آزانس آزانس .

آزانس

تور ارمنستان نوروز 1402

 


تور ارمنستان نوروز 1402
تور ارمنستان نوروز 1402 و كلا مسافرت نوروزي براي ما ايراني‌ها كه ذاتا اهل سفر و گشت و گذار و تفريح هستيم، بهترين فرصت براي تجربه يك تور خارجي فوق‌العاده در كشوري بسيار زيبا مثل ارمنستان است. كشور ارمنستان يكي از پرطرفدارترين مقصد‌هاي گردشگري جهان بوده كه جذابيت‌هاي زيادي براي گردشگرها و مسافران كشورهاي مختلف دارد. مسافرهاي ايراني‌ بسيار زيادي هم براي گذراندن تعطيلات اين مقصد را انتخاب مي‌كنند؛ به خصوص در ايام نوروز كه مي‌توانند تور ارمنستان بهار را رزرو نمايند و براي تماشاي جشن‌ها، فستيوال‌ها و جشنواره‌هاي موسيقي كه در اين بازه زماني برگزار مي‌شود، نهايت لذت را ببرند.

تورهاي نوروزي ارمنستان، هم به صورت زميني و هم به صورت هوايي برگزار مي‌شود. آژانس مسافرتي سلام پرواز هم به شما علاقه‌مندان كمك مي‌كند تا تور ارمنستان را براي عيد نوروز 1402 خيلي ارزان و مقرون به‌صرفه خريداري نماييد. به جرات مي‌توانيم به شما قول دهيم كه يك سفر پرهيجان و جذاب و خاطره‌انگيزي رو پيش‌روي خواهيد داشت. لذت‌بردن از جاذبه‌هاي ديدني و تفريحي شهرهاي مختلف ارمنستان مثل ايروان در فصل بهار، طبيعت زيبا و بكرش، چشمه‌هاي آب گرم، خريدكردن، ديدن كوهستان‌ها، پوشش جنگلي، همگي مي‌توانند طبيعت‌گردي منحصر به‌فردي را در اين مقصد براي‌تان به ارمغان بياورد. خوشبختانه تمام اين‌ها جذابيت‌هايي هستند كه مي‌توانيد در تور ارمنستان ويژه نوروز امسال تجربه نماييد.
قيمت تور ارمنستان نوروز 1402
به طور كلي قيمت تور ارمنستان نوروز به عوامل گوناگون و مهمي اعم از نوع ايرلاين انتخابي، نوع هتل، تعداد روزهاي اقامت، فصلي كه سفر مي‌كنيد و همچنين خدمات دريافتي از آژانس و همچنين نرخ دلار و شرايط اقتصادي و… بستگي دارد. اما بخشي از هزينه‌هاي آن را مي‌توانيد به خوبي و هوشمندانه مديريت نماييد. نرخ هتل و همين طور بليط هواپيما يكي از تعيين‌كننده‌ترين موارد در قيمت تور ارمنستان نوروز شما در اين بازه زماني است كه غالبا پروازهاي خارجي قيمت بالاتري دارند و هتل‌هاي 5 ستاره ارمنستان و شهرهاي توريستي آن نيز بالاترين قيمت را به خود اختصاص مي‌دهند.

در ادامه قطعا مي‌دانيد كه با فرا رسيدن عيد نوروز، نرخ تور ارمنستان نوروز 1402 افزايش مي‌يابد، اما بعد از بازه زماني بهاري به حالت عادي برمي‌گردد. اين وضعيت تا اواسط خرداد ماه كه هوا كمي گرم‌تر مي‌‌شود، نيز ادامه خواهد داشت و بعد از آن با افزايش تعداد متقاضيان تور مسافرتي ارمنستان، قيمت پروازها و هتل‌ها سير صعودي را شاهد هستيم.

خوشبختانه براي سفر به ارمنستان نيازي به ويزا نيست و شهروندان دو كشور مي‌توانند بدون نياز به ويزا و تنها با در دست داشتن پاسپورت‌شان به آن سفر كنند؛ هزينه سفر به نوع پرواز، هتلي كه انتخاب مي‌كنيد و همچنين مدت زمان اقامت و فصلي كه سفر مي‌كنيد هم بستگي دارد. در كل سفر به ارمنستان چندان گران تمام نمي‌شود اما توجه داشته باشيد كه قيمت‌ها در نزديكي ايام نوروز باطبع افزايش خواهد داشت.

مهم است بدانيد كه اوج قيمت‌ها را در اسفند ماه شاهد خواهيم بود، به همين دليل بهتر است چند ماه جلوتر تور عيد ارمنستان خود را خريداري نماييد. آژانس مسافرتي سلام پرواز مجري تخصصي و مستقيم تور ارمنستان است و از اين جهت مي‌توانيد مطمئن باشيد كه همراه با تور ارزان ارمنستان به سفري خواهيد رفت كه با هزينه مناسبي براي شما تمام خواهد شد.
تور نوروز ارمنستان ارزان و لحظه آخري
خوب از آنجايي كه براي سفر به ارمنستان، نيازي به اخذ ويزاي توريستي اين كشور نيست، هر زمان كه بخواهيد اين امكان هست كه به راحتي تور ارمنستان نوروزي را خريداري نماييد. از اين رو ممكن است در برخي ايام از سال كه ظرفيت تور مسافرتي ارمنستان به حد نصاب نرسيده باشد و برگزار كننده‌هاي اين تور براي پركردن صندلي‌‌هاي خالي، اقدام به كاهش نرخ بليط پرواز و يا اجاره هتل مي‌كند، شما مي‌توانيد تور لحظه آخري و ارزان‌قيمت ارمنستان را با نرخي به مراتب پايين‌تر از يك تور استاندارد، بخريد. ويژگي تور نوروز ارمنستان ارزان و لحظه آخري اين است شما با پرداخت هزينه كم‌تر، خدمات باكيفيت و مشابه با يك تور استاندارد را دريافت مي‌كنيد.
بهترين زمان خريد تور ارمنستان نوروز 1402
خوب سوال مهم بعدي كه براي خيلي از شما مسافران پيش مي‌آيد اين است كه بهترين زمان خريد تور ارمنستان نوروز 1402 چه زماني است؟ خوب حالا كه شمارش معكوس براي نوروز 1402 شروع شده، علاقه‌مندان صنعت گردشگري اين فرصت را دارند كه از ميان تورهاي ارمنستان ويژه نوروز اين مقصد گردشگري و منحصر به فرد خارجي يكي را به دلخواه و با توجه به بودجه تعيين‌شده خود انتخاب كنند. بهترين زمان براي خريد تور ارمنستان بهار 10 روز قبل از زمان مورد نظر جهت سفر به اين كشور مي‌باشد. البته براي صرفه جويي در هزينه‌ها مي‌توانيد بليط رفت و برگشت خود را از 20 روز الي 1 ماه پيش از تاريخ سفر رزرو كنيد، چرا كه هرچه به فصل تابستان نزديك‌‌تر شويم نرخ بليط‌ها افزايش مي‌يابند. پيشنهاد ما هم براي رزرو هتل 10 روز الي يك ماه قبل از تاريخ سفرتان است كه سعي كنيد اين بازه زماني هتل مورد نظر خود را رزرو كنيد.

به طور كلي اگر ترجيح مي‌دهيد در نيمه‌ اول فروردين ماه به اين كشور برويد، رزرو تور ارمنستان نوروزي را اواسط بهمن ماه انجام دهيد، چرا كه اين بازه زماني بهترين زمان خريد تور ارمنستان ويژه فصل بهار است. اگر هم علاقه داريد در نيمه‌ دوم فروردين به اين مقصد سفر كنيد، اوايل اسفند اقدام به رزرو تور مورد نظرتان از سلام پرواز كنيد و البته ممكن است شانس با شما يار باشد و اواخر اسفند هم ظرفيت خالي براي پرواز پيدا كنيد.

 


منبع : تور ارمنستان نوروز 1402


برچسب: تور ارمنستان نوروز 1402،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۵:۱۷ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور گرجستان نوروز 1402

 


تور گرجستان نوروز 1402
 


تعطيلات نوروزي، بهترين فرصت براي رفتن به سفر و گذراندن اوقات خوش بهاري است، خوب يكي از پيشنهادات سلام پرواز، تور گرجستان نوروز 1402 مي‌باشد. در اين فصل، آب و هواي گرجستان بسيار دلچسب و معتدل است و البته امكان دارد كه در بعضي از روزها بارندگي هم اتفاق بيفتد به همين علت زمان بستن چمدان‌ها، لباس مناسب همراه خود داشته باشيد. بي‌شك براي تجربيات منحصر به‌فرد در آغاز سال چه چيزي مي‌تواند بهتر از سفر به بالكن اروپا باشد!؟ كشور گرجستان در همسايگي ما در منطقه قفقاز و مرز بين اروپا و آسيا قرار گرفته است و به حدي زيبا و شگفت‌انگيز است كه هر سال به تعداد گردشگران تور مسافرتي گرجستان ويژه نوروز افزوده مي‌شود.

همچنين تاريخ كهن، طبيعت بكر، مردم ميهمان‌نواز، قيمت‌هاي ارزان و البته نزديكي مسافت و… همگي باعث شده است كه كشور گرجستان روز به روز محبوبيت بيش‌تري بين مسافران ايراني پيدا كند. اگر تا به حال به اين كشور زيبا سفر نكرده‌ايد، تور گرجستان بهار 1402 يك فرصت ايده‌آل و منحصر به فرد براي شما خواهد بود. البته اين امكان را داريد كه به صورت مستقل يا حتي زميني و همراه خانواده و دوستان‌تان به اين كشور سفر كنيد اما اگر تعطيلاتي بي دغدغه و آرامش بخش با كلي تجربيات جديد مي‌خواهيد، بهتر است از تور مورد نظرتان را از يك مجموعه متخصص در زمينه گردشگري تهيه نماييد.
قيمت تور گرجستان نوروز 1402
به طور كلي قيمت تور گرجستان نوروز به عوامل متعدد و مهمي اعم از نوع ايرلاين انتخابي، نوع هتل و خدمات دريافتي از آژانس و همچنين نرخ دلار و شرايط اقتصادي و… بستگي دارد، اما بخشي از هزينه‌هاي آن را مي‌توانيد به خوبي و هوشمندانه مديريت نماييد. نرخ هتل و همين طور بليط هواپيما يكي از تعيين‌كننده‌ترين موارد در قيمت تور گرجستان شما در اين بازه زماني هستند. غالبا پروازهاي خارجي قيمت بالاتري دارند و هتل‌هاي 5 ستاره گرجستان نيز بالاترين قيمت را به خود اختصاص مي‌دهند.

بنابراين با انتخاب مناسب و درست اين موارد مي‌توانيد سفري درجه يك و در عين حال مناسب و مقرون به‌صرفه‌اي را تجربه كنيد. ضمنا در خصوص پروازها نيز تنوع خوبي پيش روي شما بوده و مي‌توانيد از بين ايرلاين‌هاي مختلف انتخاب‌هاي شگفت‌انگيز و مناسبي داشته باشيد. خوب طول مدت پرواز تهران به تفليس حدودا يك ساعت و 15 دقيقه مي‌باشد و از ديگر امكاناتي كه آژانس‌هاي مسافرتي در اختيار شما قرار مي‌دهند مي‌توان به بيمه مسافرتي، ترانسفر فرودگاهي، گردش شهري و راهنماي فارسي زبان اشاره كرد.

خوشبختانه براي سفر به گرجستان نيازي به ويزا نيست و داشتن پاسپورت معتبر كافيست؛ هزينه سفر به نوع پرواز، هتلي كه انتخاب مي‌كنيد و همچنين مدت زمان اقامت و فصلي كه سفر مي‌كنيد هم بستگي دارد. در كل سفر به گرجستان چندان گران تمام نمي‌شود اما توجه داشته باشيد كه قيمت‌ها در نزديكي ايام نوروز باطبع افزايش خواهد داشت. مهم است بدانيد كه اوج قيمت‌ها را در اسفند ماه شاهد خواهيم بود، به همين دليل بهتر است چند ماه جلوتر تور عيد گرجستان خود را خريداري نماييد. آژانس مسافرتي سلام پرواز مجري تخصصي و مستقيم تور گرجستان است و از اين جهت مي‌توانيد مطمئن باشيد كه همراه با تور ارزان گرجستان به سفري خواهيد رفت كه با هزينه مناسبي براي شما تمام خواهد شد.
تور نوروز گرجستان ارزان و لحظه آخري

تور مسافرتي گرجستان در تمام طول سال برگزار مي‌شود اما به دليل آب و هواي نسبتا سردي كه دارد، بيش‌تر مسافران تعطيلات بهار و تابستان را براي سفرشان انتخاب مي‌كنند. بهترين راه براي سفرهاي خارجي انتخاب تورهاي مسافرتي مناسب است، خصوصا اگر براي بار اول است كه مي‌خواهيد به اين مقصد سفر كنيد! مجموعه سلام پرواز در اين زمينه به اندازه كافي تجربه دارد و بهترين خدمات را همراه با بهترين قيمت‌ها به شما علاقه‌مندان ارائه مي‌دهند. براي سفري ارزان به گرجستان در نوروز 1402 مي‌توانيد پكيج‌هاي ما را در بالاي همين صفحه انتخاب كنيد كه با تنوع سطح خدمات قيمت‌هاي متفاوتي هم دارند.

در ادامه ارزان‌ترين راه براي سفر به گرجستان در بازه زماني سال نو بهاري اين است كه از آفرهاي تورهاي دقيقه نودي گرجستان و يا تور نوروز گرجستان ارزان و لحظه آخري بهره‌مند شويد. اين تورها كه به تورهاي دقيقه نودي گرجستان نيز شناخته مي‌شوند، چند روز مانده شروع برگزاري سفر اعلام مي‌شوند، بنابراين اگر هوشمندانه عمل كنيد و اين تورها را رزرو كنيد مي‌توانيد بدون پرداخت هزينه بيش‌تر با همان بهترين امكاناتي كه در تورهاي معمولي عرضه مي‌شوند به آن كشور جذاب سفر كنيد.

توجه داشته باشيد كه در تور ارزان گرجستان در اين ايام نبايد انتظار هتل با كيفيت و لوكسي را داشته باشيد. مسافران تور گرجستان معمولا از هتل‌هاي گرجستان راضي نيستند، چرا كه شركت‌هاي خدمات مسافرتي براي هر چه ارزان تمام‌شدن قيمت نهايي تور مورد نظرشان و رقابت با ساير آژانس‌هاي خدمات مسافرتي با ارزان‌‌ترين هتل‌‌ها قرارداد مي‌بندند يا آن هتل را براي پكيج شما انتخاب مي‌كنند كه اصلا ما پيشنهاد نمي‌كنيم.

موضوعي كه بايد به آن دقت كنيد اين است كه آژانس معتبر هيچ وقت با هتل بي‌كيفيت كار نمي‌كند! بله درست است كه شما براي ارزان‌تر شدن تور گرجستان، چاره‌اي به جز رفتن به هتل‌‌هاي كم‌ستاره و رده متوسط را داريد. اما آژانس معتبر و شناخته شده‌اي مثل سلام پرواز اين ادعا را دارد كه با سال‌ها تجربه خود در صنعت گردشگري، در جهت جلب رضايت مسافران و ارائه‌ بهترين خدمات و امكانات ممكن به آن‌‌ها تلاش كرده است و موفق هم بوده است.
بهترين زمان خريد تور گرجستان نوروز 1402
خوب سوال مهم بعدي كه براي خيلي از شما مسافران پيش مي‌آيد اين است كه بهترين زمان خريد تور گرجستان نوروز 1402 چه زماني است؟ خوب بعد از يك سال كار و تلاش مستمر، تعطيلات عيد نوروز بهترين زمان و فرصت مناسبي براي ما ايرانيان مي‌باشد تا بدون دغدغه در كنار خانواده و دوستان‌مان به استراحت و خوش‌گذراني بپردازيم. حالا شمارش معكوس براي نوروز 1402 شروع شده و حالا علاقه‌مندان صنعت گردشگري اين فرصت را دارند كه از ميان تورهاي گرجستان ويژه نوروز اين مقصد گردشگري و منحصر به‌فرد آسيايي يكي را به دلخواه و با توجه به بودجه تعيين شده خود انتخاب كنند.

خوب اگر ترجيح مي‌دهيد در نيمه‌ اول فروردين ماه به اين كشور برويد، رزرو تور گرجستان نوروزي را اواسط بهمن ماه انجام دهيد چرا كه اين بازه زماني، بهترين زمان خريد تور گرجستان به شمار مي‌رود. اگر هم علاقه داريد در نيمه‌ دوم فروردين به اين مقصد سفر كنيد، اوايل اسفند اقدام به رزرو تور مورد نظرتان از سلام پرواز كنيد و البته ممكن است شانس با شما يار باشد و اواخر اسفند هم ظرفيت خالي براي پرواز پيدا كنيد.

 


منبع : تور گرجستان نوروز 1402


برچسب: تور گرجستان نوروز 1402،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۱:۲۷ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور عمان

 


تور عمان
در سال هاي اخير مسافران ايراني علاقه بسياري به كشور عمان كه يكي از كشورهاي عربي حوزه خليج فارس و از همسايگان جنوبي ايران است، پيدا كرده اند و سالانه راهي تور عمان مي شوند، جالبه بدونيد كه بسياري افراد حتي براي زندگي اين كشور جذاب با مردم مهربانش را انتخاب ميكنند، سفر به عمان در يكي دو سال اخير با استقبال بسيار خوبي مواجه شده است و آن هم به دليل داشتن جاذبه هاي گردشگري متنوعش است و شما نيز اگر قصد مسافرت به خارج از كشور در ايام عيد را داريد پيشنهاد ما تور عمان است، چون هم از نظر قيمت ، مناسب و هم نزديك به كشورمان ايران است. امروزه صنعت توريسم در عمان تبديل به يكي از مهم ترين منابع درآمد مردم اين سرزمين گشته و اين پيشرفت هاي تصاعدي به دليل وجود زيرساخت هاي بسيار خوب و ايده آلي هم كه داراست توانسته در ميان كشورهاي عربي خودي نشان دهد و با توصيفات بالا اين كشور توانسته به يكي از توريستي ترين كشورهاي خاورميانه بعد امارات تبديل شود. لازم به ذكر است كه شما مسافران در سفر با تور عمان مي توانيد به راحتي در مرز هوايي ويزاي يك ماهه خود را چه به صورت فردي و يا به صورت تور مسافرتي تهيه نماييد و نيز همچنين اين امكان را داريد كه ويزاي خود را تمديد كنيد، اما براي اينكار بايد نزديك به 2 ساعت را در مسقط منتظر بمانيد تا كارهاي ويزايتان انجام گردد و پيشنهاد مي كنيم كه تور مسقط را با آژانس سلام پرواز تجربه كنيد چرا كه مجموعه ما مجري مستقيم و تخصصي تورهاي مسقط است و نيز تمامي پروازها و هتل ها گارانتي شده اند و ما تضمين بهترين كيفيت و قيمت تور مسقط را به شما مسافران عزيز خواهيم داد.
اطلاعات مهم كشور عمان
كشور عمان كشور پادشاهي بزرگي مي باشد كه در بسياري از نقاط آن رشته كوه هاي بزرگ و كوه هاي بسيار گوناگوني ديده مي شود كه همراه با دشت ها و جلگه ها مناطق ديدني بسيار خوبي را به ميهمانان خود ارائه مي كند. بلندترين رشته كوه عمان حجر نام داشته كه درست در بين تپه ماهورهاي بزرگي قرار گرفته است. لازم به ذكر است كه اين كشور داراي سواحل بسيار خوبي مي باشد. عمان در غرب با كشورهاي امارات و عربستان، از جنوب با يمن، از شمال به ايران (تنگه هرمز) در همسايگي است و از شرق به درياي عمان مي رسد. در ادامه دين اكثر ساكنين كشور عمان اسلام بوده و اين نكته قابل ذكر است كه شيعيان سومين گروه مذهبي اين كشور را تشكيل مي ‌دهند و نيز بيشتر ساكنان عمان، عرب هستند و اقليت ‌هاي از اقوام بلوچ، ايراني، آفريقايي و… نيز در اين كشور سكونت دارند. بر طبق آمار سال 2010 ميلادي جمعيت اين كشور بالغ بر 093/693/3 نفر ميباشد كه دين اكثريت آنان اسلام است. جمعيت عمان را 88 % اعراب، 4% بلوچها، 3% ايراني و 2% زنگباري تشكيل مي دهند. از لحاظ توزيع مذهبي، حدودا 66% پيرو مذهب اباضيه ، 22% پيرو مذهب حنبلي و 12% را شيعيان تشكيل مي دهند.

اختلاف ساعت با تهران: نيم ساعت از تهران جلوتر است.
زبان: عربي
واحد پول: ريال عمان
برق: برق شهري عمان ۲۴۰ ولت و ۵۰ هرتز است.
شماره اضطراري: ۹۹۹۹
فرودگاه عمان: فرودگاه بين المللي مسقط، اصلي ترين فرودگاه عمان است.
نقشه گردشگري عمان
قيمت تور عمان
تورهاي عمان معمولا در پكيج هاي 4 و 5 روزه برگزار و با پروازهاي سلام اير انجام مي شوند و مسافران در بهترين هتل هاي شهر مسقط ، پايتخت عمان اقامت خوبي خواهند داشت ، قيمت آن هم بسيار مناسب و از زير 4 ميليون تومان شروع و خدماتي از قبيل بليط رفت و برگشت ، راهنماي فارسي زبان ، بيمه مسافرتي ، رزرو هتل با صبحانه رايگان و بيمه مسافرتي ارائه مي شود. بنابراين هيچ جاي نگراني بابت قيمت ها وجود ندارد و شما اين امكان را داريد كه با تغيير پرواز و يا هتل خود قيمت تور عمان را منتاسب با بودجه خود تغييراتي بدهيد و نيز قيمت تور عمان و آفر تور آن در فصول مختلف سال كلي با يكديگر متفاوت است و توجه داشته باشيد كه در فصل بهار قيمت تور عمان با توجه به اينكه مردم سفرهاي نوروزي را پشت سر گذاشته اند، نسبتا افت زيادي خواهد كرد، اما اين را هم توجه داشته باشيد كه منظور از نسبتا، نسبت به ايام نوروز و نسبت به ايام پيك قبل از سال است و در ادامه اين قيمت در فروردين ماه و بعد از چهاردهم فروردين حدود 35 درصد نسبت به ايام نوروز افت ميكند. يكي ديگر از فاكتور هايي كه باعث افزايش يا كاهش قيمت تورهاي هوايي مي شود، بليط هواپيما است كه ايرلاين هاي متنوعي همچون ايران اير، ماهان، قشم اير، عمان اير و … پرواز مستقيم برگزار مي كنند كه بليط هر كدام از آن ها داراي قيمت هاي خاص خودشان است و نيز در ميان ايرلاين هاي گفته شده، پروازهاي داخلي مانند ايران اير نسبت به ديگر موارد ارزان تر برايتان تمام ميشود و مسافران مي توانند با خريد تورهايي كه پكيج آن ها شامل اين پروازها است، تور ارزانتري را خريداري و تجربه منحصر به فردي را كسب كنند.

 


نكته مهم: قيمت تور عمان از اهواز – از تهران – كيش – از مشهد – از بندرعباس – از شيراز – اصفهان، كاملا متفاوت مي باشد.
تور عمان ارزان
خبر خوش اين كه براي سفر به عمان نيازي به اخذ ويزا از قبل نيست و به صورت الكترونيكي و يا فرودگاهي به محض ورود به خاك اين كشور ويزا صادر مي شود و اين خود يكي از عوامل كاهش دهنده قيمت ها است. به طور كلي سفر به عمان ، ارزان است ولي واحد پول عمان يعني ريال عمان با افت ارزش ريال ايران در حال حاضر معادل 35 هزار تومان مي باشد ، به همين دليل سفر به عمان به طور كلي مي تواند به نوعي يك سفر لوكس محسوب شود ، ولي اگر در طول سفر خود از هزينه هاي اضافي فاكتور بگيريد مي توانيد با نهايتا 5 ميليون تومان سفري جذاب و به ياد ماندني داشته باشيد ولي در صورتي كه هزينه ها برايتان اهميت ندارد پيشنهاد مي كنيم ، بهترين هتل را رزرو كنيد و از چند شهر اين كشور نيز ديدن و حسابي خريد كنيد.
تور عمان لحظه آخري
تور لحظه آخري به ويژه در مورد كشورهايي كه نياز به تهيه ويزا ندارند، يك راه خوب براي كاهش هزينه ها محسوب مي شود. گاهي آژانس ها پرواز ها را چارتر مي كنند و ظرفيت مسافران تكميل نمي شود يا قيمت ها را با تخفيف هاي ويژه كاهش مي دهند تا مسافران بيشتري جذب كنند. اگر حواس تان به اين پيشنهادهاي خاص باشد و البته آمادگي رها كردن كار و راهي سفر شدن را داشته باشيد، مي توانيد يك تور با قيمت ارزان تهيه و سفري لذت بخش را به خاطرات تان اضافه كنيد. يكي ديگر از عواملي كه به مسافران جهت خريد تور ارزان كمك ميكند، در ضمن مي توانيد براي ارزان تمام شده سفرتان از تورهاي لحظه آخري عمان استفاده كنيد و يا اينكه تا حد امكان از خدمات گردشگري تور هتل استفاده نكنيد و براي بازديد از جاذبه هاي گردشگري و يا خريد بليط تفريحات آبي شخصا اقدام كنيد چون كه هتل ها معمولا هزينه بالاتري براي تورهاي تفريحي داخل شهرشان از مسافران دريافت مي كنند و روش ديگري كه به گردشگران در خريد تور ارزان عمان كمك خواهد كرد، استفاده از تورهاي ارزان قيمت و در اصلاح لحظه آخري با آفرهاي هيجان انگيز اين مسير استبهره مند شويد و اينكه اين تورها معمولا چند روز مانده به روز پرواز با قيمت هاي بسيار پايينتر يعني چيزي در حدود 30 الي 70 درصد تخفيف اما در تعداد محدود به علاقه مندان ارائه مي شوند كه شما مي توانيد با عضويت در كانال تلگرام و صفحه اينستاگرام سلام پرواز از ارائه اين تورها مطلع شويد.
بهترين زمان سفر به عمان
آب و هواي عمان بياباني گرمسيري است و مي توان گفت كه شبيه به شهرهايي همچون دبي و لاپاز (مكزيك) است. فصل تابستان بسيار گرم و مرطوب مي باشد و دماي هوا در طول روز به 38 درجه سانتي گراد هم مي رسد. فصل هاي بهار و پاييز نيز تقريبا گرم هستند كه در شب دما حدود 21 درجه سانتي گراد بوده و براي سفر به عمان بهترين موقع اوايل بهار، پاييز و زمستان بوده، چون در اين زمان هوا نه گرم است و نه سرد و به راحتي مي توان به فعاليت ها و تفريحات متنوع و هيجان انگيزي از جمله خريد در مراكز خريد ، گشت و گذار در پارك ها، خوشگذراني در كنار ساحل و … پرداخت ، عمان كشور بسيار زيبا با طبيعت بكر و بي نظير و غير قابل تصوري است و در تمامي فصل ها زيبا ميباشد و ارزش سفر كردن را قطعا دارد، اگر بخواهيد هزينه هاي سفر را كاهش دهيد ، تابستان فصل بسيار مناسبي است ولي در عوض بايد گرماي بعضا طاقت فرسايي را تحمل كنيد، همچنين در فصل زمستان و اوايل بهار احتمالا قيمت بليط هواپيما و هتل ها چندين برابر مي شود چون همان طور كه گفته شد در اين زمان ها هواي عمان بسيار مطلوب سفر است و توريست ها از سراسر خاورميانه به آن هجوم مي آورند ، توريست هاي اروپايي ، بيشتر فصل تابستان را براي سفر به عمان انتخاب مي كنند چرا كه در اين زمان مي توانند به بهترين شكل از تفريحات آبي و ساحلي اين كشور لذت ببرند و حسابي حمام آفتاب بگيرند و تلافي نه ماه زمستان سخت اروپا را دربياورند.
جاذبه هاي گردشگري عمان
 

مسقط | Muscat
اگر قرار باشد فقط از يك گزينه در عمان را بازديد كنيد،‌ انتخاب شما قطعاً‌ بايد مسقط پايتخت اين كشور باشد. اين شهر براي هركس و هر سليقه ‌اي كلي سوپرايز دارد، از برج و قصر گرفته،‌ تا بازارها و موزه و … كلي جاذبه هاي هيجان انگيز را در خود جاي داده است. اگرچه شما اجازه ورود به كاخ سلطنتي قصر العلم را نداريد، ولي اين امكان را داريد كه به بندرگاه برويد و نماي زيبايي از اين كاخ را نظاره گر باشيد. دو برج آل جليلي و آل ميراني براي محافظت از اين كاخ بنا شده اند و اكنون تبديل به موزه شده اند و دسترسي عموم مردم به آن ها آزاد مي باشد. يكي ديگر از جاذبه هاي فوق العاده اين شهر مسجد سلطان قابوس بوده، لوسترهاي كريستالي، ديوارهايي از جنس مرمر و دومين فرش بزرگ ايراني، همگي اين مسجد را مزين كرده اند و زيبايي عجيبي به آن بخشيده اند.

 


صالالاه | Salalah
از ديگر جاذبه هاي گردشگري عمان مي توان به صالالاه اشاره نمود كه درست در جنوب عمان قرار گرفته و اين مقصد در بعضي مواقع به عنوان شهر دوم مسقط هم شناخته مي شود. صالالاه امروزه به خصوص بسيار مهم و محبوب مي باشد. اين شهر خانه سلطان قابوس را در خود دارد كه از سال 1970 ميلادي پادشاه عمان است. لازم به ذكر است كه شما در بازديد از اين شهر مي توانيد قصر باشكوه قابوس را هم نظاره گر باشيد و همچنين معماري قديمي و هنرمندانه را در شهر هافا مشاهده نماييد. در ادامه صالالاه به عنوان تجارت كندر هم شناخته مي شده؛ بنابراين مطمئن شويد كه برخي از آن ها را به عنوان سوغاتي از بازارهاي هافا خريداري نماييد. در آخر توجه داشته باشيد كه از ماه هاي ژوئن تا اوت ابرهاي باران زا از هندوستان به اين منطقه رسيده و در نتيجه مناطق ساحلي اطراف را بسيار سرسبز كرده و آبشارها و جريان هاي فصلي را بوجود آوردند.

 


جزيره ماسيره | Masirah Island
در سواحل عمان ” جزيره ماسيره ” به عنوان يك مقصد منحصر به فرد مناسب علاقه منداني است كه در جست و جوي خورشيد، سواحل، تاريخ و حيات وحش در يك منطقه يكجا هستند. جالبه بدونيد كه جزيره ماسيره پايگاه هوايي عمان بوده اما شهرهاي آن نسبتا كوچك هستند. اين بدين معناست كه تعداد كمي از مردم در اينجا سكونت دارند و نقاط بسيار متنوعي وجود داشته تا شما مسافران بتوانيد آن را كشف نماييد. در اين جزيره برنامه هاي بسيار هيجان انگيزي همانند شنا كردن، بررسي كشتي هاي از كار افتاده، تماشاي بيش از 30 هزار لاك پشت كه سالانه براي تخم گذاري خود به اين ساحل مي آيند و كلي عجايب ديگر كه در اين جزيره منتظر شما هستند.

 


بهلاء | Bahla
يكي ديگر از مكان ‌هاي زيبا و عجيب در كشور عمان، بي شك ” واحه بهلاء ” نام دارد، اين ناحيه در شمال اين سرزمين قرار دارد. شهر بهلاء يك آبادي زيبا در دل كوير است كه توانسته منطقه اي اعجاب انگيز را براي بيننده بسازد و همچنين اين مكان در طول قرن ها توقفگاهي محبوب براي گردشگران تور عمان بوده است. بهلاء در 40 كيلومتري (25 مايلي) شهر نزوي جاي خوش كرده و داراي قلعه اي تاريخي و باشكوه است كه ارزش ديدن را دارد. مهمه بدونيد قدمت قلعه تاريخي بهلاء به قرن 13 ميلادي باز مي گردد كه تحت كنترل و حكومت قبيله بني نبهان بوده و درست بعد از كاوش در قلعه تاريخي بهتر است كه به سوي ديوار هاي تاريخي شهر برويد، اين ديوارها كه در حدود 7 مايل امتداد دارند از خاك رس ساخته شده اند. ضمنا اگر در بازار به ‌دنبال خريد سوغاتي مي رويد، سفال ‌هاي محلي بسيار زيبايي را خواهيد يافت كه شهرت زيادي در اين شهر دارند.
بهترين هتل هاي عمان
 

اسپا و ريزورت شانگري – لا الحسن | Shangri-La Al Husn Resort & Spa
اسپا و ريزورت شانگري – لا الحسن در منطقه‌ اي بسيار زيبا و منحصر‌ به فرد در شهر مسقط قرار داشته و اين ريزورت با آب هاي زلال درياي عمان احاطه شده و بي شك يكي از بهترين هتل هاي مسقط محسوب مي گردد. الحسن كه به معني قصر بوده داراي 180 اتاق لوكس است كه تنها مخصوص بزرگسالان ميباشد و ساحلي كاملا اختصاصي دارد. اتاق هاي اين هتل در زمره بزرگترين و مدرن ‌ترين اتاق‌ هاي هتل ‌هاي عمان بشمار مي روند. مهمتر اينكه دكور و تزئينات اين هتل 5 ستاره برگرفته از كاخ‌ هاي سلطنتي عربي است، كه آثار معتبر عماني در آن ديده مي شود و نيز ميهمانان اين هتل اين امكان را دارند از وجود 100 متر ساحل اختصاصي، در كنار صبحانه بوفه، ميني ‌بار،‌ چاي عصرانه،‌ پيش غذا و خدمات هتل و … كلي لذت ببرند. ضمنا هتل شانگري – لا تنها 45 دقيقه از فرودگاه بين ‌المللي مسقط و 20 دقيقه از شهر مسقط فاصله دارد. اين هتل براي مسافران تفريحي و تجاري بسيار گزينه عالي است. بنا به درخواست ميهمانان، ترنسفر هتل نيز در دسترس است.

 


هتل كمپينسكي مسقط | Kempinski Hotel Muscat
هتل كمپينسكي مسقط در سواحل خليج فارس مي باشد و در اصل قلب جديد مسقط است. هتل كمپينسكي هتلي 5 ستاره و محل اقامتي لوكس و بي نظير در عمان بشمار مي رود. اين هتل 310 اتاق و سوئيت را در خود جاي داده است. اين اتاق ‌ها همگي مجهز به ميز، تلويزيون صفحه تخت، كمد مخصوص لباس، قهوه ساز با يك حمام شخصي بوده و اينكه اتاق هاي اصلي هتل كمپينسكي يك بالكن مجزا نيز دارند. همچنين اين هتل رستوران ‌هايي در سطح جهاني داشته و نيز هتل مجهز به سالن بولينگ اختصاصي و مركز تفريحي،‌ مركز تناسب اندام و اسپا و… است. سالني نيز براي ملاقات‌ هاي رسمي، كنفرانس‌ ها، برگزاري مراسم ازدواج و… در نظر گرفته شده است.

 


هتل دبليو مسقط | W Muscat
هتل دابليو از بهترين هتل ‌هاي مسقط مي باشد كه امكانات و زيبايي هاي بي نظيري دارد و اينكه درست در منطقه بسيار زيباي Shatti Al Qurum قرار گرفته است. مهمه بدونيد كه اين هتل با جاذبه‌ هاي تاريخي و بازار بزرگ مسقط حدودا 15 الي 20 دقيقه فاصله دارد. معماري هتل تركيبي از معماري سنتي عربي و مدرن ميباشد و سراسر ساختمان هتل از لابي گرفته تا اتاق ‌ها همگي با لوازم لوكس و جذابي مزين شده است. هتل دابيلو مسقط تمام امكانات رفاهي و تفريحي را براي ميهمانانش ارائه مي كند. اگر اهل ورزش هستيد مي ‌توانيد در اوقات فراغت به زمين تنيس برويد و كلي تجربيات جالب را كسب كنيد. سالن ‌هاي اسپاي هتل هم با انواع ماساژهاي آسيايي ميزبان شما هستند تا خستگي روح و جسمتان را به در كنند. اگر هم قصد داريد يك وعده غذاي عربي خوشمزه و متفاوت را ميل كنيد مي ‌توانيد به يكي از رستوران ‌هاي هتل رفته و همزمان با ميل غذا از دكوراسيون زيباي رستوران و موسيقي زنده عربي لذت ببريد.
آدرس سفارت عمان در تهران
سفارت عمان در بلوار آفريقا، كوچه تنديس، پلاك ۱۲ قرار دارد. از طريق روش هاي زير مي توانيد با اين سفارت در تماس باشيد و اطلاعات لازم در مورد روش هاي دريافت ويزا را به دست آوريد ويزاي يكماهه عمان 23 ريال ، 30 روز اقامت و يكبار تمديد مي باشد.

تلفن : 982122056831+ – 9821202057641+

فاكس : 982122044672+

آدرس پست الكترونيكي سفارت : [email protected]

آدرس وب سايت : muscat.mfa.ir

 


منبع : تور عمان


برچسب: تور عمان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۰:۰۵ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور باكو

 


تور باكو
قطعا همه شما مي‌دانيد كه سفر به شهر باكو پايتخت زيباي آذربايجان اين روزها جزو پرطرفدارترين مقاصد گردشگري به شمار مي‌رود. و اينكه باكو بزرگ‌ترين شهر و همچنين بزرگ‌ترين بندر اين كشور هم به حساب مي‌آيد و اينكه درست بر ساحل غربي درياي خزر در شبه جزيره آب ‌شوران قرار گرفته است. اين شهر بعنوان يكي از مناطق نفت‌ خيز جهان هم داراي اهميت است و شهر جذاب باكو پرجمعيت‌ترين و يكي از زيباترين شهرهاي قفقاز بوده و وجود تعداد بسياري از پارك‌هاي ساحلي و برگزاري برنامه‌‌هاي متنوع و جذاب هنري از جمله موسيقي، تئاتر و اپرا جاذبه خاصي را به شهر داده است و به دنبال آن بخش قديمي شهر باكو، همراه با برج و حصار قلعه شهر به خوبي از سده‌هاي ميانه بر جاي مانده است و اين شهر جزو آثار ثبت شده در يونسكو به عنوان ميراث فرهنگي جهان مي‌باشد و اينكه باكو از آن شهرهايي نامبرده مي‌شود كه به سبب موقعيت جغرافيايي ايده آلي كه دارد توانسته مقصد عالي براي ما ايرانيان محسوب شود. در اين شهر جشن‌هاي ابتداي بهار بسيار باشكوه برگزار مي‌شود.


اطلاعات مهم شهر باكو
شهر باكو، پايتخت آذربايجان از لحاظ جغرافيايي در ساحل غربي درياي خزر و شبه جزيره آب شوران جاي خوش كرده است. اين شهر جزو بزرگ‌ترين شهر كشور و همچنين يكي از مناطق نفت خيز جهان به حساب مي‌آيد. در ضمن مساحت باكو 285 كيلومتر مربع و جمعيت حاضر در آن طبق آمار سرشماري در سال 2015 ميلادي، 2٬374٬000 نفر بوده و در ادامه باكو بزرگ‌ترين شهر، بندر آذربايجان هم محسوب مي‌شود و به دليل ذخاير ارزشمندش مثل نفت اهميت استراتژيك زيادي براي اين كشور دارد. جالبه بدونيد كه اين شهر توريستي هر آنچه را كه از شهري پر جمعيت در منطقه‌ قفقاز را مي‌خواهيد براي‌تان فراهم كرده است و در اين منطقه‌ قفقاز از تنوع نژادي و فرهنگي بسيار خوبي برخوردار است و شما فرهنگ و آداب و رسوم مردم را در تور آذربايجان به وضوح خواهيد ديد و در هر منطقه و كشور آن مي‌‌توان فرهنگ‌هاي به واقع جذابي را از نزديك بيابيد.

زبان رسمي: تركي آذربايجاني
واحد پول: منات (AZN)، هر منات در تاريخ 21 بهمن 96، 2850 تومان بوده است.
نوع برق شهري: 230 ولت/ 50 هرتز
پيش شماره كشور: 994+
پيش شماره شهري: 12
اختلاف ساعت باكو با تهران: 30+
شماره‌هاي ضروري:
آمبولانس: 103
آتش نشاني: 101
پليس: 102
فرودگاه‌ها:‌ فرودگاه بين ‌المللي حيدر علي ‌اف

نقشه گردشگري باكو
 



نقشه مترو باكو

قيمت تور باكو
شايد اطلاعات زيادي در مورد تورهاي ارزان باكو تا به حال شنيده باشيد اما بدك نيست اين را هم بايد بدانيد كه قيمت تور باكو نسبت به ديگر تورهاي كشورهاي اطراف ايران به نسبت ارزان‌تر مي‌باشد و اينكه تور باكو اين امكان را به شما مي‌دهد تا بودجه بيش‌تري را براي تفريح كردن و غذا و تجربيات ديگر در نظر بگيريد و مهمه بدانيد كه اگر بتوانيد تور لحظه آخري باكو را خريداري كنيد و اين مدل سفر كردن با شرايط‌تان همخواني داشته باشد، قيمت تور باكو براي‌تان بسيار مقرون به صرفه تمام مي‌شود و اينكه اين نوع پرواز هزينه‌‌هاي سفر شما را به شدت كاهش مي‌دهد. براي اطلاع از آفرهاي تور باكو، قيمت تورهاي لحظه آخري باكو و رزرو تور باكو مي‌توانيد در كانال تلگرام سلام پرواز عضو شده و آن را دنبال كنيد و يا با كارشناسان ما تماس حاصل نماييد. در ادامه نكته حائز اهميت بعدي اين بوده كه براي زمان‌هايي همانند تعطيلات عيد يا سفرهاي تابستانه كه افراد بسيار زيادي براي سفر به باكو اقدام مي‌كنند؛ بهتر است از قبل اقدام به رزرو تور باكو كنيد تا بتوانيد پكيج مسافرتي با تمام شرايط مد نظرتان را رزرو نماييد تا متحمل هزينه‌هاي اضافي نشويد و در ضمن در بالاي همين صفحه مي‌توانيد بهترين تورهاي باكو كه شرايط را به گونه‌اي براي مسافران ايجاد كرد كه با كم‌ترين هزينه، بيش‌ترين لذت را از سفر و تور انتخابي‌تان ببريد را ببينيد و در آخر قيمت تور باكو با توجه به نوع ايرلاين، نوع هتل و خدمات ديگر متغير خواهد بود.
تور باكو ارزان
تور باكو نسبت به بسياري ديگر از تورهاي خارجي كشورهاي همسايه ايران به نسبت ارزان‌تر است. براي اين كه هزينه كم‌تري براي تور باكو پرداخت كنيد مي‌توانيد سفر زميني را انتخاب كنيد، البته در سفر زميني احتمالا زمان زيادي در راه هستيد و اين موضوع سفر را خسته‌كننده مي‌كند. براي سفر هوايي نيز راهكارهايي وجود دارد مثلا اين كه بليط‌تان را از ايرلاين‌هاي ايراني رزرو كرده و صندلي‌هاي اكونومي را انتخاب كنيد. صندلي‌هاي فرست كلاس و بيزنس كلاس خدمات بهتري دارند و البته گران‌تر هستند اما اين صندلي‌ها براي سفرهاي طولاني مدت مناسب‌تر است و هتل نيز از فاكتورهاي موثر در تعيين نرخ تور است. باكو هتل‌هاي متنوع و زيادي دارد و همه جور قيمتي در آن‌ها پيدا مي‌شود؛ براي كم كردن هزينه‌هاي سفر مي‌توانيد هتل‌هاي سه يا چهار ستاره را انتخاب كنيد. تور باكو جزو پرطرفدارترين تورها در بين گردشگران ايراني است و با انتخاب هتل‌هاي ارزان‌تر هزينه سفرتان كم‌تر مي‌شود.
تور باكو لحظه آخري
 


اگر بتوانيد تور لحظه آخري واقعي پيدا كنيد قطعا هزينه سفرتان خيلي كم‌تر مي‌شود. تورهاي لحظه آخري مناسب افرادي است كه هميشه آماده سفر هستند و پاسپورتشان نيز اعتبار دارد چون براي برنامه‌ريزي زماني نداريد. اين تورها معمولا زماني برگزار مي‌شوند كه آژانسي تمام صندلي‌هاي پرواز را از قبل خريداري مي‌كند و اصطلاحا چارتر مي‌كند. در اين صورت اگر چند روز مانده به طور صندلي خالي داشته باشد با پيشنهادات شگفت انگيز و تخفيفات خوب گردشگران را مشتاق مي‌كند. بنابراين تورهاي لحظه‌ آخري يكي از تورهاي مناسب و ارزان براي سفر هستند البته به شرطي كه براي سفر آماده باشيد.


چگونه به باكو برويم؟
براي سفر به باكو با توجه به اشتباه عموم مردم دو راه براي سفر به باكو براي شما وجود دارد، ” هوايي و زميني” و اينكه هيچ راهي براي سفر با كشتي به اين شهر وجود ندارد. البته سفر با قطار نيز امكان پذير است كه بايد ابتدا از مرز عبور كنيد و سپس با قطارهاي آستارا – باكو راهي شويد. لازم به ذكر است كه در سفر به اين شهر روش هوايي قطعا هزينه بيش‌تري نسبت به سفر زميني براي شما دربرخواهد داشت، اگر حوصله سفر زميني نداريد و به راحتي در سفر فكر مي‌كنيد پيشنهاد مي‌كنيم حتما سفر هوايي را انتخاب كنيد. جهت سفر توريستي به كشور آذربايجان، شما مسافران عزيز نياز به ويزا داريد. ويزاي توريستي آذربايجان دو ماه اعتبار دارد كه در اين مدت يك ماه مي‌توانيد در كشور آذربايجان اقامت داشته باشيد. همچنين تورهاي هوايي باكو به مدت 3 شب و 4 روز شروع مي‌شود و يا اگر بخواهيد بيش‌تر نيز امكانش هست و اكثر پروازها از تهران و فرودگاه بين‌المللي امام خميني با پرواز هواپيمايي آزال انجام مي‌گردد كه پرواز بسيار با كيفيت و مناسبي مي‌باشد. از حدود يك سال پيش ايرلاين‌هاي ايراني نيز به باكو پرواز دارند كه از جمله آن‌ها مي‌توان به: ماهان، ايران اير و كيش اير و … اشاره كرد كه قيمت تور هوايي حدودا از 1.500.000 تومان شروع شده و تا 4 ميليون تومان متغير مي‌باشد.
بهترين زمان سفر به باكو
آب و هواي آذربايجان در ماه‌هاي ژانويه و فوريه يعني درست از 11 دي ماه تا 9 اسفند ماه، بسيار سرد بوده و دماي متوسط در حدود 1 درجه سانتي گراد مي‌شود و نيز در اين ماه‌ها به دليل رطوبت بسيار بالا، دماي هوا سردتر از حد معمول ديده مي‌شود؛ بنابراين سفر به باكو در اين ماه‌ها چندان پيشنهاد نمي‌شود و اينكه باكو در ماه مارچ با دماي متوسط 7 درجه سانتي گراد و رطوبت كم، عصرهاي سردي را داراست و بهتر اين است اگر در اين ماه به اين كشور سفر مي‌كنيد، لباس كافي همراه‌تان ببريد؛ در ادامه بين ماه‌هاي آپريل تا جون يعني 12 فروردين تا 9 تير، دماي هوا به طور ميانگين در حدود 18 درجه سانتيگراد همراه با رطوبت 70 درصدي بوده و چنانچه قصد سفر به اين شهر را داريد، اين فصل زمان مناسبي براي بازديد از اين شهر مي‌باشد، هواي باكو در ماه‌هاي جولاي تا سپتامبر آفتابي و بسيار دلپذير است و به دليل مجاورت اين شهر با دريا، باعث بالا رفتن رطوبت هوا در روزهاي گرم هم مي‌شود و نيز دماي متوسط باكو در اين ماه‌ها، بين 25 تا 30 درجه سانتي گراد متغير مي‌شود و اين فصل، يكي از بهترين زمان‌ها براي سفر به آن است و شما علاقه‌مندان مي‌توانيد بدون نگراني از بابت تغييرات جوي، به بازديد از كل شهر بپردازيد و همچنين در سردترين ساعات روز، دما در حدود 7- درجه سانتي گراد و در گرم‌ترين حالت 1 درجه سانتي گراد است و اگر در اين ماه به باكو سفر كرديد، بايد انتظار شب‌ها و روزهايي بسيار سرد را داشته باشيد.

 


بهترين گزينه سفر به باكو فصل بهار است؛ چرا كه در اوايل فصل تابستان هواي باكو گرم و خشك و در زمستان‌ها بسيار سرد مي‌شود، آب و هواي باكو در مجموع نيمه خشك و معتدل قاره‌اي بوده كه در ماه‌هاي سپتامبر و اكتبر از رطوبت هوا كمي كاسته شده و دماي باكو به صورت ميانگين به 14.5 درجه سانتي گراد مي‌رسد و به دنبال آن متوسط بارش ساليانه اين شهر حدود 239 ميليمتر بوده كه در اكثر روزهاي پاييز و زمستان شهر باكو هميشه پر از برف و باران است به همين علت سفر به باكو در اين فصل‌ها چندان پيشنهاد نمي‌شود و نكته قابل توجهي كه تمامي شما در سفر به باكو بايد بدانيد اين است كه در اين شهر در تمام طول سال به شدت باد مي وزد و شايد اسم شهر را به همين دليل باكو ( برگرفته از بادكوبه به معناي شهر بادها ) نام نهاده‌اند؛ در ماه‌هاي مي، ژوئن، آگوست، سپتامبر و اكتبر باكو در بهترين وضعيت هواي خود قرار دارد مي‌توانيد سفري لذت بخشي را تجربه كنيد.
جاذبه‌هاي گردشگري باكو
 

كاخ شروان ‌شاهان | SHIRVANSHAHS PALACE
كاخ شروان ‌شاهان پشت ديوارهاي شهر قديمي و زيباي “ايچري ‌شهر” واقع شده است. بناي اين كاخ كه يكي از قديمي‌‌ترين نمادهاي باكو همو محسوب مي‌گردد در قرن پانزدهم ميلادي درست همزمان با اواخر حكومت عباسيان و درست زماني كه باكو به عنوان پايتخت پادشاهي شروان‌شاه برگزيده شد، بنا نهاده شده است. اين بنا در سال 2000 ميلادي به فهرست ميراث جهاني يونسكو به ثبت رسيد و ضمنا اين كاخ با پياده ‌روي از ايستگاه متروي ايچري ‌شهر حدود 5 دقيقه فاصله دارد.

 

 


قلعه دختر | THE MAIDEN TOWER
قلعه دختر كه به آذربايجاني “قيزقالاسي” ناميده مي‌شود در اصل يكي از بناهاي تاريخي جالب توجه در باكو است كه قدمت آن به دوران ساساني برمي‌گردد. قلعه دختر با ارتفاع 29/5 و عرض 6 متر يكي از آثار ارزشمند فهرست ميراث جهاني يونسكو به شمار مي‌رود كه همين موضوع باعث محبوبيت و شهرت آن را روشن مي‌‌سازد. در روزگاران دور اين بنا به عنوان نياشگاه آناهيتا زيارتگاه زرتشتيان استفاده مي‌شده است. سپس اين قلعه بعد از اينكه در سال 1960ميلادي مورد بازسازي و مرمت قرار گرفت و به يك موزه تغيير كاربري داد تا بتوان به راحتي از ظرفيت‌هاي آن بهره برد. در ادامه بدانيد اين بناي با شكوه هم مانند كاخ شروان ‌شاه، درست در درون ديوارهاي شهر قديمي قرار گرفته و مي‌توانيد با پاي پياده هم به آن برسيد.

 

 


خيابان شهدا | MARTYRS LANE AND FLAME TOWERS
در دوره‌ اتحاد جماهير شوروي اين خيابان به دنبال نام رهبر بلشويك شوروي به عنوان ” پارك كيروف ” شناخته مي‌‌شد. بنابراين از قتل عام مردم آذربايجان به دست نيروهاي نظامي شوروي در دهه 90 ميلادي، هرساله در 20 ژانويه بزرگداشتي براي تمام آن كشته ‌شدگان برگزار مي‌شود كه بتوانند به نوعي ازشان قدرداني كنند. آرامگاه اين شهيدان با نظم خاصي در اين خيابان قرار گرفته شده‌اند و نيز اين مكان امروزه نماد افتخاري براي تمام مردم آذربايجان و استقلالش محسوب مي‌شود. اگر راهي تور باكو هستيد مي‌توانيد چشم‌اندازي بسيار زيبا از درياي خزر و خليج باكو را نظاره گر باشيد و همچنين از نزديك به ديدن برج‌‌هاي شعله بپردازيد.

 


مركز حيدر علي‌ يف | HEYDAR ALIYEV CENTER
يكي ديگر از مهم‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري باكو مجموعه فرهنگي حيدر عليف در باكو كه نام دارد كه توسط معمار برجسته با نام “‌زاها حديد” طراحي شده است، به جرات مي‌توان گفت اينجا در اصل مكاني عالي براي گذراندن اوقات خوش و به يادماندني به شمار مي‌رود. همچنين طراحي خلاقانه‌ و با شكوه اين بناي شگفت انگيز به خوبي يادآور سبك كاري اين هنرمند خلاق مي‌باشد. اين مركز شامل گالري يادبود حيدر عليف (فرمانرواي آذربايجان در دوران اتحاد جماهير شوروي بين سال‌هاي 1969 تا 1989 ميلادي و رياست جمهوري اين كشور از سال 1993 تا 2003)، گالري هنر، سالن‌هاي كنسرت و كتابخانه، رستوران و سالن كنفرانس مي‌باشد.

 


چشم باكو | Baku Eye
چشم باكو نام چرخ و فلك بزرگ اين شهر جذاب و دوست داشتني است كه مشابه چرخ و فلك‌هاي بزرگ و غول پيكر در شهرهاي مختلف جهان طراحي و ساخته شده است. اين چرخ و فلك 60 متر ارتفاع داشته و حدودا 30 دقيقه زمان مي‌برد تا يك دور كامل بزند. همچنين اين چرخ و فلك يكي از هيجان انگيزترين جاذبه‌هاي باكو بشمار مي‌رود و به ويژه اگر همراه با خانواده و كودكان‌تان راهي تور باكو شديد، پيشنهاد مي‌كنيم حتما آن را تجربه كنيد. در طول روز و شب تجربه سوار شدن به اين چرخ و فلك بزرگ مي‌تواند خاطره‌اي به ياد ماندني باشد و هركدام لطف خاص خود را خواهد داشت.


بهترين هتل‌هاي باكو
 

هتل فورسيزن باكو | Four Seasons Hotel Baku
مي‌توان هتل فورسيزن را يكي از بهترين و لوكس‌ترين هتل‌هاي شهر باكو نام برد كه با اقامت رويايي در آن، معناي جديدي از هتل 5 ستاره را با تمام وجودتان لمس خواهيد كرد. به محض ورود به آن حتما عاشق دكوراسيون و طراحي سفيد رنگ و آرامش بخش آن مي‌شويد و فضاي مدرن و مجللش نظر شما را جلب مي‌كند. خوب است بدانيد اين هتل جذاب در كارنامه افتخارات خود عناويني چون برترين هتل لوكس باكو، برترين هتل اسپا باكو، برترين هتل خانوادگي باكو و از هتل‌هاي برتر رومانتيك و تجاري به چشم مي‌خورد و از امكانات اين هتل مي‌توان به: وايفاي پرسرعت رايگان، پاركينگ رايگان، استخر در فضاي سرپوشيده، ماساژ، صبحانه و … اشاره نمود.

 


هتل فرمنت برج‌هاي شعله | Fairmont Baku
قطعا مي‌دانيد كه يكي از محبوب‌ترين و شناخته شده‌ترين جاذبه‌هاي شهر ساحلي باكو، برج‌هاي زيبا و منحصر به فرد شعله هستند كه محبوبيت ويژه‌اي براي توريست‌ها دارند. سه برج كه به صورت شعله‌هاي آتش ساخته شده است و به نمادي مشهور در دل باكو تبديل شده است. اما يكي از بخش‌هاي اين مجموعه ” هتل 5 ستاره فرمنت ” است كه از برترين هتل‌هاي باكو به شمار مي‌رود. هتل فرمنت تا به حال توانسته افتخاراتي اعم از چهارمين هتل لوكس و چهارمين هتل اسپا برتر را به خود اختصاص داده است. امكانات اين هتل مجلل بي نظير است و ميهمانان در اتاق خود مي‌توانند از مواردي چون ميز آيپاد كلي لذت ببرند.

 


هتل جي دبليو ماريوت آبشرون باكو | JW Marriott Absheron Baku
يكي ديگر از بهترين هتل‌هاي باكو دقيقا همين هتل جي دبليو ماريوت است كه در ليست برترين اقامتگاه‌هاي سايت تريپ ادوايزر جايگاه اول را به خود اختصاص داده است. هتل جي دبليو ماريوت آبشرون باكو طراحي بي مانند و شگفت انگيزي دارد و دسترسي فوق‌العاده‌اي هم به جاذبه‌هاي مهم پايتخت آذربايجان دارد. از افتخارات اين هتل مي‌توان به برترين هتل تجاري و رومانتيك، دومين هتل لوكس، خانوادگي و هتل اسپا و … اشاره نمود و از امكانات اين هتل مي‌توان به: واي‌فاي پرسرعت رايگان، پاركينگ رايگان، استخر، ماساژ، صبحانه و… اشاره نمود.
سوالات متداول
سفر زميني به باكو بهتر است يا سفر هوايي؟بستگي به سبك و سليقه خودتان دارد. اگر حوصله مسير طولاني را داريد و از ديدن شهرها و جاده هاي بين راه لذت مي بريد، سفر زميني بهتر و از نظر اقتصادي به صرفه تر است. اگر قصدتان از سفر استراحت باشد، سفرهاي هوايي راحت تر هستند.
آيا براي سفر به باكو نياز به ويزا داريم؟بله، اين ويزا را مي توانيد به صورت الكترونيكي هم تهيه كنيد. كافي است اسكن پاسپورت خود را براي كارگزار آژانس بفرستيد تا تمامي مراحل براي تان انجام شود و پس از3 تا 4 روز كاري، ويزايتان را دريافت كنيد.
آذربايجان چند نوع ويزا توريستي دارد؟ويزاي توريستي آذربايجان يك بار ورود است و 90 روز اعتبار دارد. اين ويزا به دو صورت ليبلي و الكترونيكي صادر مي شود. در صورت سفر هوايي، مي توانيد در فرودگاه با پرداخت مبلغ 25 دلار ويزا را دريافت كنيد.
هتل هاي پيشنهادي در باكو كدامند؟
باكو يك شهر توريستي است و هتل هاي خوبي دارد. از جمله مي توان به هتل هايي از برندهاي مشهور مثل هيلتون اشاره كرد. همچنين هتل پارك اين باي راديسون، با امكانات مناسب و منظره بي نظير درياي خزر، طرفداران بسياري دارد.

 


منبع : تور باكو


برچسب: تور باكو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۳:۵۶ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)