آزانس آزانس .

آزانس

تور دبي

 


تور دبي
دبي يا بهتر بگوييم؛ "جواهر امارات متحده عربي"، شهري برخاسته از تپه هاي شني است كه برخي از شگرف ترين سازه هاي جهان را در خود جاي داده است. از برج خليفه كه بلندترين سازه معماري دنيا است تا جزيره پالم جميرا كه بزرگترين جزيره ساخت انسان در جهان مي‎باشد، از دبي مال كه جزو بزرگترين و بهترين مراكز خريد در دنياست تا پارك آبي آكواونچر و پارك اسكي سرپوشيده همگي از بهترين ها هستند كه در دبي قرار گرفته اند. دبي شبيه رويايي است كه به واقعيت پيوسته. شهري گرم، خشك، با بيابان‎هاي وسيع و گذشته ه‎اي بسيار سنتي كه امروزه به مدرن‎ترين و لوكس ترين شهر خاورميانه تبديل شده است. در قرن هجدهم دبي يك دهكده ماهيگيري كوچك بود. اما با رشد سريع اقتصادي منطقه به يكي از توسعه يافته ترين و مدرن‎ترين كلان شهرهاي جهان تبديل شد. گردشگري نقش مهمي در رشد اقتصاد دبي دارد. هر ساله هزاران بازديد كننده از سراسر جهان با تور دبي به اين شهر منحصر به فرد سفر مي‎كنند.

 

 

 

اطلاعات مهمي كه قبل از سفر به دبي بايد بدانيم.
 

دبي دومين شهر بزرگ امارات متحده عربي است. اين شهر بي‎نظير بياباني كه در كنار خليج فارس قرار گرفته است، مدرن‎ترين شهر در خاورميانه محسوب مي‎شود. براي سفر و تور دبي نياز به اخذ ويزاي گردشگري داريد. اين ويزا 14 روز اعتبار دارد و بيش از اين مدت نمي‎توانيد در دبي اقامت داشته باشيد.

واحد پول: درهم امارات

زبان رسمي: عربي

اختلاف زمان دبي با تهران: 30 دقيقه از تهران عقب‎تر است.

نوع برق شهري: 220 ولت – 50 هرتز

پيش شماره: 971+

پليس: 999

اورژانس: 998

آتش نشاني: 997

 

قيمت تور دبي
 

با توجه به نوسانات بسيار زياد نرخ ارز، نمي‎توانيم قيمت دقيقي به عنوان هزينه سفر به دبي ذكر كنيم. اما عوامل مهمي وجود دارند كه در قيمت تور دبي تاثيرگذار هستند. فصل سفر، تعداد روزهاي اقامت، درجه و كيفيت هتل، نوع ايرلاين و ساير خدمات جانبي كه ضمن رزرو تور به گردشگران ارائه مي‎شوند، تعيين كننده هزينه تور هستند. دبي شهري بسيار لوكس با هتل‎هايي بسيار مجلل و منحصر به فرد است. براي مثال اگر بخواهيد براي اقامت خود هتل برج العرب يا جميرا بيچ را انتخاب كنيد، مسلما بايد هزينه گزافي را پرداخت نماييد. اما هتل‎هاي لوكس و معروف ديگري مانند آتلانتيس نيز وجود دارند كه با هزينه ي كمتري نسبت به آن دو مي‎توانيد از خدمات ويژه آن بهره مند شويد. عامل مهم ديگري كه بر قيمت تور دبي تاثيري چشمگير دارد، فصل سفر شماست. بين نوامبر تا آوريل يا بهتر بگوييم نيمه ي آبان تا نيمه ارديبهشت زمان اوج گردشگري در دبي است. بنابراين قيمت تور دبي نيز بسيار بيشتر از فصل گرم و شرجي مي‎باشد. نوع ايرلاين و حتي روز و ساعت پرواز نيز بر قيمت تور تاثير دارند. به علاوه ساير هزينه ها مانند وعده هاي غذايي، ترانسفر فرودگاهي، خريد سيمكارت و خريد بليت براي بازديد از جاذبه هاي شهر نيز جزو هزينه هاي سفر محسوب مي‎شوند كه حتما بايد آنها را نيز در نظر بگيريد.

 


ارزانترين تور دبي
 

اگر به دنبال تور دبي بسيار ارزان هستيد بايد از ابتدا به شما بگوييم كه دور تجملات را خط بكشيد. يعني در ميان عواملي كه بر قيمت تور موثرند و پيش از اين ذكر كرديم، مي‎بايست خدمات ويژه را حذف كنيد. براي مثال در فصل اوج سفر به دبي كه "هاي سيزن" محسوب مي‎شود، پيدا كردن تور ارزان بسيار سخت است و شايد محال باشد. ثانيا اگر به دنبال به حداقل رساندن هزينه هاي سفرتان هستيد بهتر است هتل‎هاي سه ستاره را براي اقامت انتخاب كنيد. هر چه مدت اقامت شما بيشتر باشد بالتبع مقدار هزينه ها نيز افزايش پيدا مي‎كند. به نوع ايرلاين توري كه رزرو مي‎كنيد حتما توجه داشته باشيد. براي مثال پرواز لوكس امارات گرانتر از پرواز ايران ايرتور خواهد بود. يك پيشنهاد ويژه براي كساني كه هم با گرماي هوا ميانه ي خوبي دارند و هم به دنبال تور ارزان دبي هستند، سفر در تابستان است. در اين فصل هتل‎ها تخفيف هاي چشمگيري به گردشگران ارائه مي‎دهند. در نتيجه اين امكان را داريد تا با قيمت بسيار كمتري از خدمات يك هتل مدرن و مجلل بهره مند شويد. به علاوه فروشگاه ها و مراكز خريد نيز در تابستان تخفيفات شگفت انگيزي بر روي محصولات خود ارائه مي‎دهند. از اين رو مي‎توانيد محصولات برند و باكيفيت را با قيمت مناسب خريداري كنيد.

 


تور دبي لحظه آخري
 

يكي از راه هاي رزرو تور ارزان دبي، تور لحظه آخري مي‎باشد. اگر جزو افراد هميشه آماده به سفر هستيد و حتي ويزاي امارات را نداريد، اين نوع تور بسيار مناسب شماست چون به تازگي ويزاي امارات در ظرف يك روز هم صادر مي شود. معمولا در فصل تابستان كه حجم مسافران دبي كمتر است، تور ارزان و لحظه آخري نيز بيشتر از طرف آژانس هاي چارتركننده ارائه مي‎شود. اما در رزرو اين تور بايد دقت كافي داشته باشيد. اول اينكه توجه كنيد آژانس ارائه دهنده تور معتبر باشد. ثانيا چك كنيد كه سفر شما شامل چه خدماتي مي‎شود. ممكن است به شما گفته شود كه تور لحظه آخري با تور سيستمي يكسان است اما اغلب اين اتفاق نمي‎افتد و در تور لحظه آخري خدمات كمتري به مسافران ارائه مي‎شود. در نتيجه در رزرو اين نوع تور دقت كافي را داشته باشيد.

 


قيمت تور دبي 7 شب و 8 روز
 

معمولا مدت زمان اقامت در تورهايي كه به مقصد دبي برنامه ريزي مي‎شوند، حداقل 3 شب و 4 روز و حداكثر 7 شب و 8 روز هستند. البته در صورت تمايل اين امكان را داريد كه تا حداكثر 14 روز در دبي اقامت داشته باشيد. چرا كه ويزاي گردشگري دبي 14 روز اعتبار دارد. پر واضح است كه هر چه زمان اقامت شما در اين شهر بيشتر باشد، هزينه بيشتري نيز بايد بپردازيد. تور دبي 4 شب و5 روز بيشترين خواهان را دارد . البته اين هزينه مازاد شامل اقامت در هتل و وعده هاي غذايي است و اينكه فرصت بيشتري براي گشت و گذار در شهر و بازديد از جاذبه هاي آن داريد. شايد بتوان گفت يك سفر با مدت زمان اقامت بيشتر مقرون به صرفه تر از چند سفر كوتاه باشد. بنابراين اگر علاقه منديد تمام جاذبه ها و مكان‎هاي ديدني دبي را زير و رو كنيد، قيمت تور دبي 7 شب و 8 روز را چك كنيد كه يك انتخاب ايده آل است.

 


بهترين زمان سفر به دبي
 

نوامبر تا فوريه بهترين زمان براي سفر به دبي است، زيرا در اين فصل آب و هواي امارات بسيار مطبوع است. همچنين طيف وسيعي از رويدادها و فعاليت‌ها از جمله فستيوال‎هاي خريد و غذا و فستيوالهاي جهاني و مهرجان دبي در اين بازه زماني برگزار مي‎شوند. ميانگين دماي هوا در ماه نوامبر در حدود 25 درجه سانتيگراد است كه حداكثر به 30 درجه و حداقل به 19 درجه مي‎رسد. در نتيجه مي‎توان گفت كه نوامبر يك انتخاب عالي براي كساني است كه به دنبال آفتاب گرفتن هستند. در ماه فوريه هوا خنك‎تر مي‎شود و با حداكثر 24 درجه و حداقل 15 درجه، دبي را به مقصدي بسيار دلپذير و محبوب در زمستان تبديل مي‎كند.

فصل پيك گردشگري در دبي از نوامبر تا آوريل است. در اين زمان دما در بهترين حالت خود قرار دارد. چه جزو عاشقان ساحل و فعاليت‎هاي فضاي باز باشيد و چه علاقه مند به سافاري در صحراهاي دبي يا گشت و گذار در كريك باشيد، در اين فصل مي‎توانيد بهترين استفاده را از سفر خود ببريد. اما اين نكته را در نظر بگيريد كه بايد هزينه‌هاي بالاتري را براي اقامت بپردازيد و انتظار جمعيت بيشتري را در جاذبه‌هاي اصلي شهر داشته باشيد.

بين ماه‎هاي ژوئن و آگوست به دليل گرماي سوزان هوا كه مي‎تواند تا 40 درجه هم برسد، حجم گردشگران در دبي به طور قابل توجهي كاهش مي‎يابد. با اين حال، وجود تهويه مطبوع درجه يك در هتل‎ها، مراكز خريد و رستوران‎ها و همچنين پارك‎هاي آبي منحصر به فرد، همچنان تفريحاتي لذت بخش را براي گردشگران فراهم مي‎كنند. اگر سفري آرام‌ و به دور از هياهو را ترجيح مي‌دهيد، رزرو تور دبي در خارج از فصل شلوغ ايده خوبي است.

 


جاذبه هاي گردشگري دبي
 


برج خليفه
برج خليفه نماد شهر دبي و بلندترين سازه معماري جهان با ارتفاع 828 متر است. بي اغراق مي‎توان گفت كه سفر شما كامل نيست اگر به دبي برويد و شهر را بر فراز برج خليفه تماشا نكنيد! سريع‎ترين آسانسور جهان در اين برج، شما را به طبقات بالا مي‎برد. از ديوارهاي شيشه‎اي طبقه 124 مي‎توانيد منظره‎اي پانوراما از خليج فارس را تماشا كنيد. رستوران در طبقه 122 و عرشه تماشاي شهر در طبقات 124 و 148 قرار دارد. بهترين زمان بازديد از طبقات بالاي برج هنگام غروب آفتاب است.

باغ معجزه دبي (Miracle Garden)
اينجا بزرگترين باغ گل طبيعي جهان است كه 2000 مترمربع وسعت دارد. تماشاي ساعت‎ها، قلعه ‎ها و طاووس هايي با شكوفه هاي عجيب حسي سورئاليستي شبيه آليس در سرزمين عجايب به شما القا مي‎كند! در اين باغ چندين رستوران، يك فروشگاه سوغاتي و يك پارك كوچك ترامپولين نيز وجود دارد. تعداد بازديدكنندگان اين پارك در آخر هفته ها بسيار زياد است. اگر دوست داريد در آرامش خاطر و فراغ بال از گل‎هاي عجيب اين باغ ديدن كنيد، روزهاي مياني هفته بهترين زمان است.

قاب دبي (Dubai Frame)
فريم دبي كه به عنوان يك نقطه عطف فرهنگي شهر است، يكي از جديدترين سازه هاي دبي است كه در سال 2018 از آن رونمايي شد. اين بناي معماري كه 150 متر ارتفاع دارد شبيه يك قاب عكس عظيم طراحي شده كه مناظري خيره كننده از شهر دبي و اطراف خليج فارس ارائه مي‎دهد. در موزه فريم دبي مي‎توانيد در مورد گذشته، حال و آينده شهر اطلاعاتي كسب كنيد. همچنين مي‎توانيد با آسانسور به بالا برويد و از سكوي شيشه‌اي اسكاي‌ واك كه در طول 93 متر امتداد دارد، از تماشاي خط افق دبي لذت ببريد.

 


بهترين هتل‎هاي دبي
 


هتل فورسيزن دبي (Four Seasons Resort Dubai)
 


هتل فورسيزن كه در ساحل جميرا قرار دارد، انتخاب كساني است طرفدار ظرافت بي انتها و اقامتگاهي تمام عيار هستند. معماري اين هتل الهام گرفته از بادگيرهاي سنتي منطقه است و طاق هايي با كنده كاري هاي پيچيده و فضاي داخلي مرمرين دارد. اين هتل در فاصله 10 دقيقه اي از مركز شهر دبي قرار گرفته است. محوطه وسيع هتل فورسيزن داراي دو استخر شنا به سبك تالاب و يك ساحل خصوصي است كه داراي صندلي‌هاي آفتاب‌گير و سايه بان مي‎باشد. اتاق‌هاي مهمان سقف‌هاي بلند و تراسي با چشم‌انداز درياي عرب يا افق پر زرق و برق دبي دارند. برخي از بهترين رستوران‎هاي دبي نيز در اينجا قرار دارند. پيشنهاد مي‎كنيم تماشاي غروب طلايي خورشيد را در پشت بام اين هتل از دست ندهيد.

 


هتل برج العرب (Burj Al Arab)
 


برج العرب لوكس ترين هتل دبي است كه در ساحل جميرا قرار دارد. اين هتل مطلوب كساني است كه به دنبال تجمل فوق العاده زياد و خدمات هفت ستاره هستند. برج ‎العرب جميرا با 21500 فوت مربع ورق طلاي 24 عيار كه ديوارها را مي‌پوشاند تا 21000 كريستال سواروفسكي كه در سقف تعبيه شده است، مظهر عظمت و ثروت عربي است. اين هتل بادباني شكل كه در سال 1999 در ساحل دبي ساخته شد، اولين هتل هفت ستاره جهان است. برج ‎العرب كه داراي خودروهاي رولزرويس با راننده و خدمات درخواستي است، اقامتگاه مورد علاقه افراد مشهور و شخصيت‌هاي برجسته جهان مي‎باشد. رستوران المنتهي برج ‎العرب داراي ستاره ميشلين است و كلاب ساحلي اين برج داراي استخر بي‌نهايت مخصوص بزرگسالان و رستوران مديترانه‌اي شيك مشرف به آب است.

 


هتل آتلانتيس (Atlantis)
 


تور دبي هتل آتلانتيس كه در پالم جميرا قرار دارد، اقامتگاهي لوكس مناسب خانواده ها و علاقه مندان به تماشاي خورشيد و دريا است. بزرگترين پارك آبي جهان در اين هتل قرار گرفته است كه مكاني مفرح براي تمام سنين است. بچه ها از تماشاي نقاشي هاي ديواري زير آب هيجان زده مي‎شوند و بزرگترها از تماشاي آكواريوم در سوئيت هاي شيشه اي زير آب لذت مي‎برند. در اين آكواريوم 65000 موجود دريايي زندگي مي‎كنند. در محوطه هتل آتلانتيس، استخرهاي شنا با دماي كنترل شده، يك ساحل خصوصي با شن‎هاي سفيد و ورزش‎هاي آبي مهيج وجود دارد. مهمانان هتل مي‎توانند به طور رايگان به پارك آبي آكواونچر دسترسي داشته باشند. اين پارك آبي داراي بهترين سرسره‌ها و سواري‌ها است. همچنين مي‎توانيد از غذاهاي عالي رستوران‌هاي گوردون رمزي و جورجيو لوكاتلي كه منوهاي مناسب براي بچه‌ها نيز دارند، ميل كنيد. رستوران هاي نوبو، هكاسان و اوسيانو نيز چشم‌انداز به آكواريوم دارند.

 

سوالات متداول

آيا براي سفر به دبي نياز به ويزا داريم؟

بله. براي سفر به اين شهر بايد ويزاي گردشگري اخذ كنيد.
ارزانترين فصل سفر به دبي چه زماني است؟

بين ماه‎هاي ارديبهشت تا شهريور بازه زماني آف سيزن دبي محسوب مي‎شود
كمترين مدت اقامت در تور دبي چند روز است؟

معمولا كمترين زمان اقامت تور دبي 3 شب و 4 روز است.
اختلاف زماني دبي با تهران چقدر است؟

دبي نيم ساعت از تهران عقب‎تر است.
بهترين پارك‎هاي آبي دبي چه نام دارند؟
وايلد وادي (Wild Wadi)، جانگل بي (Jungle Bay)، آكواونچر (Aqua Venture).

 


منبع : تور دبي


برچسب: تور دبي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۱۴:۴۷ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)