامپور
گنتينگ هايلند كوالالامپور | Genting highland
گنتينگ يا گنتينگ هايلند يكي از جاذبه‌هاي ديدني مالزي در قسمت شمالي كوالالامپور مي‌باشد. فاصله گنتينگ درست در بالاي كوه با ارتفاع بيش از 1800 متر از سطح دريا قرار گرفته و تا كوالالامپور 51 كيلومتر است. مجموعه گنتينگ با پنج هتل متفاوت از يك مجموعه با بيش از ده هزار اتاق و سوئيت يكي از بزرگ‌ترين مجموعه هتل‌هاي جهان محسوب مي‌شود و اينكه در اين مجموعه پارك بازي در فضاي باز و همچنين در فضاي بسته وجود دارد. دو كازينو بزرگ كه تنها كازينوهاي موجود در مالزي هستند نيز از بارزترين ويژگي‌هاي اين مجموعه بشمار مي‌رود. تعداد زيادي فروشگاه و رستوران هم در اين مجموعه وجود دارد كه روزانه ميزبان هزاران گردشگر از نقاط مختلف دنيا و بويژه آسياي شرقي هستند. براي رسيدن به ارتفاعات گنتينگ شما مسافران اين امكان را داريد كه از تله كابين مجموعه استفاده كنيد كه حدود 3٫38 كيلومتر طول دارد و بلندترين و سريع‌ترين تله كابين آسياي جنوب شرقي قلمداد شده است و از ديگر امكانات آن مي‌توان به‌: سيرك بزرگ گنتينگ‌، نمايشگاه دنياي سنگ‌ها و نيز امكاناتي بسيار متنوع ديگر در اين مجموعه اشاره نمود.

 

مسجد جامع كوالالامپور | Masjid Jamek
مسجد جامع كوالالامپور از كهن‌ترين مساجد مالزي و قديمي‌ترين مسجد كوالالامپور شناخته مي‌شود. اين مسجد در محل به هم پيوستن دو رود كلانگ و گومباك در محله ” تون پرئا ” قرار گرفته است. معمار هوبوك، طرح اصلي مسجد را در سال 1909 پايه ريزي كرد و به دستور سلطان سلانگور، نخستين نماز جمعه در همان سال در اين مسجد برگزار شد و اينكه محل بنياد اين مسجد، در گذشته قبرستان مردم مالايي بوده و قبل از بنياد شدن مسجد نگارا، اين مسجد اصلي‌ترين مسجد كوالالامپور محسوب مي‌گردد. سبك معماري اين مسجد داراي ويژگي‌هاي مغولي و مراكشي ادغام شده است و نشانه‌هايي از طرح‌هاي اسپانيايي نيز در آن ديده مي‌شود.

 

برج‌‌هاي دوقلوي پتروناس | Petronas Twin Towers
برج‌‌هاي دوقلوي پتروناس، جزو اولين جاذبه‌‌هايي هستند كه هر توريستي در سفر با تور كوالالامپور از آن بازديد مي‌كند. اين آسمان خراش‌هاي مدرن و جذاب كه با 452 متر ارتفاع از بلندترين برج‌هاي جهان هم نامبرده مي‌شود، به نوعي نماد كوالالامپور هستند كه در قلب آن جاي خوش كرده‌اند. همچنين هر برج داراي 88 طبقه است و هر دو برج توسط ” مركز خريد سوريا ” در طبقه پايين به هم وصل مي‌شوند. همچنين پلي به ارتفاع 175 متر از سطح زمين كه بلندترين پل دو طبقه دنيا مي‌باشد، طبقات 41 و 42 اين دو برج را به متصل كرده و نورپردازي اين برج‌‌ها در طول شب بسيار رويايي و شگفت انگيز است و هر بيننده‌اي را شيفته خود مي‌كند.

 


غارهاي باتو | Batu Caves
غارهاي باتو كه به نام “غار ميمون‌ها” نيز معروف است، يكي از اماكن مقدس هندوها در اين شهر است كه از پله‌هاي زياد و چشم‌اندازي فوق العاده زيبا برخوردار است. مجسمه بزرگي از الهه‌‌اي هندو و چند معبد كوچك در جوار اين غارها نيز هست و اينكه درون غارها مملو از نقاشي‌ها، مجسمه‌‌ها و تنديس‌هاي هندو مي‌باشد كه شما را مجذوب خويش مي‌كنند و اگر به اين مكان ديدني رفتيد، همراه خود بادام زميني و موز ببريد تا از ميمون‌هايي كه به استقبال شما مي‌آيند، پذيرايي كنيد.


بهترين هتل‌هاي كوالالامپور
هتل ماندارين | Mandarin Oriental
هتل ماندارين اورينتال يا ماندارين شرقي به دليل موقعيت جغرافيايي منحصر به فرد و عالي كه دارد و همچنين امكانات خوبي كه در خود جاي داده است توانسته به يكي از مشهورترين و لوكس‌ترين هتل‌هاي 5 ستاره كوالالامپور تبديل شود. همچنين اين هتل كاملا مابين برج‌هاي دو قلوي پتروناس و پارك وسيع و سرسبز شهر كوالالامپور قرار گرفته است. اين هتل منحصر به فرد 10 ناهارخوري بزرگ دارد كه آن را از ديگر رقبايش متمايز كرده و نيز در اين رستوران‌ها انواع غذاهاي بين المللي و سنتي مالزيايي سرو مي‌شود. از ديگر ويژگي‌هاي بسيار خوب اين هتل مي‌توان به امكان برقراري ارتباط با كاركنان اين اقامتگاه با 9 زبان مختلف و كسب امتياز 9.7 از وب‌سايت بوكينگ اشاره نمود.

 


هتل وستين كوالالامپور | The Westin
هتل وستين كوالالامپور در اصل موقعيت جغرافيايي بسيار عالي و مناسبي دارد و همين موضوع باعث محبوبيتش شده است. اين هتل استخرهاي منحصر به فردي و هيجان انگيزي دارد كه سبب شهرت و انتخاب آن توسط مسافران و گردشگران تور كوالالامپور شده است. اقامتگاه لوكس وستين 5 ناهار خوري بي نظير دارد كه انواع و اقسام خوراكي و عذاهاي خوشمزه را به ميهمانانش ارائه مي‌كند. از جمله ويژگي‌هاي خاص اين هتل مي‌توان به سرگرمي‌هاي مختلف موجود در آن اشاره نمود كه اقامتي خوش و به يادماندني را براي خانواده‌ها فراهم كرده است و امكانات اين هتل عبارت است از‌: واي فاي پرسرعت رايگان، استخر در فضاي باز، سالن بدنسازي، اتاق مخصوص خانواده‌ها و … كه مي‌توانيد از تك تك آن‌ها نهايت بهره را ببريد.

 


هتل تريدرز كوالالامپور | Traders Hotel
“هتل تريدرز” نيز يكي ديگر از بهترين هتل‌هاي كوالالامپور است. اين اقامتگاه دقيقا درست در مركز شهر و با فاصله بسيار كمي از برج‌هاي معروف پتروناس قرار دارد. از ويژگي‌هاي شاخص اين هتل 5 ستاره مي‌توان به پنجره‌هاي بزرگ و نماي شگفت انگيزش از شهر اشاره كرد كه ديدي پانوراما و فوق العاده براي مسافران فراهم كرده است. همچنين هتل تريدرز مسيرهاي پياده روي بسيار عالي را دارد كه مي‌توانيد با استفاده از آن‌ها به راحتي به پارك مركزي شهر يا برج‌هاي پتروناس برسيد و كلي خوش‌گذراني كنيد. در آخر خوب است بدانيد كه كاركنان اين هتل مي‌توانند با 4 زبان مختلف با ميهمانان‌شان صحبت كنند و از امكانات آن مي‌توان به‌: واي فاي پرسرعت رايگان، استخر سرپوشيده، سالن بدنسازي 24 ساعته، خدمات اسپا و … اشاره نمود.
ليست هتل‌هاي كوالالامپور
 


در ادامه مي‌توانيد ليست برخي ديگر از هتل‌هاي محبوب كوالالامپور را مشاهده بفرماييد

 


هتل Furama Bukit Bintang Kuala Lumpur
هتل Istana Kuala Lumpur
هتل Impiana KLCC Kuala Lumpur
هتل InterContinental Kuala Lumpur
هتل Berjaya Times Square Kuala Lumpur
هتل Royale Chulan Bukit Bintang Kuala Lumpur
هتل Sani Kuala Lumpur
هتل Sandpiper Kuala Lumpur
هتل Sheraton Imperial Kuala Lumpur
هتل Flamingo By The Lake Kuala Lumpur
هتل Corus Kuala Lumpur
هتل Concorde Kuala Lumpur
هتل Grand Seasons Kuala Lumpur
هتل Wira Kuala Lumpur
هتل Westin Kuala Lumpur
هتل WP Kuala Lumpur
هتل Club Dolphin Kuala Lumpur
هتل Soleil Kuala Lumpur
هتل Midah Kuala Lumpur
هتل MOV Kuala Lumpur
هتل Novotel Kuala Lumpur
هتل Seri Pacific Kuala Lumpur
هتل Renaissance Kuala Lumpur
هتل Melia Kuala Lumpur
منبع : تور كوالالامپور


برچسب: تور كوالالامپور،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۶:۳۴ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)