آزانس آزانس .

آزانس

تور مالزي

 


تور مالزي
مالزي يا به‌ طور رسمي فدراسيون مالزي كشوري در جنوب شرقي آسيا است. سازمان‌ هاي دولتي و وزارت‌خانه‌‌هاي اين كشور در شهر جديد پوتراجايا در پايتخت اداري اين كشور قرار گرفته است. جالب است بدانيد كه اين كشور عضو سازمان ملل متحد و اتحاديه كشورهاي همسود نيز است. اين فدراسيون شامل سيزده ايالت بوده كه در جنوب شرقي آسيا مي‌باشد. ضمنا نام “‌مالزي” زماني انتخاب گرديد كه فدراسيون مالايا: سنگاپور، صباح و ساراواك يك اتحاديه متشكل از 14 ايالت را تشكيل داده‌اند. در سال 1965 سنگاپور از مالزي جدا شد و به كشوري مستقل تبديل گرديد. در سال‌هاي اخير، مالزي تبديل به يكي از قطب‌هاي قدرتمند گردشگري جنوب شرق آسيا و جهان شده لذا در ميان ايرانيان بسيار محبوبيت دارد. به طوري كه در اين سال‌ها هزاران گردشگر ايراني به اين كشور گرم استوايي سفر كرده‌اند و از مسافرت به اين كشور چند مذهب و مليتي و مدرن بسيار لذت برده‌اند. مهم‌تر اينكه اما اگر شما آگاهانه و با كمي تحقيق يك تور مناسب و همچنين مقرون به صرفه را براي سفرتان انتخاب كنيد، مي‌توانيد از مزاياي عالي آن هم بهره‌مند شويد و تجربيات شگفت‌انگيزي را كسب كنيد كه با كلي خاطرات خوش در مالزي جوان و ديدني به منزل‌تان برگرديد.

 

اطلاعات مهم كشور مالزي
مالزي از لحاظ جغرافيايي، در جنوب شرقي آسيا قرار گرفته است. دو بخش متمايز مالزي از طريق درياي چين جنوبي از يكديگر جدا شده ‌اند كه هر دو بخش غربي شبه جزيره مالزي و شرق مالزي، داراي منظره بسيار مشابه و منحصر به فردي از دشت‌هاي مرتفع ساحلي هستند كه اغلب از تپه‌‌ها و كوهستان‌هاي جنگلي انبوه پوشيده شده است. از مرتفع‌ترين آن‌ها، كوه كينابالو به ارتفاع 4,095,2 متر در جزيره بورنئو قرار گرفته و مساحت كل اين كشور چيزي در حدود 329,758 كيلومتر مربع مي‌باشد. در ضمن، طبق سرشماري كه در سال 2018 ميلادي انجام شده اين كشور داراي جمعيت 31,834,000 نفر مي‌باشد.

 

زبان رسمي: مالايي
واحد پول: رينگيت
نوع برق شهري: 240 ولت و 50 هرتز است.
كد كشور: 60+
اختلاف ساعت با تهران: 4 ساعت و نيم از تهران جلوتر است.
شماره‌هاي اضطراري: پليس و آمبولانس: 999
آتش ‌نشاني و امداد و نجات: 994
فرودگاه‌هاي بين‌ المللي: فرودگاه بين ‌المللي كوالالامپور
فرودگاه سيمپانگ / فرودگاه سيمپانگ
فرودگاه باكلالان
فرودگاه لاواسش
نقشه توريستي مالزي

قيمت تور مالزي
مالزي يكي از پرطرفدارترين مقاصد گردشگري محسوب مي‌شود و جذابيت‌هاي طبيعي و فرهنگي فراواني دارد. تنها مشكل براي مسافرت به مالزي اين است كه فاصله آن با ايران زياد بوده و لذا قيمت سفر به مالزي در مقايسه با كشورهاي نزديك‌تر، بيش‌تر خواهد بود. اولين نكته در مورد هزينه سفر، تعداد شهرهايي است كه از آن‌ها بازديد مي‌كنيد. همه شهرها و ايالت‌هاي مالزي ديدني هستند و اگر بخواهيد به صورت تركيبي به بازديد از آن‌ها بپردازيد، هزينه بيش‌تر خواهد شد. نكته مهم ديگر، تعداد روزهاي اقامت است. البته تورها معمولا در هفت شب و هشت روز برگزار مي‌شوند اما هر چه تعداد روزهاي اقامت بيشتر شود، هزينه‌ها نيز بيشتر خواهند شد. فصل و تاريخ سفر نيز روي قيمت‌ها تاثير مي‌گذارد. در زمان تعطيلات مهم، فصول خوش آب و هوا و تاريخ برگزاري فستيوال‌هاي معروف مالزي قيمت‌ها بيش‌تر مي‌شوند. در حال حاضر قيمت تور مالزي بسته به نوع هتل، بازه‌اي در حدود 6 تا 10 ميليون تومان متغيير است. در آخر شايان ذكر است كه قيمت تور مالزي با توجه به نوع هتل، نوع ايرلاين (بليط پرواز داخلي يا خارجي به مقصد مالزي) و ساير امكانات ارائه شده در تور، متغير مي‌باشد.


تور مالزي ارزان
راهكارهايي براي كمتر كردن هزينه سفر وجود دارد. قبل از هر چيز دقت كنيد كه در پكيج‌هاي مسافرتي، طيف متنوعي از هتل و گاهي پرواز به شما ارائه خواهد شد. اگر هتل‌هاي ارزان و ايرلاين‌هاي داخلي را انتخاب كنيد، هزينه‌ها كمتر خواهند بود. نكته ديگري كه بايد در نظر بگيريد؛ فصل و تاريخ سفر است. ايام تعطيلات، نوروز، سال نوي ميلادي، زمان برگزاري فستيوال‌ها و جشن‌هاي معروف، قيمت تورها افزايش پيدا مي‌كند. برعكس، در فصول كم‌گردشگر يا زماني كه وضعيت آب و هوا چندان مساعد نيست، مي‌توانيد تورهاي ارزان‌تري پيدا كنيد.


تور مالزي لحظه آخري
اگر شما هم از جمله افرادي هستيد كه چمدان سفرشان هميشه آماده است و پاسپورت‌شان هميشه اعتبار دارد، تور مالزي لحظه آخري گزينه بي‌نظيري براي‌تان خواهد بود. آژانس‌هاي مسافرتي گاهي اوقات آفرهاي خوبي ارائه مي‌دهند كه با استفاده از آن‌ها مي‌توانيد سفر ارزان‌تري تجربه كنيد. ممكن است پرواز چارتر باشد و ظرفيت مسافران تكميل نشده باشد يا در فصل كم‌گردشگري باشيم و به خاطر جذب مسافر، قيمت‌ها كمتر شده باشد. با استفاده به موقع از اين پيشنهادها مي‌توانيد سفر ارزان‌تري را تجربه كنيد. البته اگر زمان كافي براي تهيه ويزا داشته باشيد و در ادامه لازم به ذكر است كه شما مي‌توانيد اخذ ويزاي فوري مالزي را از سلام پرواز بخواهيد.

 

بهترين زمان براي سفر به مالزي
براي سفر با تور مالزي بهترين زمان از ماه مارس تا اوايل اكتبر مي‌باشد زيرا در اين ماه‌ها، بارندگي و رطوبت بسيار كم است. ماه‌‌هاي ژانويه و فوريه به دليل برگزاري فستيوال‌‌هاي زياد و متنوع مثل سال نوي چيني يا جشن هندوي تايپوسام، با وجود بارندگي زياد براي سفر مناسب است. اگر درست بعد از پايان فصل بارندگي سفر كنيد، بهترين تجربه زندگي خود را در سفر خواهيد داشت. لازم به ذكر است زمان شديدترين بارندگي‌‌ها از اواخر نوامبر تا اواسط فوريه است لذا در ماه مارس و اكتبر حتما به جنگل‌ها، باغ گياه‌شناسي، جزاير زيباي مالزي، پارك موضوعي ادونچر زون، باغ ميمون‌ها، آكواريوم پارك تامان لاگندا، آبشار تلاگا توجو، تفريح‌هاي دريايي، پارك دريايي پولائوپايار، خلوتگاه جنگلي، ساحل چراتينگ، تله كابين لنكاوي و مناظر بكر اين كشور به ماجراجويي بپردازيد و محو زيبايي‌هاي طبيعي اين سرزمين ديدني شويد.

 

جاذبه‌هاي گردشگري مالزي
 


برج‌‌هاي دوقلوي پتروناس | Petronas Twin Towers
قطعا تمام مردم جهان، شهر كوالالامپور مالزي را با تصويري از اين برج‌هاي دوقلو مشهور مي‌شناسند. بدون شك يكي‌ از معروف‌ترين جاذبه‌هاي ديدني مالزي‌ و مشهورترين ساختمان‌هاي دنيا كه توسط معماري به نام “‌سزار” طراحي شده، برج‌‌هاي دوقلوي پتروناس در مركز شهر كوالالامپور مي‌باشد. ضمنا در محوطه اطراف اين برج‌ها اين امكان وجود دارد كه استخرها و مكان‌هاي ديدني توريستي به همراه بهترين مراكز خريد و بهترين رستوران‌ها را به راحتي بيابيد. همچنين جالب است بدانيد كه به توريست‌ها اجازه بالا رفتن از ساختمان و تماشاي شهر داده مي‌شود. اين برج‌ها در واقع جداي از يكديگر بوده و به دليل سازه خاصي كه دارند؛ به زيبايي به يكديگر متصل شده‌اند.

 

آكواريوم كي.ال.سي.سي | Aquaria KLCC
اين آكواريوم، به بزرگ‌ترين آكواريوم جهان معروف است و بيش از 5000 نوع موجود دريايي شامل آراپايماي عظيم ‌‌الجثه، هامور غول پيكر، نيزه ‌ماهي و … را در خود جاي داده است. لازم به ذكر است كه برخي از جاذبه‌‌هاي اصلي اين آكواريوم كوسه‌هاي ببري ترسناك، ماهي‌‌هاي مرجاني شفاف، حلزون‌هاي دريايي، مارهاي آبي مرگبار، اسب‌‌هاي آبي و نوعي ماهي پهن بنام بلوري هستند كه واقعا ارزش ديدن از نزديك را دارند. آكواريوم كي.ال.سي.سي يكي از مهم‌ترين جاذبه‌هاي توريستي كوالالامپور به شمار مي‌آيد كه عمق و پيچيدگي واقعي و جذابي براي گردشگران خواهد داشت.

 

ارتفاعات كامرون هايلند مالزي | ameron highlands
ارتفاعات كامرون، محيطي آرامش‌بخش و شگفت انگيز بوده كه داراي چشم ‌انداز زيبايي مي‌باشد. مزارع چاي جلوه‌ي خاصي به اين ناحيه بخشيده و باعث شهرت آن شده‌اند. در ارتفاعات كامرون مناطق تماشايي زيبايي خواهيد ديد و سفر امن و مقرون به‌صرفه‌اي را تجربه خواهيد كرد. ارتفاعات كامرون در ۲۰۹ كيلومتري شمال كوالالامپور قرار دارند و مرتفع‌ترين منطقه در كوالالامپور است. اين ناحيه مورد پسند محلي‌ها و گردشگراني است كه مشتاق لذت بردن از هواي خنك و محيط سرسبز اطراف آن هستند. ارتفاعات كامرون به عنوان پايتخت توليد چاي در كشور مالزي، مكاني عالي براي لذت بردن از نوشيدن يك فنجان چاي است. در ارتفاعات كامرون كارهاي زيادي از پياده‌روي در جنگل تا خريد در بازارهاي شبانه مي‌‌توانيد انجام دهيد.

 


اسكاي بريج لنكاوي | skybridge
بعد از پياده‌شدن از تله كابين معروف لنكاوي اين شهر؛ نزديك‌ترين جاذبه‌اي كه به آن مي‌رسيد همين پل آسمان است. ضمنا شما از تله كابين 200 متر مسير پر پيچ و خم را از بين درختان سرسبز و زيبا گذشته و پلي باشكوه و بلند را بين دو قله خواهيد ديد كه مسحور زيبايي آن مي‌شويد. البته شايد در نگاه اول كمي ترسناك باشد اما همين كه پا بر روي آن مي‌گذاريد در حالي كه از وزش نسيم خنكش مدهوش مي‌شويد، چشم‌اندازهايي خيره‌كننده از قله كوه، جزيره و دريا را پيش روي خود داريد. اين پل 124 متري 700 متر بالاتر از سطح درياست و بر روي آن تصوير هوايي بيشتر جاذبه‌هاي لنكاوي را تماشا مي‌كنيد.


بهترين هتل‌هاي مالزي
 


هتل شانگري لا كوالالامپور |Shangri-La Hotel Kuala Lumpur
گروه هتل‌هاي شانگري‌لا از سري هتل‌هاي لوكس و مدرني است كه در بسياري از شهرهاي توريستي جهان و ديگر شهرهاي مالزي مثل لنكاوي هم شعبه دارند. اين هتل در شهر زيباي كوالالامپور در منطقه بسيار خوبي قرار دارد و تنها 5 دقيقه پياده تا برج‌هاي دوقلو پتروناس فاصله داشته و نيز فاصله هتل تا فرودگاه بين‌المللي كوالالامپور حدود 45 دقيقه است. در ضمن اين هتل با دكوراسيوني بسيار لوكس و مدرنش داراي 662 اتاق مي‌باشد كه بعضي از آن‌ها به صورت سوئيت‌هاي بزرگ هم قابل ارائه بوده كه براي اقامت خانواده‌ها بسيار مناسب مي‌باشد. تمامي اتاق‌هاي هتل داراي امكانات ويژه‌اي مانند سيستم تهويه هوا، تلويزيون، صندوق امانات متناسب با سايز لپ‌تاپ و ميني‌بار هستند.

 


هتل مجستيك كوالالامپور | Majestic Hotel Kuala Lumpur
يك هتل 5 ستاره لوكس در شهر كوالالامپور واقع در كشور مالزي “‌هتل مجستيك‌” نام دارد. اين هتل 300 اتاق دارد و از جمله مهم‌ترين و اصلي‌ترين امكانات آن مي‌توان به‌: واي ‌فاي رايگان، پاركينگ، پذيرش 24 ساعته، استخر روباز، سرويس اتاق، سالن ورزشي و نگهداري چمدان و … اشاره نمود. اين هتل از ايستگاه قطار “‌كا تي ام‌” تنها 3 دقيقه پياده، از “‌خيابان مردكا‌” 5 دقيقه پياده، از “مركز بوكيت بينتانگ‌” 15 دقيقه با ماشين، از ايستگاه مركزي كوآلالامپور 5 دقيقه با ماشين و از فرودگاه بين ‌المللي كوآلالامپور تنها 1 ساعت با ماشين فاصله دارد.

 


هتل فراسر رزيدنس كوالالامپور | Fraser Residence Kuala Lumpur
هتل فراسر رزيدنس هتلي لوكس و 5 ستاره است كه در مركز شهر و در يك موقعيت فوق‌العاده عالي قرار دارد. اين هتل گزينه عالي اقامتي براي گردشگران و كساني كه به قصد تجارت و كار به اين شهر سفر مي‌‌كنند، مي‌باشد. هتل فراسر در سال 2014 ميلادي به ‌طور كامل مورد بازسازي قرار گرفته و از آن به بعد خدماتي لوكس و منحصر به‌فرد را به ميهمانان خود ارائه مي‌دهد. اين هتل در محله‌‌اي آرام و منحصر به فرد كه پر از مغازه‌هاي هيجان‌انگيز است، قرار دارد. تمام اتاق‌هاي اين هتل شيك و مدرن طراحي شده و بيشتر از رنگ‌هاي خنثي در آن استفاده شده است. بعضي از اتاق‌ها نيز داراي تراس هستند و مهمانان مي‌توانند از منظره زيباي شهر لذت ببرند.
سفارت مالزي در تهران
سفارت كشور مالزي در شهرك غرب‌، فاز 4‌، بلوار ايوانك‌، خيابان زرافشان شمالي‌، كوچه دوم‌، پلاك 25 قرار دارد. براي تعيين وقت قبلي و كسب اطلاعات از نحوه دريافت ويزا با شماره تلفن 88078606-021 تماس بگيريد. در نظر داشته باشيد براي 14 روز اقامت در مالزي نياز به ويزا نداريد.
بهترين شهر در تور مالزي براي خريد كردن كجاست؟كوالالامپور پايتخت مالزي بهترين شهر براي خريد در تور مالزي محسوب مي شود. اين شهر مراكز خريد بزرگ و مدرني دارد كه از محصولات و ادويه هاي محلي تا بهترين برندهاي جهان را مي توانيد در آن ها پيدا كنيد.
كدام شهرهاي تور مالزي ساحلي هستند؟تور مالزي به سواحل بكر و جنگل هاي استوايي معروف است. از ميان آن ها سواحل كوالالامپور، پنانگ، مالاكا و البته لنكاوي را مي توان نام برد. در همه اين شهرها امكانات تفريحات آبي فراهم است و هتل و رستوران به وفور يافت مي شود.
ارزان ترين هتل هاي مالزي در كجا قرار دارند؟از جمله هتل هاي ارزان مالزي و كوالالامپور مي توان به آلوفت سنترال در مركز شهر اشاره كرد كه با وجود امكانات و موقعيت مكاني خوب، قيمت نسبتا پاييني دارد. ژورنال و فريزر پالاس هم قيمت هاي پايين و امكانات مناسبي دارند.
در مالزي از كجا غذاي حلال پيدا كنيم؟درصد بالايي از جمعين اين كشور مسلمان هستند و به همين دليل، از بابت پيدا كردن غذاهاي حلال مشكلي نخواهيد داشت. در سوپر ماركت ها مي توانيد مواد غذايي حلال تهيه كنيد و رستوران هايي مثل نيروانا ماجو هم غذاي حلال سرو مي كنند.

 


منبع : تور مالزي


برچسب: تور مالزي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۹:۰۶ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور تفليس باتومي

تور تفليس باتومي
تور تركيبي تفليس باتومي توري بسيار جذاب است كه تفليس و شهر بسيار زيبا و ساحلي باتومي را در خود گنجانده است. هر كدام از شهرهاي تفليس و باتومي داراي انواع جاذبه‌ها و ديدني‌هاي شگفت‌انگيز بوده كه سالانه گردشگران زيادي با تور تفليس و باتومي به آنجا سفر مي‌كنند.

مسافرت به گرجستان و شهرهاي توريستي آن نظير تفليس و باتومي مستلزم اين است تا اطلاعاتي در مورد آن داشته باشيم. باتومي شهري زيبا و گردشگري در غرب گرجستان و در ساحل درياي سياه بوده كه داراي آب و هواي گرم و مرطوب است. جالب است بدانيد باتومي به عنوان پايتخت گردشگري گرجستان شناخته شده بوده كه داراي كوه‌هاي مرتفع، سواحل شگفت‌انگيز و طبيعي فوق‌العاده است. مسافران محترم بايد دقت داشته باشند كه فاصله باتومي از ايران بيشتر از تفليس بوده و لذا اين بر قيمت تور تفليس باتومي تاثير خواهد گذاشت.

تفليس نسبت به باتومي داراي فاصله كمتري با ايران بوده كه در شرق كشور گرجستان واقع گرديده است. آب و هواي اين شهر به دليل وجود كوهستان و دره‌ها، خنك‌تر از باتومي بوده و در جذب گردشگران با تور تفليس باتومي موفق عمل كرده است. در سفر به تفليس مي‌توانيد جاذبه‌هاي گردشگري اين شهر نظير كوه مقدس تفليس، كليساي جامع تثليث، حمام‌ها سولفور، آتشكده تفليس، درياچه ليسي و … را از نزديك ببينيد.

وضعيت اخذ ويزا از ايرانيان، بسيار مورد توجه هموطنان ايراني قرار گرفته است. تور تركيبي تفليس باتومي، مقصد بسيار مناسبي براي سپري‌كردن چند روز تعطيل به همراه تفريحات جذاب شهري و دريايي است. هر كدام از شهرهاي داخل اين تور از جذابيت‌هاي خاص خودشان برخوردار هستند و هر كدام از آن‌ها مي‌تواند تجربه متفاوت ‌و هيجان‌انگيزي از سفر را به شما ارائه كند.
جاذبه‌هاي تفليس باتومي
همان‌طور كه گفته شد آب و هواي باتومي بسيار مناسب و داراي خاك حاصل‌خيز است و پايتخت اين كشور يعني شهر تفليس به عنوان اولين مقصد گردشگري اين كشور رخ مي‌نمايد. اين شهر با تركيب بافت سنتي و مدرن چهره بسيار زيباي يك شهر جذاب براي گردشگران را به تصوير مي‌كشد. شهر باتومي داراي انواع بناهاي تاريخي، تنديس‌‌هاي زيباي غول پيكر، طبيعتي بكر، قلعه‌‌هاي تاريخي و عجيب، هتل‌ها و رستوران‌هاي مناسب با هر بودجه و سليقه در دسترس بوده كه شما را از انتخاب اين تور، پشيمان نخواهد كرد. شهر باتومي كه به عنوان پايتخت توريستي اين كشور شناخته مي‌شود را نيز نبايد دست كم گرفت؛ چرا كه باتومي هم حرف‌‌هاي زيادي براي ميهمانان خود به ويژه افرادي كه براي استفاده از طبيعت بسيار حيرت‌انگيز و آب‌هاي شفاف آن كه به سمت اين شهر سرازير شده‌اند، دارد. در اين شهر، مناسب با هر سليقه‌اي براي هر فردي تفريح و سرگرمي خاصي وجود دارد و نمي‌‌گذارد كه شما بدون داشتن يك خاطره جذاب از آن بيرون برويد.


قيمت تور تفليس باتومي
 

مي‌توان گفت يكي از به‌صرفه‌ترين تورهاي خارجي براي مسافران ايراني تور تفليس باتومي بوده كه متناسب با بودجه و سلايق مختلف مسافران گرامي خواهد بود. توجه داشته باشيد قيمت اين دسته از تورها نيز به عومل مختلفي وابسته است كه با مديريت آن‌ها مي‌توان قيمت تور تفليس و باتومي را به نفع خود تغيير داد. از آنجا كه فاصله باتومي نسب به تفليس از ايران بيشتر بوده لذا توجه داشته باشيد كه پرواز باتومي با قيمت گران‌تري ارائه مي‌شود و نمي‌تواند به‌صرفه باشد. اما تفليس داراي فاصله كمتري بوده و لذا مي‌توان تور تركيبي تفليس باتومي را با قيمت مناسب تهيه نمود. البته علاوه بر اين بايد به نوع هتل‌ها و هزينه‌هاي مازاد و تفريحات گردشگري در مقصد را نيز ديد چرا كه در اكثر موارد همين هزينه‌هايي كه در تور گنجانده نمي‌شود تا حدود زيادي قيمت تور تفليس باتومي را افزايش خواهد داد. اگر خواهان تور گرجستان هستيد توصيه مي‌كنيم در بالاي همين صفحه پكيج‌هاي مختلف را مشاهده كرده و از ميان آن‌ها تور مورد نظر خود را انتخاب كنيد.


آب و هواي تفليس باتومي
لازم است بدانيد كه آب و هوا در شهر تفليس گرمسيري و مرطوب است. تابستان‌‌هاي بسيار گرم و زمستان‌هاي بسيار سردي را پشت سر مي‌گذارد كه گاهي اوقات با بارش باران همراه است. تفليس در فصل بهار نيز بسيار مورد توجه گردشگران ايراني قرار گرفته است چرا كه آب و هوا در اين فصل نيز مي‌‌تواند مطلوب بوده و ميانگين دما به 15 درجه سانتي‌گراد برسد. اما باتومي داراي آب و هواي متاثر از درياي سياه بوده و در تمام طول سال مي‌توانيد شاهد بارش باران در اين شهر ساحلي باشيد. اين شهر يكي از پربارش‌ترين شهرها در دنياست؛ ميانگين دما در باتومي 14 درجه بوده و در سردترين حالت خود دماي 7 درجه سانتي‌گراد را تجربه مي‌كند و در اواسط تابستان داراي گرم‌‌ترين حالت آب و هوايي خود است.
بهترين زمان سفر به تفليس باتومي
بهترين زمان براي رفتن به تور تركيبي تفليس باتومي را نمي‌توان دقيق گفت اما بهتر است كه در فصل بهار و همچنين فصل تابستان به تفليس برويد. چرا كه اين شهر در اين دو فصل با ميانگين هواي 20 تا 30 درجه مواجه مي‌شود. اين هوا، هواي بسيار مطلوب و مناسبي براي افرادي است كه نمي‌خواهند طعم سرماي تفليس را بچشند. براي رفتن به باتومي توجه داشته باشيد كه اين شهر به دليل رطوبت داراي بارندگي بيشتري نسبت به تفليس است. اما در فصل تابستان بهترين حالت خود را تجربه كرده كه هوايي گرم و البته با رطوبت بالاست. اما فراموش نكنيد كه اين شهر با داشتن رستوران‌‌ها و كافه‌‌هاي ساحلي بسيار زياد كنار دريا و فستيوال‌هاي مختلف شادي كه برگزار مي‌كند نمي‌تواند بهانه شما را براي مناسب نبودن آب و هوا براي نرفتن به اين شهر بپذيرد.

منيع : تور تفليس باتومي


برچسب: تور تفليس باتومي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۲:۳۲ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور باتومي

 


باتومي گرجستان ، مرواريد درياي سياه
 


باتومي گرجستان يك شهر بندري و جذاب مي باشد كه در كنار درياي سياه جاي خوش كرده است و اينكه شهر باتومي به واسطه جايگاه خود يعني همين بندري بودنش تمامي ارتباطات تجاري و مسافرتي خود را با قاره اروپا و ديگر قاره‌ ها را انجام داده و روز به روز هم موفق تر و پيشرفت چشمگيري كرده است ، در ادامه اينكه به طور قطعي مي توان گفت كه باتومي از زيباترين و توريست پذيرترين بنادر و شهر هاي قفقاز در ميان گردشگران بوده و مورد استقبال بي نظيري قرار گرفته است كه در سال هاي اخير دولت گرجستان با برنامه ها و اهداف منحصر به فرد توريستي عالي كه پيش گرفته ، كاري كرده كه اين شهر را با تمام زيبايي هايش به دنيا به صورت خاص و چشمگيري معرفي كند كه موفق هم شده است و سالهاست كه طرفداران زيادي براي تور گرجستان روانه اين شهر زيباي توريستي مي شوند و مهمتر اينكه از جمله پر طرفدارترين مراكز اين شهر دريا و سواحل آن و همچنين بلوار اصلي شهر مي باشد .
نكته حائز اهميت گرجستان اين است كه يكي از كشورهايي است كه درست در وسط دو قاره مهم اروپا و آسيا قرار گرفته است و يكي از اهداف مهم و اساسي مقامات سياسي تفليس پايتخت گرجستان اين است كه به عضويت در اتحاديه اروپا و ناتو در بيايند و در حال حاضر گرجستان عضو ناظر در اتحاديه اروپا و ناتو بوده و همكاري هاي زيادي با اين دو سازمان دارند و به احتمال بسيار زياد در سالهاي آتي عضو اتحاديه اروپا خواهد شد و لازم به ذكر است كه كليه قوانين اين كشور مانند قوانين اتحاديه اروپا مي باشد .
تور باتومي سلام پرواز
همانطور كه در بالا گفتيم باتومي شهري زيبا و بندري بوده و به دليل وجود آن در ساحل درياي سياه به ” مرواريد درياي سياه ” نيز معروف شده است و اين نكته باعث تشويق مسافران و گردشگران شده است كه به اين شهر جذاب سفر كنند و با توجه به اينكه در باتومي سواحل چشم نواز و مناطق بكر فوق العاده اي وجود دارند كه بازديد از آنها هيجاني وصف ناپذير را براي علاقه مندان در سفر با تور باتومي ايجاد كرده است و اينكه در سالهاي اخير تور باتومي گرجستان شامل تورهاي پرطرفدار در بين ايرانيان به حساب مي آيد كه بصورت تك شهر و يا تور تركيبي گرجستان كه تركيبي با شهر زيباي تفليس مي باشد برگزار مي شود و توجه داشته باشيد كه اين پكيج ويژه به صورت محدود و در روزهاي مشخصي از طريق آژانس مسافرتي سلام پرواز برگزار مي گردد .

خدماتي كه سلام پرواز در تور باتومي گرجستان به شما علاقه مندان ارائه مي دهد شامل : بليط رفت و برگشت هواپيما ، اقامت در هتل هاي باتومي گرجستان همراه با صبحانه ، ترانسفر فرودگاهي ، بيمه مسافرتي ، راهنماي فارسي زبان و … است .

شايد شنيده باشيد كه بهترين تورهاي باتومي تورهايي بوده كه در پكيج آنها هتل ‌هاي ساحلي گنجانده شده باشد اما اگر در تور شما هتل ساحلي هم نبود ، نگران نباشيد چرا كه شهر باتومي آنقدر جذابيت دارد كه بتواند شما را هر كجا كه اقامت داريد را شگفت‌ زده كند و نيازي ندارد كه حتما از محبوبيتش از سواحلش استفاده كند كه در ادامه جاذبه هاي گردشگري گرجستان در شهر زيباي باتومي را به شما معرفي مي كنيم فقط كافيست با يك تماس تلفني با مشاوران با تجربه سلام پرواز تماس بگيريد و تور باتومي مورد علاقه ‌تان با شرايط دلخواه خودتان رزرو كنيد و اينكه هتل‌ هاي باتومي بسيار متنوع هستند و سليقه همه مسافران را پوشش ميدهد و البته بهتر است كه در مورد امكانات هتل ها حتما با كارشناسان ما مشورت كنيد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد .
تور ارزان باتومي
تور باتومي ارزان يك سفر همه چيز تمام و يك تجربه بي نظير براي شماست و اينكه تصور كنيد كه معماري شهري آن همراه با جشن‌ ها و شب‌ نشيني‌ هاي جذاب و هيجان انگيزش به راه باشد و هواي خنك و دلچسب هم به آن اضافه شود و در كنار تمام اين اتفاقات شگفت ‌انگيزي كه پيش رو داريد ، جاذبه هاي يك شهر ساحلي با سواحل زيباي صخره ‌اي با كلي تفريحات آبي با پكيج هاي جذاب و ارزان سلام پرواز قطعا م يتواند بهترين تجربه و اتفاق زندگي شما را بسازد درست است كه قيمت اين تورها كمي بالاتر از تور تفليس بوده اما اين افزايش قيمت به خاطر پرواز طولاني ‌تر آن است و اينكه نگران نشويد آن قدر زياد هم نيست كه به چشم بيايد ! تورهاي باتومي هم در مجموع جزو تورهاي ارزاني محسوب مي شود ، براي مثال تور هتل ۴ ستاره باتومي خيلي ارزان‌ تر از هتل ۴ ستاره استانبول مي باشد ، اما نكته حائز اهميت اينجاست كه شما عزيزان بايد توجه كنيد كه زمان پرواز گرجستان بسيار بيشتر از كشور تركيه مي باشد .

در آخر مهم است بدانيد كه شما مسافران تور باتومي مي توانيد از شهرهاي : تهران ، شيراز ، اصفهان ، بندر عباس ، مشهد ، تبريز ، آبادان ، سنندج ، ساري و … با اير لاين هاي مختلفي كه سلام پرواز با آنها همكاري دارد پرواز دلچسبي را با ما تجربه نماييد .
فرودگاه بين المللي باتومي
فرودگاه بين المللي باتومي يكي از سه فرودگاه اصلي و پرتردد گرجستان بشمار رفته و اين پايانه جديد فرودگاهي از سال ۲۰۰۷ ميلادي آغاز به فعاليت كرده است و گنجايش پذيرش ۶۰۰,۰۰۰ نفر مسافر در سال را داشته و البته با توجه به رشد صنعت گردشگري كه در گرجستان وجود دارد ، طبق اعلام شركت فرودگاه‌ هاي گرجستان ، آمار تردد مسافران در سال گذشته در حدود ۵۱ درصد رشد داشته است و اين نشان دهنده رشد و پيشرفت اين كشور است و همچنين اين فرودگاه به دليل برخورداري از استانداردهاي روز توسط سازمان ملي هوانوردي آمريكا به تاييد رسيده است .
جشنواره هاي معروف شهر باتومي
شما عزيزان اگر راهي سفر به اين شهر بندري جذاب هستيد مي توانيد زماني را براي سفر انتخاب كنيد كه اين جشنواره ها در حال برگزاري باشد و مهم است كه بدانيد از جمله جشنواره هاي معروف و بين المللي باتومي به شرح زير است :

جشنواره معتبر فيلم باتومي هر ساله در همين شهر و در ماه سپتامبر درست در شهريور ماه برگزار مي شود و بسياري از كشورها همچنين ايرانيان خيلي زياد در اين جشنواره شركت مي كنند .

گزينه بعدي جشنواره بين المللي موسيقي جاز باتومي است كه هر ساله در ماه جولاي برگزار شده و طرفداران خاص و زيادي هم جذبش شده اند و در ضمن سالانه بسياري از خوانندگان و گروه هاي جاز براي شركت در جشنواره جاز به باتومي سفر مي كنند و چند روزي در كنار هم جشني عمومي با كلي هيجان وصف ناپذيري را به پا مي كنند .

در ضمن ” جشنواره بين المللي پرنده باتومي “ رويداد مهمي مي باشد كه هر ساله در ماه سپتامبر يعني شهريور ماه در باتومي برگزار مي شود و توريست هاي زيادي نيز براي پرنده نگري به اين منطقه سفر مي كنند كه بسيار هم ديدني و جذاب است .

جشنواره هيت باتومي ، اين جشنواره حائز اهميت است چون يه تفاوتي با بقيه دارد و آن اين است كه اين جشنواره در كل تابستان در باتومي برگزار مي شود و درست زمان دقيق آن آخر هفته هاست و شما در طي اين جشنواره تابستانه : رقص محلي ، موسيقي زنده ، اجراي كنسرت ، بازارهاي شبانه و ديگر رويدادهايي مخصوص بزرگسالان و كودكان را مي بينيد كه خيلي هم هيجان انگيز هستند .
نگاهي به جاذبه هاي گردشگري باتومي
باتومي هم مانند پايتخت گرجستان تفليس ، شهري سراسر بناهاي تاريخي استثنايي بوده كه شما مسافران را نيز در تور تفليس هم روانه شدن به اين شهر زيبا شما را با طراحي شهري حيرت ‌آورش مسحور خود مي كند و شما با قدم زدن در آن ساختمان ‌هايي كه گاه ۳۰۰ سال از عمرشان مي ‌گذرد و هنوز در حال استفاده هستند را مي بينيد كه بوي اصالت و تمدن را در فضاي شهر پخش كرده اند و قطعا شما را وسوسه به عكاسي ازشان مي كنند و در ادامه پارك‌ ها و فضاهاي سبز شهري ان بقدري زياد هستند كه يكي از تفريحات مهم گردشگران تور باتومي پياده ‌روي در شهر و بلوارهاي ساحلي آن ميشود و اينكه جالب است بدانيد كه ساحل باتومي سنگي‌ بوده و در تمام نوار ساحلي آن شما امكاناتي براي استراحت و وقت‌گذراني داريد .

 


همچنين لازم به ذكر است كه در اطراف شهر باتومي به واسطه وفور آب و باران باعث شده كه طبيعتي چشم ‌‍نواز شما را غرق خود كند و همچنين مي تواند محل بسيار خوبي براي پيك ‌نيك و گشت و گذار با دوستان و خانواده تان باشد و در كنار اين ها جنگل‌ ها ، تپه‌ ها ، كوه ‌ها و رودخانه‌ هاي فراواني كه در طبيعت باتومي يافت مي ‌شود بي نظيرند كافي است يكبار تجربه اش كنيد و در ضمن معابد ، مساجد ، كاخ ‌ها و ساختمان‌ هاي تاريخي ديگر نيز به وفور در شهر و اطراف آن به چشم مي خورد كه با توجه به تاريخ پر التهاب گرجستان ، انواع سبك ‌هاي معماري در آن‌ها قابل مشاهده مي باشد ، در ادامه بايد بدانيد كه در اين شهر امكانات تفريحي اعم از : پارك دلفين ‌ها ، تله‌ كابين ‌هاي ساحلي و شهري ، آكواريوم هاي بزرگ ، پارك ‌هاي آبي جذاب و تفريحات دريايي و ساحلي متنوع اين شهر زيباي باتومي را به جذابترين و پرگردشگر ترين شهر گرجستان تبديل كرده‌ است .
آب و هواي باتومي چگونه است؟
ميانگين دماي سالانه باتومي تقريبا 15 درجه سانتي گراد مي باشد كه در ژانويه (دي ماه –بهمن ماه ) با ميانگين دماي 6 درجه سانتي گراد سردترين ماه سال و آگوست (مرداد ماه – شهريور ماه ) با ميانگين دماي 23 درجه سانتي گراد گرم ترين ماه در اين شهر بشمار مي روند و اينكه كم ترين و بيشترين دماي ثبت شده در اين شهر به ترتيب برابر با منفي 10 درجه سانتي گراد و 41 درجه سانتي گراد بوده است .

لازم به ذكر است كه آب و هواي باتومي به شدت تحت تاثير جريان هاي دريا به خشكي درياي سياه و تاثيرات وابسته به تپه ها و كوهستان هاي نزديك به آن بوده و از اين جهت ، تقريبا در تمام طول سال با بارش هاي چشمگيري مواجه هستند .

با همه اين توضيحات مهم است بدانيد كه باتومي پر بارش ترين شهر در گرجستان و منطقه كوه هاي قفقاز بشمار مي رود و اينكه باتومي شهري بندري بر كرانه درياي سياه و در كشور گرجستان است و در جنوب غربي گرجستان و در ساحل درياي سياه قرار گرفته و از طريق اين بندر ارتباطات تجاري و مسافرتي خود را با قاره اروپا و ديگر قاره ها انجام مي دهد و شما عزيزان براي انتخاب سفر تور باتومي از نظر آب و هوايي توجه كنيد كه آب و هواي باتومي به شدت تحت تاثير جريان هاي هوايي درياي سياه بوده و در نتيجه بارش عمده باران در اكثر فصول سال امري كاملا امري عادي است و اينكه آب و هوا در اين شهر جنب قاره اي بوده و اين بارش هاي عمده باعث شده است اين شهر را به مرطوب ترين شهر گرجستان بدل نمايد و متوسط دماي هوا در باتومي 14 درجه سانتي گراد (57 درجه ) مي باشد .
بهترين زمان سفر به باتومي چه زماني است؟
ماه‌ هاي گرم سال بهترين زمان براي همراهي شما عزيزان با تورهاي باتومي سلام پرواز مي باشد و بدانيد كه حتي مهرماه هم مي ‌تواند در تور باتومي خاطره ‌انگيز باشد براي شما علاقه مندان به سفر و همچنين اواخر بهار هم هوا به شدت مطبوع و دلپذير است و اگر قصد سفر در تابستان امسال را داريد اطلاع داشته باشيد كه تورهاي گردشگري باتومي در حال برگزاري و ثبت نام بسيار زيادي قرار گرفته است و اين شهر پر از جنب و جوش خواهد شد و تفريحات آبي تور باتومي هم در تابستان تنوع چشمگيري دارد و اين امكان را فراهم مي ‌كنند كه گروه‌ هاي گردشگري سفري بي ‌نظيري را تجربه نمايند ، پس عجله كنيد و با مشاوران سلام پرواز تماس بگيريد تا اطلاعات دقيق تري در اختيارتان بگذارند .
فرهنگ غذايي در تور باتومي
غذاهاي باتومي هم مانند ساير شهرهاي مهم گرجستان ، تنوعي بسيار عالي و چشمگيري دارند و مي‌ توان گفت كه رنگ و بوي آشپزي ايراني هم در آن‌ ها غالبا به چشم مي ‌خورد و اينكه البته آشپزي شرق آسيا هم تاثيرات گسترده اي بر فرهنگ غذاهاي گرجستان گذاشته است ، در ضمن البته نكته اصلي در مورد غذاهاي باتومي ، تاثير دريا و آبزيان بر آن‌ ها مي باشد و ما به شما علاقه مندان توصيه مي‌ كنيم كه حتما غذاهاي دريايي را در اين شهر تست كرده و لذت ببريد چرا كه قول مي دهيم از سبك آشپزي دريايي گرجستاني‌ ها كاملا خوششان خواهد آمد چون به فرهنگ خودمون نزديك بوده و مورد بعدي دارا بودن رستوران‌ هاي متنوعي با منوهاي مختلف جهاني است كه گردشگران را در يافتن مزه‌ هاي مورد علاقه ‌شان تشويق مي كند و از حق نگذريم مي توانيد بهترين غذاهاي گرجي را در باتومي تجربه نماييد .

منبع : تور باتومي


برچسب: تور باتومي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۱:۴۷ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور مالديو

 


تور مالديو
بي‌ترديد تور مالديو يكي از بهترين انتخاب‌ها براي تجربه سفري لوكس و مملو از آرامش و دوري از شلوغي و آب و هواي آلوده شهرهاي بزرگ است. اگر ترجيح مي‌دهيد تعطيلاتي خاطره‌انگيز و مهيج را در دل طبيعت بكر اين منطقه تجربه كنيد، تور مالديو بهترين و درست‌ترين انتخاب شما خواهد بود. علاوه بر اين، مالديو يكي از رمانتيك‌ترين مقاصد براي زوج‌‌هاي جواني مي‌باشد كه به دنبال انتخاب مقصد سفر براي ماه عسل خود هستند و دوست دارند بهترين خاطره زندگي مشترك‌شان باشد. خوب مالديو زيبا از 1192 جزيره مرجاني تشكيل شده كه در جنوب غرب كرانه‌هاي هندوستان قرار گرفته است.

جالب است بدانيد كه 200 جزيره‌ مالديو براي سكونت مردم بومي مي‌باشند و 100 جزيره مالديو به گردشگري اختصاص داده شده و خالي از سكنه است. دين رسمي مردم مالديو اسلام بوده و بيشترشان اهل تسنن هستند. در ادامه راهنماي سفر با تور مالديو سعي كرده‌ايم تا تمام اطلاعات مورد نيازي كه بايد قبل از خريد تور مسافرتي مالديو يا تور هاني مون بدانيد را به شما خواهيم داد. در كل تور مالديو دقيقا مناسب افرادي است كه عاشق تفريحات و ورزش‌هاي آبي، آفتاب گرفتن، آب‌تني لب دريا و لذت بردن از آرامش كامل در دل زيبايي‌‌هاي بكر طبيعت و تجربيات بسيار منحصر به فرد و رويايي هستند.
اطلاعات مهم مالديو

زبان رسمي: زبان ديوهي
واحد پول: روفيه
نوع برق شهري: برق شهري در مالديو 230 ولت و 50 هرتز
كد كشور: 960+
شماره‌هاي اضطراري: 119
فرودگاه‌‌هاي بين ‌المللي: فرودگاه بين‌المللي ولانا | Velana International Airport
نقشه گردشگري مالديو

قيمت تور مالديو

طبيعتا سفر با تور خارجي نسبت به سفرهاي داخلي گران‌تر تمام مي‌شود، لذا تور مالديو نيز از جمله تورهاي لاكچري و گران‌قيمت خارجي به شمار مي‌رود كه نسبت به ساير تورهاي خارجي قيمت بسيار منطقي تري را به خود اختصاص داده است. قيمت تور مالديو به عوامل مختلفي از جمله كيفيت پرواز (فرست كلاس، اكونومي و…)، تعداد روز و شب‌هاي اقامت، محل اقامت (هتل، اقامتگاه، هتل آپارتمان و…)، وعده‌هاي غذايي مختلف (صبحانه، نهار، شام و…)، برنامه تفريحي و امكانات رفاهي و… بستگي دارد و شما عزيزان هر چه خدمات و امكانات رفاهي بيشتري در تور خود بخواهيد، قيمت تور مالديو شما هم گران‌تر خواهد شد.

 

 

تور مالديو ارزان

خوب در ادامه اگر دنبال تور مالديو ارزان هستيد، پيشنهاد مي‌كنيم به سايت سلام پرواز مراجعه كنيد. در اين سايت وارد بخش تور خارجي شده و از آنجا مبدا و مقصد (مالديو) خود را انتخاب كنيد. در اين مرحله طيف وسيعي از انواع تورهاي مالديو براي شما به نمايش درخواهد آمد و حالا با فعال كردن فيلتر “كمترين قيمت” مي‌توانيد مناسب‌ترين تورهاي اين مقصد را مشاهده كنيد. بنابراين در اين مرحله اين امكان هست كه تور مالديو ارزان را در وبسايت سلام پرواز با توجه به تناسب بودجه خود انتخاب و رزرو نماييد.

 

ضمنا توجه داشته باشيد كه براي سفر ارزان به مالديو چند راهكار مهم به شما معرفي مي‌كنيم؛ اول اينكه در هاستل و يا مهمان‌سراهاي مالديو اقامت داشته باشيد. دوم اينكه اين امكان را هم داريد كه منتظر تور مالديو لحظه آخري يا دقيقه نودي باشيد و اين تورهاي مسافرتي را با تخفيف‌هاي ويژه و باورنكردني خريداري نماييد. اگر بخواهيم با شما صادق باشيم بايد بگوييم كه بيشتر اين تورها در بازه‌هاي زماني شلوغ و پرگردشگر مالديو بيشتر عرضه مي‌شوند.
تور لحظه آخري مالديو

فصل لوسيزن يا كم‌گردشگر مالديو از ارديبهشت ماه آغاز و تا مهرماه ادامه خواهد داشت و در اين بازه زماني با توجه به شرايط آب و هوايي بهترين زمان ممكن براي سفري ارزان و مقرون به‌صرفه به مالديو است. اگر به دنبال تور لحظه آخري مالديو هستيد مي‌توانيد اين زمان را براي سفرتان انتخاب نماييد. ضمنا فصل افول گردشگري در جزاير مالديو يا همان لوسيزن تور مالديو از ارديبهشت آغاز مي‌شود، اما قيمت‌ تورهاي مسافرتي اين مقصد برخلاف ‌هاي‌سيزن بسيار مناسب و عالي خواهد بود.

 

دقيقا در اين بازه‌هاي زماني شاهد بارش باران‌هاي موسمي در جزاير مالديو خواهيم بود كه در صورت رزرو و يا خريد تور مالديو در اوج بارش‌هاي موسمي اين امكان هست كه به غواصي برويد و يا به موج‌سواري و ساير تفريحات دريايي بپردازيد و لذت ببريد. اما اگر هم به دنبال تورهاي لحظه آخري و دقيقه 90 مالديو هستيد بايد اواخر فصل شلوغ، تور مالديو را براي سفر به اين كشور برگزينيد كه در اين زمان‌ها قيمت تورها كاهش مي‌يابد و شامل نرخ‌‌هاي لحظه آخري مي‌گردد.
خدمات تور مالديو سلام پرواز

آژانس سلام پرواز براي آن دسته از گردشگراني كه مايل هستند تا با تور مالديو مجموعه ما در اين جزيره همراه‌مان باشند، امكانات بسيار مناسب و فوق‌العاده‌اي را در نظر گرفته كه از جمله اين امكانات مي‌توان به موارد ذكر شده در زير اشاره كرد.

1- بيمه مسافرتي

2- ترانسفر فرودگاهي

3- گشت شهري

4 رزرو هتل

5- انتخاب هتل و پرواز دلخوه خارج از پكيج

6- بليط رفت و برگشت

7- تور ليدر فارسي زبان يا راهنما
فرودگاه بين المللي مالديو

فرودگاه بين‌المللي ولانا (Velana) كه با نام “‌فرودگاه بين‌المللي ماله‌” هم شناخته مي‌شود درست در 19 اكتبر 1960 ميلادي افتتاح گرديد و جزو مهم‌ترين فرودگاه در مالديو است. در اين فرودگاه پروازهاي داخلي و بين‌المللي به مقصد آسيا، خاورميانه و اروپا انجام مي‌پذيرد. ضمنا شركت هواپيمايي SriLankan رتبه اول را به عنوان بزرگ‌ترين شركت هواپيمايي خارجي به خود اختصاص داده، چرا كه اين روزها 35 پرواز هفتگي به مالديو انجام مي‌دهد. شركت‌هاي هواپيمايي ديگري كه به اينجا پرواز مي‌كنند عبارتند از: ايرفلوت، ايرفرانس، ايرهند، بانكوك ايرويز، امارات، شركت هواپيمايي هونگ كنگ، لوفت‌هانزا، كره اير و شركت هواپيمايي تركيش كه شما مي‌توانيد با توجه به سليقه و بودجه خود هر يك را انتخاب كنيد.

وب‌سايت رسمي فرودگاه: macl.aero
تعداد پايانه‌ها – 2 – ترمينال داخلي و ترمينال بين‌المللي ، 24 ساعت شبانه روز باز و در كنار يكديگر قرار دارند.
ترافيك سالانه مسافر: 4.8 ميليون مسافر در سال 2018 ميلادي از طريق آن عبور كردند.
آدرس فرودگاه: اين فرودگاه در جزيره هالوله، 3 كيلومتري (1.8 مايل) شمال شرقي شهر مله واقع شده است.


جاذبه‌هاي ديدني مالديو

بهتر است در همين ابتدا به شما علاقه‌مندان بگوييم كه بيشتر عكس‌هاي رويايي از طبيعت بكري كه در فضاهاي مجازي مي‌بينيد، بي‌شك مربوط به مجمع‌الجزاير مالديو مي‌باشند. جزاير كوچك پوشيده از نخل و نارگيل، سواحل منحصر به فرد مرجاني با شن‌‌هاي سفيد، دلفين‌هاي بامزه و ماهي‌هاي نادر و رنگارنگ، مرداب‌هاي صاف و زلال لاجوردي و بالاخره استراحتگاهي رويايي در كناره ساحل؛ همه اين‌ها تصاوير فتوشاپي نيست! بلكه اينجا دقيقا مالديو است.

 

شما مسافران عزيز علاوه بر ديدن اين بهشت مرجاني، مي‌توانيد كلي جاذبه‌‌هاي توريستي و گردشگري ديگري را هم بازديد كنيد. براي مثال مسجد جامع ماله كه جزو قديمي‌ترين مسجدهاي مالديو بوده و از سنگ مرجاني ساخته شده است. در طراحي آن از طرح‌‌هاي پيچيده و زيباي قرآني آن استفاده شده است. موزه ملي، مقر مولي آگ، مسجد قديمي و بازار ماهي ماله و… هم از ديگر نقاط ديدني و محبوب شهر ماله به شمار مي‌روند كه در تور مالديو سلام پرواز، پيشنهاد مي‌كنيم حتما سري به آن‌ها بزنيد.
بهترين مراكز خريد مالديو

مالديو، كشوري جزيره‌اي در اقيانوس هند، به دليل وجود مناظر ساحلي شگفت‌انگيز و كميابي كه دارد به عنوان يك مقصد گردشگري محبوب و رويايي ساحلي در دنيا به شهرت رسيده است. خوب مقوله خريد كردن هم در مالديو تجربه‌اي است كه نبايد آن را از دست بدهيد. مالديو شايد براي خريد، چندان مقصد ايده‌آل و پرباري نباشد، اما فروشگاه‌هاي متنوعي دارد كه از آن‌ها مي‌‌توانيد يادگاري و سوغاتي‌هاي بي‌شمار بخريد تا دوستان و اعضاي خانوادتان را در خاطرات سفر به مالديو زيبا سهيم كنيد. بنابراين در مالديو بعد از استراحت در سواحل و لذت‌بردن در آفتاب آن بدك نيست ساعاتي را به خريد كردن اختصاص دهيد. بي‌شك اين مراكز تجاري پاسخگوي نيازهاي شما هستند و فرصتي براي‌تان مي‌سازد كه جنبه‌‌هاي فرهنگي جزيره را از نزديك لمس كنيد و با اهالي اين منطقه بيشتر آشنا شويد.

 

از مهم‌ترين مراكز خريد اين منطقه مي‌توان به: بازارچه محلي‌ ماله، بازار خياباني Majeedhee Magu، فروشگاه Le Cute، مركز تجاري STO، آيلند بازار (Island Bazaar)، مركز خريد Centro Mall، منطقه‌ Chaandhanee Magu و بوتيك نالا (Nala Boutique) اشاره كرد.
آب و هواي مالديو

براي سفر به مالديو ابتدا بايد از وضعيت آب و هوايي تمام فصول آن اطلاعاتي به دست آورده تا با ديد بازتري بتوانيد بهترين زمان سفر به مالديو را انتخاب كنيد. مالديو روي خط استوا قرار گرفته است، به همين دليل آب و هواي گرم و خشكي دارد. ضمنا از ماه جولاي يعني 10 تير تا ماه آگوست يعني 10 شهريور اولين سامانه بارشي وارد مالديو خواهد شد و بعد از آن نيز از ماه نوامبر يعني 10 آبان تا ماه مارچ يعني 11 فروردين سامانه بارشي ديگري به مالديو مي‌آيد. باران‌هاي موسمي هميشه به مقدار زيادي هم در اين بازه‌هاي زماني مي‌بارد.

در ادامه از ماه دسامبر يعني 10 آذر تا ماه آوريل يعني 10 ارديبهشت نيز فصل خشك و شرجي تابستان مالديو مي‌رسد. در اين فصل ميانگين دما 33 درجه سانتي‌گراد خواهد بود و نيز فصل زمستان از ماه مي يعني 11 ارديبهشت شروع و در ماه نوامبر يعني 9 آذر تمام مي‌شود كه در اين فصل نيز شاهد بارندگي خواهيم بود.

 

در كل مالديو در فصل تابستان بسيار شلوغ و مملو از گردشگر و توريست است. اين موضوع مهم باعث بالا رفتن هزينه اقامت و تفريح در اين كشور مي‌گردد. از نظر خيلي‌ از مسافران بهترين زمان براي سفر به مالديو فصل زمستان مي‌باشد؛ چرا كه دماي هوا متعادل بوده، چيزي در حدود 25 درجه سانتي‌‌گراد است. همچنين گردشگران كمتري در مالديو حضور دارند و به علاوه هزينه اقامت و تفريح در اين فصل كاهش چشم‌گيري دارد و مي‌توان با هزينه‌اي مناسب راهي اين مقصد رويايي شد.
بهترين زمان سفر به مالديو

بهترين زمان براي سفر به مالديو بين ماه‌هاي آذر تا فروردين (دسامبر و آوريل) مي‌باشد كه آب و هوا خشك‌تر است، وزش باد كمتري حس مي‌شود و هوا به نسبت گرم‌تر است. بيشتر مسافران اين زمان را بهترين زمان براي سفر به مالديو مي‌نامند، اما فاكتورهاي ديگري نيز هست كه بايد هنگام انتخاب سال براي سفر به اينجا در نظر بگيريد، در كل بهترين زمان سفر كاملا به سليقه و بودجه شما برمي‌گردد.

 

سوالات متداول
مالديو كجاست؟كشور مالديو يكي از جزاير اقيانوس هند است كه در جنوب غربي هند قرار دارد و از حدود 1200 جزيره مرجاني كوچك تشكيل شده است. پايتخت اين كشور ماله است. مساحت اين جزيره زيبا 298 كيلومترمربع است. جزيره مالديو با 1.5 متر ارتفاع از سطح دريا كم ارتفاع‌ترين كشور در قاره آسيا است.
هزينه اقامت در هتل هاي مالديو چقدر است؟
هتل هاي مالديو بسيار شيك و لوكس‌اند. برخي از آنها آنقدر مجلل‌اند كه خودشان به موقعيت گردشگري تبديل شده‌اند. بنابراين قاعدتا هزينه اقامت در آنها هم بايد حسابي گران باشد. هزينه هر شب اقامت در هتل هاي پنج ستاره مالديو از حدود 7 ميليون تومان شروع مي‌شود و به حدود 40 ميليون تومان براي يك سوئيت دونفره مي‌رسد. طبيعي است كه اقامت در بهترين هتل مالديو هزينه‌هاي زيادي روي دستتان مي‌گذارد. اما اگر مي‌خواهيد كمتر هزينه كنيد و خدمات مناسبي هم دريافت كنيد، از تورهاي مسافرتي سلام پرواز استفاده كنيد.

 


منبع : تور مالديو


برچسب: تور مالديو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۷:۵۱ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور تفليس

تور تفليس
در روزهاي تعطيلي، حتما به ذهن‌تان رسيده كه به دنبال مقصدي براي خاطره‌ساز كردن روزهاي‌تان و اينكه جايي كه بتوانيد به آرامش مطلق برسيد باشيد لذا در جست و جوهاي‌تان حتما به اسم شهري به نام تفليس؛ جواهري در گرجستان برخورديد. شهر تفليس گرجستان ديرزماني است كه تبديل به مقصدي بسيار پرطرفدار و محبوب براي سفرهاي خارجي شده است. اما شما چه شناختي از اين شهر داريد؟ شهر تفليس از ديرباز به عروس شهرهاي آسياي ميانه و قفقاز شهرت يافته است. وجود پارك‌هايي زيبا و بكر و ‏رودخانه متكواري كه از وسط شهر تفليس عبور مي‌كند، چشم‌اندازهاي مبهوت‌كننده‌اي در اين شهر به وجود آورده كه شما را ترغيب به سفر با تور تفليس مي‌كند. درياچه‌‌هايي با ‏قابليت شنا و قايق‌سواري در شهر تفليس وجود دارد كه گرجستاني‌‌ها به دليل وسعت زياد يكي از آن‌ها، آن را به نوعي دريا مي‌نامند. در ضمن پارك آبي و از ‏همه مهم‌‌تر مجسمه‌هاي هنري، شهر را تبديل به موزه روباز براي ميهمانان اين شهر كرده است. ‎وجود همين جاذبه‌‌هاي وسوسه‌انگيز باعث شده كه برگزاري تور‌هاي تفليس نيز از رونق خوبي برخوردار باشد.
اطلاعات مهم شهر تفليس
گرجستان يكي از كشورهايي است كه در منطقه‌‌اي اوراسيايي قرار گرفته است. اين كشور از شرق و جنوب شرق با آذربايجان، از جنوب با ارمنستان، از جنوب غرب با تركيه، از غرب با درياي سياه و از شمال با روسيه همسايه است. مردم بومي گرجستان مسيحي ارتدكس و پيرو كليساي ارتدكس گرجي مي‌باشند. گرجي‌ها به زبان گرجي سخن مي‌گويند كه زبان رسمي كشور گرجستان نيز محسوب مي‌شود. مساحت شهر تفليس در كشور گرجستان حدود 246 كيلومتر مربع است و جمعيت آن مطابق با آمار سرشماري كه در سال 2014 ميلادي انجام گرفته، حدود يك ميليون نفر تخمين زده شده است.

 

زبان: زبان گرجي
واحد پول: لاري (GEL)
برق: برق اين شهر ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز است.
شماره‌هاي اضطراري براي تماس با پليس، آتشنشاني و اورژانس: ۱۱۲ 
اختلاف ساعت تا تهران: تفليس حدود ۳۰ دقيقه از تهران جلوتر است.
فرودگاه: فرودگاه بين المللي تفليس
نقشه گردشگري تفليس

قيمت تور تفليس
قيمت تور تفليس با توجه به شرايط و امكاناتي كه به متقاضيان آن ارائه مي‌شود كاملا متفاوت مي‌باشد. لذا در بالاي همين صفحه پكيج‌هاي مختلفي مانند تور لحظه آخري در اختيار شما قرار داده شده تا بتوانيد با توجه به بودجه و شرايط خود، پكيج مورد نظرتان را انتخاب كنيد. در ضمن، براي كسب اطلاعات بيش‌تر از تورهاي مسافرتي اين كشور با كارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرماييد تا بتوانند در انتخاب پكيج مورد نظرتان راهنمايي‌تان كنند. در آخر توجه داشته باشيد كه قيمت تور تفليس به عوامل گوناگوني همچون‌: رزرو هتل‌هاي همراه با وعده‌هاي غذايي، بليط هواپيما، نوع خدماتي كه ارائه مي‌شود، ترانسفر فرودگاهي براي رفت و برگشت، بيمه مسافرتي، تور ليدر فارسي زبان كاملا مسلط به زبان انگليسي، گشت شهري رايگان و ارائه سيمكارت و … بستگي دارد و در آخر سعي كرده‌ايم براي شما تور لحظه آخري تفليس را در متنوع‌ترين حالت ارائه كنيم تا سفر مقرون به‌صرفه و عالي را به شما هديه كنيم.

 
تور تفليس ارزان
تورهاي ارزان دلايل مختلفي مي‌توانند داشته باشد از جمله اين كه در فصل كم‌توريست برگزار شوند و يا اين كه هتل ارزان‌تر و سه ستاره‌اي انتخاب شود. قيمت هتل و بليط هواپيما اصلي‌ترين هزينه‌هاي‌تان در سفر هستند. هرچقدر درجه كيفي و امكانات اين موارد را بيش‌تر كنيد طبيعتا پول بيش‌تري بايد بپردازيد. امكاناتي كه بسياري از آن‌ها ضروري نيستند و بيش‌تر جنبه تجملاتي دارند. به عنوان مثال بسياري از هتل‌هاي 4 ستاره اين شهر با هتل‌هاي پنج ستاره آن برابري مي‌كنند و به همين دليل با انتخاب هتل چهار ستاره مي‌توان قدري در هزينه‌ها صرفه جويي كرد و تور تفليس ارزان را به راحتي تجربه كرد.

 
تور تفليس لحظه آخري
تور لحظه آخري كه توسط آژانس‌هاي چارتر كننده برگزار مي‌شود مي‌تواند فرصتي طلايي براي سفري ارزان باشد. ماجرا از اين قرار است كه آژانس برگزاركننده تور، تمام بليط‌هاي هواپيما را يكجا خريداري مي‌كند يا اتاق‌هاي يك هتل را در اين بازه مشخص تماما رزرو مي‌كند و پول آن را از قبل واريز مي‌كند چون پيش خود در نظر دارد كه تمام صندلي‌ها و اتاق‌ها پر مي‌شود. حالا در اين شرايط اگر صندلي هواپيما يا اتاق هتل، خالي بماند آژانس متضرر مي‌شود به همين دليل در لحظات آخر با ارائه تخفيف‌هاي خوب گردشگران را ترغيب به سفر مي‌كند.

 

عموما اكثر مردم به دنبال ارزان‌ترين راه سفر هستند و جستجو در مسافرت ارزان با بالاترين كيفيت را خواهانند. از آنجايي كه مشغله كاري و درگيري فكري زياد هميشه باعث غفلت مي‌شود، خريد آنلاين تور تفليس از سايت، گزينه مناسبي براي اين گروه از علاقه‌مندان به سفر به شمار مي‌رود. در اين مورد، آژانس هواپيمايي سلام پرواز مجري مستقيم هماهنگي‌هاي سفر در تمامي فصول سال بهترين را براي مسافران تدارك ديده و برگزار كرده است. علاوه بر اينكه تفليس از جهت تفريحات متنوع داراي اهميت بوده بايد گفت تفليس يكي از شهرهاي مهمي است كه در سال‌هاي اخير بسياري از مردمان ايراني جهت ادامه تحصيل، تجارت و بازرگاني به آن سفر مي‌كنند. نكته مهم ديگر اين است كه تفليس از لحاظ تجاري و جهت خريد نيز سال‌هاست كه طرفداران خود را دارد.
چگونه به تفليس برويم؟
از آن جايي كه مسافران زيادي بين تهران و تفليس مخصوصا در فصول پرگردشگر جا به جا مي‌شوند، ايرلاين‌هاي مختلف ايراني و خارجي به صورت روتين به اين دو مقصد پرواز دارند. مسافراني كه قصد سفر به اين شهر را دارند مي‌توانند به سادگي و در كوتاه‌ترين زمان ممكن بليط هواپيما تفليس را خريداري و در فرودگاه بين‌المللي تفليس فرود بيايند.

 

بزرگترين فرودگاه موجود در تفليس در جنوب غربي شهر قرار گرفته است. در ضمن با توجه به استانداردهاي جهاني كه در اين مجموعه رعايت شده جزو بهترين فرودگاه‌هاي بين‌المللي هم شناخته مي‌شود. فرودگاه بين‌المللي تفليس تنها 15 كيلومتر از مركز شهر فاصله داشته كه مسافران عزيز در تور تفليس مي‌توانند از طريق خيابان اصلي جرج بوش، به راحتي با ترانسفر رايگان به محل اقامت خود برسند. در ادامه فاصله زماني از فرودگاه بين‌المللي امام خميني تا فرودگاه تفليس يك ساعت و 20 دقيقه است. در ميان سال‌‌هاي 2009 تا 2013 ميلادي آمار مسافران تور تفليس تا 40/1 ميليون نفر رشد داشته است.
بهترين زمان سفر به تفليس
آب و هواي تفليس اقليم نيمه‌ گرمسيري مرطوب با تأثيرات غالب اقليم قاره‌اي مرطوب مي‌باشد. شهر تفليس داراي زمستان‌‌هاي نسبتا سرد و تابستان‌هاي گرمي مي‌باشد و ميانگين دماي ساليانه در اين شهر: 3/13 درجه سلسيوس است كه ژانويه با ميانگين دماي 3/2 درجه سلسيوس سردترين ماه سال و ژوئيه با ميانگين دماي 9/24 درجه سلسيوس جزو گرم‌ترين ماه سال به شمار مي‌رود؛ ميانگين بارش ساليانه ۴۹۵٫۵ ميلي‌متر بوده كه ماه‌‌هاي مه و ژوئن، هر كدام با ميانگين بارش 6/77 ميلي‌متر، پرباران‌ترين ماه‌هاي سال هستند در حالي كه ژانويه با ميانگين بارش 9/18 ميلي‌متر، كم‌باران‌ترين ماه سال محسوب مي‌گردد و اينكه بارش برف نيز به ‌طور ميانگين 15 تا 25 روز در سال برآورد شده است، ضمنا شهر و كوه‌‌هاي اطراف آن عموما پوشيده از ابر هستند، مخصوصا در فصول بهار و پاييز كه نتيجه آن بارش باران‌هاي طولاني يا آسماني است اين شهر هميشه ابري‌ مي‌باشد.

 

 

از لحاظ آب‌ و ‌هوايي بهترين زمان سفر به تفليس ماه‌‌هاي مي (11 ارديبهشت تا 10 خرداد ماه)، ژوئن (۱۱ خرداد تا 9 تير ماه) و سپتامبر (10 شهريور تا 8 مهر ماه) است. چرا كه زمين‌هاي پست اين منطقه از سرما و زمستان جلوگيري مي‌كند و نيز در اين ماه‌‌ها گرما و رطوبت معتدل تابستاني حكم‌فرماست.
جاذبه‌هاي گردشگري تفليس
 

مجسمه كارتليس ددا | Kartlis Deda
كارتليس ددا يا مادر كارتلي كه با نام مادر گرجستان هم معروف شده است، يك مجسمه بسيار محبوب در اين شهر است كه در بلندي‌هاي شهر تفليس قدعلم كرده و تبديل به نمادي از شهر گرجستان شده است. اين مجسمه در سال 1958 ميلادي و به دست “الگوجا آماشوكلي” كه يك مجسمه‌ساز گرجستاني بوده ساخته شده است. دليل ساخت اين مجسمه در واقع جشن 1500 سالگي گرجستان بوده است. از ويژگي‌هاي اين مجسمه اين است كه  در هر نقطه‌اي از شهر تفليس كه باشيد مي‌توانيد اين مجسمه را ببينيد. جنس اين مجسمه از آلومينيوم بوده و شكل يك زن گرجستاني با شمشير و لباس محلي را نشان مي‌دهد كه داراي ابهت چشم‌گيري است. با توجه به داستاني بودن اين جاذبه؛ اين مجسمه در آن واحد هم حس ميهمان‌نوازي و هم تهديد دشمنان را به بيننده القا مي‌كند.

 

پل صلح | The Bridge of Peace
يكي از ويژگي‌هاي جذاب و دوست داشتني شهر تفليس اين است كه اين مقصد زيبا هميشه ميزبان آثار قديمي و تاريخي و جاذبه‌هاي جديد و مدرن بوده و هست. پل صلح، يك مسير پياده‌روي عالي با طراحي مدرن است كه بر روي رود كر در اين شهر ساخته شده است. اين سازه در مهندسي به شكل پل خرپايي، پل قوسي و پل طره‌اي مي‌باشد. ضمنا وظيفه نگهداري اين پل بر عهده‌ي شهرداري شهر مي‌باشد. پل صلح تفليس داراي 150 متر طول است و در اصل براي وصل كردن قسمت جديد شهر و قسمت قديمي شهر بنا شده است. گفتني است كه اين پل در سال 2010 ميلادي ساخته شده است.

 

منطقه قديمي تفليس | Old Tbilisi
 

در منطقه قديمي تفليس، تعدادي از ديدني‌هاي اصلي و سنتي تفليس قرار گرفته است. اين منطقه به واسطه چشمه‌هاي آبگرم طبيعي و بكر و حمام گوگردي كه در خود دارد، به شهرت زيادي رسيده است. مهم است بدانيد كه منطقه قديمي تفليس در نزديكي‌هاي خيابان شاردني واقع شده و در آن مي‌توان تعداد بسيار زيادي رستوران مدرن، كافه‌هاي روباز، كلوپ‌هاي شبانه و گالري‌هاي هنري را در اين منطقه مشاهده نمود.

 

حمام‌هاي حرارتي در آبانتوباني | Tbilisi Sulphur Baths
در اين منطقه حمام‌هايي در ارتفاع جاده ابريشم خودنمايي مي‌كند كه از شهرت ويژه‌اي هم برخوردار است؛ اين حمام‌ها در زمان امپراطوري روسيه چهره‌هاي مشهور و شناخته شده‌اي همچون پوشكين و دوماس را ميزباني كرده‌اند. در آن زمان حدود 63 حمام در اين منطقه وجود داشته كه اكنون تنها 5 حمام با سطوح مختلف باقي‌ مانده است. ضمنا قدمت اين حمام‌ها نيز به 1500 ساله پيش باز مي‌گردد. نكته جالبي كه وجود دارد اين است كه شما مي‌توانيد از هر دو حمام عمومي و يا محلي نهايت لذت را ببريد و يا مي‌توانيد با صرف هزينه اندكي بيش‌تر حمام خصوصي را تجربه كنيد. اين منطقه حمام‌ها به راحتي از طريق قسمت جنوبي پل متخي قابل پيدا كردن است كه داراي تعداد متعددي حمام كوچك مي‌باشد.


بهترين هتل‌هاي تفليس
 

هتل استامبا | Stamba Hotel
هتل استامبا درمنطقه vera قرار دارد و جزو هتل‌هاي 5 ستاره و لوكس تفليس است. اين هتل داراي اتاق‌هاي پر زرق و برق با تخت‌هاي بسيار بزرگ، سيستم‌هاي wifi با نام تجاري McIntosh، ماشين‌هاي قهوه La Marzocco، حمام‌هاي عالي، ميني بار و تلويزيون‌هاي صفحه تخت و … است. راستي پنجره‌هاي ميهمانان عزيز به روي باغ‌هاي حياط خلوت سرسبز باز مي‌شوند. همچنين رستوران لس آنجلس از رستوران‌هاي مجلل Café Stamba بوده كه غذاهاي لذيذ و خوشمزه آن با محصولات تازه و محلي تهيه شده است. در Stamba Chocolaterie قهوه دست‌ساز به فروش مي‌رسد و سرويس صبحانه در اتاق با توجه به درخواست شما ارائه مي‌شود.

 

هتل آيوتا تفليس | IOTA Hotel Tbilisi
هتل آيوتا، يك هتل پنج ستاره در شهر تفليس در كشور گرجستان مي‌باشد كه از ميدان آزادي تفليس 0.3 و از كليساي سيوني تفليس گرجستان 0.6 كيلومتر فاصله دارد. اين هتل پنج ستاره درست در قلب تفليس، در 300 متري ميدان آزادي تفليس قرار دارد. از امكانات اصلي هتل مجلل IOTA مي‌توان به 90 اتاق غير سيگاري، 2 رستوران، بار، تراس پشت بام، صبحانه در دسترس، مركز كنفرانس 24 ساعته، شاتل فرودگاه، پذيرش 24 ساعته، خدمات اتاق، باغ، سرويس خشكشويي، واي فاي رايگان، پاركينگ اختصاصي اشاره نمود. در تمامي اتاق‌هاي هتل آيوتا سيستم تهويه مطبوع، تلويزيون تختخواب، گاوصندوق، ميني‌بار، حمام خصوصي با دمپايي و سشوار، لوازم آرايشي و بهداشتي موجود بوده در صورتي كه در برخي از اتاق‌ها يك تراس و يك نشيمنگاه براي استراحت تعبيه شده است.

 

هتل آمباسادوري تفليس | Ambassadori Tbilisi Hotel
آمباسادوري يك هتل 5 ستاره در شهر تفليس بوده كه اين هتل با باغ گياه شناسي تفليس حدود 1.7 كيلومتر، با ايستگاه مترو ميدان آزادي تفليس حدود 950 متر، با ايستگاه قطار تفليس حدود 6.3 كيلومتر، با فرودگاه بين المللي تفليس حدود 16.2 كيلومتر فاصله دارد. توجه داشته باشيد كه در اين هتل براي كودكان بين 6 تا 12 سال و همچنين براي بزرگسالان به صورت مجزا يك تخت اضافي تعبيه شده كه هزينه آن به عهده مسافر است. تمامي اتاق‌هاي هتل شامل تلويزيون ال سي دي، ماهواره، تلفن، ميني‌بار، سيستم تهويه مطبوع، فن، گاو صندوق، يخچال، ميز و كمد بوده و سرويس بهداشتي خصوصي اتاق‌ها مجهز به سشوار، دوش و توالت است.

 

هتل تفليس ماريوت | Tbilisi Marriott Hotel
اين هتل 5 ستاره باشكوه به خيابان اونيو مشرف مي‌باشد و تنها 100 متر از كليساي كاشوتي فاصله داشته و اتاق‌هاي لوكس، سالن بدنسازي و سونا و … از جمله ويژگي‌هاي هتل ماريوت تفليس به شمار مي‌رود كه در دسترس بوده و مي‌توانيد از آن‌ها لذت ببريد. اتاق‌هاي بزرگ اين هتل همگي از دكوراسيون كلاسيك بهره مي‌برند كه هر كدام مجهز به سيستم تهويه هواي مطبوع نيز هستند، لازم به ذكر است تمام اتاق‌ها شامل يك تلويزيون صفحه‌تخت هستند و قابليت دسترسي به executive lounge نيز براي شما ميهمانان فراهم شده و نيز رستوران زيباي پارناس در داخل هتل ماريوت با سرو غذاهاي بين المللي ميزبان ميهمانان گرامي است. كافه‌هاي پارناس و مجستيك هم وعده‌هاي غذايي سبك و نوشيدني‌هاي رنگارنگ را در اختيار شما قرار مي‌دهند.
ليست هتل‌هاي تفليس
 

در ادامه ليست برخي ديگر از هتل‌هاي محبوب تفليس را مشاهده كنيد

 

هتل Garden Tbilisi
هتل Colombi Tbilisi
هتل Radisson Blu Tbilisi
هتل Dolabauri Tbilisi
هتل Holiday Inn Tbilisi
هتل Golden Palace Tbilisi
هتل ViltonTbilisi
هتل Preference Hualing Tbilisi
هتل Fund Tbilisi
هتل Kavela Tbilisi
هتل Iveria Inn Tbilisi
هتل City Center Tbilisi

منبع : تور تفليس


برچسب: تور تفليس،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۸:۵۹ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور گرجستان

 

تور گرجستان
گرجستان يكي از جذاب‌ترين كشورها براي ما ايرانيان است و به لحاظ موقعيتي نسبي بين اروپا و آسيا قرار گرفته است. مردم اين كشور خود را به عنوان بالكن اروپا به جهانيان معرفي مي‌كنند و تمام تلاششان اين است عضو اتحاديه اروپا شوند. اين توصيف واقعا درست مي‌باشد چرا كه بالكن جذاب‌ترين و زيباترين بخش يك ساختمان به شمار مي‌رود و شهرهاي توريستي گرجستان هر كدام زيبايي‌هاي منحصر به فرد خود را دارند. شهرهاي كوچك و تاريخي، صومعه‌‌ها و كليساهاي ديدني، كوه‌هاي سر به فلك ‌كشيده، غذاهاي منحصر به فرد و لذيذ، مردم مهربان و مهمان‌‌نواز اين كشور از عوامل مهمي هستند كه دست به دست هم داده‌‌اند تا سفر به اين كشور به مقصدي ايده‌آل براي گردشگران تبديل شود. جالب است بدانيد شهرهاي كوچك و تاريخي، صومعه‌‌ها و كليساهاي ديدني، كوه‌هاي سر به فلك ‌كشيده، غذاهاي لذيذ و اهالي مهربان و ميهمان‌نواز همگي از عواملي هستند كه دست به دست هم داده‌اند تا تور گرجستان به مقصدي ايده‌آل براي سفرهاي خارجي تبديل شود.
اطلاعات مهم كشور گرجستان
اين كشور در موقعيت جغرافيايي چهارراه اروپا، آسيا، روسيه و خاورميانه قرار گرفته است، به اين معني كه از هر چهار طرف نظرها را به خود جلب كرده؛ گرجستان كشوري كوهستاني است كه در شمال با روسيه، از جنوب شرقي با تركيه، در جنوب با ارمنستان، از شرق با آذربايجان و از غرب با درياي سياه هم‌مرز مي‌باشد. اين كشور شامل دو جمهوري مستقل است با نام‌هاي “آبخازيا” و “آجاريا”. اين ايالت از رشته كوه بزرگ قفقاز عبور كرده و داراي دره‌هاي عميق، آبگيرهاي وسيع، چشمه‌هاي درماني با آب‌هاي معدني بسيار محبوب، غارها و آبشارهاي زيبا كه بسيار ديدني هستند. اين كشور دين مسيحيت را به عنوان دين رسمي خود انتخاب كرده‌اند و جمعيت گرجستان طبق آخرين تخمين سال 2013 ميلادي حدود 4942000 نفر است كه از اين تعداد حدود 8/83 درصد گرجي، 5/6 درصد آذري، 7/5 درصد ارمني 5/1 درصد روس و 5/2 درصد ساير اقليت‌ها بوده‌اند.

 

اختلاف ساعت با تهران: گرجستان در منطقه‌ زماني GMT +4 قرار گرفته و نيم ساعت از تهران جلوتر است.
زبان رسمي: زبان گرجي
واحد پول: لاري (ლ) (GEL)
نوع برق شهري: برق شهري در گرجستان 220 ولت و 50 هرتز است.
كد كشور: 995+
شماره‌هاي اضطراري با پليس، آتش‌نشاني و آمبولانس در گرجستان: 112
جهت رانندگي: راست
فرودگاه‌‌هاي بين ‌المللي: فرودگاه بين‌المللي باتومي‌، فرودگاه بين ‌المللي تفليس
نقشه گردشگري گرجستان

قيمت تور گرجستان
گرجستان يكي از زيباترين مناطق اروپا و آسيا است كه اتفاقا سفر به آن هزينه زيادي براي شما در بر نخواهد داشت. قيمت تور گرجستان نسبت به ساير كشورهاي اروپايي ارزان‌تر است كه البته در زمان‌هاي خاص و يا با انتخاب هتل‌هاي ارزان‌تر مي‌توان هزينه‌هاي معقول‌تري پيدا كرد. قيمت‌ها معمولا از 1.5 تا 2 ميليون تومان شروع مي‌شوند و با توجه به امكاناتي كه مي‌خواهيد افزايش پيدا مي‌كند. اين هزينه بابت مواردي از جمله هزينه اقامت در هتل، بليط هواپيما، گشت شهري، بيمه و … در نظر گرفته مي‌شود كه به نسبت پولي كه پرداخت مي‌كنيد، كيفيت متفاوتي به شما ارائه مي‌شود. قيمت تور گرجستان و آفر تور آن در فصول مختلف كلي با يكديگر متفاوت است لذا توجه داشته باشيد كه در فصل بهار قيمت تور گرجستان با توجه به اينكه مردم سفرهاي نوروزي را شروع مي‌كنند، افت نسبتا زيادي خواهد كرد، اما اين موضوع را هم بدانيد كه منظور از نسبتا، نسبت به ايام نوروز و نسبت به ايام پيك قبل از سال است و در ادامه اين قيمت‌ها در فروردين ماه و بعد از چهاردهم فروردين حدود 35 درصد نسبت به ايام نوروز افت مي‌يابد. يكي ديگر از فاكتورهايي كه باعث افزايش يا كاهش قيمت تورهاي هوايي مي‌شود، بليط هواپيما بوده كه ايرلاين‌هاي متنوعي همچون ايران اير، ماهان، قشم اير، عمان اير و … پرواز مستقيم برگزار مي‌كنند كه بليط هر كدام از آن‌ها داراي قيمت‌هاي متفاوت و مقرون به‌صرفه است و مسافران مي‌توانند با خريد تورهايي كه پكيج آن‌ها شامل اين پروازها است، تور ارزان‌تري را خريداري و تجربه منحصر به فردي را داشته باشند.

 
تور گرجستان ارزان
با وجود اين كه هزينه‌هاي سفر به گرجستان زياد نيست و نياز به اخذ ويزا هم نيست اما با اين حال شما مي‌توانيد تور گرجستان ارزان را به راحتي خريداري كنيد و مقرون به‌صرفه سفر كنيد. غالبا يكي از اصلي‌ترين موضوعات كه روي نرخ تور اثر مي‌گذارد، هزينه اقامت در هتل و مدت زمان تور مسافرتي شماست، درست است كه گرجستان خيلي كشور گراني نيست اما هتل‌هاي 5 ستاره و لوكس آن مي‌توانند هزينه سفر را حسابي افزايش دهند. طبيعتا يكي از راه‌ها براي كاهش مخارج سفر، انتخاب هتل‌هاي ارزان‌تر و رده متوسط است. موضوع ديگر بليط هواپيما است كه آن هم بسته به شركت هواپيمايي و نوع صندلي كه رزرو مي‌كنيد متغير خواهد بود و زمان سفر هم موضوعي است كه بايد به آن توجه كنيد.


تور گرجستان لحظه آخري
تورهاي لحظه آخري معمولا يكي از پرطرفدار‌ترين تورها هستند چرا كه همه چيز در زمان كوتاهي اتفاق مي‌افتد و برنامه‌ريزي از قبل وجود ندارد. در واقع بعد از خريد بليط نهايتا شايد يكي دو روز براي آماده شدن فرصت داشته باشيد. خوشبختانه سفر با تور گرجستان نياز به اخذ ويزا ندارد بنابراين تور گرجستان لحظه آخري بهترين فرصت براي شماست. اغلب ارزان بودن اين تورها گردشگران را به سمت خود كشانده است و افرادي كه اهل سفرند از اين تورها استقبال مي‌كنند. تورهاي لحظه آخري در فصل‌هايي كه مسافر كم‌تر است بهترين انتخاب است؛ به طور مثال اوايل مهر كه سال تحصيلي آغاز مي‌شود تقريبا سفرها به طرز چشم‌گيري كاهش مي‌يابد و موقعيت براي پيدا كردن تورهاي لحظه آخري و ارزان بسيار مناسب خواهد بود.


چگونه به گرجستان برويم؟
راحت‌ترين و بهترين راه براي رسيدن به گرجستان پرواز با هواپيما است، مهم است بدانيد كه انتخاب ايرلاين‌هايي كه از نقاط مختلف جهان پرواز مستقيم به گرجستان دارند بسيار متنوع و زيادند، كساني كه در همسايگي گرجستان زندگي مي‌كنند مثل مردم ارمنستان و آدربايجان اين امكان را دارند كه با قطار به اين كشور سفر كنند. در ادامه فرودگاه بين المللي تفليس گرجستان درست در 17 كيلومتري تفليس قرار دارد. همچنين، اين كشور فرودگاه بين المللي باتومي، فرودگاه بين‌المللي كوتائيسي و فرودگاه بين‌المللي داخلي متسختا را هم در خود دارد. شركت‌هاي هواپيمايي كه پروازهاي مستقيم رفت و برگشت به گرجستان به كشورهاي آسيا، اروپا و خاورميانه را دارند عبارتند است از: اتحاد ايرويز، فلاي دبي، هواپيماي اركيا، چك ايرلاينز، لوفتانزا، قطر ايرويز، تركيش ايرلاينز و … كه اينها جزو ايرلاين‌هاي خارجي محسوب مي‌شود و شما با ايرلاين‌هاي داخلي كشور هم مي‌توانيد راهي اين كشور جذاب و تاريخي شويد.

 
بهترين زمان سفر به گرجستان
گرجستان از كشورهاي زيبايي است كه اتفاقا سفر در زمستان نيز بسيار لذت‌بخش خواهد بود. البته به طور طبيعي در فصل سرما حجم سفرها كاهش مي‌يابد و از آنجايي كه آب و هواي گرجستان نيز در زمستان سرد است، بسياري اين فصل را انتخاب نمي‌كنند. اين موضوع مي‌تواند فرصت خوبي براي كساني باشد كه مشكلي با هواي سرد ندارند چون در اين بازه معمولا سفرها ارزان‌تر مي‌شود. از طرفي گرجستان چندين پيست اسكي پرطرفدار دارد كه در فاصله كمي از تفليس قرار گرفته‌اند. شايد اين پيست‌ها را نتوان با بهترين پيست‌هاي اروپايي مقايسه كرد اما اتفاقا براي مردم اين منطقه و گردشگران خصوصا گردشگران كشورهاي مجاور بسيار جذاب است.

 

فصل بهار
در بهار گرجستان با آفتابي بي‌پايان از شما استقبال مي‌كند، البته همچنان در مناطق كوهستاني هوا سرد است و نمي‌توان تفريحاتي مانند كوهنوردي را انجام داد.

 

فصل تابستان
قطعا تابستان بهترين فصل براي قدم‌ زدن در ساحل و كنار دريا است. هوايي گرم و مطبوع با انواع كافه رستوران‌ها كه اوقاتي خوشي براي‌تان به همراه خواهد داشت.

 

فصل پاييز
پاييز كم كم رو به سرما مي‌رود اما همچنان سفر به اين كشور از رونق نيوفتاده است. اين فصل بهترين زمان براي بازديد از منطقه كاكتي است.

 

فصل زمستان
گرجستان معمولا در زمستان از برف پوشيده شده و هوا سرد است اما اگر اهل تفريحات زمستاني باشيد، اين سفر مي‌تواند انتخاب بسيار مناسبي باشد.
جاذبه‌هاي گردشگري گرجستان
 

تفليس | Tbilisi
تفليس پايتخت و بزرگ‌ترين شهر گرجستان مهم‌ترين مقصد مسافران ايراني است. سفر به گرجستان بدون تماشاي جاهاي ديدني آن صفايي نخواهد داشت؛ اين شهر، فرهنگ، معماري و تاريخ گرجستان را به خوبي در معرض ديد گذاشته و علاوه بر كوچه‌‌هاي باريك و سنگ‌فرش و خانه‌‌هاي قديمي، جاذبه‌‌ها و امكانات مدرن هم در اين شهر هست. در واقع، تفليس تلفيقي از سنت و مدرنيته بوده و همه‌ سليقه‌ها را دربر مي‌گيرد و وجود بازارچه‌‌هاي ديدني، قلعه‌هاي قديمي، كليساهاي باشكوه و هزاران جاذبه‌ ديگر در تفليس ميزبان گردشگران است.

 

قلعه‌ ناريكالا | Narikala
يكي از اصلي‌ترين و زيباترين جاذبه‌هاي گردشگري گرجستان “قلعه‌ ناريكالا” است كه در شهر تفليس قرار گرفته و قدمت آن به قرن 4 برمي‌‌گردد. اين قلعه روي تپه‌اي زيبا قرار دارد كه چشم‌اندازهاي زيبايي از شهر قديم تفليس و رود كر را براي علاقه مندان به نمايش مي‌گذارد. اين قلعه از دو بخش محاصره شده با ديوار تشكيل شده كه بين حمام‌هاي گوگردي و باغ گياه‌شناسي تفليس قرار گرفته‌‌اند. پيشنهاد مي‌كنيم در سف ربا تور گرجستان اين جاذبه را از دست ندهيد.

 

 

كليساي Gergeti Trinity
يكي از ديدني‌‌هاي گرجستان كه در سفر به اين كشور نبايد فراموش كنيد، كليساي Gergeti Trinity است كه چشم‌اندازهاي هيجان‌انگيز و فوق‌‌ العاده‌اي دارد. اين كليسا با همه‌ كليساهايي كه در طول زندگي خود ديده‌ايد قطعا فرق دارد و اين كليسا روي تپه‌اي در دامنه‌ كوه قازبگي در ارتفاع 2160 متري از سطح دريا قرار گرفته است. قدمت اين كليسا به قرن 14 ميلادي باز مي‌‌گردد و منظره‌اي از كوهستان قفقاز در پشت اين كليسا مشاهده مي‌شود. برج ناقوسي هم در كنار كليسا قرار دارد كه آن هم متعلق به قرن چهاردهم بوده و قرار گرفتن اين كليسا در دل طبيعت و چشم‌‌اندازهاي زيباي بكر اطراف آن، باعث شده كه به يكي از نمادهاي مهم گرجستان تبديل شود.

 

كوه قازبگي | Kazbek
يكي از مشهورترين جاذبه‌هاي گردشگري گرجستان، كوه قازبگي است. اگر از علاقه‌مندان به ورزش در طبيعت و پياده ‌روي هستيد، نمي‌‌توانيد از ديدن آن غافل شويد. علاوه بر اينكه دامنه‌هاي منحصر به فرد اين كوه مكان مناسبي براي گردش در طبيعت و پياده‌روي است، كوه‌نوردان نيز مي‌توانند صعود به قله را در برنامه‌ سفر خود بگنجانند. اين كوه كه بخشي از كوه‌‌هاي قفقاز است، يكي از بلندترين كوه‌‌هاي منطقه به شمار رفته و چشم‌‌اندازهاي فوق‌ العاده‌اي از مناظر اطراف به نمايش گذاشته است. 


بهترين هتل‌هاي گرجستان
 
هتل ماريوت گرجستان | Marriott
هتل 5 ستاره ماريوت كه درست در مركز پايتخت كشور گرجستان يعني تفليس است در سال 1915 ميلادي ساخته شده، اين هتل كه با قدمت 100 ساله خود توانسته به يكي از زيباترين و تماشايي‌ترين مناطق گردشگري گرجستان هم بدل شود و اين هتل كه در نمايشگاه بين‌المللي پاريس موفق به كسب مدال طلا شده است، مكررا مورد تعمير و مرمت قرار گرفته ولي همچنان مي‌توان نشانه‌هايي از معماري اصيل و سنتي را در آن مشاهده كرد و از شكوه و عظمت آن نهايت لذت را برد.

 

هتل راديسون بلو ايوريا | Ragisson Blu Lveria
يكي از 3 هتل برتر گرجستان بي شك “هتل راديسون بلو ايوريا” است، اين هتل 5 ستاره كه با 18 طبقه در شهر زيباي تفليس قرار گرفته و زير مجموعه هتل‌هاي راديسون بلو مي‌باشد و جالب است كه به دليل استفاده شيشه در ساخت و نماي ظاهري ساختمان، از اين هتل با عنوان هتل شيشه‌اي نيز نام برده مي‌شود. اين هتل كه در سال 1967 ميلادي ساخته شده و با هدف بازسازي و مرمت فضاي بيروني و داخلي در سال 2009 ميلادي مورد بازسازي قرار گرفت و در آخر نا‌گفته نماند كه شما ميهمانان عزيز مي‌توانيد از اولين ايستگاه مترو كه 300 متر فاصله دارد براي دسترسي به اين هتل و ساير جاذبه‌هاي گردشگري گرجستان استفاده نماييد.

 

هتل شرايتون | Sheraton
اگر به دنبال هتل 5 ستاره بسيار زيبا و لوكس در نزديكي سواحل درياي سياه هستيد “هتل شرايتون گرجستان” مي‌تواند يكي از گزينه‌هاي بسيار عالي براي شما باشد، اين هتل كه در بلوار شهر زيبا و ساحلي باتومي قرار گرفته و از 202 اتاقي كه داراي امكانات اينترنت رايگان، تهويه هواي مطبوع، سيستم گرمايش و سرمايش مركزي، طراحي بي نظير و زيبا، ميني بار كه همه روزه به صورت رايگان شارژ مي‌شود، بالكن و تلويزيون تشكيل شده است.
آدرس سفارت گرجستان در تهران
سفارت گرجستان در پاسداران، خيابان گلستان دوم، پلااك ۹۲ قرار دارد. از طريق شماره تلفن 22764129 -021 و نيز آدرس ايميل [email protected] مي‌توانيد با اين سفارتخانه در تماس باشيد و از مراحل و ملزومات اخذ ويزا اطلاع كسب كنيد.

 


منبع : تور گرجستان


برچسب: تور گرجستان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۲:۳۹ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور ارمنستان

تور ارمنستان
ارمنستان كه اين روزها به يك انتخاب بسيار خوب براي سفر تبديل شده است همان جايي است كه توانسته تاريخ‌، فرهنگ و آداب و رسومي خاص و بي‌نظير، مردماني مهربان و خوش‌برخورد و آب و هوايي عالي و منحصر به‌فرد را به افراد علاقه‌مند خود هديه دهد و آن‌ها را با دنيايي از زيبايي و شكوه روبرو كند. به صورت كلي مي‌توان گفت كشور ارمنستان همان جايي است كه از آن با نام منطقه قفقاز جنوبي ياد مي‌شود و همچنين توانسته از بين شهرهاي مختلف و بسيار تماشايي خود چون شهرهاي كوماري و كاركليس، شهر بسيار ديدني و خيره‌كننده ايروان را به عنوان پايتخت خود انتخاب كند. بايد گفت ارمنستان يكي از كشورهاي گردشگرپذير در جغرافياي گردشگري جهان بوده كه جايگاه خود را به عنوان يك مقصد گردشگري شناخته و در پي توسعه هر چه بيشتر اين صنعت مي‌باشد. صنعت گردشگري يكي از راه‌هاي مهم تنوع بخشي به اقتصاد و كسب درآمدهاي كلان براي اين كشور محسوب مي شود و لذا سرمايه‌گذاري‌هاي كلاني را در اين حوزه انجام مي‌دهد. ارمنستان براي بهبود كيفيت هتل‌ها و تبديل كردن منابع طبيعي و فرهنگي به جاذبه‌هاي گردشگري تلاش‌هاي فراواني در سال‌هاي اخير انجام داده است. البته اگر شما دوست داريد به تنهايي از اين شهر ديدن كنيد نيز مي‌توانيد تور ارمنستان را انتخاب كرده و راهي سفري خاص و دلنشين شويد و از هواي بهاري اين كشور زيبا لذت ببريد.
اطلاعات مهم كشور ارمنستان
ارمنستان جايگاهي مابين مرزهاي قاره آسيا و اروپا دارد كه توانسته در بين درياي سياه و درياي خزر نيز جاي خوش كند ولي با وجود اين موقعيت قرار گيري متاسفانه اين كشور از هيچ خط ساحلي برخوردار نمي‌باشد، ولي تا دلتان بخواهد آثار تاريخي و طبيعي خيره كننده را دارد كه شما را مسحور خود كند. ارمنستان يكي از كشورهاي همسايه ما ايرانيان است و اينكه كشوري كوهستاني با آب و هواي منحصر به فرد و بي همتا كه تنها و تنها 10 درصد از زمين‌هايش از ارتفاعي در حدود 1000 متر برخوردارند و همچنين جالبه بدانيد كه “هايستان، هاياستاني و همچنين هانراپتوتيون” همان تلفظ ارمني كشور ارمنستان بوده كه امروزه همه ما آن را با نام “جمهوري ارمنستان” مي‌شناسيم. ضمنا اين كشور كه شهري به نام ايروان را به پايتختي خود انتخاب كرده از بخش شمالي با گرجستان، از بخش شرقي با جمهوري آذربايجان، از بخش غربي با تركيه و در نهايت از بخش جنوبي با كشورمان ايران و نخجوان داراي مرزهاي مشتركي است و همچنين در آخر بدانيد كه تمام جهان اين كشور را به عنوان سرزميني استقلال يافته مشترك المنافع مي‌شناسند. مساحت اين كشور 29,743 كيلومتر مربع بوده و مطابق با آمار سرشماري كه در سال 2016 ميلادي در اين كشور انجام شده حدود 2.924.816 نفر سكونت دارند.

 

زبان رسمي: ارمني (البته زبان‌هاي روسي و انگليسي هم در اين كشور رواج دارد)
واحد پول: درام (AMD)
كد تلفن كشور ارمنستان: 374+
كد تلفن شهر ايروان: 10
نوع برق شهري: 230 ولت – 50 هرتز
شماره‌هاي اضطراري:
پليس: 102
آمبولانس: 103
آتش نشاني: 101
اختلاف ساعت با تهران: حدود نيم ساعت ارمنستان از ايران جلوتر است.
نقشه گردشگري ارمنستان

قيمت تور ارمنستان
خوشبختانه فاصله بين ارمنستان و ايران زياد نيست و همين فاصله كم باعث شده است كه قيمت تور ارمنستان نسبت به كشورهاي دورتر، كم‌تر باشد و اينكه سفر به ارمنستان را مي‌توان يك سفر اقتصادي نام برد كه در آن امكان بازديد از جاذبه‌ها و زيبايي‌هاي فراوان با پرداخت هزينه كم‌تر وجود دارد. البته در صورت تمايل، مي‌توانيد با انتخاب هتل‌هاي لوكس و پروازهاي فرست كلاس، سفر خود را به يك سفر لاكچري تبديل كنيد اما در حالت عادي، هزينه‌هاي اين سفر چندان بالا نيستند. در آخر توجه داشته باشيد كه قيمت تور ارمنستان به عوامل مختلفي از جمله رزرو هتل‌هاي همراه با وعده‌هاي غذايي، بليط هواپيما، نوع خدماتي كه ارائه مي‌شود، ترانسفر فرودگاهي براي رفت و برگشت، بيمه مسافرتي، تور ليدر فارسي زبان كاملا مسلط به زبان انگليسي، گشت شهري رايگان و ارائه سيمكارت و … بستگي دارد و نيز پيشنهاد آژانس سلام پرواز براي شما تور لحظه آخري ارمنستان مي‌باشد تا سفر مقرون به صرفه و عالي را تجربه نماييد.

 

تور ارمنستان ارزان
همان طور كه اشاره شد، سفر به ارمنستان نسبت به بسياري از كشورهاي ديگر ارزان حساب مي‌شود اما با اين حال، روش‌هايي وجود دارد كه مي‌توانيد هزينه سفر را با استفاده از آن‌ها كاهش دهيد. اولين مسئله اين است كه فصل و تاريخ سفرتان را با دقت انتخاب كنيد. در فصل‌هاي خوش آب و هوا، تعطيلات نوروز، زمان برگزاري كنسرت‌ها و فستيوال‌هاي محبوب و … قيمت سفرها افزايش پيدا مي‌كند. همچنين در نظر داشته باشيد كه هر چه درجه كيفي يا ستاره‌هاي هتل بيش‌تر باشند، قيمت تور هم بيش‌تر خواهد شد. در كنار همه اين‌ها، تعداد روزهاي اقامت نيز روي قيمت تاثير مي‌گذارد. تورهاي كوتاه مدت‌تر، ارزان‌تر هستند.

 

تور ارمنستان لحظه آخري
قطعا مي‌دانيد كه با نزديك شدن به زمان تور، قيمت تورهاي چارتري كاهش پيدا مي‌كند و اين تورها با نام لحظه آخري بيش‌تر مي‌شناسند. اگر در جستجوي تور ارمنستان لحظه آخري هستيد به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه ابتدا تور خود را از ميان انتخاب‌هايي كه به شما ارائه مي‌دهيم، انتخاب كنيد و با تماس گرفتن با آژانس تور لحظه آخري ارمنستان را خريداري كنيد. فراموش نكنيد كه تور لحظه آخري نوروز را به شما پيشنهاد نمي‌كنيم زيرا تورهاي نوروزي با نزديك شدن به ايام نوروز قيمت‌شان بالاتر مي‌رود . با توجه به اين كه ايراني‌ها مي‌توانند در فرودگاه يا مرز زميني اجازه ورود به ارمنستان را دريافت كنند و نيازي به مراجعه به سفارت و دريافت ويزا از قبل براي‌شان نيست، تهيه تور لحظه آخري ارمنستان بسيار ساده‌تر خواهد بود. در روزهاي نزديك برگزاري تور يا در فصول كم گردشگر، ممكن است آژانس‌هاي هواپيمايي آفرها يا پيشنهادهاي ويژه‌اي براي مسافران در نظر بگيرند. در اين حالت، قيمت‌ها كم‌تر مي‌شود تا مسافران بيش‌تري جذب شوند. اگر شما هم از جمله افرادي هستيد كه هميشه براي سفر آمادگي دارند، حواس تان به پيشنهادها و تخفيف‌هاي آژانس‌هاي مسافرتي باشد!
سوغاتي‌هاي كشور ارمنستان
 


كشورهاي توريست‌پذير متناسب با توريستي بودن خود باعث توسعه صنايع دستي و ديگر فرآورده‌ها و محصولات داخلي كشور خود مي‌شوند. كشور ارمنستان نيز از اين امر مستثني نبوده و سوغاتي‌هاي خود را در انواع مختلف توسعه داده است. از سوغاتي‌هاي معروف اين كشور مي‌توان به اين موارد اشاره نمود: ميوه‌هاي خشك، مرباي گردو، فرش، لباس و پوشاك سنتي ارمني‌ها، قالي ارمني و جواهرات نقره.

 


گردشگران در مراجعه با تور ارمنستان هوايي مي توانند سوغاتي‌هاي معروف اين كشور را تهيه كنند. سوغاتي‌هاي ارمنستان نيز مانند هر كشور ديگري حكايت از تاريخ و فرهنگ اين كشور دارند. براي مثال از آنجا كه ميوه انار به صورت نماد اين كشور شناخته شده است لذا اين مورد در ساخت صنايع دستي و حتي صنعتي اين كشور نمود پيدا مي كند. در واقع مي‌توان گفت سوغات هر كشوري، سفير فرهنگي آن كشور است و چه بسا باعث هر بيشتر تبليغ شدن آن مقصد گردشگري يا كشور شوند.
بهترين زمان سفر به ارمنستان
از لحاظ شرايط آب و هواي ارمنستان بايد بدانيد كه اين مقصد جزو كشورهاي سرد جهان مي‌باشد. اين كشور در ماه‌هاي ارديبهشت تا مهر گرم‌ترين ماه‌هاي سال را تجربه مي‌كند، در دو ماه تير و مرداد گاهي دماي هوا تا بالاي 40 درجه‌ سانتي ‌گراد هم مي‌رسد. در مقابل فصل زمستان (دي، بهمن و اسفند) و همچنين پاييز (اواخر مهر، آبان و آذر) سردترين زمان‌هاي سال به شمار مي‌روند كه قطعا براي سفر در اين ماه‌ها بايد با لباس گرم راهي تور ارمنستان شويد. اگر به منظور خريد و حراجي‌هايي كه در ارمنستان وجود دارد مي‌خواهيد به اين كشور برويد بايد بدانيد كه فصل زمستان بهترين زمان براي شماست، اما براي تفريح پيشنهاد مي‌كنيم فصل تابستان را براي سفرتان انتخاب كنيد. در اينجا قصد داريم بهترين زمان سفر به ارمنستان را بگوييم كه بهترين زمان سفر به شهرهاي اين كشور بر اساس آب و هوا اواخر ماه فروردين تا اوايل ماه تير و همچنين اواسط ماه شهريور تا اوايل ماه آبان براي سفر به اين كشور زمان مناسبي به شمار مي‌رود. متوسط دماي هوا در كشوري مثل ارمنستان متغيير است و نمي‌توان دماي ثابتي را براي آن در نظر گرفت. جالب است بدانيد كه اين كشور در ميان ديگر مقاصد گردشگري جهاني از نظر آب و هوا، رتبه 40 از 100 را داراست.


جاذبه‌هاي گردشگري ارمنستان
 


موزه ماتناداران | Matenadaran
يكي از مهم‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري ايروان بي‌شك “موزه ماتناداران” كه محبوبيت ويژه‌اي هم دارد. در اين موزه مجموعه‌اي غني و باارزش از دست نوشته‌هاي قديمي به زبان‌هاي ارمني، عربي، فارسي، روسي و … هست كه به زيبايي و دقت نگهداري شده‌اند. نام اصلي و كامل اين موزه، “ماتناداران مسروپ ماشتوتس” مي‌باشد و به دليل ابداع كننده الفباي ارمني به اين اسم نامگذاري كرده‌اند. راستي شما مسافران اگر به فرهنگ، تاريخ، ادبيات و زبانشناسي و … علاقه داريد، اين مكان باشكوه و باعظمت را از دست ندهيد. شنيده‌ها حاكي از اين است كه بيش از 17000 دست نوشته و نسخ خطي و 30000 اسناد و مدارك در اين موزه در معرض ديدگان همگان گذاشته شده است. پيشنهاد مي‌كنيم اگر به اين موزه رفتيد حتما از يك راهنما كمك بگيريد تا شما را به خوبي با بخش‌هاي مختلف موزه آشنا كند.

 

صومعه گغارد | Geghard
يكي ديگر از جاذبه‌هاي اين كشور اين صومعه زيباست كه از جمله كليساهاي ثبت شده در ميراث جهاني يونسكو و يكي از پرطرفدارترين ديدني‌هاي ارمنستان بشمار مي‌رود. اين كليسا در قرن 4 ميلادي ساخته شده است ولي قديمي‌ترين بقاياي مربوط به كليساي كوچك قبلي نشان مي‌دهد كه صومعه در قرن 12 بنا شده است. در ضمن صومعه گغارد داراي حكاكي‌هاي فوق‌العاده زيبا و قديمي است و در قسمت سرسرا 9 طاق منحصر به فرد دارد كه بين سال‌هاي 1215 تا 1225 ميلادي ساخته شده‌اند. در آخر بازديد از صومعه گغارد يكي از به يادماندني‌ترين خاطرات شما در سفر با تور ارمنستان خواهد بود؛ گغارد جزو چند كليسايي است كه به صورت غار در صخره و دل كوه تراشيده شده و ظاهري فريبنده دارد!

 

درياچه سوان ارمنستان | Lake Sevan
درياچه سوان بزرگ‌ترين درياچه قفقاز و از بزرگ‌ترين درياچه‌هاي كوهستاني آب شيرين جهان محسوب مي‌شود در ارتفاع 1916 متري از سطح دريا و در 60 كيلومتري شمال شرقي ايروان در استان گغاركونيك جاي خوش كرده است. “سوان” در اصل به معني سرزمين درياچه‌هاست. جالبه بدونيد به اين درياچه حدود 36 رود جاري مي‌شود و فقط رودخانه‌اي كه از اين درياچه سرچشمه مي‌گيرد رود هرازدان است. اين درياچه كوهستاني حدود 5 درصد از مساحت كل ارمنستان را به خود اختصاص داده است و صومعه شبه جزيره يكي از مكان‌‌هاي ديدني بسيار محبوب و نزديك‌ به آن براي بازديد به شمار مي‌‌رود. در آخر از مكان‌هاي ديدني ديگر اين درياچه چشمه‌هاي آب معدني دليجان و شهرستاني با همين نام مي‌باشد.

 

كاسكاد ايروان | Yerevan Cascade
كاسكاد ايروان در واقع يك نوع معماري نمادين در ايروان ارمنستان است كه كار ساخت آن تا سال 1980 ميلادي به مدت 9 سال زمان برد. اين بناي پله‌اي زيبا را مي‌توان يك نمايشگاه دو منظوره از هنر و معماري نام برد و اينكه شما با رسيدن به بالاي پله‌ها مي‌توانيد نماي بسيار زيبايي از شهر ايروان مشاهده كنيد و كل ارتفاع كاسكاد 118 متر است و مركز شهر ايروان را به پارك هافتناك (Haghtanak) و خيابان مانيومنت (Monument) به هم متصل مي‌كند، به جز منظره زيباي اين پله‌ها موزه كافسجيان (Cafesjian) نيز در اين مجموعه قرار دارد.

 

بهترين هتل‌هاي ارمنستان
 


هتل راديسون بلو ايروان | Radisson BLU Hotel Yerevan
هتل راديسون بلو ايروان هتلي 5 ستاره و مجلل در پايتخت اين كشور است و جزو بهترين هتل‌هاي ايروان شناخته مي‌شود كه جدا از امكانات فوق‌العاده‌اي كه در اختيار ميهمانان قرار داده، چشم‌ انداز بي ‌نظير و عالي از كوه‌‌هاي آرارات را هديه كرده است. اين هتل در يك موقعيت عالي بوده و تنها با طي كردن 10 دقيقه پياده ‌روي مي‌توانيد به پارك پيروزي برسيد، شب‌ها يا بعد از ظهر كه از گشت و گذار در شهر خسته شده‌‌ايد، مي‌توانيد به اين پارك برويد و از قدم زدن در آن كلي لذت ببريد و در اتاق‌‌هاي هتل به راحتي اين امكان هست كه تلفيق دكوراسيون مدرن و سنتي را نظاره‌گر باشد؛ مبل‌‌هاي لوكس و مدرن در كنار فرش‌هايي با طرح‌‌هاي سنتي شما را شيفته خود مي‌كند. اتاق‌‌هاي هتل هم بدون هيچ كم و كاستي بهترين امكانات را براي شما عزيزان فراهم مي‌كنند. از اين هتل تا ميدان آزادي 3٫5 كيلومتر، تا كليساي جامع سنت گريگور 4 كيلومتر، تا دژ اربوني 7٫4 كيلومتر، تا موزه ماتناداران 1٫7 كيلومتر، تا پارك عشاق 2٫3 كيلومتر، تا خانه اپرا ايروان 2٫5 كيلومتر و تا موزه تاريخ ارمنستان 3٫3 كيلومتر فاصله دارد.

 

هتل قفقاز (كاكاسوس) | Caucasus Hotel Yerevan
هتل قفقاز يكي ديگر از بهترين هتل‌هاي كشور ارمنستان است كه از هتل‌‌هاي زيباي 5 ستاره در شهر ايروان بوده و قيمت آن نسبت به هتل‌‌هاي هم‌‌رده خود بسيار عالي و مناسب مي‌باشد. جالب است بدانيد كه شما مسافران با اقامت در اين هتل، حتي هزينه‌اي كم‌تر از اقامت در يك هتل 4 ستاره را پرداخت مي‌كنيد! يكي از دلايلي كه اين هتل را نسبت به ساير هتل‌‌ها محبوب‌تر مي‌كند، موقعيت جغرافيايي آن است كه ميهمانان به دور از هياهوي شهر و در كنار تپه‌اي سرسبز و بكر در بخش شمال غربي شهر اقامت خواهند داشت. راستي در اين هتل داراي دورنماي جذابي از شهر و هواي دلچسب كوهستاني است. انتخاب اين هتل به خصوص براي افرادي كه با ماشين شخصي خود سفر مي‌‌كنند بسيار ايده‌آل و لذت‌بخش است.

 

هتل گرند ايروان | Grand Hotel Yerevan
هتل گرند ايروان يكي از لوكس‌ترين هتل‌هاي 5 ستاره ارمنستان به شمار مي‌رود كه با نام قبلي “گلدن توليپ” فعاليت خود را ادامه مي‌دهد. اين هتل يكي از هتل‌هاي بسيار محبوب و پرطرفدار با توجه به نظر كاربران در سايت تريپ ادوايزر مي‌باشد. موقعيت اين هتل بسيار مناسب است و به راحتي مي‌توان به ميدان اصلي شهر و بسياري از مراكز خريد اين شهر دسترسي داشت. وقتي وارد اتاق خود در اين هتل جذاب مي‌شويد، با اتاقي با دكوراسيون مدرن و شگفت انگيز مواجه مي‌شويد كه با دقت بسياري دكوراسيون شده است. اتاق‌ها بسيار راحتند و استفاده از رنگ‌هاي تيره در كنار تك رنگ‌هاي روشن، هماهنگي رنگ ‌بندي بين وسايل را به خوبي نشانگر است؛ نور آباژورها در كنار اين تركيب آرامش بيش‌تري را براي شما فراهم كرده است و تمامي اتاق‌ها مجهز به اينترنت بي‌سيم، تهويه مطبوع، تلويزيون، حمامي مجلل و شيك هستند.


آدرس سفارت ارمنستان در تهران
سفارت ارمنستان در خيابان انقلاب‌، خيابان رازي‌، خيابان شهريار‌، پلاك 1 قرار دارد. براي دريافت اطلاعات درباره اخذ ويزا يا موارد ديگر با شماره ۰۲۱۶۶۷۰۴۸۳۳ تماس بگيريد يا به به وب سايت iran.mfa.am مراجعه كنيد. همچنين مي‌توانيد از طريق پست الكترونيكي [email protected] با اين سفارت در تماس باشيد.

 

سوالات متداول
آيا ايراني ها براي سفر به ارمنستان نياز به ويزا دارند؟خير، طبق معاهداتي كه بين دو كشور وجود دارد، ايراني ها براي سفر توريستي به ارمنستان از دريافت ويزا معاف هستند و داشتن گذرنامه و مدارك شناسايي معتبر كفايت مي كند.
در ارمنستان چه نوع واكسن‌هاي كرونايي به توريست ها تزريق مي‌شود؟در حال حاضر بيشترين واكسن كرونايي كه در مراكز تزريق ارمنستان به توريست ها تزريق مي شود، واكسن‌هاي آسترازنكا (انگليس) است
شرايط دريافت دوز رايگان واكسن كرونا در ارمنستان به چه صورت است؟براي دريافت دوز واكسن رايگان، مسافران بايد حداقل 10 روز اقامت در ارمنستان داشته باشند تا واكسن به آنها تزريق شود. بهتر است براي دريافت اطلاعات دقيق تر از همكاران سلام پرواز پرس و جو كنيد

 


منبع : تور ارمنستان


برچسب: تور ارمنستان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۵:۱۹ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور بانكوك

 

تور بانكوك ، سفر به پايتخت پر هياهوي تايلند
 

توضيح اينكه چرا بانكوك سالانه اين همه توريست را به خود جذب مي كند و دليل اينكه گردشگران بين اين همه شهر توريستي ، تور بانكوك را از ميان انواع تور تايلند انتخاب مي كنند ، به قدري زياد است كه در حوصله اين مقاله نمي گنجد ولي مثلا معابد تاريخي و باشكوه ، بازارهاي شناور و منحصر به فرد ، گردش و خريد در مراكز خريد لوكس اين شهر چند مورد از دهها مورد جذاب اين شهر مي باشد.

امروزه كه بانكوك 8.5 ميليون جمعيت دارد ، تبديل به يكي از قطبهاي اصلي گردشگي آسيا و جهان شده است و اين شهر هيچ گاه خالي از توريست نمي باشد و در تمامي ماه هاي سال گردشگران را مي بينيد كه از جاي جاي اين كره خاكي به بانكوك مي آيند تا تعطيلات خود را در اين جا سپري كنند و در ضمن بانكوك يكي از شهر هاي مدرن ، بزرگ و شلوغ در منطقه آسياي جنوب شرق مي باشد و بزرگ ترين شهر تايلند است كه شمال اين كشور واقع شده است ، يك نكته بسيار جالب كه شايد تا الان نمي دانستيد اين است كه نام كامل بانكوك به قدري بلند است كه به عنوان بلندترين نام يك مكان در گينس ثبت شده است :

” Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanaغير مجاز مي باشدin Mahinthara Yuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit ” كه اين نام بانكوك را پادشاه ” بودا يدفا چولالوكه ” انتخاب كرده است

 

بانكوك به قدري بزرگ است كه به تنهايي 50 منطقه شهري دارد كه پيشنهاد ما به شما ، منطقه ” فراناكون ( Phra Nakhon ) ” در دل شهر است و اگر با تور تايلند به بانكوك سفر مي كنيد ، خودتان را براي سفري پر از گشت و گذار و بي خوابي آماده كنيد ، چون پس از گشت هاي روزانه و بازديد از مراكز خريد و جاذبه هاي گردشگري بانكوك كه از بهترين و مهم ترين جاذبه هاي گردشگري تايلند به حساب مي آيند ، شب هاي بانكوك را نمي توان به هيچ عنوان از دست داد و شب زنده داري ذر اين كلان شهر جزيي از زندگي مردم و گردشگران است .

در منطقه ” فراناكون ” مي توانيد پياده روي كنار رودخانه را تجربه كنيد ، در بهترين رستوران ها ، غذا ميل كنيد و مهم ترين جاذبه بانكوك يعني كاخ اعظم شهر و همچنين معابد تاريخي اين شهر را ببينيد ، همچنين مي توانيد ازمحله ها و بازارهاي سنتي بانكوك و محله معروف چيني هاي بانكوك ديدن نماييد و نيز توجه داشته باشيد كه در بانكوك علاوه بر جذابيت هاي تاريخي ، جاذبه هاي تفريحي و مهيج نيز وجود دارد كه مي تواند هيجان بيشتري به سفر شما ببخشد كه از جمله آن ها مي توان به باغ وحش سافاري ورلد ، مركز خريد ام بي كي ، آكواريوم بزرگ سي لايف و پارك لومپيني اشاره كرد .


تور بانكوك ارزان
 

خيلي ها فكر مي كنند ، بانكوك به دليل اينكه يكي از شهرهاي پر گردشگر و شلوغ جهان است ، سفر به آن بسيار پر هزينه مي باشد در صورتي كه اين يك باور غلط است كه در بين مردم جا فتاده است ، شما مي توانيد به تمام نقاط دنيا ارزان سفر كنيد و بانكوك نيز از اين ماجرا مستثني نيست و شما عزيزان مي توانيد با تور ارزان بانكوك كه در مواقع خاصي از سال كه تعداد توريست نسبتا كم تر از زمان هاي ديگر است ، با حداقل هزينه به اين شهر زيبا و هيجان انگيز سفر كنيد ، تنها راه اين كار هم اين است كه قبل از سفر و هر اقدامي ، كمي در مورد تايلند و شهر بانكوك در گوگل جستجو كنيد و اطلاعاتي را راجع به تمامي موارد به دست بياوريد و مطمئن باشيد اين كار كمك شاياني به پايين آوردن هزينه هايتان مي كند ، در اين راستا سلام پرواز در تلاش است كه اين اطلاعات مورد نياز را در اختيار شما عزيزان قرار دهد تا سهمي در كم كردن هزينه هايتان داشته باشد.
تور بانكوك سلام پرواز
 

سلام پرواز متخصص در برگزاري تورهاي تايلند كه تور بانكوك هم از آن جمله است ، مي باشد و با اعتماد به مي توانيد در تمامي طول سفر فقط لذت ببريد بدون اينكه هيچ گونه دل مشغولي راجع به سفر داشته باشيد و در ضمن شما گردشگران عزيز اگر با تور بانكوك سفر مي كنيد ما تضمين مي كنيم كه هزينه هايتان بسيار كاهش پيدا مي كند ولي اگر به تنهايي سفر را دوست داريد باز هم مي توانيد به سايت سلام پرواز مراجعه نماييد و در آن جا اطلاعاتتان را براي كمتر كردن هزينه ها در سفر ، افزايش دهيد .
خدمات تور بانكوك سلام پرواز
 

اگر در تور تايلند ، انتخابتان تور بانكوك است ، سلام پرواز از ابتدا تا انتهاي سفر با شما همراه است تا سفري همراه با آرامش و آسايش و بدون نگراني داشته باشيد و شما را از خدماتي مثل اخذ ويزا ، رزرو هتل ، بليط رفت و برگشت ، ترانسفر فرودگاهي ، بيمه مسافرتي ، تور ليدر فارسي زبان ، انتخاب هتل و پرواز دلخواه خارج از پكيج و سيم كارت تلفن همراه بهره مند مي كند ، تنها نكته اي كه بايد دقت داشته باشيد چك كردن اعتبار پاسپورتتان مي باشد كه اگر كمتر از7 ماه است ، بايد تمديد گردد وگرنه سلام پرواز هيچ گونه مسئوليتي را در قبال ممنوعيت خروج مسافر از كشور را بر عهده نمي گيرد.

 
هزينه هاي سفر به بانكوك 
 

تورهاي بانكوك متنوع هستند و به مدت برگزاري تور و همچنين آژانس مسافرتي كه انتخاب كرده ايد بستگي دارد ، مثلا يك تور بانكوك كه معمولا 6 الي 8 روز به طول مي انجامد و شامل امكاناتي مانند بليط رفت و برگشت ، اخذ ويزاي تايلند ، بيمه مسافرتي ، تور ليدر و گشت شهري مي باشد بين 5 تا 10 ميليون هزينه دارد.

در صورتي كه بخواهيد خودتان و بدون تور سفر كنيد ، مي توانيد با يك ويزاي تايلند ، يك بليط هواپيما و يك كتابچه راهنماي سفر به بانكوك ، به اين شهر پرواز كنيد و تجربه جالبي را داشته باشيد ، خبر خوش اين است كه از تهران به بانكوك ، پرواز مستقيم وجود دارد كه هزينه اين نوع بليط هواپيما بين 2،000،000 تا 4،500،000  تومان مي باشد.


فرودگاه هاي بانكوك
 

بانكوك كه پايتخت تايلند است ، دو فرودگاه بين المللي به نام هاي ” دن موئنگ ” و فرودگاه بين‌المللي ” سووارنابومي ” دارد كه روزانه صدها پرواز از شهرهاي مهم جهان را پذيرا هستند.

 

فرودگاه بين‌ المللي دن موئنگ ( Don Mueang International Airport )

اين فرودگاه كه يك فرودگاه همگاني و نظامي مسافربري با كد ياتا DMK است ، در 30 كيلومتري بانكوك  قرار دارد كه داراي يك باند فرود آسفالت به طول 3700 متر مي باشد و در ارتفاع 3 متري از سطح دريا است.

برخي از ايرلاين هايي كه به اين فرودگاه ورود دارند عبارتند از  :

اير آسيا ، نوك اير، دمددوو ايرلاينز ، تاي اير ايشيا ، تيگرير تايوان ، سيام اير، مليندو اير  و بسياري از خطوط هوايي ديگر.

 

فرودگاه بين‌ المللي سووارنابومي ( Suvarnabhumi Airport )

فرودگاه بين‌المللي سووارنابومي كه فرودگاه اصلي بانكوك است ، پر رفت و آمدترين فرودگاه تايلند به شمار مي آيد و هر ساله ميزبان ميليون ها مسافر از تمام جهان مي باشد و در 32 كيلومتري شهر بانكوك قرار دارد ، نكته جالب اين كه اين فرودگاه ، قطب اصلي ” شركت هواپيمايي تاي ايرويز ” به شمار مي رود. 


نكاتي كه در سفر به بانكوك بايد بدانيد
 

هزينه مواد غذايي

صبحانه: اگر با تور بانكوك سفر مي كنيد ، هزينه صبحانه در تور محاسبه مي شود و رايگان است و صبحانه هاي هتل معمولا كيفيت خوبي دارند ولي اگر مي خواهيد در طول سفر تنوعي به وعده صبحانه خود بدهيد و هر روز صبحانه تكراري ميل نكنيد، غرفه‌هاي خياباني در اين شهر هستند كه مي توانيد  يك وعده غذاي خوب ميل كنيد ، همچنين در رستوران‌ها نيز مي توانيد صبحانه خوب ميل كنيد ولي كمي گران‌تر است.

ناهار: قبل از مهم بودن هزينه هاي غذا در تايلند حتما از محتواي غذايي كه مي خوريد اطلاع پيدا كنيد زيرا در تايلند هر موجودي را به عنوان غذا سرو مي كنند.

در بانكوك، غذا فروشي‌هاي خياباني در گوشه كنارشهر وجود دارند كه غذاهاي خوشمزه و ارزان دارند و مي توانيد براي تنوع وعده هاي غذايي خود به اين ها سر بزنيد ، البته در هتل محل اقامتتان نيز مي توانيد وعده ناهار را مقرون به صرفه ميل نماييد.

شام: اگر اهل شام خوردن هستيد و نمي توانيد بدون شام بمانيد ، مي توانيد به رستوران هاي محلي مراجعه نماييد و يا به فست فودهاي زنجيره اي بين المللي مانند مك دونالد يا برگر كينگ سري بزنيد.

 

هزينه حمل و نقل عمومي

در اين قسمت از مقاله به صورت مختصر به هزينه هاي اياب و ذهاب در بانكوك مي پردازيم تا بتوانيد در هزينه هاي سفر خود  صرفه جويي نماييد:

هزينه سفر از فرودگاه تا مركز شهربا تاكسي بين 250 تا 400 بات و با قطار 45  تا 90 بات است و اگر با توك توك كه نوعي موتور است بخواهيد سفر كنيد ، هر سه كيلومتر 50 تا 100 بات مي شود ، در ضمن با  ترن هوايي نيز مي توانيد جا به جا شويد و هزينه آن 15 تا 52 بات مي باشد ، لازم به ذكر است كه هر 3 كيلومتر سفر با تاكسي در شهر بين 60 تا 100 بات مي باشد.

 

واحد پول تايلند

بات ، واحد پول كشور تايلند است كه در همه نقاط اين كشور تنها واحد پولي رايج در معاملات و خريد و فروش است كه شما مي توانيد ارز خود در باجه هاي تعويض واحد پولي يا صرافي ها كه در هر دو قدمي وجود دارند تبديل به بات كنبد و به راحتي به خريد بپردازيد ، لازم به ذكر است كه تمام پولتان را در مبدا تبديل به بات نكنيد و مقداري هم دلار بخريد تا در مقصد يعني بانكو آن را تبديل نمايييد ، چون تجربه نشان داده كه اين كار به صرفه تر است.

 

 
وضعيت آب و هواي بانكوك
 

بانكوك داراي 3 فصل سرد ، گرم و باراني است و به دليل آب و هواي موسمي اين شهر بازديد از بانكوك در تمام سال امكان پذير مي باشد ، در زمستان بانكوك كه از آبان ماه تا بهمن ماه است ، دماي هوا بين 26 تا 32 است و زمان خوبي براي سفر با تور بانكوك مي باشد ولي از اواخر دي ماه تا اوايل بهمن ماه نيزهوا خيلي خوب و مطبوع است و شهر به خاطر جشن سال نو بسيار شاد و پر هياهو مي شود كه در اين زمان هم مي توانيد با تور تايلند به بانكوك سفر كنيد و لذت ببريد.

اگر مشكلي با هواي گرم و شرجي نداريد مي توانيد و مي خواهيد پول كمتري هزينه كنيد ، از فروردين تا ارديبهشت ماه كه گرم ترين ماه هاي سال در اين شهر هستند و دماي هوا به 40 درجه هم مي رسد ، فصل مناسبي است ولي ماه هاي باراني سال ، دماي هوا بين 28 الي 33 درجه مي باشد و در اين زمان ها سفر به بانكوك جذاب تر است.

 


منبع : تور بانكوك


برچسب: تور بانكوك،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۱:۴۹ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور پوكت

 

تور پوكت
در سال‌هاي اخير شهر توريستي و جذاب پوكت تبديل به يكي از محبوب‌ترين شهرها در بين تمامي گردشگران از سراسر جهان شده است و يكي از دلايل اين موضوع زيبايي بي‌حد و حصر پوكت و تنوع غذا و تفريحات در اين شهر مي‌باشد. يكي از زيباترين مناطق دنيا، جزيره پوكت است كه در جنوب غربي كشور تايلند قرار دارد و افسانه‌هاي زيادي در دل دارد. اگر مي‌خواهيد يك تعطيلات عالي و تمام و كمال را بگذرانيد تور پوكت گزينه بسيار خوبي است؛ اينكه در اين جزيره رويايي هر آنچه براي يك ريكاوري كامل لازم است وجود دارد. سواحل شني زيبا، آبي گرم و زلال از جمله جاذبه‌هاي زيرآبي پوكت بوده كه شما را حيرت‌زده مي‌كند. شما گردشگران عزيز مي‌توانيد در اين آب‌هاي آبي‌رنگ و شفاف به راحتي غواصي كنيد.

ضمنا اگر خيلي اهل دريا و ساحل نيستيد باز هم گزينه بسيار خوبي براي سفرتان است زيرا تورهايي در جزيره پوكت برگزار مي‌شود كه شما مي‌توانيد با آن‌ها از جنگل‌هاي سرسبز گرمسيري، جنگل‌هاي گسترده‌ي نارگيل، شاليزارها ديدن نماييد. علاوه بر اين، سواري بر روي فيل‌ها، موج سواري، قايق سواري با قايق‌هاي بامبو و حتي بانجي جامپينگ را به تجربيات شيرين سفر خود اضافه كنيد. توجه داشته باشيد كه پوكت، بهشت گمشده‌اي است كه تنها با رفتن به آن مي‌توانيد كشف‌اش كنيد و پي به زيبايي ناب اين جزيره استوايي ببريد. نگران جيبتان هستيد؟ ما براي همين موضوع در اين جا هستيم و در كنار شما.
اطلاعات مهم شهر پوكت
پوكت جزيره‌اي بسيار زيبا و سرسبز درست در 862 كيلومتري جنوب بانكوك مي‌باشد كه همچون نگيني در دياي آندامان مي‌درخشد و با اين همه چشم‌نوازي هر ساله مسافران زيادي را براي تفريح و گردش به خود جذب مي‌كند. پوكت به خاطر شن‌‌هاي ساحلي سفيدش، درختان نخلش، درياهاي نيلگون و شفافش و شهرهاي پر جنب و جوشي كه دارد به عنوان يكي از محبوب‌ترين سواحل گردشگري در جهان هم نام‌برده مي‌شود. شهر پوكت در كشور تايلند، از لحاظ جغرافيايي بيش از نيمي از آن را جنگل پوشانده و به همين دليل اسم اين جزيره رو پوكت گذاشتن كه به زبان مالزيايي، “كوه يا تپه” معني مي‌دهد. همچنين مساحت اين شهر 543 كيلومتر مربع بوده و جمعيت حاضر در آن طبق آمار سرشماري در سال 2015 ميلادي اين شهر داراي جمعيت 386.605 نفر است.

 

زبان رسمي: تايلندي
واحد پول رسمي: بات تايلند (THB)
نوع برق شهري: 220 ولت – 50 هرتز
پيش شماره تايلند: 66+
پيش شماره پوكت: 076 (گرفتن كد حتي وقتي در اين ناحيه قرار داريد ضروري است)
اختلاف ساعت با تهران: 3:30+
شماره‌هاي ضروري شهر پوكت:
شماره پليس: 191
شماره آتش ‌نشاني: 199
شماره پليس گردشگري: 1155
شماره پليس دريايي: 883 211 76(0) 66+
شماره بيمارستان بين ‌المللي پوكت: 400 249 76 66+
قيمت تور پوكت
پوكت از آن مقصدهاي پرطرفدار است كه هميشه مملو از گردشگر و توريست خارجي است. اين شهر زيبا مي‌تواند سفري خاطره انگيز و به يادماندني براي‌تان رقم بزند. سفر به پوكت هم مي‌تواند خيلي لوكس و مجلل باشد و هم مي‌تواند معمولي و ارزان‌تر باشد چرا كه همه چيز براي اينكه قيمت تور پوكت را تعيين مي‌كند، انتخاب‌هاي متنوع شماست. حداقل قيمت اين سفر براي اقامتي 7، 8 روزه و در سطح متوسط چيزي از حدود 7 تا 8 ميليون تومان شروع مي‌شود كه با تغيير شرايط سفر و امكانات و خدماتي كه طلب مي‌كنيد مي‌توانيد اين هزينه را كم‌تر يا بيش‌ترش كنيد.

 

مي‌شود، ترانسفر فرودگاهي براي رفت و برگشت، بيمه مسافرتي، تور ليدر فارسي زبان كاملا مسلط به زبان انگليسي، گشت شهري رايگان و ارائه سيم‌كارت و … بستگي دارد و خوشبختانه شما اين امكان را داريد با بررسي وب‌سايت سلام پرواز تورهاي لحظه آخري پوكت را به راحتي رزرو نموده و از سفري ارزان و مقرون به‌صرفه در كنار خانواده‌تان لذت ببريد.
تور پوكت ارزان
پيدا كردن تور ارزان خيلي هم كار سختي نيست تنها بايد چند مورد را مد نظر داشته باشيد. به طور مثال اگر هتلي با رده متوسط انتخاب كنيد مي‌توانيد تا حد زيادي در هزينه‌هاي‌تان صرفه جويي كنيد. البته اين به معناي سفري بد و سطح پايين نيست چون بسياري از هتل‌هاي 3 ستاره پوكت نيز از برخي جهات مناسب و كاملا ايده‌آل هستند. موضوع ديگر انتخاب نوع ايرلاين و كلاس پروازي شماست كه تا آنجاييكه مي‌دانيد صندلي‌هاي فرست كلاس و بيزنس كلاس در همه هواپيماها قيمت بيش‌تري برخوردارند؛ به علاوه پروازهاي خارجي كلا گران‌تر از پروازهاي ايراني هستند و رعايت تمام اين‌ها و دقت در جزئيات سفر مي‌تواند هزينه‌ها را تا حد زيادي كاهش دهد. موضوع بعدي مدت زمان تور انتخابي و فصلي كه به پوكت سفر مي‌كنيد همگي مي‌تواند در نرخ تور شما تاثيرات به‌سزايي بگذارد.


تور پوكت لحظه آخري
در ايران يكي از معروف‌ترين واژه‌هاي مرتبط با گردشگري، تور لحظه آخري مي‌باشد كه بيش‌تر مسافران منتظر دريافت يك پيشنهاد ويژه خريد تور با اين عنوان هستند. قطعا مي‌دانيد كه تور لحظه آخري معمولا طرفداران زيادي دارد. اين تورها بيش‌تر در زمان كم‌توريست توسط آژانس‌هاي چارتر كننده برگزار مي‌شود و اگر مي‌خواهيد از اين تورها استفاده كنيد حتما بايد پاستورتتان آماده باشد و اگر كشور مقصد نياز به ويزا دارد بايد براي آن هم از قبل برنامه‌ريزي كرده باشيد. تورهاي لحظه آخري به دليل پر شدن ظرفيت هواپيما و هتل‌ها تخفيف‌هاي خوبي را به گردشگران ارائه مي‌دهند. همين طور زماني كه به دلايلي مانند بدي آب و هوا مسافر كم است، اين تورها فرصت خوبي براي سفر ارزان ايجاد مي‌كنند.

 
چگونه به پوكت برويم؟
2 حالت براي مسافران تور پوكت ارائه شده است يكي با ايرلاين‌هاي داخلي و ديگري ايرلاين‌هاي خارجي. اگر براي سفر به پوكت از تهران راهي مي‌شويد اين امكان را داريد كه با خطوط هوايي قطر ايرويز ابتدا خود را به دوحه برسانيد و از آنجا مستقيما در پوكت فرود بياييد و يا اين كه از طريق هواپيمايي امارات، ابتدا در دوبي فرود بياييد و از آنجا مستقيما به پوكت برويد؛ اين پروازها مربوط به ايرلاين‌هاي خارجي است. اما در خصوص پروازهاي ايراني اين را بدانيد كه با توجه به فاصله بسيار زيادي كه پوكت با ايران دارد، راحت‌ترين راه براي سفر كردن به آن، استفاده از مسير هوايي است.

 

 

از ايران پرواز مستقيم به پوكت وجود ندارد و براي رسيدن به پوكت شما بايد به فرودگاه بانكوك رفته، سپس از فرودگاه بانكوك با خطوط هوايي متنوعي همچون ايراسيا (Air Asia)، تاي ايرويز (Thai AirWays)، اورينت تاي (Orient Thai) و نوك اير (nok Air) كه هر روز از بانكوك براي پوكت پرواز دارند و مدت زمان آن نيز حدود 70 دقيقه است به مقصد خود پوكت برسيد. اگر شما مسافران از طريق پروازهاي هواپيمايي ماهان راهي پوكت مي‌شويد بايد ابتدا به بانكوك پايتخت تايلند برويد، در فرودگاه بانكوك دوباره سوار هواپيما شويد و در پوكت پياده شويد. در ادامه لازم به ذكر است كه يك فرودگاه در شمال جزيره پوكت قرار دارد و هر روز پروازهاي بسيار زيادي از همه ‌جاي جهان به آن انجام مي‌شود.

 
بهترين زمان سفر به پوكت
پوكت در طول سال، هوايي گرم و شرجي را تجربه مي‌كند و فصل گرما در اين جزيره از ماه مارچ تا اوايل مي (فروردين ماه تا خرداد ماه) مي‌باشد و در طول تابستان، فصل مانسون از ماه مي تا اكتبر (خرداد ماه تا آبان ماه) است. در اين شهر صبح‌ها و بعد از ظهرهاي آن آفتابي و صاف است، اما هنگام عصرها هوا باراني مي‌شود و باراني عالي شروع به باريدن مي‌كند. اين را هم بدانيد كه بومي‌هاي اين منطقه، ماه نوامبر تا فوريه (آذر ماه تا اسفند ماه) را فصل سرما ناميده‌اند لذا هوا عالي و مطبوع مي‌شود تا جايي كه بيش‌تر گردشگران اين فصل را جهت سفر با تور پوكت انتخاب مي‌كنند.

 

در ادامه بهترين زمان سفر به پوكت، در (ماه‌هاي نوامبر تا آوريل (10 آبان تا 10 ارديبهشت) است، زماني كه شرايط آب و هوايي براي فعاليت‌‌هاي ساحلي، مانند شنا و قايقراني، ايده‌آل و مناسب هستند. ضمنا شش ماهه بين ماه‌‌هاي مي تا اكتبر (11 ارديبهشت تا 9 آبان)، فصل باد و بارش‌هاي موسمي به شمار مي‌رود و اگر چه هزينه هتل‌ها و محل‌هاي اقامتي در اين زمان از سال بسيار پايين‌تر است، اما شرايط آب و هوايي مي‌‌تواند به موقعيتي خطرناك بدل شود.
جاذبه‌هاي گردشگري پوكت
 

جزيره‌ فانگ انگا | Phang Nga Bay
جزيره‌ فانگ انگا كه بيش‌تر به عنوان جزيره‌ جيمز باند شناخته مي‌‌شود، مقصدي بي نظير براي سفري ماجراجويانه و لذت بخش است. جالب است بدانيد جاذبه‌‌‌هاي اصلي اين جزيره، ساختارهاي سنگ آهكي سربرافراشته از دريا مي‌باشند كه چندين شركت مختلف ارائه دهنده‌ تور، امكان گشت و گذاري راحت را در اين جزيره به ميهمانان خود ارائه مي‌كنند كه تجربيات به يادماندني و مهيجي براي شما خواهد بود. در اينجا مي‌توانيد به غواصي، قايق ‌سواري در ميان غارهاي آهكي و ماهيگيري مشغول شويد و اين جزيره را حتما در ليست گردشگري خود قرار دهيد. اگر دنبال تجربه‌اي به ياد ماندني هستيد، به هيچ وجه بازديد از جزيره‌ فانگ انگا را از دست ندهيد.

 

جزاير في في | Phi Phi Islands
 

امكان ندارد اسم پوكت را شنيده باشيد، اما نام جزاير في في به گوشتان نخورده باشد چرا كه اين جزيره جزو جذاب‌ترين و مشهورترين جاذبه‌هاي ديدني پوكت مي‌باشند. اصلا سفر به پوكت بدون ديدن اين جزاير فوق‌ العاده زيبا كه نمونه‌‌اش را در جهان هم نديده‌ايد، فايده ندارد. اين جزاير يكي از پرطرفدارترين، نقاط توريستي تايلند بوده كه قايق‌هاي مختلفي در طول روز، به آن‌‌ها در حال رفت و آمد هستند. ضمنا، اين جزاير از دو جزيره مهم از جمله في في كوچك و في في بزرگ تشكيل شده است. في في كوچك خالي از سكنه بوده، اما غار بي‌نظير و زيبايي به نام “Viking” در آن قرار دارد كه بر جذابيت‌‌هاي آن افزوده است.

 

مجسمه بوداي بزرگ | Big Buddha Phuket
مجسمه بوداي بزرگ نيز يكي از نقاط توريستي و ديدني اين جزيره دوست داشتني بكر است. ارتفاع اين مجسمه 45 متر است و شما مسافران از دوردست هم به ‌راحتي مي‌توانيد آن را مشاهده كنيد. با حضور در اين مكان، نمايي شگفت‌انگيز و 360 درجه از جزيره را نظاره‌گر خواهيد بود و مي‌توانيد در كنار آن كلي عكس يادگاري بگيريد و خاطره خود را از سفر به اين نقطه ثبت كنيد.

 

پارك تفريحي فانتازيا | Phuket FantaSea
جالب است بدانيد كه پارك فانتازيا پوكت به نوعي به ديزني ‌لند جنوب ‌شرقي آسيا معروف است و همين‌طور نماد فرهنگ، تاريخ و هنر تايلند هم به شمار مي‌آيد. فانتازيا از جاذبه‌‌هاي مهيج و سرگرم‌كننده‌اي از جمله سيرك‌‌هاي بامزه، فروشگاه‌‌هاي متنوع و نمايش‌ها و رويدادهاي فرهنگي برجسته و بزرگي برخوردار است. غذا خوردن در رستوران بوفه “گلدن كيناري” نيز از جذابيت‌‌هاي اين پارك تفريحي به شمار مي‌رود.


بهترين هتل‌هاي پوكت
 

هتل پوكت ماريوت ريزورت‌ اند اسپا مرلين بيچ |Phuket Marriott Resort & Spa, Merlin Beach
اين هتل با امكاناتي اعم از: 3 استخر روباز، 8 رستوران و كافي شاپ، خدمات آبگرم ويژه، باشگاه بازي كودكان، فعاليت‌هاي هيجان انگيز، ساحل خصوصي و اينترنت رايگان در تمام مناطق هتل مناسب خانواده‌ها و همچنين جمع جوان‌ها هست. ضمنا  اتاق‌هاي بزرگ هتل با طراحي زيبا و مدرن و نورگير طبيعي مناسب، شامل يك تراس خصوصي، تلويزيون صفحه تخت، گاو صندوق، يك حمام با دوش و وان جداگانه و سشوار است.

 

هتل جي دبليو ماريوت پوكت ريزورت اند اسپا | JW Marriott Phuket Resort & Spa
يكي از گران‌ترين و البته لوكس‌ترين هتل‌‌هاي پوكت همين هتل جذاب است و اينكه باغ‌‌هاي پر از گياهان گرمسيري و خدمات 24 ساعته اين هتل تقريبا بي‌‌نقص بوده و موقعيت مكاني هتل در نزديكي فرودگاه بين ‌المللي پوكت و داراي دسترسي عالي به شهر است؛ اما احتمالا براي آن دسته از مسافران تور تايلند كه ترجيح مي‌دهند جزيره را بگردند اين منطقه از پوكت زياد جذاب نيست. هتل جي دبليو ماريوت پوكت 3 استخر شناي بسيار سطح بالا، يك اسپاي لوكس و 12 رستوران و كافه مختلف را در خود دارد.

 

هتل گرند مركور پوكت پاتونگ | Grand Mercure Phuket Patong
اين هتل لوكس و بسيار شگفت ‌انگيز داراي 314 اتاق است. هتل در مركز منطقه پاتونگ قرار گرفته است و به فاصله يك پياده ‌روي كوتاه از ساحل بسيار معروف پاتونگ و زندگي شبانه جاده بانگلا فاصله زماني دارد. در ضمن تمامي اتاق‌ها به سبك مدرن هستند و سرويس‌‌هاي بهداشتي لوكسي دارند و بعضي از اتاق‌هاي هتل گرند مركور پوكت بالكن هم دارند. راستي در بخش طراحي اين هتل، از زيبايي‌هاي طبيعي پوكت و ميراث فرهنگي تايلند هم بهره برده شده است.

 

هتل كاليما ريزورت اند اسپا پوكت | Kalima Resort & Spa
هتل كاليما ريزورت اند اسپا پوكت تنها 5 دقيقه با قلب پرتپش پوكت يعني پاتونگ فاصله زماني دارد. اين هتل با امكانات فوق‌العاده عالي كه به ميهمانان خود ارائه مي‌كند، توانسته محبوبيت بسيار زيادي را در ميان ميهمانان كسب كند. در ضمن شما ميهمانان اين امكان را داريد كه بعد از گذراندن يك روز پرهيجان در استخر هتل شنا كنيد و يا از خدمات ماساژ و اسپاي ارائه شده در هتل لذت ببريد. هتل 5 ستاره هتل كاليما ريزورت اند اسپا در موقعيت عالي و مناسبي قرار دارد و تنها 5 دقيقه با مركز خريد جانگ سيلون و نيم ساعت تا فرودگاه بين‌المللي پوكت فاصله دارد.
ليست هتل‌هاي پوكت
 

در ادامه مي‌توانيد ليست هتل‌هاي محبوب پوكت را مشاهده بفرماييد

 

 
هتل Hyatt Regency Phuket Resort
هتل Avista Hideaway Phuket
هتل Hyatt Palace Phuket Patong
هتل Araya Beach Patong Phuket
هتل The Ashlee Heights Patong
هتل Patong Heritage Phuket
هتل The Lunar Patong Phuket
هتل Sunset Beach Resort Phuket
هتل Shanaya Beach Resort Phuket
هتل Grand Mercure Phuket
هتل The Charm Resort Phuket
هتل The Gig Hotel Patong Beach
منبع : تور پوكت


برچسب: تور پوكت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۷:۰۴ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور پاتايا

 


 


تور پاتايا
يكي از زيباترين و اصلــي‌تريــن مقاصــد توريست‌ها، پاتايا مي‌باشد كه سالانه ميليون‌ها گردشگر وارد اين شهر بسيار جذاب مي‌شوند، اين شهر 150 كيلومتر با شهر بانكوك فاصله دارد و ســواحل زيبــا و هتــل‌هــاي لوكــس و ســرگرمي‌هــاي خوبش اين شهر را به شهرت رسانده است و علاوه بر گردشگران خارجي بسياري نيز تعطيلات خود را در اين شهر سپري مي‌كنند، اگر در ايام كريســمس به پاتايا سفر كنيد، از جمعيت توريستي كه در اين شهر مي‌بينيد، تعجب خواهيد كرد، همچنين ســال نــو چينــي كه در مــاه فوريــه مي‌باشد، از زمان‌هاي بسيار شلوغ پاتاياست، البته اين شهر توريستي تقريبا در همه ماه‌هاي سال شلوغ است اما مسافرت به آن در تمام فصول برگزار مي‌گردد و گردشگران را مي‌بينيد كه در كنار دريا و در سواحل از نور خورشيد لذت مي‌برند و يا با قايق دل به دريا مي‌زنند.

پاتايا يكي از شهرهاي محبوب ميان ايراني‌ها است و يكي از دلايل مهمي كه پاتايا را از ميان شهرهاي تايلند بيش از هر چيز در بين توريست‌ها مشهور كرده است، رستوران‌هاي باحال غذاهاي فوق العاده و عجيب و ماساژ در اين شهر مي‌باشد كه معروف ترين و بهترين نوع ماساژ ماساژ سنگ داغ است پس اگر با تور پاتايا سفر مي‌كنيد حتما به مركز ماساژ برويد و تجربه سفر به پاتايا را براي خود شيرين تر نماييد، همچنين به جزيره مرجاني در جنوب غربي پاتايا برويد و در آن جا اوج آرامش و بودن در طبيعت را تجربه كنيد . ضمنا علاوه بر طبيعت زيبا و بي بديل پاتايا، يكي ديگر از دلايل محبوبيت شهر پاتايا در بين گردشگران است. هتل‌هاي بسيار لوكس پاتايا و البته خدماتي كه اين هتل‌ها به مشتريان خود مي‌دهند، مي‌باشد و جالب است بدانيد كه بسياري از ثروتمندان جهان با تورهاي لوكس پاتايا به اين جا سفر مي‌كنند و لااقل يك ماه مي‌ماند.

 

اطلاعات مهم شهر پاتايا
كشور تايلند در جنوب شرقي آسيا قرار دارد و با برمه و لائوس از شمال و از جنوب با مالزي و خليج تايلند همسايه است. پرجمعيت‌ترين شهر اين كشور بانكوك است و نام تايلند در زبان مردم محلي برگرفته از دو لغت Thi و Land مي‌باشد كه به معناي سرزمين حوري يا همان تايي است. مساحت اين كشور 513120 كيلومتر مربع بوده و طبق آمار سرشماري كه در سال 68863514 نفر بوده است. اين كشور از طريق مرزهاي آبي ,از جنوب شرقي با ويتنام در خليج تايلند و از جنوب غربي با اندونزي و هند در درياي آندمان هم مرز است. شهر پاتايا با بازديد بيش از ۵/۵ ميليون توريست خارجي در سال، يكي از مهم‌ترين مناطق توريستي كشور تايلند به حساب مي‌آيد.

 

زبان رسمي: كشور تايلندي
واحد پول رسمي : بات تايلند
نوع برق شهري 220 ولت – 50 هرتز
پيش شماره تايلند 66+
اختلاف ساعتش با تهران 3:30+
شماره‌هاي ضروري آن به شرح زير است :
شماره پليس: 191
شماره آتش ‌نشاني: 199
شماره پليس گردشگري: 1155
رزرو اتوبوس گردشگري: 1188
شماره پليس دريايي : 76211883 (0) 66+
شماره بيمارستان بين ‌المللي پوكت: 66 76 249 400 +
فرودگاه‌هاي كشور تايلند: بانكوك: فرودگاه بين‌ المللي دن موئنگ، پاتايا: Pattaya Airpark، پوكت: فرودگاه بين‌المللي پوكت
نقشه گردشگري پاتايا

قيمت تور پاتايا
به طور كلي در سفر با تور پاتايا همه چيز براي سفري كم نظير براي شما فراهم است. طبيعتا چنين سفري نياز به بودجه مناسب و معقولي دارد اما اين بدان معنا نيست كه هزينه‌ها در اين شهر توريستي بيش از حد زياد است و با بودجه اي معمولي نمي‌توان به آن سفر كرد بلكه اتفاقا پاتايا نسبت به ديگر شهرهاي تايلند همانند سامويي ارزان‌تر است. لازم به ذكر است كه پروازهاي اين تورها را هم مي‌توانيد با ايرلاين‌هاي داخلي و هم با ايرلاين‌‌هاي خارجي، هر دو تجربه كنيد اما يان را هم بدانيد اين پروازها نيز مي‌‌توانند متناسب با هزينه سفرتان انتخاب بشوند. البته پروازهاي داخلي تورهاي سلام پرواز معمولا ماهان، معراج، ايران اير و قشم اير و … هستند كه پروازهاي بسيار عالي براي تورهاي پاتايا مقرون به صرفه به حساب مي‌آيند و افراد زيادي اين ايرلاين‌هاي معتبر را براي سفرشان انتخاب مي‌كنند و از خدمات آن‌ها هم بسيار راضي هستند و افراد ديگري هم هستند كه از هواپيمايي‌هاي خارجي مانند امارات، قطر ايرويز و … استفاده مي‌كنند كه البته استفاده از اين پروازها با بالا رفتن هزينه‌هاي سفرشان ارتباط مستقيمي خواهد داشت.

 


البته توجه داشته باشيد كه قيمت تور پاتايا علاوه بر كلاس پرواز و نوع ايرلاين انتخابي شما، به هتل و محل اقامتتان، مدت زمان تور مسافرتي شما و فصلي كه پاتايا سفر مي‌كنيد هم ارتباط مستقيمي دارد و تمامي اين موضوعات مي‌تواند بر قيمت تور شما تاثير بگذارد.
تور پاتايا ارزان
شما علاقه مندان به تجربه‌هاي جديد تور ارزان پاتايا را مي‌توانيد فصل‌هاي كم گردشگر يا لو سيزن را براي سفر انتخاي كنيد. مثلا زمان‌هايي مانند فصل درس و مدرسه اغلب خانواده‌ها برنامه‌هاي تفريحي و سفر خود را كاهش مي‌دهند و اين فرصت ايجاد مي‌شود تا تورهايي با هزينه‌هاي بسيار پايين‌تر از معمول پيدا كنيد. به علاوه عواملي مثل آب و هوا نيز در حجم گردشگران تاثير مي‌گذارد يعني مي‌توانيد در فصلي سفر كنيد كه آب و هواي شهر آن قدرها خوب نيست و توريست كم‌تري به آن جا مي‌رود. در نهايت با انتخاب هتل‌هاي متوسط و همين طور پرواز معمولي مي‌توانيد از هزينه‌هاي اضافي سفرتان جلوگيري كنيد.

 

ضمنا مهمه بدونيد كه تور پاتايا ارزان براساس قيمت بليط هواپيما پرواز ايراني و پرواز‌هاي خارجي به مقصد اين شهر و قيمت هتل رزرو شده در پاتايا تعيين مي‌شود و شما علاوه بر اين 2 فاكتور كه تاثير زيادي در قيمت تور دارند، تعداد روزهاي مدت تور و فصلي كه در آن به آنتاليا سفر مي‌كنيد نيز مي‌توانند قيمت‌ها را دستخوش تغييراتي نمايد و همچنين به ياد داشته باشيد هميشه ارزان‌ترين تورهاي مسافرتي نمي‌توانند دليل بر بهتر بودن تور مورد نظرتان باشد، براي خريد و يا رزرو خريد تور پاتايا ارزان حتما از آژانس‌هاي مطمئن و شناخته شده اقدام نماييد.
تور پاتايا لحظه آخري
تور لحظه آخري همان قدر كه مي‌تواند يك فرصت ايده آل براي سفر باشد، همان قدر هم مي‌تواند پولتان را به هدر بدهد. موضوع اين جاست كه تور لحظه آخري را تنها بايد از آژانس‌هاي چارتر كننده تهيه كنيد، متاسفانه بسياري از آژانس‌هاي واسطه تنها نام تور لحظه آخري را يدك مي‌كشند و در واقع با كم كردن هزينه‌ها كيفيت پايين‌تري را ارائه مي‌دهند. تورهاي لحظه آخري واقعي خيلي هم ايده آل و خوب هستند اما همانطور كه گفته شد به شرطي كه از آژانس‌هاي معتبر خريداري شوند. در ادامه سلام پرواز، متخصص در برگزاري تور مستقيم پاتايا با ارزان‌ترين تعرفه در بازار است و با كادر مجرب خود، شما را در انتخاب بهترين هتل و هواپيما مسافرتي ياري مي‌دهد؛ ضمنا هدف ما در درجه اول رضايت مندي شما عزيزان و لذت بردن از سفرتان است و در اين راستا تمامي تلاشمان را مي‌كنيم تا به اين مهم دست يابيم، اگر ما را انتخاب كرده ايد، اين اطمينان را داشته باشيد كه از انتخاب خود در نهايت رضايتمند هستيد و بدون شك در سفرهاي بعدي هم ما افتخار اين را داريم تا ميزبان شما عزيزان باشيم.

 

چگونه به پاتايا برويم؟
تايلند در سال‌هاي اخير به يكي از مقاصد محبوب و پرطرفدار گردشگري براي ما ايراني‌ها تبديل شده و شهرهاي آن هم پذيراي ميليون‌ها توريست است. اگر قصد سفر به تايلند و به ويژه پاتايا را داريد به احتمال زياد بليط هواپيمايتان را به مقصد فرودگاه يو-تاپائو (U-Tapao Airport) يا همان فرودگاه بين‌المللي پاتايا رزرو كرده ايد. راستي شما عزيزان با اطلاع از گزينه‌هاي حمل و نقل فرودگاه پاتايا مي‌توانيد با توجه به بودجه سفر و زماني كه در اختيار داريد بهترين گزينه را داشته باشيد و به راحتي به هتل و مركز شهر پاتايا برويد.

 

در ابتدا لازمه اطلاعاتي از اين فرودگاه داشته باشيد. فرودگاه بين المللي يو-تاپائو كه به فرودگاه پاتايا مشهور است يكي از فرودگاه‌هاي كشور تايلند بشمار مي‌رود. اين فرودگاه 140 كيلومتر با شهر بانكوك و 30 كيلومتر با شهر پاتايا فاصله داشته و تنها با 45 دقيقه رانندگي مي‌توانيد به شهر پاتايا اين پرطرفدارترين شهر ساحلي برسيد. اگرچه ممكن است افرادي كه به تايلند سفر مي‌كنند بليط هواپيمايشان را به مقصد بانكوك و فرودگاه سووارنابومي (Suvarnabhumi Airport) رزرو كرده باشند و از آنجا راهي پاتايا شوند، اما بسياري ديگر ترجيح مي‌دهند مستقيما به فرودگاه پاتايا پرواز كنند، زيرا اين فرودگاه نزديك‌ترين فرودگاه بين المللي به شهر پاتايا بشمار مي‌رود و در نهايت از فرودگاه پاتايا به راحتي و با صرف هزينه اي نسبتا پايين مي‌توانيد خود را به هتل و مركز شهر برسانيد.
بهترين زمان سفر به پاتايا
در آب و هواي تايلند كه پاتايا هم جزو آن است موسمي مي‌باشد و سه فصل گرم، خنك و بارني دارد ولي توجه داشته باشيد كه پاتايا در تمامي فصل‌ها گرم است و ميانگين دماي هوا 29 درجه است و اين شهر زيبا از نوامبر تا فوريه فصل خنك خود را تجربه مي‌كند كه هوا خشك ولي دماي هوا معتدل است و شلوغ‌ترين زمان تور پاتايا در همين فصل مي‌باشد؛ ضمنا از اواسط مارس دماي هوا كم كم بالا مي‌رود و با آغاز فصل گرم، هوا گرم و مرطوب مي‌شود و به دليل رطوبت موجود در هوا كمي شرايط آب و هوايي سخت‌تر مي‌شود كه همين موضوع باعث شده كه در اين زمان تعداد گردشگران كم شود كه با بارش در آوريل و اوايل ماه مه، شرايط بهتر مي‌شود.

 

بهترين زمان سفر به پاتايا بر اساس آب و هوا، 26 نوامبر تا 25 مارس (5 آذر تا 5 فروردين) مي‌باشد. شهر پاتايا در ميان ديگر مقاصد گردشگري جهاني، از نظر آب و هوا، نمره 14 از 100 را به خود اختصاص داده است و دماي ميانگين در پاتايا در زمان‌‌هاي مختلف از سال بسيار كم تغيير مي‌كند و با توجه به رطوبت، هوا در بيش‌تر سال گرم است. ضمنا احتمال بارش باران در تمام سال محتمل است.
جاذبه‌هاي گردشگري پاتايا
 


خانه مقدس حقيقت | Sanctuary of Truth
اين خانه مقدس حقيقت كه كاملا از چوب ساخته شده، در شمال پاتايا و در كنار دريا قرار دارد و 105 متر ارتفاع دارد و در برابر باد و نور آفتاب ساحل دريا كاملا مقاوم است و معماري آن از معماري تايلند قديم گرفته شده است، وقتي از اين بنا بازديد مي‌كنيد مي‌توانيد مسئوليت انسان، افكار اوليه، چرخش زندگي، ارتباط زندگي با جهان و هدف مشترك از زندگي به سوي يك مدينه فاضله را درك كنيد.

 

باغ نانگ نوچ پاتايا | Nong Nooch
در اين باغ استوايي، گل‌هاي زيباي استوايي كه در كنار مجسمه‌هاي جالب و خاص تايلندي قرار دارند، زيبايي خاصي را به آن بخشيده اند، طراحي اين باغ از طراحي باغ‌هاي قرن هفدهم در فرانسه در دوره رنسانس الهام گرفته و اگر بخواهيد به اين باغ برويد حتما حداقل نصف روزتان را بايد به بازديد از آن اختصاص دهيد و از ديدن گل‌هاي مختلف، درختان نخل، اركيده‌هاي زيبا و بونساي لذت ببريد.

 

بازار شناور پاتايا | Pattaya Floating Market
يكي از جاذبه‌هاي گردشگري پاتايا كه از بهترين و جالب‌ترين تجربيات در سفر به اين كشور است، رفتن به بازارهاي شناور مي‌باشد و با تور پاتايا شما مي‌توانيد با قايق در رودخانه به خريد و فروش بپردازيد، در اصلاح محلي به اين بازارهاي شناور، چهارگانه معلق مي‌گويند كه همه چيز در آن‌ها يافت مي‌شود و از 10 صبح تا 11 شب باز است.

 

پارك آبي رامايانا پاتايا | Ramayana Water Park
 

پارك آبي رامايانا كي ديگر از جاذبه‌هاي گردشگري پاتايا مي‌باشد كه مي‌تواند يك روز هيجان انگيز و به ياد ماندني را برايتان به همراه داشته باشد، لازم به ذكر است كه در اين پارك، رستوراني وجود دارد كه نماي 360 درجه از پاتايا را به شما مي‌دهد و در بالاي برج مشرف به پارك است و مي‌توانيد غذايتان را با منظره كلي از پاتايا ميل كنيد.


بهترين هتل‌هاي پاتايا
 


هتل مركيور پاتايا اوشن ريزورت | Mercure Pattaya Ocean Resort
اين هتل يك هتل چهار ستاره و لوكس در پاتايا تايلند است. داراي 210 اتاق مجهز به تهويه و يخچال بوده و حمام اختصاصي هتل نيز سشوار و دوش دارد. همچنين برخي اتاق‌ها رو به اقيانوش چشم ‌انداز محصور كننده اي به شما خواهند داد. مهم‌ترين امكانات هتل شامل واي فاي رايگان، پاركينگ رايگان، سالن اجتماعات، استخر رو باز، پارك آبي، سالن ورزشي و پذيرش 24 ساعته مي‌باشد.

 


هتل ربيت ريزرت پاتايا | Rabbit Resort Pattaya
از هتل‌هاي پنج ستاره لوكس در اين شهر هتل ربيت ريزرت پاتايا نام دارد و اين هتل داراي 49 اتاق بوده كه تمامي آن‌ها مجهز به سيستم تهويه مطبوع، واي ‌فاي رايگان، تلويزيون كابلي، يخچال و قهوه/چاي ساز مي‌باشد. ضمنا چشم ‌انداز اتاق‌ها به باغ يا استخر روباز نزديك هتل بوده و شما ميهمانان مي‌توانيد از استخر روباز هتل استفاده كنيد و اين هتل خدمات كرايه خودرو نيز به مسافران ارائه مي‌دهد و همچنين ترنسفر فرودگاهي در هتل نيز موجود است.

 


هتل رويال كليف گرند پاتايا‬ | Royal Cliff Grand Pattaya
هتل 5 ستاره رويال كليف درست واقع در شهر پاتايا (Pattaya) است كه يكي از بهترين و معروف‌ترين هتل‌هاي پاتايا مي‌باشد. اين هتل داراي 15 تيپ مختلف اتاق بوده و در مجموع داراي 1090اتاق و سوييت را داراست. اين هتل زنجيره اي از جشنواره‌ها مختلف برنده جوايز بسيار زيادي در زمينه هتل‌ها و خدمات شده و از اين حيث جزو هتل‌هاي پرافتخار اين شهر محسوب مي‌شود. تعطيلات ساحلي لوكسي در زمين وسيع اين گروه هتل‌ها منتظر ميهمانان بوده و اين هتل 5 ستاره كه قبلا برنده جايزه هم شده، منظره اي رو به كوهستان و دريا دارد و 11 رستوران با چندين استخر از امكانات تكميلي آن مي‌باشند. شهر پاتايا در 5 كيلومتري و معبد Khao Phra در 800 متري اين هتل واقع شده اند.

 


هتل سنتارا گرند ميراژ | Centara Grand Mirage Beach Resort Pattaya
از هتل‌هاي لوكس 5 ستاره در پاتايا كه محبوبيت ويزه اي هم دارد همين است كه داراي 555 اتاق است كه داراي بالكن خصوصي با ديد به مناظر زيباي اطراف هستند. ضمنا از چشمگيرترين امكانات هتل مي‌توان به : استخر روباز، تراس، سالن بدنسازي، سونا، ماساژ، بيليارد، زمين تنيس، تنيس روي ميز، غواصي، خدمات تبديل ارز، سرويس اتاق، واي‌فاي رايگان، پذيرش ۲۴ ساعته و پاركينگ رايگان اشاره كرد. راستي شما ميهمانان عزيز در رستوران هتل مي‌توانيد انواع غذاهاي آسيايي را تجربه كنيد و مي‌توانيد صبحانه اي كامل و سلف سرويس را در رستوران Oasis نوش جان كنيد. پيشنهاد مي‌كنيم حتما غذاهاي گريل شده را در رستوران ساحلي Flames و غذاهاي آسيايي را در رستوران فضاي باز Ginger & Lime امتحان كنيد.
ليست هتل‌هاي پاتايا
 


در ادامه مي‌توانيد ليست هتل‌هاي محبوب پاتايا را مشاهده كنيد

 


 

هتل Signature Pattaya
هتل Garden Cliff Resort Pattaya
هتل AVANI Pattaya Resort
هتل Amari Ocean Pattaya
هتل Bett Pattaya
هتل Travelodge Pattaya
هتل Sunbeam Pattaya
هتل Siam Bayshore Resort Pattaya
هتل Vista Pattaya
هتل Aiyara Grand
هتل Pattaya Sea View Pattaya
هتل Sun City Pattaya
براي سفر به پاتايا نياز به تهيه ويزا داريم؟بله، براي سفر به پاتايا لازم است ويزا توريستي تايلند تهيه كنيد. خوشبختانه اخذ اين ويزا كار چندان سختي نيست و پيچيدگي هاي زيادي ندارد. براي اطلاع از جزئيات بيشتر مقاله هاي مربوطه را در وب سايت ما مطالعه كنيد.
در سفر به پاتايا چه ارزي همراه خود ببريم؟بهتر است بعد از رسيدن به تايلند، پول خود را به Baht تبديل كنيد چون در آن جا تبديل با قيمت پايين تري صورت مي گيرد. مي توانيد دلار همراه خود داشته باشيد و پس از رسيدن، در صرافي هاي معتبر آن را به بات تبديل كنيد.
واكينگ استريت در كدام منطقه از پاتايا قرار دارد؟ واكينگ استريت خياباني يك كيلومتري است كه از جاده ساحلي شروع و در بالي هايي پلازا تمام مي شود. دو طرف خيابان پر از كافه ها و كلاب و بارهاي شبانه و رستوران است.
در سفر به پاتايا چه نكاتي را رعايت كنيم؟از جمله نكات مهم مي توان به اين موارد اشاره كرد: در مورد خاندان پادشاهي تايلند صحبت نكنيد، در بازديد از اماكن مذهبي لباس پوشيده به رنگ روشن بپوشيد، قبل از وارد شدن به معابد كفش هايتان را درآوريد و … .

 


منبع : تور پاتايا


برچسب: تور پاتايا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۲:۱۰ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)