آزانس آزانس .

آزانس

تور مرسين

 

تور مرسين
شهر مرسين (Mersin) يا مرسينا (Mersina) يكي از شهرهاي كم‌تر شناخته شده در گردشگري تركيه بوده كه در جنوب اين كشور، در امتداد درياي مديترانه و غرب دشت كيليكيا واقع گرديده است. تور مرسين از تورهايي است كه در سال‌هاي اخير مي‌خواهد چهره يك شهر تجاري و بندري را به يك شهر توريستي تبديل كند. در واقع مرسين از ديرباز به خاطر تجارت و بازرگاني شهرت داشته و دومين بندر بزرگ كشور تركيه نيز محسوب مي‌شود. اين شهر در 65 كيلومتري شهر آدانا قرار گرفته كه وجود اين موقعيت خوب نسبي باعث رونق تور مرسين شده است.  يك خط فرعي مرسين را به آدانا پيوند داده و يك خط آهن آن را به استانبول و سپس بغداد متصل مي‌كند. تور مرسين تحت تاثير موقعيت خوب اين شهر توانسته است مسافران را با كشتي از مرسين به قبرس نيز منتقل كند. جالب است بدانيد يكي از بزرگ‌ترين پالايشگاه‌هاي نفتي در مرسين واقع شده و اين شهر قطب مهم اقتصادي تركيه محسوب مي‌شود. اقتصاد پويا و وجود آسمان‌خراش‌هاي مدرن، هتل‌هاي بزرگ و شيك، خانه اپرا، پاساژهايي از مغازه‌ها، كافه‌ها و املاك گران‌قيمت باعث توسعه گردشگري و سفر با تور مرسين گرديده است. يكي از متفاوت‌ترين ويژگي‌ها شهر مرسين وجود پانل‌هاي گرمايش خورشيدي بوده كه در همه جا و در بالاي تمامي ساختمان‌ها قرار دارند. علاوه بر اين، مي‌توان گفت طولاني‌ترين ساحل تركيه ساحل مرسين بوده كه در شرق درياي مديترانه بوده كه به محبوبيت تور مرسين ساحلي منجر شده است. همچنين بندر مرسين به عنوان يك مركز بين‌المللي براي مسيريابي كشتي‌ها به قاره اروپا است و از اين نظر نيز موقعيت حائز اهميتي دارد.


اطلاعات مهم شهر مرسين
 

شهر بندري مرسين داراي يك منطقه آزاد در مجاورت خود بوده كه اولين منطقه آزاد تركيه به شمار مي‌آيد. منطقه آزاد مرسين به عنوان يك مركز دولتي براي سرمايه‌گذاري شناخته مي‌شود كه به بازارهاي اصلي شمال آفريقا، خاورميانه، شرق و غرب اروپا، آسياي مركزي و فدراسيون روسيه دسترسي دارد. همين موقعيت عالي براي دسترسي بر رونق سفر با تور مرسين نيز افزوده است. فرودگاه آدانا فرودگاه اصلي مرسين به حساب مي‌آيد كه در 69 كيلومتري خارج از مركز شهر قرار گرفته است. با سه ساعت پياده‌روي از مرسين مي‌توان به شهرهاي انتاكيه و سنت پير رسيد و با چهار ساعت رانندگي مي‌توان به كاپادوكيا شهر ستون‌هاي خاكي رسيد كه منجر به توسعه گردشگري فرهنگي و مسافرت با تور مرسين گرديده است. از نظر جاذبه‌هاي اكولوژيكال اين منطقه داراي دلتاي سيليفكه و درياچه نمك تارسوس بوده كه تحت نظير سازمان‌هاي بين‌المللي محافظت مي‌شوند تا جاذبه سفر با تور مرسين اكولوژيكال اين منطقه پابرجا بماند. اگر علاقه‌مند به تورهاي رفتينگ زير نظر راهنمايان و مربيان مجرب هستيد توصيه مي‌كنيم به تور مرسين رفتينگ در كوپروكاي بپيونديد كه در تعطيلات مي تا سپتامبر برگزار مي‌شود. همچنين براي گروه‌هاي مختلف باستان‌شناسي مي‌توان گفت اين شهر داراي تعداد زيادي سايت‌هاي كاوش باستان‌شناسي بوده كه به همين خاطر تور مرسين ويژه باستان‌شناسي نيز رونق دارد.

تحت تاثير اين ويژگي‌ها موزه‌هاي مختلفي نيز در مرسين به وجود آمده‌اند كه عبارتند از موزه مرسين، خانه آتاتورك مرسين، موزه سيليفكه، موزه تارسوس و موزه موزائيك نارليكويو. مسافران گرامي مي‌توانند در تور مرسين همه روزه به جز سه‌شنبه‌ها از اين موزها ديدن كنند تا كيفيت سفر خود را افزايش دهند.

زبان رسمي: تركي

زبان‌هاي محلي: كردي و تركي

پول رايج: لير تركي (TRY)

دين رسمي: تركيه كشوري سكولار است

اختلاف ساعت با تهران: 30 دقيقه از تهران عقب‌تر است.

پيش شماره تركيه: 90+

پيش شماره مرسين: 324

پليس: 115

آمبولانس: 112

آتش‌ نشاني: 110
هتل هاي شهر مرسين تركيه
 

شهر مرسين كه جديدا به شهرهاي توريستي تركيه اضافه شده است داراي جذابيت‌هاي فراواني در تور مرسين است. يكي از اين جذابيت‌هاي وجود هتل‌ها و اقامتگاه‌هاي مختلف در اين شهر بوده كه از هتل‌هاي پنج ستاره لوكس گرفته تا هتل‌هاي ارزان، هتل‌آپارتمان و هاستل‌ها آماده خدمات‌رساني به مهمانان در تور مرسين هستند.

علاوه بر اين از آنجا كه مرسين يك شهر تجاري و داراي يك منطقه آزاد به همين اسم بوده لذا بازرگانان و تجار از سراسر جهان به اين شهر رفت و آمد دارند؛ به همين خاطر هتل‌هاي مرسين تركيه پيشرفت چشم‌گيري داشته و همچنين مسافران تور مرسين را خرسند مي‌كند. هتل‌هاي پنج ستاره‌اي مانند هتل ديوان (Divan) و هتل مرسين هيلتون اس اي (Mersin HiltonSA) از معروف‌ترين هتل‌هاي اين شهر بوده كه بيشتر گردشگران اين هتل را در تور مرسين انتخاب مي‌كنند. هتل ديوان كه فاصله اندكي با ساحل درياي مديترانه دارد از محبوبيت بالايي در ميان مسافران برخوردار بوده به ويژه براي كساني كه قصد ديدن شهر آدانا را در تور مرسين دارند بايد گفت كه اين هتل در فاصله 90 كيلومتري آدانا قرار دارد. اين هتل در وب‌سايت بوكينگ داراي امتياز 4.6 بوده كه اين به خاطر رضايت مهمانان هتل ديوان در تور مرسين مي‌باشد. از مهم‌ترين امكانات هتل ديوان مي‌توان به واي فاي، استخر، پاركينگ و ايركانديشنر اشاره كرد كه موجب جلب توجه بسياري از مسافران و گردشگران شده است.

يكي ديگر از بهترين‌ هتل‌ها كه مي‌توان تور مرسين را روي آن بست، هتل پنج ستاره مرسين هيلتون اس اي (Mersin HiltonSA) بوده كه به دليل داشتن دسترسي عالي و موقعيت جغرافيايي بسيار خوب، داراي جذابيت است. فاصله اين هتل تا شهربازي مرسين تنها دو كيلومتر بوده كه داراي امكاناتي نظير باغ، استخر روباز و تراس است تا بتواند سهمي از بازار تور مرسين را به خود اختصاص دهد.

هتل سولتاشا (Soltasa Otel) يكي ديگر از هتل‌هاي باكيفيت و خوش‌قيمت در مرسين بوده كه بسياري از پكيج‌هاي تور مرسين را به ميزباني خود مي‌پذيرد. اين هتل كه داراي 95 اتاق اعم از اتاق استاندارد، اتاق جلسه، اتاق معلولين و اتاق كانكشن بوده كه پذيراي قشرهاي مختلف مهمانان و مسافران است. سالن رقص، ديسكو، موسيقي زنده، اينترنت رايگان، استخر، باغ و رستوران، پاركينگ، سيستم صوتي و غذا و صبحانه از مهم‌ترين امكانات و خدمات هتل سولتاشا در تور مرسين است.


بهترين زمان سفر با تور مرسين
 

آب و هواي شهر مرسين تركيه از نوع دمديترانه‌اي بوده كه اين آب و هوا به ويژه در اواخر زمستان و بهار مطبوع است ولي داراي تابستان‌هاي گرمي است. لذا بهترين زمان برگزاري تور مرسين اواخر فصل زمستان و فصل بهار بوده كه مي‌تواند سفر به اين مقصد را دل‌چسب كند. در واقع در اواخر ماه بهمن بهار مرسين شروع شده كه در عيد نوروز به اوج زيبايي و شگفتي خود مي‌رسد. اگر جزو آن دسته از گردشگراني هستيد كه دوست داريد در اين منطقه كمپ بزنيد حتما مسئله بارش را مد نظر قرار دهيد چرا كه به صورت كلي ممكن است منطقه بارش داشته باشد. در مسافرت با تور مرسين مي‌بايست بدانيد كه دماي هوا در روزهاي اواخر زمستان و بهار 17 درجه و شب‌ها 10 درجه بوده كه بر لذت سفر و تفريح در اين منطقه خواهد افزود.
جاهاي ديدني مرسين
 

شهر مرسين تركيه به عنوان يك شهر ديدني و زيبا در بخش جاذبه‌هاي گردشگري توانسته است مسافران تور مرسين را مجذوب خود كند. اين شهر ساحلي و تجاري از سوي بسيار از مسافران در قالب سفرنامه مرسين به مردم و مسافران معرفي شده كه در آن مي‌توان زندگي در مرسين تركيه را تجربه كرد. در اين ميان جاهاي ديدني مرسين نيز داراي محبوبيت زيادي در تور مرسين بوده و از جاهاي تاريخي گرفته تا ساحل زيبا در اين شهر وجود دارد. غار اصحاب كهف، پلاژهاي زيبا، غار و دره بهشت و جهنم، آبشارهاي زيادي نظير تارسوس، كانلي ديوانه نكروپول، كليساي آنتيك جانبازلي، مسجد موغدات، قلعه سلسفكه، قبر دانيال پيغمبر، مناطق هتل‌هاي آلاهان و تموك تنهاي بخشي از ديدني‌هاي شگفت‌انگيز در تور مرسين هستند.

 

نوار ساحلي و بندر مرسين
 

همان‌طور كه پيش‌تر نيز اشاره كرديم مرسين يك شهر ساحلي در كشور تركيه بوده كه داراي 326 كيلومتر خط ساحلي در شرق مديترانه است كه باعث رونق تور مرسين هم در سواحل گردشگرپذير خود گرديده است. در جاده ساحلي مرسين به سمت آنتاليا مي‌توانيد با دوچرخه مسير را پيموده و از زيبايي‌هاي مسير لذت ببريد. كمپ‌هاي ساحلي و كوهستاني بر جذابيت تور مرسين ساحلي خواهد افزود. علاوه بر اين در سواحل، بندر مرسين نيز وجود دارد كه يكي از مهم‌ترين دروازه‌هاي مديترانه، آناتولي مركزي و آناتولي شرقي بوده كه مورد استفاده تاجران و بازرگانان قرار مي‌گيرد. در سفر با تور مرسين علاوه بر ديدار از سواحل و بندر اين شهر مي‌توانيد از انواع زيبايي‌هاي تاريخي و طبيعي آن نيز ديدن كرده كه موجب محبوبيت اين مقصد گردشگري به عنوان مرواريد درياي مديترانه در ميان مسافران تور مرسين گرديده است.

جالب است بدانيد كه بندر مرسين محل پهلوگيري كشتي‌هاي تجاري رول آن و رول آف بوده كه وسايل نقليه همچون تريلر، اتومبيل و حتي واگن‌هاي قطار را جا به جا مي‌كند. اين بندر داراي پانزده اسكله بوده كه هر كدام از آن‌ها در توسعه و پيشرفت شهر و به تبع آن رونق سفر و تور مرسين نقش مهمي ايفا مي‌كنند.

 

غار بهشت و جهنم
 

غار جنت و جهنم شامل گودال‌هاي بزرگ و دوگانه در كوه‌هاي توروس بوده كه بسياري از گردشگران در تور مرسين به ديدار آن مي‌شتابند. پايين رفتن به سمت غار جهنم كه به صورت يك گودال عظيم روي زمين بوده تا حدودي براي مسافران آسان است ولي غار بهشت يا جنت از نظر دسترسي سخت‌تر مي‌باشد چرا كه مي‌بايست 455 قدم به طرف دره‌اي عميق حركت كرد تا بتوان وارد آن شد.

 

شهر تارسوس (Tarsus)
 

تارسوس يك شهر و مركز مهم در استان مرسين بوده كه در حد فاصل بين شهر مرسين و آدانا قرار گرفته است. در تور مرسين از ديدن شهر تارسوس كه قدمتي شش هزار ساله دارد غافل نشويد؛ اين شهر محل ارتباط بين بازرگانان و كانون بسياري از تمدن‌ها از دوره نوسنگي تا كنون مي‌باشد. در زمان امپراطوري رم، تارسوس مركز استان كيلكيا بوده كه همين موجب محبوبيت آن گرديده است. تارسوس در واقع پل ارتباطي با راه‌هاي دريايي و زميني در مركز آناتولي و درياي مديترانه است كه اين باعث رونق صنعت گردشگري و تور مرسين هم شده است. آب و هواي معمول در اين منطقه، مديترانه‌اي بوده كه داراي تابستان‌هاي بسيار گرم و زمستان‌هاي سرد و مرطوب است و از اين نظر نيز براي مسافران ايراني در تور مرسين، جذاب مي‌باشد. تارسوس شهري با جاده‌ها، پل‌ها، بازارها، حمام‌ها و چشمه‌هاي باقي‌مانده از دوران‌هاي مختلف و به ويژه دوره رم توانسته است بر سر زبان‌ها بيفتد.


فرودگاه مرسين تركيه
 

نزديك‌ترين و اصلي‌ترين فرودگاه به مرسين تركيه، فرودگاه آدانا شاكير پاشا (Adana Şa******paşa Airport)، (ياتا:ADA  و ايكائو:LTAF ) بوده كه در آدانا واقع شده و تا مركز شهر مرسين 93 كيلومتر فاصله دارد. در اين فرودگاه بين‌اللمي 433 پرواز به صورت هفتگي و در بيست و دو مسير صورت مي‌گيرد كه اين شهر را به هشت شهر ديگر در كشور تركيه، ده شهر در آلمان، سه شهر در منطقه خاورميانه و قبرس شمالي متصل مي‌كند كه همين باعث وفور تور مرسين و رونق بخش گردشگري آن شده است.

 

 

منبع : تور مرسين


برچسب: تور مرسين،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۶:۴۰ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور ديديم

 

تور ديديم
ديديم، شهري كوچك و ساحلي است كه در استان آيدين جاي گرفته است. با توجه به قرارگيري اين شهر در كنار درياي اژه اين شهر به عنوان يكي از مقاصد گردشگري بسيار پرطرفدار بين مسافران خارجي تبديل شده است. درياي آبي رنگ ساحل شني زيبا آب و هواي مديترانه‌اي و زمستان‌هاي گرم اين منطقه را بسيار مناسب و ايده‌آل براي ورزش‌هاي آبي و تفريحات تابستاني كرده است و همچنين جاذبه‌هاي تاريخي كه از گذشته تاكنون در اين شهر باقي مانده همگي در كنار هم باعث شده تا به عنوان شهر كوچك و بسيار جذاب و توريستي در كشور تركيه ناميده شود. اما قبل از سفر به هر نقطه‌اي از جهان داشتن اطلاعات كافي درباره آن مقصد جزو واجبات سفر شماست و همچنين چشم اندازي نسبت به جاذبه‌هاي گردشگري و بهترين هتل‌ها و امكانات آن‌ها از جمله نيازهايي است كه مسافران تور ديديم بايد در اختيار داشته باشند.
ديديم در سواحل اژه تركيه يك شهر كوچك مي‌باشد كه به “دهكده ماهيگيري” در اين كشور هم شهرت دارد و همچنين Didim، به عنوان يكي از ارزان ترين، اماكن شهري براي خريد ملك در تركيه بشمار مي‌رود. زيبايي‌هاي ديديم باعث شده تا جمعيت مهاجر زيادي را از سراسر دنيا به خود جذب كند. از سال 2012 ميلادي جمعيت ثبت نام شده كمتر از 60،000 نفر بوده است و اينكه اين منطقه منحصر به فرد به دليل مقدار زياد اراضي بلااستفاده براي ساخت و ساز بهترين گزينه محسوب مي‌شود، همين موضوع توانسته آمار ساخت و ساز را در آن به شدت بالا ببرد و شهر ديديم در بين ترك‌هايي كه به دنبال ويلاهاي فوق‌العاده جذاب مي‌گردند، به محبوبيت ويژه‌اي رسيده است.


اطلاعات مهم شهر ديديم
 

از لحاظ جغرافيايي شهر ديديم، شهر ساحلي تركيه به شمار مي‌رود و در استان آيدين كه در غرب تركيه قرار دارد و همچنين درياي اژه در كنار اين شهر ساحلي واقع شده است. شهر ديديم از چند منطقه كوچك به نام‌هاي غير مجاز مي باشدينكوم (شن و ماسه طلايي)، Gümüşkum (شن و ماسه نقره) و Sarıkum (شن و ماسه زرد) تشكيل شده است. مساحت اين شهر ساحلي (ديديم) حدود 333 كيلومترمربع مي‌باشد و جمعيت آن مطابق با آمار سرشماري كه در سال 2012 ميلادي انجام شده 47872 نفر بوده كه اين عدد تاكنون قطعا تغيير كرده است. اطلاعات كلي اين استان عبارت است از:

زبان رسمي: تركي استانبولي
واحد پول: لير تركيه
نوع برق شهري: 230 ولت/ 50 هرتز
كد كشور: 90+
شماره‌هاي اضطراري: 112
اختلاف ساعت تركيه نسبت به تهران: يك ساعت و نيم از تهران عقب ‌تر است.

قيمت تور ديديم
 

در ابتدا مهم است بدانيد كه سفر هوايي به ديديم تركيه به اين صورت است كه شما از طريق فرودگاه ازمير، فرودگاه دنيزلي به سادگي مي‌توانيد به ديدم سفر كنيد. فاصله ديديم تا فرودگاه ازمير حدود 2 ساعت و ‌فاصله تا فرودگاه بدروم حدود 3 ساعت مي‌باشد. در ضمن تورهاي ديديم تركيه معمولا به صورت پرواز از تهران به ازمير يا دنيزلي و ترانسفر زميني تا ديديم انجام مي‌شود. خوب موضوع اصلي كه مورد بحث است، قيمت تور ديديم است كه نرخ تورهاي اين مقصد براساس قيمت بليط هواپيما پرواز ايراني (آتا، ايران اير و ماهان) و پرواز خارجي (تركيش، پگاسوس و سان اكسپرس) به مقصد شهر دريم و قيمت هتل رزرو شده در آن متفاوت و متغير مي‌باشد و شما علاوه بر اين 2 فاكتور كه تاثير زيادي در قيمت تور مسافرتي انتخابي تان دارند، تعداد روزهاي مدت تور و فصلي كه در آن به ديديم تركيه سفر مي‌كنيد نيز مي‌توانند قيمت‌ها را دستخوش تغييرات چشمگيري كند و همچنين توجه داشته باشيد هميشه ارزانترين قيمت نمي‌تواند دليل بر بهتر بودن تور مورد نظرتان باشد، چرا كه بعضي آژانس‌ها با ارائه تور ارزان و بي كيفيت تنها باعث به هدر رفت سرمايه و زمان شما گردشگران مي‌شوند. بنابراين انتخاب تور و آژانس مسافرتي معتبر از مهمترين گزينه‌ها براي شروع سفر مي‌باشد.
تور ديديم ارزان
 

خوشبختانه شما در تمامي فصول سال مي‌توانيد از پكيج‌هاي تور لحظه آخري و ارزان ديديم مجموعه سلام پرواز با كمترين هزينه، بهره مند باشيد و بيشترين لذت را از سفرتان به اين منطقه ببريد، شايد سوال پيش بيايد چگونه؟ خوب تور ديديم ارزان با قيمت‌هاي متفاوتي متناسب با بودجه شما در متنوع ترين حالت در تمام طول هفته درست در بالاي همين صفحه ارائه شده است تا شما با توجه به شرايط و بودجه اي كه مشخص نموده ايد، بتوانيد مناسب ترين گزينه‌ها را پيش رويتان داشته باشيد.

در اصل تور ارزان ديديم به توري گفته مي‌شود كه زمان شروع آن بسيار نزديك شده است، اما همچنان ظرفيت تور تكميل نشده و در نتيجه آژانس‌هاي مسافرتي يا برگزار كننده‌هاي تور مجبور مي‌شوند تا براي تكميل ظرفيت تور ديديم، باقيمانده بليط‌ها و اتاق‌هاي چارتر شده را با قيمت بسيار پايين‌‌تري نسبت به شرايط عادي به شما علاقه مندان ارائه كنند؛ بنابراين چنانچه مي‌خواهيد تورهاي ديديم را براي ايام خاصي مثل تابستان يا ايام نوروز رزرو نماييد، بهتر است از 3 الي 4 ماه قبل تر اينكار را انجام دهيد تا خيالتان از قيمت‌ها راحت باشد چرا كه در اين ايام شما اين امكان را نخواهيد داشت تا از تور ارزان قيمت ديديم را رزرو يا خريداري نماييد. در آخر پيشنهاد ما اين است كه براي رزرو اين تورها بيشتر در زمان‌هاي لوسيزن و كم گردشگر ديديم اقدام نماييد.


بهترين زمان سفر به ديديم
 

بهترين زمان سفر به ديديم يكي از مواردي است كه شما گردشگران اين شهر بايد درست قبل از سفر مورد بررسي قرار بدهيد، اگر قصد سفر با تور ديديم را داريد در اين مطلب ما را همراهي كنيد تا اطلاعاتي در رابطه با بهترين زمان سفر به ديديم در اختيارتان بگذاريم. خوب در ادامه بهترين زمان سفر به ديديم تا حد بسياري به آب و هواي اين شهر بستگي دارد و شما عزيزان بايد بدانبد كه اين شهر داراي آب و هوايي مديترانه‌اي مي‌باشد؛ بطوريكه تابستان‌هاي بسيار گرم و خشكي با ميانگين دماي 34 درجه سانتي گراد را در اين شهر شاهد خواهيد بود به همين جهت سفر در تابستان را به گردشگران تور ديدم خيلي پيشنهاد نمي‌كنيم.

همچنين شهر ديديم تركيه زمستان‌هايي سرد و پر باراني هم دارد و اگر از علاقه مندان به هواي باراني هستيد مي‌توانيد در اين فصل به شهر ديديم برويد و از سفر خود نهايت لذت را ببريد. ضمنا شهر ديديم در فصل‌هاي بهار و پاييز در مساعدترين و مطلوب ترين شرايط آب و هوايي خود قرار مي‌گيرد و به همين دليل بسياري از گردشگران اين 2 فصل به ويژه بهار را براي سفر به اين شهر جذاب و دوست داشتني انتخاب مي‌كنند. خوب نكته‌اي كه حائز اهميت است اينه كه بسياري از تفريحات آبي و جذاب موجود در اين شهر در تابستان ارائه مي‌شود و اگر فصل زمستان را براي سفر به ديديم انتخاب كنيد از انجام اين تفريحات محروم مي‌شويد، اما در ساير فصل‌هاي سال مي‌توانيد به راحتي از تمامي امكانات و تفريحات موجود در ديديم استفاده نماييد و سفري بسيار مهيج و شگفت انگيزي را تجربه كنند.

 

در آخر بايد بگوييم كه به طور كلي در تمامي ماه‌هاي سال امكان سفر به شهر ديديم از نظر آب و هوايي وجود دارد، اما بهتر است در فصل‌هاي پاييز يا بهار با تور ديديم سفر كنيد تا بتوانيد در شرايط مطلوب از ديدن زيبايي‌هاي اين شهر لذت ببريد و كلي خوش بگذرانيد.


جاذبه‌هاي گردشگري ديديم
 

سواحل جذاب و ماسه اي ديريم
سواحلي از ماسه‌هاي طلايي و آب‌هايي آرام كه به خصوص در فصل تابستان در سفر با تور ديديم مي‌تواند يك بهشت رويايي را براي‌تان رقم بزند و تبديل به يكي از به يادماندني ترين سفرهاي شما به تركيه شوند. سواحل طولاني همراه با آب‌هايي شفاف و كريستالي در كنار درياي اژه كه زير آفتاب گرم مي‌درخشند تنها جذابيت اين سواحل نيست. استراحت در كنار دريا همراه با شنيدن صداي آرامش بخش امواج لذتي بي‌پايان است كه مي‌تواند خستگي كار و زندگي پرهياهو شهري را به كل از بين ببرد. همچنين انواع سرگرمي‌هاي آبي و مهيج در كنار ساحل براي رفاه شما تعبيه شده است. شايان ذكر است كه قدم زدن در شب‌هاي سواحل ديريم نيز حس و حالي متفاوت و منحصر به فردي به شما مي‌دهد.

 

معبد آپولو ديديم
در هنگام ورود به اقامتگاه اژه‌اي شهر ديديم، بناي معروف و باستاني آپولو قرار گرفته است كه شما مبهوت و شيفته خود مي كند. اگر عاشق ديدن ويرانه‌هاي باستاني و آثار تاريخي هستيد، حتما به ديدن اين بنا برويد. در دنيا بناهاي متنوعي وجود دارند كه به نام خداي اسطوره‌اي آپولو نامگذاري شده اند و يكي از اين بناهاي سنگي در شهر ديديم قرار گرفته است. اين خدا به قدرت درمانگري اش به شهرت رسيده و براي همين بناي آپولو يكي از محبوب ترين و جذاب ترين مكان‌هاي توريستي در ديديم نام گرفته است. بناي آپولو در ابتدا به اين شكل نبوده چرا كه يك زمين لرزه در سال 494 قبل از ميلاد آن را خراب كرده است.

 

پارك طبيعي درياچه بافا
جاذبه بعدي اين شهر پارك طبيعي درياچه بافا است كه درست در 16 كيلومتر شهر قرار گرفته، اين پارك از مكان‌هاي تفريحي ديديم است كه بين طبيعت دوستان و طبيعت گردان طرفداران زيادي را به خود اختصاص داده است. در پارك طبيعي درياچه بافا 300،000 گونه مختلف پرندگان زندگي مي‌كنند و پوشيده از درختان گز، درختان كاج و گياهان زيتون مي‌باشند. در محوطه پارك درياچه بافا اتاق‌ها و محل‌هايي براي كمپ كردن وجود دارد كه اگر مايل باشيد در اختيارتان قرار مي‌گيرد و در صورت تمايل مي‌توانيد در آن‌ها اقامتي متفاوت تجربه كنيد. همچنين مي‌توانيد در پارك قدم بزنيد، در كوهستان دوچرخه سواري كنيد و يا در درياچه كاياك سواري (قايق سواري) كنيد.

 

پارك‌هاي آبي ديديم
شايد فكر كنيد كه ديديم تركيه شهري باستاني و اساطيري است ولي در مقابل شهري است پر از جاذبه و نشاط و سرگرمي كه هر گردشگري را راضي نگه مي‌دارد. اگر مسافر تور مسافرتي ديديم هستيد حتما به پارك‌هاي آبي و لونا پارك‌هاي آن سري بزنيد و تفريحات مهيج و بي نظيري را تجربه كنيد. استخرهاي آب جذاب با انواع و اقسام بازي‌هاي آبي، سرسره‌هاي بلند آبي اوج هيجان را براي گردشگران ديديم تركيه فراهم مي‌كند و همچنين تفريحات آبي در شهر ديديم تركيه محدود به لونا پارك‌هاي آن نمي‌باشد. در كرانه‌هاي ساحل، گردشگران ديديم مي‌توانند با جت اسكي بر روي آب‌هاي ساحلي نهايت كلي لذت ببرند و يك روز سرشار از هيجان را براي خود بسازند.

 

شهر باستاني ميلتوس
ميلتوس يكي ديگر از بنادر بزرگ باستاني دوران هلنيستي بوده است. اين بندر تا دوران سلجوقيان درست در قرن 14 ميلادي رونق زيادي داشت. تاريخ اين بنا به زمان يونان باستان برمي‌گردد، اما يك بار توسط روميان به طور كامل بازسازي گرديد. درست در بالا دست تئاتر بخشي از ديواره‌‌هاي قلعه بيزانس و در شرق آن باقي مانده‌‌هاي معبد آپولو قرار گرفته اند و ضمنا حمام فاستينا در جنوب و كاروانسراي سلجوقي از ديگر جاذبه‌‌هاي اين مكان محسوب مي‌شوند.
بهترين هتل‌هاي ديديم
 

مهم است بدانيد كه بيشتر درآمد شهر ديديم، از صنعت گردشگري تامين مي‌شود و همين موضوع باعث شده تا اين شهر دوست داشتني، از هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و هاستل‌هاي گوناگون و زيبايي برخوردار باشد. بنابراين بيشتر توريست‌ها و گردشگران خارجي بسته به سليقه و بودجه خود مي‌توانند انتخاب‌هاي فوق‌العاده‌اي داشته باشند و با پرداخت هزينه‌اي متناسب با امكانات و سطح رفاهي اقامتگاه مورد نظرتان، مي توانيد سفري منحصر به فرد با كلي خاطرات خوش را تجربه كنيد. همچنين توجه داشته باشيد كه تمامي هتل‌ها و اقامتگاه‌هاي ديديم از دسترسي‌هاي خوب و امكانات عالي برخوردارند و به خاطر كوچك بودن شهر، هيچ مشكل رفت و آمد و تردد براي شما مسافران عزيز به وجود نمي‌آيد.

 

در ادامه قصد داريم بهترين و پرطرفدارترين هتل‌هاي اين شهر را به شما معرفي كنيم.

هتل ديديم بيچ ريزورت | Didim Beach Resort Aqua and Elegance Thalasso
هتل آكوا سيس دلوكس ديديم | Hotel Aquasis De Luxe Resort & SPA
هتل گاردن آف سان ديديم | Garden of Sun Hotel
هتل اوروم مون ريزورت ديديم تركيه | Aurum Moon Resort Hotel Didim
هتل روكسي لاكچري اسپا ديديم | The Roxy Luxury SPA Didim
هتل ونوسا بيچ ريزورت ديديم | Venosa Beach Resort & Spa Hotel Didim
هتل پالم وينگز بيچ ديديم | Palm Wings Beach Resort Hotel Didim
هتل هاليدي ريزورت ديديم | Holiday Resort Hotel Didim
هتل ديديم بيچ ريزورت آكوآ اند الگانس ديديم | Didim Beach Resort Aqua and Elegance Hotel Didim
هتل رامادا ريزورت آكبوك ديديم | Ramada Resort Akbuk Hotel Didim
 

 منبع : تور ديديم


برچسب: تور ديديم،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۱:۵۶ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور آلاچاتي

 آلاچاتي يكي از شهرهاي متفاوت و بسيار زيباي كشور تركيه بوده كه به عنوان يونان كوچك نيز در محافل گردشگري و در بين مردم تركيه، شناخته مي‌شود. اين شهر كوچك در استان ازمير و منطقه چشمه در غرب تركيه واقع گرديده است. تور آلاچاتي يك فرصت مغتنم براي مسافران و گردشگراني است كه خواهان ديدار از اين شهر شگفت‌انگيز هستند. استان ازمير داراي انواع جاذبه‌هاي مهيج نظير پارك آبي، باغ وحش، روستاي شيرينجه، شهر باستاني افسوس و شهر بسيار متفاوت آلاچاتي است كه سالانه گردشگران متعددي با تور آلاچاتي چشمه روانه آن مي‌شوند.


 

منبع : تور آلاچاتي


برچسب: تور آلاچاتي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۷:۲۳ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور كاپادوكيا

 

تور كاپادوكيا
كاپادوكيا كجاست؟ كاپادوكيه منطقه‌‌اي جذاب و تاريخي در تركيه است و شما مي‌توانيد سفري متفاوت به سرزمين بالن‌ها با تور كاپادوكيا تجربه كنيد! اين شهر توريستي اين روزها بسيار مورد توجه و علاقه‌ گردشگران و همچنين باستان ‌شناسان قرار گرفته است و اينكه اين منطقه از قدمتي طولاني هم برخوردار است و در اصل به عنوان يكي از چند شهر سنگي در جهان نامبرده مي‌شود؛ كاپادوكيا درست در ناحيه‌ آناتولي مركزي در كشور تركيه قرار گرفته و نام اين منطقه همواره در سراسر تاريخ به خصوص در متون مسيحيان معرفي شده است و به عنوان محلي پر از شگفتي و زيبايي در دنيا شناخته مي‌شود و از آنجايي كه اين منطقه پر از ديدني‌ها و جاذبه‌هاي جغرافيايي، تاريخي و فرهنگي بوده بسيار  مورد استقبال توريست‌ها قرار گرفته و اينكه مناطق ديدني اين ناحيه چهار مكان يعني شهر‌هاي نوشير، كايسري، آكساراي و نيگده را تشكيل مي‌دهد كه هر كدام جذابيت‌هاي خودشان را دارند و در آخر پيشنهاد مي‌كنيم قبل از سفر اطلاعات كامل سفر به كاپادوكيا را بدانيد.
نقشه گردشگري كاپادوكيا
قيمت تور كاپادوكيا
 
 

همانطور كه مي‌دانيد قيمت تور كاپادوكيا براساس عوامل مهمي مثل قيمت بليط هواپيما پروازهاي ايراني (قشم اير، ايران اير و ماهان و …)  به اين مقصد و مهمتر قيمت هتل رزرو شده در اين شهر متفاوت و متغيير ارائه مي‌شوند، علاوه بر اين دو فاكتور مهمي كه تاثير زيادي در قيمت تور كاپادوكيا خواهد داشت، تعداد روزهاي اقامت شما، مدت تور و فصلي كه در آن به كاپادوكيا سفر مي‌كنيد همگي نيز مي‌توانند قيمت تور مسافرتي‌تان دستخوش تغييراتي نمايد. همچنين به خاطر داشته باشيد هميشه ارزانترين قيمت تور نمي‌تواند دليل بر بهتر بودن آن تور مسافرتي باشد، در آخر ديگر نگران قيمت تور كاپادوكيا نباشيد، ما سعي كرده‌ايم با ارائه تور لحظه آخري كاپادوكيا و تور ارزان قيمت كاپادوكيا، شرايط را به صورتي عالي براي شما فراهم سازيم تا شما با كمترين هزينه براي تور مسافرتي كه انتخاب كرده‌ايد، بيشترين لذت را از سفرتان ببريد. همچنين قيمت تور كاپادوكيا لحظه آخري با توجه به نوع هتل، نوع ايرلاين (بليط پرواز داخلي به مقصد مارماريس) و ساير امكانات ارائه شده در تور متغير مي‌باشد.
تور كاپادوكيا ارزان
براي كساني كه به دنبال سفر خاص با قيمتي ارزان هستند، كاپادوكيا يك گزينه عالي بشمار مي‌رود و در كل براي كاهش هزينه‌هاي سفر مهمترين كارهايي كه بايد انجام دهيد اين است كه فصل‌هاي كم گردشگر را انتخاب كنيد كه هتل‌ها و آژانس‌ها آفرهاي استثنايي و عالي ارائه مي‌كنند و موضوع بعدي انتخاب ايرلاين‌هاي ايراني به جاي ايرلاين‌هاي گران خارجي و تركي است كه مي‌توانيد با انتخاب مناسب و هوشمندانه تور كاپادوكيا ارزان را تجربه كنيد و در ضمن در بالاي همين صفحه به پكيج‌هاي ما مراجعه كنيد و با انتخاب هتل و پرواز، بودجه خود را مديريت نماييد و اين سفر مطمئنا يكي از تجربيات بي‌نظير زندگي شما خواهد شد. 

 
تور كاپادوكيا لحظه آخري
 

تورهاي لحظه آخري مناسب كساني است كه هميشه آمادگي سفر كردن را دارند يعني كساني كه زندگي را سخت نمي‌گيرند و چمدان سفرشان هميشه آماده است. اگر شما هم جزو اين افراد هستيد و وب‌سايت‌هاي گردشگري را چك مي‌كنيد. مجموعه ما در مواقع خاص از سال آفر‌هاي ويژه براي مسافران در نظر مي‌گيرد و قيمت‌ها را به طور شگفت‌انگيزي كاهش مي‌دهد و شما علاقه‌مندان با شكار اين موقعيت‌هاي ويژه مي‌توانيد سفرهاي ارزان‌تري را تجربه كنيد. 

خوشبختانه شهر كاپادوكيا هم جزو شهرهاي توريستي تركيه اين روزها حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد و با توجه به اينكه براي سفر به اين شهر نيازي به اخذ ويزا نداريد به راحتي مي‌توانيد از تورهاي لحظه آخري و ارزان كاپادوكيا سلام پرواز با بهترين قيمت‌ها و خدمات بهره مند شويد و اينكه در پكيج‌هاي متنوع مجموعه سلام پرواز بهترين هتل‌هاي كاپادوكيا قرار داده شده كه شما براي اطلاع از آفرهاي تورهاي لحظه آخري كاپادوكيا مي‌توانيد با ما در ارتباط باشيد و اينكه مجموعه ما ارائه دهنده هزاران تور با توجه به متنوع ترين ايرلاين‌هاي داخلي و خارجي، هزاران هتل با توجه به تمام سليقه‌ها و بودجه‌ها، امكانات منحصر به فرد و … مي‌تواند انتخابي عالي براي سفر به كاپادوكيا را براي‌تان مهيا سازد.
چگونه به كاپادوكيا برويم؟
 

در ضمن با خريد تور مسافرتي و يا بليط ارزان هواپيما مي‌توانيد به راحتي از پايتخت تركيه شهر آنكارا به مقصد فرودگاه‌‌هاي kayseri و nevsehir كه هر دو در فاصله‌ 30 الي 60 دقيقه‌اي از اين منطقه هست برسيد؛ فقط با اين تفاوت كه فرودگاه kayseri سه پرواز بيشتر در روز نسبت به nevsehir دارد و همچنين به علت داخلي بودن اين پرواز، بليط اين پروازها ارزان و براي مسافران بسيار مقرون به صرفه مي‌باشد و در ضمن سلام پرواز اين تور مسافرتي را اين روزها با شركت‌هاي هواپيمايي نظير Turkish Airlines، ايران اير و … از مبدا آنكارا به مقصد كاپادوكيا ترتيب داده است.
بهترين زمان سفر به كاپادوكيا
شهر كاپادوكيا در آناتولي مركزي در تركيه قرار گرفته است و دره‌‌هاي عميق، تپه‌ها، قله‌هاي آتشفشاني و صخره‌‌هاي زيباي سنگي را در خود جاي داده كه جالب است بدانيد اين شهر هزار متر از سطح دريا ارتفاع دارد و آب و هواي آن قاره‌اي مي‌باشد؛ در اين شهر تابستان‌ها گرم است و زمستان‌‌ها سرد و برفي و غير قابل تحمل، گاهي در زمستان‌ها دما به زير صفر هم مي‌رسد و در كنار آن فصل تابستان‌ دماي هوا به ندرت بالاي 30 درجه سانتي گراد مي‌رود، اما اختلاف دماي شب و روز در اين شهر بسيار زياد بوده و اگر راهي آن شديد بايد لباس مناسب به همراه داشته باشيد.

 

پيشنهاد ما اين است كه به جز زمستان‌ها كه هوا در اين شهر بسيار سرد است در باقي فصل‌ها مي‌توانيد به اين شهر سفر كنيد و از آب و هواي دلپذير و خوب آن نهايت لذت را ببريد و اينكه اين شهر دوست داشتني بارش‌‌هاي كمي دارد و در بهار وقتي هوا كم كم رو به گرما مي‌رود تا آخر فصل تابستان كه هوا هنوز گرم بوده، بهترين زمان سفر به كاپادوكيا است.
جاذبه‌هاي گردشگري كاپادوكيا
 

دره سرخ كاپادوكيا (Red Valley) 
اين دره زيبا‌ترين دره‌ كاپادوكيا به شمار مي‌رود كه از جاذبه‌هاي گردشگري كاپادوكيا بوده كه بين دو روستاي گورمه و كاوسين قرار گرفته و اينكه صخره‌‌هاي اين دره به رنگ‌هاي زيباي صورتي، زرد و نارنجي منظره‌اي فوق‌العاده براي گردشگران به نمايش مي‌گذارد و همچنين در ميان صخره‌‌ها، باغ‌هاي سرسبز و بكر، تاكستان‌ها و زمين‌هاي كشاورزي فوق‌العاده‌اي آن هم به تعداد زيادي وجود دارد كه متعلق به كشاورزان بومي همين‌جا مي‌باشد. علاوه بر اين، درون صخره‌‌ها كليسا‌هاي پنهاني نيز وجود دارد كه قدمت آن‌ها به عهد بيزانس مي‌رسد كه ديدار از آن‌ها خالي از لطف نخواهد بود.

 

گورمه (Göreme) 
روستاي گورمه گزينه بعدي شما مي‌تواند در تور كاپادوكيا باشد؛ اين روستاي منحصر به فرد در چندين نظرسنجي به عنوان زيبا‌ترين روستاي جهان نيز انتخاب شده است و مهمتر اكثر بازديد كنندگان و توريست‌ها براي بالن‌‌هاي هوايي اين روستا راهي آن مي‌شوند و از آنجايي كه بالن سواري در كاپادوكيا از لذت‌هاي اين سفر بوده بدانيد كه اين بالن‌‌ها هر روز صبح بر فراز روستا به گردش در مي‌آيند و نمايي شگفت انگيز به اين منطقه مي‌بخشد.

 

روستاي اوچيسار (Uçhisar)
در اين روستاي جذاب و دوست داشتني دژ سنگي عظيمي قرار گرفته كه پر از تونل و غار‌هاي متنوعي است و اين دژ سنگي هم همانند شهرهاي زيرزميني اين منطقه، روستاييان را در دوران رومي‌ها و بيزانس، از خطر مهاجمان درامان نگه مي‌داشته و محافظت مي‌كرده و مي‌توان از اين قلعه تا نوكِ آن بالا رفت و از آنجا منظره‌ پاناروماي مسحوركننده‌اي را از دره‌هايي كه روستا را احاطه كرده‌اند، نظاره‌گر بود.

 

شهر زيرزميني كايماكلي
شهر‌هاي زيرميني در كاپادوكيا كه در نوع خود بي نظيرند درست از عهد برنز بنا نهاده شده اند، اما به جرات مي‌توان گفت كه كايماكلي مشهور‌ترين شهر زيرزميني آن است كه قدمت آن به دوران بيزانس بر مي‌گردد و اينكه در آن زمان مسيحيان براي محفوظ ماندن از حمله اعراب و ايرانيان مجبور به زندگي زيرزميني شدند و اين شد كه اين مكان‌هاي جذاب ساخته شدند و نيز اين شهر نمونه‌ بزرگي از اتاق‌هايي زيرزميني به حساب مي‌آيد كه به وسيله‌ تونل به يكديگر متصل شده‌ و در آخر بدانيد كه اينجا از 8 طبقه تشكيل شده كه 4 طبقه‌ آن به بازديد گردشگران اختصاص دارد كه سعي كنيد ديدن از آن را در برنامه خود قرار دهيد.

 

معبد اسكي گوموسلر (Gomusler Ski Temple)
اگر مسافر شهر كاپادوكيا تركيه هستيد اين مكان را از دست ندهيد، اين معبد درست در 10 كيلومتري شمال شرق شهر نيجده قرار گرفته است و در اين معبد نقش و نگارهايي جذاب و زيبا به چشم مي‌خورند كه قدمت آن‌ها به قرن يازده مي‌رسد و از ديگر ديدني‌‌هاي كاپادوكيا مي‌توان از كايسري، اوانوس، اوچ حيصار، پسابگ، سوگانلي، كاوسين، دره‌ ايهلارا و موزه‌ فضاي باز گورمه اشاره نمود كه همه آن‌ها بسيار منحصر به فرد و جذاب هستند.

 
بهترين هتل‌هاي كاپادوكيا
 

هتل غاري كلبك ( Kelebek Special Cave Hotel )
هتل غاري كلبك مشرف به گورمه قرار گرفته شده و مناظري بسيار شگفت انگيز و بكر دارد و اينجا شرايطي را به شما هديه مي‌دهد تا زندگي سنتي كاپادوكي را نيز تجربه كنيد. حمام تركي، سونا و استخر روباز از جمله امكانات اين هتل براي ريلكس كردن شما مي‌باشد و نيز هتل غاري چوبي و سنگي از منسوجات محلي براي ايجاد حس و حالي سنتي و اصيل استفاده كرده است.

 

هتل يوناك اولري ( Yunak Evleri Cave Hotel )
بسياري از هتل‌‌هاي كاپادوكيا، تاريخي بسيار غني دارند اما تعداد كمتري از هتل‌ها مي‌توانند با هتل يوناك اولري رقابت كنند و مهمتر قدمت اين هتل به قرن 5 بر مي‌‌گردد و همچنين داراي عمارت مجاور يوناني نيز هست كه متعلق به قرن 12 است و اين امكان براي شما هست كه انتخاب كنيد مي‌خواهيد در كدام يك از اين ساختمان‌ها اقامتي رويايي را تجربه كنيد.

 

هتل آرتميس ( Artemis Cave Suites )
هتل آرتميس در كاپادوكيا جزو هتل‌هاي باشكوه اين مقصد است كه به شما اين حس را القا مي‌كند كه انگار از اين جهان خارج شده‌ايد و اينكه اتاق‌‌هاي آن بسيار شگفت‌انگيز با طراحي مدرن و سنتي است، بسياري از ميهمانان از باغ اختصاصي و تراس‌هاي زيباي آن نهايت لذت را مي‌برند. شب‌ها، نورپردازي زيبايي به چشم مي‌خورد و شما مسافران مي‌توانيد چشم‌ اندازي فوق‌العاده ببينيد كه كاملا مناسب عكاسي مي‌باشد.
بهترين هتل‌هاي كاپادوكيا
در ادامه مي‌توانيد ليست هتل‌هاي كاپادوكيا را مشاهده كنيد.

 

هتل Royal Stone Houses
هتل Floria Cappadocia
هتل Perissia And Convention Centre
هتل DoubleTree By Hilton Cappadocia
هتل Suhan Cappadocia
هتل MDC Cave Cappadocia
هتل Kayakapi Premium Caves Cappadocia
هتل Cappadocia Cave Resort Spa
هتل Museum Cappadocia

منبع : تور كاپادوكيا


برچسب: تور كاپادوكيا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۵:۴۹ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور وان

 

تور وان
 

چنانچه قصد سفر به كشور تركيه را داشته باشيد؛ از ديدار شهر زيبا و شگفت‌‍انگيز وان غافل نشويد. اين شهر توريستي و پرطرفدار در شرق تركيه قرار دارد كه مركز استان وان مي‌باشد. در ميان شهرهاي مختلف تركيه، تور وان يكي از مقاصد مناسب و ارزان به ويژه براي خريدهاي سالانه و فصلي جهت سفر است. اين شهر از نظر موقعيت نسبي در مرز تركيه و ايران قرار گرفته كه اين عامل باعث شده تا سفرهاي زميني نيز به اين مقصد اعجاب‌برانگيز، صورت گيرد. وان با داشتن انواع جاذبه‌هاي گردشگري تاريخي، طبيعي و … توانسته است سهم خوبي از گردشگري داخلي و ورودي كشور تركيه را به خود اختصاص دهد. لذا سفر با تور وان با اقامت 3 الي 4 روز مي‌تواند براي گردشگران ايراني بسيار جذابيت داشته باشد. اما قبل از سفر به وان مي‌بايست اطلاعات كافي در مورد اين شهر توريستي و ديدني داشته باشيد. در اين مطلب همراه ما باشيد تا از جذابيت‌ها و ويژگي‌هاي منحصر به‌فرد تور وان مطلع شويد و با خيال راحت به اين مقصد دل‌چسب، سفري خاطره‌انگيز داشته باشيد.
اطلاعات مهم شهر وان
 

از آنجايي كه تركيه يك كشور اوراسيايي محسوب مي‌شود لذا با داشتن اين ويژگي توانسته است از بسياري جهات پيشرفت چشم‌گيري داشته باشد. قرار گرفتن در مرز قاره اروپا و آسيا اين كشور را به ويژه از نظر صنعت گردشگري در جايگاه خوبي قرار داده است چرا كه گردشگران بسيار زيادي از سراسر جهان و به ويژه از قاره اروپا و كشورهاي همسايه به آن سرازير مي‌شوند. در تركيه، شهر وان هم به عنوان يك مقصد پرگردشگر توانسته است نقش ايفا كند به ويژه كه قدمت 5000 ساله در تاريخ سكونت بشر دارد. شهر گردشگري وان در قرن نهم پيش از ميلاد تحت عنوان توشپا (Old Tushpa) پايتخت امپراتوري اورارتوها بوده است كه آثار تاريخي زياد اين شهر، از تاريخ آن حكايت دارند. بافت و چينش جمعيتي وان به صورتي است كه اكثر جمعيت آن را كردها تشكيل مي‌دهند كه به گويش كردي كرمانجي صحبت مي‌كنند البته اقليت‌هايي از مردمان ترك، تركمن و ارمني نيز در آن ساكن هستند كه در سفر با تور وان مي‌توانيد به صحت آن پي ببريد. اين شهر زيباي كردنشين در جنگ ميان امپراتوري عثماني و صفوي و بعدها پس از مشخص شدن مرزهاي اين دو امپراتوري به امپراتوري عثماني ضميمه گرديد. از ديگر خصوصيات اين شهر مي‌توان به وجود فرهنگ كردي در اين شهر اشاره كرد كه هنوز به عنوان يك جاذبه زنده گردشگري در وان رخ‌ مي‌نمايد. در سفر با تور وان مي‌توانيد از اين جاذبه‌هاي زنده گردشگري لذت ببريد.

زبان رسمي: تركي استانبولي
زبان محلي: كردي كرمانجي
واحد پول: لير يا تله
نوع برق شهري در وان: ۲۳۰ ولت، ۵۰ هرتز
اختلاف ساعت با تهران: ۳۰ دقيقه از تهران جلو‌تر است.
شماره‌هاي ضروري:
پليس: ۱۵۵
آمبولانس: ۱۱۲
آتش‌نشاني: ۱۱۰
پليس گردشگري: ۵۲۷۴۵۰۳
فرودگاه ها: فرودگاه فريد ملن | Ferit Melen Havaalanı پرمسافرترين فرودگاه وان نام دارد كه بيشتر پروازهاي وان در آن انجام مي‌شود
قيمت تور وان
 

همان‌طور كه مي‌دانيد قيمت تورهاي گردشگري به عوامل مختلفي بستگي دارند كه يكي از مهم‌ترين اين عوامل بعد مسافت بين مبدا و مقصد گردشگري مي‌باشد. تور وان نيز به دليل اينكه شهر وان داراي مسافت كوتاهي با ايران بوده، مناسب است. گفتني است در بيش‌تر موارد قيمت تور وان با قطار ارزان و به‌صرفه است. از آنجا كه مي‌توان با انواع وسايل حمل و نقل به اين شهر توريستي مسافرت كرد لذا قيمت تور وان تحت تاثير قرار مي‌گيرد. به دليل بعد مسافتي مي‌توان با هواپيما، اتوبوس، قطار و وسيله شخصي به اين شهر سفر كرد به همين دليل اين كاملا به سليقه مسافران بستگي دارد كه كدام يك از وسايل نقليه را براي مسافرت خود انتخاب كنند. علاوه بر اين با انتخاب هتل با درجه خدمات متوسط و انتخاب بهترين زمان سفر به شهر وان مي‌توانيد سفر خوب و مناسبي را با تور وان به اين شهر داشته باشيد. براي نمونه مي‌توانيد با رزرو يك هتل 3 ستاره و بليط قطار بسيار به‌صرفه به اين شهر مسافرت خوبي را ترتيب دهيد. هر چند تور وان با قطار از مبدا تبريز صورت مي‌گيرد مي‌تواند سختي‌هاي خودش را داشته باشد. لذا اگر مسافران محترم مي‌خواهند سفر خوبي را با تور وان تجربه كنند از وسيله نقليه اتوبوس استفاده نمايند يا با وسيله شخصي خودشان به آن سفر كنند كه حتما قيمت تور وان بسيار به‌صرفه‌تر خواهد گرديد.
تور وان ارزان
 

پيش‌تر اشاره كرديم كه سفر زميني با تور وان مي‌تواند بسيار ارزان و به‌صرفه باشد. سفر از طريق سه مرز زميني رازي (كاپيكوي)، مرز سرو (اسندره) و مرز بازرگان (گورباغ) و با تور وان به اين شهر صورت مي‌گيرد. اگر جزو گردشگراني هستيد كه هزينه سفر براي‌تان مهم است توصيه مي‌كنيم كه تور وان با قطار را تجربه كنيد. به ويژه اگر در انتخاب هتل، زمان سفر، خدمات تور و … دقت كنيد و مثلا هتل‌هاي لوكس را انتخاب نكنيد مي‌توانيد در قيمت تور وان با قطار و يا وسيله شخصي تجربه بي‌نظيري را به اين شهر گردشگرپذير و جذاب داشته باشيد. علاوه بر موارد پيش‌گفته از آنجايي كه براي سفر به وان به ويزا احتياجي نيست و تنها با يك پاسپورت معتبر مي‌توانيد به آنجا سفر كنيد اين مورد نيز باعث متعادل شدن قيمت تور وان مي‌شود.

 
بهترين زمان سفر به وان
 

با توجه به ماهيت فصلي بودن گردشگري مي‌توان گفت كه تورهاي گردشگري هم از اين اصل تبعيت مي‌كنند. به ويژه وقتي كه از بهترين زمان سفر با تور وان سخن به ميان مي‌آيد بايد به شرايط آب و هوايي اين شهر توجه كرد چرا كه در تفريحات توريستي نقش اساسي دارد. آب و هواي شهر توريستي وان كوهستاني است كه در اواخر فصل بعار و اوايل فصل پاييز داراي آب و هواي مساعدي است. البته شايان ذكر است كه بهترين زمان سفر با تور وان به هدف گردشگر بستگي دارد براي مثال كسي كه به تفريحات زمستاني اسكي و … علاقه‌مند است مي‌بايست در فصل زمستان به اين شهر مسافرت كند. يا گردشگراني كه به شنا و تفريحات آبي علاقه‌مند هستند بايد در فصل بهار و تابستان به اين شهر زيبا سفر كنند. البته اگر مسافران در پيك سفرها با تور وان به اين شهر بروند مشخصا قيمت تور وان در بالاترين حد خود خواهد بود ولي در فصول كم‌گردشگر مي‌توان قيمت‌هاي مناسب‌تري پيدا كرد.
جاذبه‌هاي گردشگري وان
 
درياچه وان (Lake Van)
 

درياچه وان بزرگ‌ترين درياچه طبيعي تركيه با 125 كيلومتر طول و 65 كيلومتر عرض به شمار مي‌آيد كه دومين درياچه بزرگ در خاورميانه نيز محسوب مي‌شود. شكل اين درياچه شگفت‌انگيز به صورت مثلثي است كه دور تا دور با كوه‌ها احاطه شده و 1646 متر از سطح دريا ارتفاع دارد. يكي از مشهورترين كوه‌هايي كه در اطراف درياچه وان قرار دارد كوه سيپان است كه افسانه مشهور و عاشقانه خج و سيابند در فرهنگ كردي به اين كوه بر‌مي‌گردد كه گويا دو دلداده عاشق در اين كوه جان به جان‌آفرين سپرده‌اند. علاوه بر اين، درياچه وان به عنوان نماد شهر وان شناخته مي‌شود و امكان ندارد كه كارگزاران سفر اين جاذبه گردشگري را در خدمات تور وان قرار ندهند. آب درياچه شور بوده و براي آشاميدن و كشاورزي مناسب نمي‌باشد. شايان ذكر است تنها يك گونه ماهي خاص در اين درياچه زندگي مي‌كند. تفريحاتي مانند قايق‌سواري و ماهي‌گيري در اين درياچه در تور وان گنجانده مي‌شود. فاصله درياچه تا مركز شهر وان حدود ده كيلومتر مي‌باشد. جزيره آكدامار (Akdamar Island) نيز يكي ديگر از زيبايي‌هاي درياچه وان است كه در فاصله سه كيلومتري ساحل قرار دارد و رفتن به آن با كشتي امكان‌پذير است.

 

 

كليساي ارمني آختامار (Akdamar Church)
 

يكي ديگر از زيباترين جاذبه‌هاي گردشگري شهر وان كه در مسافرت با تور وان نبايد از آن غافل شويد كليساي ارمني آختامار مي‌باشد كه در چهل و يك كيلومتري وان قرار دارد. قدمت اين بناي تاريخي به قرن دهم برمي‌گردد كه نام ديگر آن كليساي صليب مقدس است. كليساي زيباي آختامار با وجود حمله وحشيانه مغول‌ها همچنان زيبا و سالم مانده است و بر روي ديوارهاي آن نقوشي از دوره‌هاي تاريخي ديده مي‌شود كه گويا داستان‌هايي را از كتاب مقدس عهد عتيق در خود جاي داده است. اين بنا از نظر باستان‌شناسي نيز داراي ارزش و غنا است و محققان تاريخ از ديدن اين اثر باز در سفر با تور وان، نمي‌مانند.
مركز خريد (Alis Veris Merkezi)AVM وان
 

خريد يكي از فعاليت‌هاي گردشگري شهر وان است كه اكثر گردشگران ايراني با هدف خريد با تور وان به آنجا مسافرت مي‌كنند. يكي از مهم‌ترين مراكز خريد كه در تور وان جايگاه ويژه‌اي دارد مركز خريد AVM است كه اين اسم اختصاري نام iAlis Veris Merkez مي‌باشد كه به معني مركز داد و ستد است. اين مركز خريد جديد و مدرن فروشگاهي در بيشتر خدمات تور وان گنجانده مي‌شود و به ويژه براي خريد لباس‌هاي مارك‌دار ترك گردشگران ايراني به آن مراجعه مي‌كنند. در اين مركز خريد فودكورت، كافي‌شاپ، محل بازي كودكان، سينما و … وجود دارند كه از ساعت 10 صبح تا 10 شب داير مي‌باشد.

 

 

مراكز خريد خيابان جمهوريت و كاظم كارابكير وان
 

يكي جاهاي مهمي كه داراي مراكز خريد فراوان است خيابان‌هاي جمهوريت و كاظم كارابكير مي‌باشد. اين مراكز كه انواع پوشاك را با قيمتي بسيار خوب ارائه مي‌دهند در ميان خدمات تور وان، توجه تعداد زيادي از مسافران ايراني را به خود جلب كرده است و امكان ندارد مسافران ايراني به وان بروند ولي از اين مراكز خريد ديدن نكنند. همچنين گفتني است كه لوازم موجود در اين فروشگاه‌ها، تخفيف‌هاي خوبي دارند كه گردشگران بايد به آن توجه داشته باشند.

 

مركز خريد Atasoy Art وان
 

اگر به خريد اشياي قيمتي و جواهرات علاقه‌مند هستيد يكي از مهم‌ترين مراكز خريد آن‌ها كه در تور وان ممكن است اسم آن را شنيده باشيد؛ مركز خريد آتاسوي آرت است كه توجه گردشگران را به خود جلب مي‌كند. اين مركز خريد كه در مركز شهر وان قرار گرفته براي خريد زيورآلاتي نظير گوشواره، گردبندهاي سياه‌قلم و زيورآلات با طرح پادشاهان اورارتويي به وفور ديده مي‌شود.

 

 

موزه وان (Van Museum)
 

يكي ديگر از ديدني‌هاي شهر وان كه در سفر با تور وان با قطار هم نبايد آن را از قلم بياندازيد موزه وان است. اين موزه كه شامل دو بخش باستان‌شناسي و قوم‌نگاري مي‌باشد، فعاليت خود را از 1970 آغاز نموده است. در اين موزه چندين سنگ قبر به شكل قوچ يا گوسفند وجود دارد كه قدمت آن‌ها به دوره آق‌قويونلوها و قراقويولوها مي‌رسد. در بخش پايين موزه آثار طلا و جواهري، اثرهاي برنزي و ظروف سراميكي مربوط به دوران اورارتوها موجود است و در بخش بالايي آن نيز ظرف‌هاي سفالي، نسخه‌هاي خطي و سكه‌هاي تاريخي دوره‌هاي تاريخي در آن نگه‌داري مي‌شوند.

 

 

صبحانه‌هاي خوشمزه و مشهور وان
 

يكي از جاذبه‌هاي گردشگري شهر وان كه در سفر با تور وان با آن مواجه خواهيد شد؛ صبحانه‌هاي كامل اين شهر مي‌باشند كه توجه گردشگران را به خود جلب كرده است. يكي از مهم‌ترين خوراكي‌هاي بي‌نظير صبحانه وان پنير كردي وان است كه از تركيب سبزي‌هاي كوهي و پنير تهيه مي‌شود. اين پنيرها يا در آب نمك گذاشته مي‌شوند يا به مدت سه الي شش ماه در زير زمين چال مي‌شوند تا برسند به همين خاطر از طعم و مزه بسيار خوبي برخوردار هستند. يكي ديگر از خوراكي‌هاي محلي آن تركيب آرد و تخم‌مرغ و كره است كه غذايي بسيار خوشمزه در سفر با تور وان مي‌تواند باشد. از ديگر خوراكي‌هاي آن گوشت بره يا گاو است كه به صورت بريده شده روي نيمرو سرو مي‌شود. خواراكي‌هايي مانند زيتون، شيره انگور، جاجيك (نوعي ماست و خيار) و … نيز از ديگر خوردني‌هاي مهم در صبحانه وان هستند كه در مسافرت با تور وان حتما از آن‌ها ميل بفرماييد. هر چند اينت صبحانه‌ها قيمت تور وان را افزايش مي‌دهند.

 

 

گربه پشمالو وان (Van Cat)
 

گربه پشمالو وان نيز از جاذبه‌هاي گردشگري و ديدني تور وان است كه داراي يك چشم آبي و يك چشم زرد مي‌باشد و به گربه‌هاي وان مشهور هستند. اين گربه فقط در شهر وان وجود دارد به خاطر همين به گربه وان شهرت دارد. در مسافرت با تور وان به اين كشور از گربه‌هاي زببا و پشمالو آن ديدن كنيد.
بهترين هتل‌هاي وان
 
هتل دابل تري باي هيلتون وان (DoubleTree by Hilton Hotel Van)
 

از ديگر هتل‌هاي خوب در شهر وان مي‌توان هتل دابل تري باي هيلتون را نام برد كه 5 ستاره مي‌باشد و در تور وان لوكس از اين هتل ارائه مي‌شود. اين هتل در فاصله ده كيلومتري مركز شهر وان و در چند قدمي درياچه وان قرار گرفته است. هتل دابل تري باي هيلتون داراي چشم‌انداز زيبا و چشم‌نوازي از درياچه وان مي‌باشد كه همين امر بر محبوبيت اين هتل در تور وان افزوده است. اين هتل پنج ستاره تاپ داراي شش رستوران و 4 كافي‌شاپ بوده كه در لابي و طبقه پنجم اين هتل قرار گرفته‌اند. فاصله اين هتل تا موزه وان حدود نه كيلومتر است. از امكانات اين هتل مي‌توان به مواردي نظير: صبحانه، تلويزيون، اينترنت، رستوران، سرويس فرنگي، آسانسور، سشوار، ماهواره، پاركينگ، سالن بيليارد، سونا، استخر سرپوشيده و سالن ورزشي اشاره نمود.

 

 

هتل اليت ورد وان (Elite World Van)
 

هتل اليت ورد وان كه تركيبي از معماري سنتي و مدرن شهر وان را در خود جاي داده داراي بالاترين سطح امكانات است. اين هتل پنج ستاره در 6 كيلومتري درياچه وان و 8 كيلومتري فرودگاه وان واقع گرديده است. از امكانات اين هتل مي‌توان به رستوران‌هاي متنوع و گسترده آن اشاره كرد كه غذاهاي بين‌المللي در آن سرو مي‌شوند. علاوه بر اين، كافي‌شاپ‌هاي مدرن با موسيقي زنده، حمام آب گرم، باشگاته بدنسازي، اجاره اتومبيل، ترانسفر فرودگاهي و … است. ارائه اين هتل در تورهاي وان مي‌تواند باعث افزايش قيمت تور وان گردد. 

 

 

هتل رامادا باي ويندهام وان (Ramada by Wyndham Van)
 

يكي از بهترين هتل‌هاي شهر وان كه در سفر با تور وان با آن مواجه مي‌شويد هتل رامادا باي ويندهام است كه 4 ستاره مي‌باشد. از خدمات متنوع اين هتل در تور وان مي‌توان به پاركينگ رايگان، واي‌فاي، سالن بدنسازي و ورزش، رستوران، تاكسي، صبحانه رايگان، شبكه‌هاي تلوزيوني براي بچه‌ها، مركز تجاري با دسترسي به اينترنت، ماهواره، چكين بيست و چهار ساعته و … اشاره كرد كه اين هتل را از نظر ارائه خدمات در تور وان منحصر به‌فرد نموده است.

 

ليست هتل‌هاي وان
 

در ادامه مي‌توانيد ليست هتل‌هاي مختلف وان را مشاهده كنيد:

 

هتل VAN TOPRAK

هتل Dimet Park Van

هتل Big Boss Van

هتل Athena Life Van

هتل Sardur Van

هتل Royal Palas Van

هتل Taht Palace Van

هتل My Deluxe Van

هتل Royal Berk Van

هتل Ronesans Life Van

هتل Rua World Van

هتل GRAND Van

هتل Ramada by Wyndham Van

هتل DoubleTree by Hilton Van

هتل اليت ورلد  Elite World Hotel

هتل رنسانس Ronesans Hotel

هتل مريت شاهماران Merit Shahmaran Hotel

هتل هالدي Haldi Hotel

هتل ماي سوئيت My suit Hotel

هتل كريستال Cristal Hotel

هتل رويال ميلانو Royal Milano Hotel

هتل رسمينا Resmina Hotel

هتل كريستال Cristal Hotel

هتل تامارا Tamara Hotel

هتل كرنر Corner Hotel

هتل كاله گلد Kale Gold Hotel

هتل فواد Fuat Hotel

هتل دوسكو وان Dosco van hotel

هتل ارا گلد Era Gold Hotel

هتل د وان The Van Hotel

هتل ياقوت Yakut Hotel

هتل توپراك Toprak Hotel

هتل سميرا Semira Hotel

 

منبع : تور وان


برچسب: تور وان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۹:۴۱ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور آلانيا

 

 

تور آلانيا
اگر مي‌خواهيد سفري دلچسب به تركيه داشته باشيد، تور آلانيا يكي از گزينه‌هاي مناسب خواهد بود، آلانيا يكي از شهرهاي باستاني كشور تركيه است كه در فاصله 2 دوساعتي آنتاليا واقع شده است و در سال‌هاي اخير اين شهر زيبا تبديل به يكي از مقاصد مهم گردشگري تركيه شده است و در آن ساخت سازهاي بسيار زيادي شده است و جالب است بدانيد كه ايراني‌هاي زيادي در اين شهر صاحب خانه و آپارتمان‌هاي لوكس هستند، تور آلانيا را مي‌توان با آنتاليا مقايسه كرد چرا كه از نظر جاذبه‌هاي طبيعي و نوع برگزاري تور هر دو شباهت‌هاي زيادي با هم دارند، در صورتي كه يكبار به آنتاليا سفر كرده‌ايد بهتر است كه اين بار تجربه جديد و عالي آلانيا را كسب كنيد تا با زيبايي‌هاي منحصر به فرد اين شهر هم آشنا شويد. ضمنا آلانيا از شهرهاي توريستي و گردشگري در كشور تركيه از تركيب با شكوهي از دريا و جنگل‌هاي آرام و بي نظير بوجود آمده است. همين موضوع آرامش و زيبايي رويايي اين منطقه را دوبرابر كرده است تا بسياري از گردشگران اين شهر را به شهرهاي شلوغ ترجيح بدهند. اين را هم بدانيد كه سفر يكي از لذت‌هاي بزرگ زندگي و راهي براي ديدن دنيا و شناخت مكان‌هايي كه تا به حال آن‌ها را نديده‌ايم بوده، اما قبل از سفر داشتن اطلاعات كافي درباره آن شهر و انواع تورهاي مسافرتي آن به همراه شناخت جاذبه‌ها و هتل‌هايي كه در آن مقصد وجود دارد و همچنين داشتن چشم اندازي نسبت به رستوران‌ها و امكانات آن‌ها از جمله نيازهايي است كه بايد قبل از سفر با تور آلانيا در اختيار داشته باشند.
فاصله فرودگاه قاضي پاشا تا آنتاليا / آلانيا
از آلانيا به عنوان يكي از شهرهاي تاريخي تركيه نامبرده مي‌شود كه در 135 كيلومتري شهر آنتاليا قرار گرفته و آلانيا از شمال به رشته كوه‌هاي توروس، از جنوب به درياي مديترانه، از شرق به قاضي پاشا و از غرب به ماناوگات و سيده منتهي شده است. مساحت اين شهر در حدود 1,598 كيلومتر مربع بوده و طبق آمار سرشماري كه در سال 2012 ميلادي انجام شده، 104,573 نفر بوده است. در ضمن از نزديك‌ترين فرودگاه اصلي بين‌المللي در آنتاليا، 2 ساعت و نيم و از فرودگاه قاضي پاشا (Gazipaşa)، نيم‌ساعت طول مي‌كشد تا با ماشين به شهر زيباي آلانيا برسيد. فرودگاه قاضي پاشا در سال 2011 ميلادي به منظور برقراري پروازهاي بين المللي افتتاح شده و اغلب افرادي كه قصد دارند به تعطيلات بروند در صورتي كه آلانيا را انتخاب كنند مستقيما با پرواز پگاسوس از تهران به قاضي پاشا پرواز كرده و يا در صورتي كه شهر آنتاليا را انتخاب كنند با اتوبوس به آلانيا ترانسفر مي شوند. شما هم مي‌توانيد با انتخاب پرواز‌هاي ورودي فرودگاه‌هاي قاضي پاشا يا آنتاليا سفر خود را راحت‌تر كنيد.

 

زبان رسمي: تركي استانبولي
واحد پول: لير تركيه
نوع برق شهري: 230 ولت/ 50 هرتز
كد كشور: 90+
شماره‌هاي اضطراري:
آتش ‌نشاني: 110
آمبولانس: 112
پليس: 155
اختلاف ساعت آلانيا نسبت به تهران: در منطقه‌ زماني UTC/GMT +2 قرار دارد و يك ساعت و نيم از تهران عقب‌تر است.
نقشه گردشگري آلانيا

 
قيمت تور آلانيا
آلانيا يكي از شهرهاي پرطرفدار تركيه است. مقصدي ساحلي كه با درياي زلال و سواحل زيبا، دل گردشگران بسياري را از سراسر جهان برده است. اگر مي‌خواهيد ساحل‌هاي ماسه‌اي زيبا و آب و هواي مطبوع اين شهر را تجربه كنيد، مي‌توانيد به پكيج‌هاي ما مراجعه كنيد و جزئيات سفر را ببينيد. وقتي گزينه مد نظرتان را پيدا كرديد، با كارشناسان ما تماس بگيريد و هماهنگي باقي موارد را به آن‌ها بسپاريد و در حال حاضر تورهاي آلانيا از 5 ميليون تومان شروع مي‌شوند و بنا به پكيج مسافرتي انتخابي شما متغيير خواهد شد لذا توجه داشته باشيد كه قيمت‌ها با بالا رفتن درجه كيفي هتل و پرواز افزايش مي‌يابند. در ادامه توجه داشته باشيد كه تورهاي مسافرتي آلانيا در زمان‌هاي مشخصي در هفته برگزار مي‌شوند و خدماتي كه ارائه مي‌كنند نيز از قبل مشخص و روشن است و شما با انتخاب و رزرو هتل آلانيا به همراه بليط هواپيما آنتاليا اين مقصد مي‌توانيد خودتان تور مسافرتي آلانيا را آن طوري كه مي‌خواهيد برنامه‌ريزي و رزرو نماييد و توجه داشته باشيد كه در تاريخ مورد نظر، تعداد مسافران را وارد كرده و هتل‌هاي بين‌المللي را با پرداخت ريالي زودتر رزرو نماييد و توجه داشته باشيد كه فصل زمستان مي‌تواند ارزان‌ترين زمان سفر به اين شهر به حساب مي‌آيد، ولي اين را هم بدانيد كه ديگر خبري از تفريحات آبي نيست؛ اگر قصد خريد تور ارزان يا تور لحظه آخري را داريد و در عين حال قصد داريد از تمامي امكانات هتل‌هاي آن نهايت استفاده را ببريد پيشنهاد ما اين است كه اواخر خرداد يا شهريور و مهرماه را براي سفر برگزينيد و ضمنا توجه داشته باشيد كه حتما از قبل وضعيت آب و هوا را بررسي كنيد تا با خيال راحت سفري بي‌نظير را تجربه كنيد.

 
تور آلانيا ارزان
قيمت تورهاي آلانيا چندان گران نيست. با اين حال با استفاده از بعضي راهكارها هنوز هم مي‌توانيد هزينه‌ها را تا حدودي كاهش دهيد. در اين شهر هتل‌هاي ميان‌رده خوبي پيدا مي‌شوند كه اگر چه به اندازه 5 ستاره‌ها لوكس نيستند اما امكانات يك اقامت راحت را در اختيارتان مي‌گذارند. از اين گذشته بعضي از ايرلاين‌ها هزينه كمتري را براي پروازها دريافت مي‌كنند. با يك مديريت صحيح، مي‌توانيد هزينه تور را كمتر كنيد و لذت يك استراحت عالي در ساحل را به خود هديه دهيد و نكته بعدي اينجاست كه ما ليستي از انواع مختلف تورها با قيمت‌هاي متفاوت و مقرون به صرفه را در بالاي همين صفحه قرار داده‌ايم تا با توجه به بودجه و زمان مورد نظر خودتان، بهترين پكيج تور مسافرتي به اين مقصد را برگزينيد و در آخر قيمت تور آلانيا با توجه به نوع ايرلاين (داخلي – خارجي)، نوع هتل و باقي امكانات موجود در پكيج، متغير مي‌باشد.

 
تور آلانيا لحظه آخري
يكي از بهترين گزينه‌ها براي سپري كردن روزهاي تعطيل، استراحت در ساحل و كسب آرامش از صداي موج‌ها است. اگر مي‌خواهيد به يك شهر ساحلي با قيمت‌هاي مناسب سفر كنيد، آلانيا گزينه‌اي عالي محسوب مي‌شود. نگران قيمت‌ها نباشيد. كافي است پيشنهاد‌هاي ويژه ما را مد نظر داشته باشيد و با خريد يك تور لحظه آخري ارزان، لذت سفري استثنايي را به خود هديه دهيد.

 
بهترين زمان سفر به آلانيا
آلانيا آب و هواي مديترانه‌اي با تابستان‌‌هاي گرم را تجربه مي‌كند و اينكه ميانگين دماي هوا در آگوست 28 درجه و ميانگين سالانه‌ دماي آب دريا 21 درجه سانتي‌ گراد مي‌باشد. توجه داشته باشيد كه اين منطقه به خاطر آب و هواي مطلوب و دلپذيرش، در فهرست محبوب‌ترين مقصدهاي گردشگري دنيا قرار گرفته است. همچنين گرم‌ترين ماه‌‌هاي سال در آلانيا آگوست، جولاي و سپتامبر نامبرده مي‌شوند و اگر آب و هوا را براي سفرتان با تور آلانيا در نظر بگيريد، بهترين ماه‌هاي سال براي سفر به آلانيا عبارت ‌اند از: مارس، آوريل، مه، ژوئن، جولاي، آگوست، سپتامبر، اكتبر، نوامبر و دسامبر و در ادامه به طور ميانگين، گرم‌ترين ماه‌هاي سال عبارت ‌اند از جولاي، آگوست و سپتامبر. فصل خشك آلانيا در ژوئن، جولاي و آگوست هستند و سردترين ماه‌هاي سال ژانويه و فوريه و پرباران‌ترين ماه‌هاي سال ژانويه و دسامبر است. بهترين ماه براي شنا جولاي، آگوست و سپتامبر مي‌باشد.


جاذبه‌هاي گردشگري آلانيا
 

برج سرخ آلانيا | Kızılkule
برج سرخ داراي بنايي 8 ضلعي كه نماد 13 شهر مي‌باشد در بندر آلانيا قرار گرفته است و اينكه ساخت و ساز ساختمان در زمان سلطنت سلطان سلجوقي آناتولي علاء الدين (1KAY QUBADH) شروع شده و در سال 1226 ميلادي تكميل شد. سلطان، معمار تكميل كننده بنا ابوعلي رها را از حلب سوريه به آلانيا براي تكميل ساختمان آورد و نام اين برج برگرفته از رنگ آجر قرمز رنگي است كه در سنگ‌هاي بريده شده بخش‌هاي تحتاني مورد استفاده قرار گرفته است. راستي مابين جبهه شرقي و غربي اين قلعه كه هنوز هم با استحكام زيادي قد علم كرده بواسطه موقعيت محل قرارگيري آن، داراي يك اختلاف ارتفاع 2 متري مي‌باشد. اين قلعه 8 ضلعي در 5 طبقه و شامل همكف بوده و از وسط طبقه همكف تا طبقه پنجم يك پلكان وجود دارد. جالبه بدونيد اين قسمت كه بعنوان آب انبار مورد استفاده قرار مي‌گرفته، ستون فقرات قلعه به حساب مي‌آيد. همچنين مخزني در وسط برج وجود دارد كه نور خورشيد به آن مي‌تابد و زيبايي آن را دوچندان كرده و اين برج به منظور محافظت از بندر و كارخانه كشتي سازي از حملات نيروي دريايي و براي مقاصد نظامي در طي قرن‌ها استفاده شده است. در سال 1979 ميلادي طبقه اول براي بازديد از برج آماده و تبديل به موزه مردم شناسي گرديد.

 

 

غار داملاتاش | Damlatas
اين غار با استالاگميت‌‌هايي پانزده هزار ساله، مكاني فوق‌العاده براي فرار از گرما و لذت بردن از اين شگفتي طبيعت بكر منطقه است. اهالي اينجا معتقدند كه هواي داخل غار براي مبتلايان به آسم، بسيار مفيد و قابل درمان است. اين غار در غرب قلعه‌ آلانيا در ساحل درياي مديترانه قرار گرفته و فاصله‌ آن تا مركز شهر آلانيا تنها 3 كيلومتر است. ورودي غار مشرف به ساحل مي‌باشد و اين غار كاملا تصادفي و در جريان عمليات ساخت معدن كشف شده است. بعد از تحقيقات ابتدايي دو زمين‌شناس اهل فن، درهاي غار براي بازديد عموم مردم گشوده شد. مساحت كلي غار 180 تا 200 متر مربع است. كساني كه براي درمان آسم به اين غار مي‌روند، 21 روز و هر روز 4 ساعت از ساعت 6 صبح تا 10 صبح را در فضاي غار ديده مي‌شوند. در اين ساعت فقط بيماران مبتلا به آسم مي‌‌توانند به غار مراجعه كنند و البته هزينه‌ ورودي آن‌‌ها براي گردشگران بسيار كم است.

 

قلعه آلانيا | Alanya Castle
اين قلعه مشرف به درياي مديترانه قرار گرفته است؛ قلعه‌اي كه ديوارهاي آن را سلجوقيان در قرن سيزدهم ميلادي بنا كرده‌اند. اين ديوارها تقريبا به طور كامل، قلعه‌ آلانيا را محاصره كرده اند. اين قلعه، يكي از آثار به ثبت رسيده در فهرست جهاني يونسكو هم مي‌باشد و اينكه بيشتر بخش‌هاي اين قلعه در قرن 13 تحت حكمراني سلجوقيان روم و بعد از تسخير اين شهر در سال 1220 به وسيله سلطان علاالدين كيقباد اول ساخته شده است كه بيشتر مكان‌‌هاي معروف شهر آلانيا اطراف يا داخل قلعه قرار گرفته اند.

 
پارك آبي آلانيا | Alanya AQUAPARK
پارك آبي آلانيا در 30 كيلومتري آلانيا در منطقه Okudzalar قرار دارد و يكي از پرطرفداترين جاذبه‌هاي گردشگري شهر مي‌باشد. در اينجا بيش از 23 سرسره آبي براي تمام سنين و سليقه‌هاي گوناگون وجود دارد. در پارك آبي آلانيا شما رودخانه “تنبل” و “Kamikadze” با ارتفاع بسيار زياد يا “سياه چاله” مرموز را خواهيد ديد و براي شما خيلي هيجان انگيز و به يادماندني خواهد بود. پارك آبي آلانيا بهترين مكان براي تمام اعضاي خانواده است چرا كه تمامي سليقه‌ها را در بر مي‌گيرد و شما مي‌توانيد تمام روز را به شنا، خوردن ناهار در كافه‌ها و رستوران‌هاي مختلف و يا آفتاب گرفتن بپردازيد و از تور آلانيا نهايت لذت را ببريد.
بهترين هتل‌هاي آلانيا
 
هتل زافيرا دلوكس | Xafira Deluxe Hotel
هتل 5 ستاره زافيرا دلوكس زيبا كه در شهر آلانيا و در منطقه آوسالار قرار گرفته است، اين هتل داراي 500 متر ساحل اختصاصي بوده و مانند قصري زيبا طراحي شده است كه هر گونه امكانات تفريحي همچون: استخر روباز، استخر سرپوشيده، مركز بدنسازي، زمين تنيس و امكانات اسپا و… را در خود جاي داده است. همچنين اينترنت بي ‌سيم در تمام بخش‌‌هاي عمومي هتل در دسترس شما ميهمانان هتل مي‌باشد. اتاق‌‌هاي هتل همگي داراي طراحي مدرن و شيك است و امكانات رفاهي مناسبي را در هر اتاق مانند تلويزيون، تهويه كننده هوا و ميني بار براي مسافران فراهم كرده است. ضمنا شما براي غذا خوردن در اين هتل هم مي‌توانيد در فضاي بسته غذاي خود را نوش جان كنيد هم در فضاي باز محوطه آن. رستوران اين هتل غذاهاي متنوع و لذيذ تركي و بين‌المللي را براي صبحانه، ناهار و شام براي شما سرو مي‌كند.

 
هتل سفير ريزورت اند اسپا | Saphir Resort&Spa
هتل سفير ريزورت اند اسپا هتل بعدي در ليست هتل‌هاي بي نظير آلانياست كه درست در يك موقعيت عالي و در كنار ساحل شني منطقه “Okurcalar” قرار گرفته است كه مساحت قابل توجهي به عنوان ساحل اختصاصي هتل تعيين شده است كه شامل 2 استخر روباز، پارك آبي و امكانات آب گرم و … است. امكانات اسپا در اين هتل شامل سونا، حمام تركي و انواع ماساژ مي‌باشد و نيز اتاق‌هاي هتل با رنگ‌‌هاي آرامش بخشي ديزاين شده‌اند تا محيطي با آرامش بيشتر را براي مسافران خود به وجود آورد. همچنين تمامي اتاق‌‌هاي هتل مجهز به تلويزيون ال‌ سي‌ دي، تهويه و ميني‌ بار بوده و تعدادي از اتاق‌‌ها، منظره‌اي رو به دريا را به شما هديه مي دهند. رستوران اصلي، وعده‌‌هاي غذايي را به سبك بوفه باز سرو مي‌كند و داراي منطقه روباز و سرپوشيده است كه در صورت تمايل هر كدام را بخواهيد مي‌توانيد انتخاب نماييد. ضمنا در رستوران‌هاي اين هتل منوهاي مخصوصي براي كودكان و افرادي كه به غذاهاي سبزيجاتي و سالم علاقه ‌مند هستند نيز تعبيه شده است. رستوران a la carte غذاهاي بين‌المللي با طعم‌هاي لذيذ و فوق‌العاده را براي ميهمانان خود سرو مي‌كند.

 

هتل ميشل | Michell Hotel & Spa
يكي از برترين و خوش ‌منظره‌‌ترين هتل‌‌هاي 5 ستاره آلانيا بي‌شك “هتل ميشل” نام دارد كه هتلي براي بزرگسالان محسوب مي‌شود و نيز اين هتل در ميان درياي مديترانه و كوه‌هاي Taurus قرار گرفته است و فاصله مركز شهر تا اين هتل تنها 5 كيلومتر است كه تنها 400 متر با ساحل فاصله دارد. اتاق‌‌هاي هتل با طراحي مدرن و شيكي دكوراسيون شده اند و از آنجايي كه اين هتل بر روي تپه ساخته شده بعضي از اتاق‌ها چشم‌ اندازي مبهوت كننده از مناظر اين منطقه را ارائه مي‌كند. تمامي اتاق‌ها داراي سيستم تهويه مناسب، تلويزيون، يخچال، مبلمان، گاو صندوق، اينترنت بي‌سيم، سشوار، كابين دوش، ميني بار و بالكن و … است.

 

ليست هتل‌هاي آلانيا
در ادامه مي‌توانيد ليست هتل‌هاي آلانيا را به صورت كامل مشاهده فرماييد

 

هتل  Xafira Deluxe Alanya
هتل Long Beach Resort Alanya
هتل Sun Vera Alanya
هتل Acar Alanyal
هتل Tac Premier Alanya
هتل Aska Just In Beach
هتل Granada Luxury Beach
هتل Artemis Princess
هتل Green Life Alanya
هتل ozgur bey Alanya
هتل Sultan Sipahi Resort
هتل Titan select Alanya
هتل Justiniano Alanya
هتل arsi alanya
هتل first class alanya
هتل kleopatra royal palm alanya
هتل Beach Club Doganay alanya
هتل Mysea Incekum alanya
هتل kelopatra arsi alanya
هتل Lti Lycus Beach Alanya
هتل Mukarnas Spa Resort
هتل Vikingen Infinity Resort
هتل Haydarpasha Palace Alanya
منبع : تور آلانيا


برچسب: تور آلانيا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۶:۲۹ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور چين

 

تور چين
چين كشور پهناور و تاريخي است كه سفر به آن مي تواند دنياي ديگري را به شما نشان دهد. نكته جالبي كه در اين كشور بيشتر از هر چيزي توجه تان را جلب ميكند ادغام سنت و مدرنيته است كه به زيبايي در كنار هم قرار گرفته اند و شما در هر كجاي اين كشور كه سفر كنيد ميتوانيد به وضوح اين تلفيق زيبا را نظاره گر باشيد، شايد همين موضوع دليلي بر توسعه صنعت گردشگري در اين كشور شده است. قصد داريم از جاذبه هاي گردشگري، شگفتي و راهنماي سفر با تور چين برايتان بگوييم، پس با ما همراه شويد. چين همان جايي است كه ما آن را به واسطه تمدن بي نظير و منحصر به فردش و پيشينه تاريخي پر فراز و نشيبش مي شناسيم ، اين سرزمين تاريخي با شكوه و با عظمت علاوه بر اين كه توانسته به عنوان پر جمعيت ترين سرزمين در جهان شناخته شود قادر شده تاريخي در حدود 6000 سال را در خود جاي دهد كه البته به اين واسطه نيز افراد مي توانند در آن شاهد هزاران هزار جاذبه تاريخي بي نظير و بي همتا باشند.
همچنين شايد جالب باشد بدانيد چين كه يك سرزمين در سمت شرقي قاره آسيا است كه توانسته بعد از كشور جالب و هيجان انگيز روسيه بيشترين مساحت خشكي و آبي كره زمين را به خود اختصاص دهد و از اين رو به بزرگ ترين و پهناور ترين كشور البته بعد از كشور روسيه در سرتاسر جهان تبديل شود ، پس ما با پر جمعيت ترين سرزمين ، باستاني و كهن ترين تمدن و طولاني ترين تاريخ و همچنين وسيع ترين كشور در جهان روبرو خواهيم بود و ضمنا نا گفته نماند كه افراد در اين سرزمين مي توانند بيشترين خطوط مرزي را مشاهده كنند كه البته اين امر با توجه به مساحت وسيع و قابل توجه خشكي در اين سرزمين چندان هم دور از ذهن نخواهد بود. همه اين ويژگي ها به اضافه تاريخ كهن و پر رمز و راز باعث مي شود گردشگران بسياري به تور چين علاقه نشان بدهند تا تعطيلاتي متفاوت را براي خود رقم بزنند.
اطلاعات مهم كشور چين 
چين از جمله كشورهاي پهناور جهان مي باشد كه مساحت آن حدودا 6/9 ميليون كيلومتر مربع است و بعد از روسيه دومين كشور بزرگ دنيا از نظر وسعت خاكي نامبرده ميشود. ضمنا از نظر مساحت كل كشور هم سومين يا چهارمين كشور وسيع دنيا محصوب مي شود. كشور چين با 14 كشور هم مرز است و از شرق و جنوب با درياي چين شرقي، خليج كره، درياي زرد و ديگر آب ‌هاي آزاد محاصره شده است. جمعيت كشور چين در سرشماري كه در  سال 2016 ميلادي انجام شده حدود يك ميليارد و 403 ميليون نفر بوده‌ است.

 

زبان رسمي : زبان ماندارين
واحد پول رسمي: يوان
نوع برق شهري: 220 ولت – 50 هرتز
شماره هاي ضروري: پليس: 110 ، آمبولانس: 120 ، آتش نشاني: 119
اختلاف ساعت: چهار ساعت و نيم از تهران جلوتر است.
فرودگاه هاي چين : فرودگاه بين ‌المللي پكن
فرودگاه پكن نانيوان
فرودگاه بين ‌المللي چنگچينگ ييانگبي
فرودگاه بين ‌المللي فوژو چنگل
فرودگاه بين ‌المللي بايون گوآنگجو
فرودگاه بين‌ المللي گايلين ليانگ ‌جيانگ
فرودگاه بين ‌المللي لانگ ‌دونگ ‌بائو گوئي‌ يانگ
فرودگاه بين ‌المللي شانگهاي هنگقيو
فرودگاه بين ‌المللي شانگهاي پودنگ
قيمت تور چين
در ابتدا لازمه بدونيد كه قيمت سفر به عوامل متعددي بستگي خواهد داشت. در مورد مقصدي مثل چين كه فاصله نسبتا زيادي با ايران هم دارد، قيمت ها طبيعتا نسبت به كشورهاي همسايه برايتان بيشتر تمام مي شود. دومين موضوع اينه كه زمان سفر هم روي قيمت ها تاثير مي گذارد و شما مسافران هر چه مدت اقامت تان طولاني تر باشد و در فصول پر گردشگر سفر كنيد، هزينه هاي بيشتري را خواهيد پرداخت. در هر صورت، چين يك كشور پر توريست و هميشه مملو از توريست است و به همين دليل طيف متنوعي از امكانات اقامتي و رفاهي را با قيمت هاي گوناگون در اختيار ميهمانان خود گذاشته است. در حال حاضر براي سفر به اين كشور به صورت گروهي و با تور چين، لازم است هزينه اي در حدود حداقل 14 ميليون تومان را در نظر بگيريد. با افزايش درجه كيفي هتل، اين قيمت نيز افزايش خواهد يافت. در ادامه لازم به ذكر است كه قيمت تور چين به عوامل مختلفي اعم از : رزرو هتل همراه با وعده هاي غذايي، خريد آنلاين بليط پرواز خارجي، نوع خدماتي كه ارائه ميشود، ترانسفر فرودگاهي براي رفت و برگشت، بيمه مسافرتي، تور ليدر فارسي زبان كاملا مسلط به زبان انگليسي، گشت شهري رايگان و ارائه سيمكارت و … بستگي دارد و شما اين امكان را داريد با بررسي وب سايت آژانس ما تور چين را براحتي رزرو نموده و از سفري ارزان و مقرون به صرفه در كنار خانواده تان نهايت لذت را ببريد و براي رزرو تور مورد نظرتان مي توانيد با مشخص نمودن تور و انتخاب تاريخ رفت و برگشت از ميان تورهاي نمايش داده شده، تور دلخواهتان را به صورت آنلاين رزرو نماييد.
تور چين ارزان
اساسا بايد بدانيد كه تور چين چندان ارزان برايتان به حساب نمي آيد، اما با در نظر گرفتن بعضي از نكات مي توانيد هزينه نهايي را براي خودتان كمتر كنيد؛ براي مثال مي توان به مقاصد سفر اشاره كرد. چين يك كشور پهناور است و هر كدام از شهرهاي آن ديدني هاي خاص و منحصر به فرد خودش را دارند. با توجه به اين  كه تور يا به مقصد يك شهر برگزار مي شود يا بصورت تور تركيبي چين كه شامل بازديد از شهرهاي مختلف خواهد شد، قيمت ها متفاوت هستند. نكته مهم ديگر، انتخاب پرواز در تور چين شماست. ايرلاين هاي مختلفي به مقصد چين پرواز برگزار مي كنند كه هر كدام قيمت هاي خاص خودشان را ارائه ميكنند. با توجه به فهرست قيمت ها مي توانيد موردي را كه ارزان تر است انتخاب كنيد. از اين ها گذشته، در پكيح هاي مسافرتي طيف متنوعي از هتل ها به شما ارائه مي شود. با انتخاب هتل هاي لوكس و 5 ستاره، قيمت ها افزايش مي يابند و هتل هاي سه ستاره طبيعتا قيمت كمتري دارند.  

 

تور چين با تخفيف ويژه تابستان اين امكان را فراهم كرده تا افراد علاقه مند به بازديد از اين كشور بتوانند با شرايطي مقرون به صرفه تر اما با همان كيفيت قبلي به اين كشور سنتي و مدرنيته بروند ، در واقع همان طور كه گفته شد چين از آن دسته كشورهايي است كه در هر فصلي مي توان به آن سفر كرد اما اين مقصد توريستي عالي و بي عيب و نقص نيز مانند هر كشور ديگر در بعضي از ماه ها و فصل هاي سال مانند زمان هاي جز تاريخ برگزاري فستيوال ها و يا زمان هاي نامطلوب بودن هوا خالي از گردشگر مي شود و درست در همين زمان قيمت هتل ها و بليط هايي هواپيماها به دليل عدم استقبال گردشگران مقدار قابل توجهي كاهش پيدا مي كنند كه البته خريد  در اين زمان نيز مي تواند به افراد در به دست آوردن يك سفر ارزان و مقرون به صرفه بسيار كمك كند ، پس تنها نكته مهم براي يك سفر ارزان و اما با كيفيت به چين انتخاب درست با مشاوران مجموعه سلام پرواز است.

 
تور چين لحظه آخري
اگر شما هم از جمله افرادي هستيد كه هميشه آمادگي سفر دارند و از فرصت ها استفاده مي كنند، با تورهاي لحظه آخري مي توانيد قيمت هاي كمتر و تورهاي مسافرتي نقرون به صرفه اي را تجربه كنيد. بعضي از آژانس ها پروازها را چارتر مي كنند و اگر ظرفيت تكميل نشود، قيمت ها را براي جذب مشتري به طرز باورنكردني پايين مي آورند. گاهي اوقات هم در نزديكي زمان سفر شاهد افت قيمت ها خواهيم بود. به ويژه در فصولي كه تعداد گردشگران كمتر از حد معمول است. اگر حواس تان را جمع كنيد و به دنبال آفرهاي ويژه برويد، ممكن است بتوانيد تور را با قيمت كمتري خريداري كنيد و سفري عالي را تجربه كنيد.
بهترين زمان سفر به چين
آب و هواي كشور چين تنوع بسيار گسترده اي دارد، چرا كه اين كشور از نظر وسعت چهارمين كشور بزرگ دنيا محسوب مي شود و همين موضوع باعث شده تا در هر قسمت از اين كشور با جغرافيا و شرايط آب و هوايي به خصوصي رو به رو شويم. اين تنوع در اكوسيستم باعث شده كه در يك فصل از سال آب و هوا در مناطق مختلف اين كشور متفاوت باشد. براي اينكه درك اين موضوع برايتان ساده تر باشد به اين مثال اشاره مي كنيم كه در فصل تابستان در شمال چين هوا خشك و خنك بوده و در همين زمان هوا در جنوب چين بسيار گرم و شرجي است. بهترين زمان سفر به پكن، در ماه‌هاي مارس تا مي (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد) و سپتامبر تا اكتبر (۱۰ شهريور تا ۹ آبان)، است. اين فصول معتدل، علاوه بر بهترين آب و هوا، رنگارنگ ‌ترين مناظر شهري را براي شما فراهم مي‌ كنند. در مقابل، تابستان با گرمايي دم كرده، شما را كلافه خواهد كرد و زمستان، با آب و هوايي سرد و گاهي برف همراه است. همان طور كه به آب و هوا براي برنامه‌ريزي سفرتان توجه مي‌ كنيد، تعطيلات ملي را نيز در نظر داشته باشيد و از آن ‌ها دوري كنيد. ميليون‌ ها گردشگر داخلي و چيني در روزهاي تعطيلات ملي به بخش‌ هاي تاريخي پكن، هجوم مي ‌آورند. هتل‌ها نيز در اين زمان با افزايش بسيار زياد قيمت، در اختيار گردشگران قرار مي ‌گيرند.
جاذبه هاي گردشگري چين
 

پكن | Beijing
پكن پايتخت‎ ‎جمهوري خلق چين‎ ‎و يكي از پرجمعيت ‌ترين شهرهاي دنيا اين روزهاي جزو مقاصد توريستي محبوب شده است. اين شهر در سال 2013 ميلادي بيش از 21 ميليون نفر جمعيت داشت. پكن ‏دومين شهر پرجمعيت چين بعد از‎ ‎شانگهاي است‎ و فرودگاه بين‌ المللي پكندومين فرودگاه شلوغ ‏دنيا از نظر ترافيك مسافران را در خود دارد‎.‎‏ سابقه تاريخي شهر به 3 هزار سال پيش برميگردد و در 8 قرن اخير در اغلب دوره ‌ها پايتخت چين ‏بوده ‌است. پكن ميزبان‎ ‎المپيك 2008 ميلادي‏‎ ‎بود و براي برگزاري المپيك زمستاني 2022 ميلادي هم انتخاب شده و به اين ترتيب اولين شهري ‏است كه هم المپيك تابستاني و هم‎ ‎المپيك زمستاني‎ ‎را ميزباني ميكند. همچنين در كنار ميدان تيان آنمن از شهر ممنوعه، مراكز خريد‌ متنوعش، معبد بهشت و البته ديوار چين ديدن كنيد. قول ميدهيم هيچ‌ جا در دنيا مانند پكن شما را مجذوب خود نميكند.

 

ديوار چين ‏‏| Great Wall of China
ديوار بزرگ چين يكي از شاهكارهاي معماري بشر بشمار مي رود. اين ديوار مانند يك اژدهاي عظيم، به طول 6700 كيلومتر از ميان صحراها، چمنزارها، ‏كوه ها و فلات ها، از غرب تا شرق كشور چين ميگذرد. اين ديوار حدود 2700 سال پيش ساخته شده است. اين ديوار عظيم الجثه در اصل ‏در ايالات ” يان “، ” زائو ” و ” كين ” در فصول مختلف سال در برابر هجوم لشگرهاي متهاجم همانند يك ديواره دفاعي و يك اثر نفوذ ناپذير، ‏براي جلوگيري از يورش قبيله هاي وحشي به شهرها ساخته بنا شده بوده است. در ساختن اين ديوار، از مصالح و نيروهاي انساني بسيار زيادي از جمله ‏سربازان، زندانيان و مردم بومي استفاده شده و اينكه ديوار چين سمبل و نشانه بارزي از خرد، پشتكار و سر سختي مردم چين را نشانگر ميباشد. اما يكي از ‏نكات جالب توجه كه در ساخت اين ديوار وجود دارد، استفاده از آرد برنج در ساختار آجرهاي آن ميباشد؛ امروزه اين بنا جزو نماد كشور چين و مهمترين جاذبه گردشگري چين ميباشد كه كلي توريست و گردشگر را مبهوت عظمت خود كرده است.

 

شهر ممنوعه چين | Forbidden City
اولين مكان جذاب و منحصر به فرد چين كه حتما بايد از آن ديدن كنيد ” شهر ممنوعه ” است كه شهر ممنوعه مركز امپراتوري چين در طول سلسله مينگ و كوئينگ بوده است و زماني كه شهر ممنوعه در اوج پيشرفت بود، درست بيش از 9 هزار نفر در آن سكونت داشتند! امروزه اين شهر تاريخي دوست داشتني بزرگترين و سالم ترين مجموعه تاريخي از مجموعه قصرهاي باستاني بر جاي مانده در جهان است. تعداد قصرها و اتاق ‌هايش بسيار زياد است به شكلي كه مي ‌گويند جمعا 5/9999 اتاق در آن وجود دارد. لازم به ذكر است كه به اعتقاد پيشنيان چيني، اقامتگاه ‏امپراتوران آسماني داراي 10 هزار اتاق است و امپراتوراني كه پسر امپراتور آسماني بوده اند، بايد خويشتندار بوده و نمي ‌بايست از شمار ‏اتاق‌ هاي امپراتور آسماني ميگذشته ؛ از اين رو شمار اتاق‌ هاي شهر ممنوعه نيم اتاق كمتر از شمار اتاق‌هاي كاخ آسماني ميباشد.

 

سربازان سفالي چين در ژيان | Terracotta Warriours
جاذبه ديدني بسيار هيجان انگيز و قابل توجه ” تراكوتا واريِرز  يا سربازان سفالي چين ” است كه بسيار ديدني و اعجاب برانگيز است و اين را هم بدانيد كه رئيس جمهور سابق فرانسه ” ژاك شيراك ” زماني درباره اين جاذبه اين طور اظهار نظر كرده : ” كسي نمي تواند ادعا كند از چين ديدن كرده بدون اينكه تراكوتا واريرز را ديده باشد ” و نيز سربازان سفالي چين يكي از برجسته ترين كاوش هاي باستان شناسي در قرن 20 بوده كه در طول دهه 1970 كشف شده است.

 

قصر تابستاني‏ چين 
‏قصر تابستاني پكن كه در سال 1750 ميلادي بنا نهاده شد، شاهكاري در طراحي باغ‌ هاي چيني هم شناخته مي شود كه در اين محوطه چشم‌ انداز طبيعي ‏تپه‌ ها و آب ‌ها با سرسراها، معابد، پل ‌ها و قصرهاي ساخته دست بشر تبديل به يك جاذبه ديدني و شگفت انگيز شده است و اين قصر مجموعه ‌اي هماهنگ كه واجد ارزش‌ هاي زيبا شناختي است را به وجود آورده است. مجموعه باستاني قصر تابستاني پكن از سال 1998 ميلادي در فهرست ميراث جهاني يونسكو به ثبت رسيده است. اين مجموعه كه در كل نزديك به 3 كيلومتر مربع مساحت را در بر گرفته، حدود 70 هزار متر مربع از ‏عمارت ‌هاي گوناگون را در خود جاي داده و در آخر مجموعه قصر تابستاني در حومه ناحيه هايديان و در 15 كيلومتري مركز پكن قرار گرفته است.
بهترين هتل هاي چين
 

هتل جي دبليو ماريوت بيجينگ | JW Marriott Hotel Beijing
هتل جي دبليو ماريوت بيجينگ از هتل‌ هاي لوكس و مجلل در شهر پكن مي باشد كه به معناي واقعي باشكوه و ديدني است و سبك طراحي آن دقيقا از معماري شرقي الهام گرفته و نيز اين هتل براي هر توريستي كه براي هدف‌ هاي مختلف چه در زمينه گردشگري چه تجاري آن را انتخاب كرده است، انتخابي منحصر به فرد است. در مورد موقعيت جغرافيايي هتل هم بدانيد كه تا خيابان وان فوجينگ و ميدان تيان آن من كمتر از 20 دقيقه پياده ‌روي فاصله است؛ همچنين ايستگاه مترو نيز در نزديكي آن مي باشد. مديريت هتل از تمام توان خود استفاده كرده تا بهترين امكانات رفاهي و خدمات را براي ميهمانانش ارائه دهد. اتاق ‌هاي هتل شامل اتاق استاندارد، خانوادگي و سوئيت‌ هاي مجلل هستند كه همه آن‌ ها محيطي آرامش بخش و زيبا را براي ميهمانان فراهم كرده ‌اند. ضمنا استفاده از رنگ ‌هاي ملايم و طراحي مدرن اتاق‌ ها در كنار استفاده از وسايل لوكس، مبلمان كلاسيك و راحت و پنجر‌هاي نورگير توانسته چشم‌ اندازي شگفت انگيز از مناظر شهر و باغ را پيش روي شما بگذارد.

 

هتل گرند ميلنيوم بيجينگ | Grand Millennium Beijing
هتل جي دبليو ماريوت بيجينگ از هتل‌ هاي لوكس و مجلل در پكن چين است كه به معناي واقعي لاكچري و عالي است و سبك طراحي آن از معماري شرقي الهام گرفته شده است. اين هتل براي هر گردشگري كه با تور چين راهي آن شده است سوپرايزهاي هيجان انگيزي به همراه دارد، در مورد موقعيت جغرافيايي هتل بايد گفت كه تا خيابان وان فوجينگ و ميدان تيان آن من كمتر از ۲۰ دقيقه پياده‌روي فاصله است؛ همچنين ايستگاه مترو نيز در نزديكي آن قرار دارد و تردد را براي گردشگران راحت كرده است. همچنين مديريت هتل از تمام توان خود استفاده نموده است تا بهترين امكانات رفاهي و خدمات را براي گردشگران خود ارائه دهد.

 

هتل دبليو شانگهاي د باند | W Shanghai – The Bund
اولين هتلي كه قصد معرفي آن را داريم ” هتل دبليو شانگهاي د باند ” است كه اين هتل بسيار زيبا و پنج ستاره درست در قلب شانگهاي قرار گرفته است و با اتومبيل تنها 5 دقيقه با جاذبه هاي گردشگري شانگهاي و 10 دقيقه با ميدان خلق (People Square) فاصله دارد. هتل از امكاناتي همچون : دسترسي به اينترنت، مركز تجاري با خدمات 24 ساعته و سرويس حمل و نقل برخوردار است. در ادامه 5800 متر مربع از فضاي داخلي هتل به مركز كنفرانس و اتاق هاي ملاقات اختصاص داده شده، بنابراين براي برگزاري كنفرانس ها مكاني مناسب و عالي مي باشد. شما ميهمانان هتل همچنين مي توانيد با پرداخت هزينه بيشتر از سرويس هاي رفت و برگشت هتل براي رفتن به مكان هاي ديدني و مراكز خريد برويد.
آدرس سفارت چين در تهران
سفارت چين در خيابان پاسداران ، چهارراه فرمانيه ، خيابان نارنجستان هفتم ، پلاك 13  قرار دارد. براي گرفتن اطلاعات و يا تعيين وقت سفارت مي توانيد با شماره هاي  22291240 – 22291241 – 22292566 (021)  تماس بگيريد يا از آدرس الكترونيكي [email protected] و وب سايت http://ir.chineseembassy.org/eng/ استفاده نماييد.
سوالات متداول
نمايشگاه گوانجو در چه تاريخي برگزار مي شود؟نمايشگاه گوانجو در سه فاز برگزار مي شود. فاز اول 15 تا 19 اكتبر، فاز دوم 23 تا 27 اكتبر فاز سوم 31 اكتبر تا 4 نوامبر. براي كسب اطلاعات دقيق تر درباره زمينه كاري هر فاز، مطالب سلام پرواز را مطالعه كنيد.
براي دريافت ويزاي چين چه مداركي لازم است؟بسته به نوع ويزا، مدارك و فرم هاي مورد نياز ممكن است تفاوت هايي داشته باشند. با اين حال، مدارك زير در همه انواع ويزا مورد نياز هستند: اصل پاسپورت با بيش از 6 ماه اعتبار، شناسنامه و كارت ملي، دو قطعه عكس 6 در 4، فرم تكميل شده درخواست، بليت يا رزرواسيون قطعي و مدارك تمكن مالي.
هزينه سفر به چين چقدر هزينه دارد؟معمولا هزينه هاي سفر، به نوع هتل و پروازي كه انتخاب مي كنيد و همچنين طول مدت سفر بستگي دارد. براي مشاهده فهرست قيمت ها و پكيج ها به وب سايت ما مراجعه بفرماييد.
مهمترين شهرهاي توريستي چين چه نام دارند؟گذشته از شهرهاي مهمي مثل پكن و شانگهاي، شهرهاي ديگري نيز در چين هستند كه گردشگران را به خود جذب مي كنند. از جمله مي توان به هانگزو، زيبو، چنگدو و گوانگژو اشاره كرد.

 

منبع : تور چين


برچسب: تور چين،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۰:۲۹ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور لبنان

تور لبنان


لبنان يكي از كشورهاي بي‌نظير عربي بوده كه با موقعيت استراتژيك خود درياي مديترانه و جهان عرب را به يكديگر متصل مي‌كند. مسافران تور لبنان مي‌دانند كه اين كشور كوچك كوهستاني داراي زيبايي‌ها و جاذبه‌هاي فراوان گردشگري بوده كه در غرب قاره آسيا واقع گرديده است. از ديدني‌هاي گردشگري لبنان مي‌توان به ساحل زيبا، رستوران‌هاي مختلف محلي و بين‌المللي با منوهاي متنوع غذايي، خيابان‌هاي سنگ‌فرش شده و مجسمه‌هاي غول‌پيكر و بزرگ اشاره كرد كه همه با هم دست به دست هم داده‌اند تا از اين كشور مقصدي بي‌نظير براي توريسم بسازند. كشور لبنان با عنوان عروس خاورميانه نيز شناخته شده كه مي‌تواند تجربه يك سفر دل‌انگيز و رويايي را به مسافران هديه كند. از جاذبه‌هاي متنوع تاريخي فرهنگي تا مناظر زيباي ساحل و گرمي مردمان اين ديار مي‌تواند گردشگران تور لبنان هيجان‌زده كند.

بسياري از مسافران ممكن است از خودشان بپرسند كه سفر به لبنان چقدر هزينه دارد؟! يا قيمت تور لبنان چقدر است؟ لذا در اين مورد دفتر خدمات مسافرتي و گردشگري سلام پرواز به عنوان مجري مستقيم تور لبنان در نظر دارد انواع زيبايي‌ها و جذابيت‌هاي اين مقصد تور خارجي را با بهترين نرخ تور لبنان به مسافران محترم ارائه دهد. در ادامه با ما همراه باشيد تا اطلاعات دقيق‌تر و جامع‌تري را از اين كشور توريستي و شگفت‌انگيز به شما عزيزان هديه دهيم.
اطلاعات مهم كشور لبنان
 

سفر با تور لبنان نيازمند داشتن اطلاعات كافي در مورد اين كشور مي‌باشد به ويژه در مورد فرهنگ، آداب و رسوم، اقتصاد، جاذبه‌ها، اطلاعات گردشگري نظير پروازها، هتل‌ها، تورها و بسياري از اطلاعات ديگر كه قبل و حين سفر براي گردشگران تور لبنان مورد نياز خواهد بود. داشتن اين اطلاعات سبب اطمينان خاطر و افزايش كيفيت سفر براي مسافران خواهد شد و چه بسا مسافران تور لبنان را براي سفر مشتاق‌تر نمايد.

از نظر اقتصادي بايد گفت كه توليد ناخالص داخلي لبنان در سال‌هاي مختلف متفاوت بوده و بخش‌هاي كشاورزي، صنعت و خدمات و تجارت در آن تاثير مستقيم دارد. بخش كشاورزي تنها ده درصد از توليد ناخالص داخلي لبنان را به خود اختصاص داده اما در مقابل در بخش صنعت سرآمد كشورهاي عربي بوده و يكي از صادركننده‌هاي پوشاك و لبنيات به قاره اروپا مي‌باشد؛ همچنين در بخش خدمات و تجارت همين بس كه توانسته است حمايت كشورهاي عربستان، اتحاديه اروپا و بعضي از كشورهاي ديگر حوزه خليج فارس را براي توسعه بيشتر با خود همراه نمايد.

اختلاف ساعت با تهران: 1:30

طول پرواز از ايران تا لبنان: 3 ساعت

زبان رسمي: عربي

واحد پول: ليره لبنان

پايتخت: بيروت

برق: برق شهري لبنان 240 ولت و 50 هرتز است.

پيش‌شماره كشور لبنان: 961+

شماره تماس آتش‌نشاني: 175

شماره تماس پليس: 112

شماره تماس اورژانس: 140

فرودگاه لبنان: فرودگاه بين‌المللي رفيق حريري بيروت يا فرودگاه بين‌المللي بيروت مي‌باشد.
نقشه گردشگري لبنان
 
قيمت تور لبنان
 

براي بسياري از مسافران تور لبنان قيمت تور لبنان مهم بوده چرا كه مي‌بايست گردشگران بتوانند نرخ تور لبنان را با قدرت خريد خود مقايسه كرده و بهترين آن را انتخاب كنند. در ميان تورهاي خارجي شايد بتوان گفت كه تور لبنان يكي از مقاصد ارزان و به‌صرفه محسوب شده و به خاطر همين سالانه گردشگران زيادي از ايران و كشورهاي اطراف به آن سفر مي‌كنند. شهر بيروت به عنوان پايتخت لبنان يكي از شهرهاي توريستي بوده كه با قدرت خريد هر نوع مسافر و بودجه هر گردشگري سازگار است. اگر مسافري خواهان تور لبنان پرزرق و برق باشد مي‌تواند آن را تهيه كند و اگر كسي خواهان تور ارزان لبنان باشد باز هم براي آن هم پيشنهادات فراواني وجود دارد.

البته جداي از اين موارد قيمت تور لبنان به فاكتورهاي ديگري نظير تعداد شب‌اقامت‌ها، نرخ پرواز، نوع هتل، زمان سفر و بسياري از موارد ديگر بستگي داشته لذا مسافران مي‌بايست متناسب با اين فاكتورها بهترين قيمت تور لبنان مورد نظر خود را انتخاب كنند.
تور لبنان ارزان
 

همانطور كه پيش‌تر اشاره كرديم تور لبنان در ميان ساير مقاصد تورهاي خارجي از قيمت ارزان‌تري برخوردار بوده لذا طيف گسترده‌اي از مسافران را نيز به خود جذب كرده است. تور لبنان ارزان را به راه‌هاي مختلفي نظير انتخاب نوع هتل، نوع پرواز و … تهيه كرد به صورتي كه اگر يك هتل متوسط سه الي چهار ستاره با يك پرواز متوسط انتخاب شود مطمئنا تور لبنان ارزان را مي‌توان خريداري كرد. البته نبايد فراموش كرد كه مسير لبنان احتياج به گرفتن ويزا ندارد لذا هزينه ويزا نيز بر مسافران تحميل نمي‌گردد كه همين امر در جذابيت هر چه بيشتر اين تور تاثير دارد. در اين ميان آژانس مسافرتي سلام پرواز نيز با ارائه پكيج‌هاي مختلف روي هتل‌هاي متنوع مي‌خواهد رضايت خاطر مسافران خود و ساير مشتريان جديد را تامين كند. در بالاي همين صفحه مي‌توانيد پكيج تور لبنان را مشاهده كرده و تور مورد نظر خود را با قيمت مورد قبول خود با تماس با كارشناسان فروش تور لبنان سلام پرواز رزرو كرده و از مشاوره‌هاي تخصصي در مورد ساعت پروازها و اطلاعات دقيق و موقعيت مكاني هتل‌هاي لبنان اطلاع يابند.

در واقع تهيه تور لبنان ارزان كاملا به سليقه و قدرت خريد مسافران و گردشگران بستگي داشته لذا اگر از آژانس‌هاي معتبري همچون سلام پرواز خريداري شود مي‌تواند منجر به حد مطلوبي از رضايت در مشتريان گردد.
تور لبنان لحظه آخري
 

يكي از تكنيك‌هاي فروش براي تورهاي داراي پروازهاي چارتري و به ويژه در مسيرهاي پرتردد و بدون ويزا تورهاي لحظه آخري مي‌باشند. اين دسته از تورها مسافران خاص خود را داشته و يك تكنيك برد- برد در فروش خدمات گردشگري نظير تور مي‌باشد چرا كه هم به نفع مسافر است كه يك تور با خدمات تاپ را با قيمت مناسب تهيه كرده و به هم به نفع دفتر خدمات مسافرتي است كه از سوخت شدن اين خدمت با قيمت پايين جلوگيري نمايد. تور لبنان لحظه آخري نيز بسيار جذاب و هيجان‌انگيز بوده به ويژه كه اين مسير احتياج به ويزا ندارد و پروازها به صورت مرتب از تهران به بيروت انجام مي‌شود.

شايان ذكر است كه مردم از مليت‌هاي مختلف كه به بيروت سفر مي‌كنند در هنگام ورود يك ماه ويزاي رايگان دريافت كرده كه قابل تمديد تا دو ماه نيز مي‌باشد. در واقع شهروندان اتحاديه اروپا، كره جنوبي، كانادا، ايالات متحده، استراليا، ژاپن و ايران به هنگام سفر با تور لبنان مي‌توانند از اين ويزاي رايگان استفاده نمايند.
بهترين زمان سفر با تور لبنان
 

از آنجا كه كشور لبنان داراي آب و هواي مديترانه‌اي بوده لذا در اكثر ايام سال براي گردشگري و مسافرت مناسب مي‌باشد. هر چند كه مانند تمام مقاصد ديگر گردشگري در ايام تابستان كه دماي هوا نسبتا افزايش مي‌يابد و در فصل زمستان كه بارش‌هاي فراواني را تجربه مي‌كند لذا از تعداد مسافران تور لبنان كاسته مي‌شود و چه بسا كه باعث كاهش قيمت تور لبنان نيز مي‌شود چرا كه تقاضا براي سفر به شدت كاهش مي‌يابد. اما فصل‌هاي پاييز و بهار كه اين كشور داراي آب و هواي معتدلي بوده لذا براي سفر با تور لبنان بهترين زمان مي‌باشد.

البته دقت داشته باشيد كه بهترين زمان سفر به يك مقصد گردشگري به نوع فعاليت‌هاي گردشگري آن مقصد و قدرت خريد مسافران نيز بستگي دارد. براي مثال لذت بردن از تفريحات آبي و ساحلي و بازي‌هاي مهيج در سواحل لبنان نيازمند اين بوده كه در فصل بهار و پاييز كه دماي هوا معتدل است به آنجا سفر كنيد. اما كساني كه به دنبال تور لبنان ارزان يا مناسب هستند بايد گفت كه فصل زمستان بهترين نرخ تور لبنان را به مسافران ارائه مي‌دهد كه گردشگران مي‌توانند نسبت به قدرت خريد خود يكي از تورها را انتخاب نمايند.

 

غار جعيتا (Jeita Grotto)
 

اگر جزو آن دسته از مسافراني بوده كه در تور لبنان خواهان ديدن آثار طبيعي هستيد حتما پيشنهاد مي‌كنيم از غار جعيتا ديداري داشته باشيد. طويل‌ترين غار دوقلوي خاورميانه در جعيتا قرار گرفته كه اولين بار در سال 1836 كشف شده است. اين غار در سال 2011 در فهرست عجايب هفت‌گانه جهان قرار گرفته كه يكي از نمادهاي معروف كشور لبنان نيز محسوب مي‌شود. توصيه مي‌كنيم كه ديدن اين غار شگفت‌انگيز را در تور لبنان خود بگنجانيد تا خاطره‌اي به يادمادني را براي‌تان رقم بزند.

 

خيابان حمرا (Hamra Street)
 

خيابان حمرا بيروت كه به شانزه‌ليزه لبنان نيز شهرت داد، قلب تپنده شهر بيروت و جاذبه‌هاي گردشگري در سفر با تور لبنان مي‌باشد. در اين خيابان از فروشگاه و دانشگاه گرفته تا رستوران، تئاتر و كافه‌هاي متنوع را مي‌توان ديد كه بر هيجان قدم‌زدن در آن افزوده است. دانشگاه آمريكايي بيروت تحت عنوان America University Beirut در اين خيابان واقع گرديده كه آن را پر شور و جنب و جوش كرده است.  شايان ذكر است كه فستيوال‌هاي خياباني خيابان حمرا در ميان گردشگران اين ديار نامي شناخته‌شده بوده كه مسافران جديد تور لبنان را شگفت‌زده خواهد كرد. البته مسافراني كه قصد خريد سوغات و وسايل ديگر را از اين خيابان دارند بايد توجه داشته باشند كه قيمت‌ها تا حدودي بالاست.
بهترين هتل‌هاي لبنان
 

يكي ديگر از بخش‌هاي مهم صنعت توريسم اقامتگاه‌ها و هتل‌ها مي‌باشند كه در توسعه اين صنعت نقش اساسي ايفا مي‌كنند. در واقع توسعه اقامتگاه‌ها و هتل‌ها وابسته به توسعه گردشگري است و هر چقدر صنعت توريسم توسعه پيدا كند به همان اندازه هم بخش اقامتگاه‌ها توسعه پيدا خواهد كرد. در تور لبنان نيز هتل‌ها نقش مهمي در جذب مسافران گردشگران ايفا مي‌كند و چه‌بسا باعث افزايش تعداد گردشگران مي‌شود. در كشور لبنان به موازات توسعه صنعت گردشگري شاهد توسعه انواع هتل‌ها با سطح متوسط تا تاپ هستيم كه توانسته‌اند سليقه مسافران تور لبنان را تحت تاثير قرار دهند. هتل‌هاي دو تا پنج ستاره در در لبنان به ميزباني مسافران و گردشگران از سراسر دنيا مي‌پردازند و لذت يك سفر دل‌انگيز را براي آن‌ها ماندگار مي‌كنند. در ادامه به توضيح تعدادي از اين هتل‌ها خواهيم پرداخت.

 

 

هتل كمپينسكي سامرلند اند ريزورت (Kempinski Summerland Hotel and Resort)
 

اين هتل پنج ستاره يكي از هتل‌هاي معروف بيروت بوده كه تورهاي لبنان روي آن بسته مي‌شوند. از امكانات هتل كمپينسكي مي‌توان به رستوران، ترانسفر فرودگاهي، گاوصندوق، خشكشويي، آسانسور، اينترنت و واي‌فاي رايگان در تمام نقاط هتل، كافي‌شاپ، استخر روباز، سونا، جكوزي، استخر ويژه كودكان و … اشاره كرده كه در تور لبنان مورد توجه بسياري از گردشگران قرار گرفته است. از جاذبه‌هاي اطراف اين هتل مي‌توان به دونس مال بيروت، اي بي سي مال بيروت، ساحل رمله البيضا و پيجون راكس اين روشه اشاره كرد كه در فاصله يك تا دو كيلومتري آن قرار گرفته است. همچنين فرودگاه بين‌المللي رفيق حريري بيروت در فاصله پنج كيلومتري اين هتل واقع شده كه بر رضايت مهمانان آن افزوده است.

 

هتل لنكستر ادن بي (Lancaster Eden Bay)
 

هتل پنج ستاره لنكستر ادن بي در بيروت واقع شده كه داراي امكانات متنوع ورزشي و تفريحي، خدمات اينترنت، رستوران، خدمات بيت و چهار ساعته در اتاق، خشكشويي، نگهداري بچه، ساحل اختصاصي، اجاره دوچرخه، كافي‌شاپ، گاوصندوق، پاركينگ، ترانسفر فرودگاهي و اينترنت واي‌فاي رايگان در تمام نقاط هتل مي‌باشد كه گردشگران در تور لبنان از آن‌هاي نهايت استفاده و لذت را مي‌برند.

از جاذبه‌هاي اطراف اين هتل مي‌توان به دونس مال بيروت، اي بي سي مال بيروت، ساحل رمله البيضا و پيجون راكس اين روشه اشاره كرد كه در فاصله حدود يك تا يك كيلومتر و نيم آن واقع شده‌اند. فرودگاه بين‌المللي رفيق حريري بيروت نيز در فاصله شش كيلومتري اين هتل جذاب قرار گرفته كه سبب محبوبيت بيشتر آن نزد مسافران تور لبنان شده است.

 

هتل ناپلئون (Napoleon Hotel)
 

يكي ديگر از هتل‌هاي باكيفيت و در عين حال جذاب بيروت هتل چهار ستاره ناپلئون بوده كه در مركز شهر قرار گرفته است. فاصله اين هتل تا دانشگاه آمريكايي تنها چهارصد متر بوده كه با پياده‌روي تنها ده دقيقه به طول خواهد انجاميد. اتاق‌هاي اين هتل داراي تهويه مطبوع، تلويزيون و ميني‌بار بوده كه به سليقه‌هاي متنوع مهمانان خود پاسخ مي‌دهد. يكي از ويژگي‌هاي منحصر به‌فرد هتل تاپلئون لوكيشن بسيار خوب آن بوده كه در خيابان حمرا قرار گرفته است. اين لوكيشن خوب باعث شده تا مهمانان دسترسي خوبي به مراكز خريد، كافه‌هاي گوناگون و رستوران‌ها داشته باشند و همچنين از برنامه‌هاي شبانه و فستيوال‌هاي خياباني اين منطقه لذت ببرند.

هتل ناپلئون داراي امكانات مختلفي نظير رستوران، خشكشويي، ترانسفر فرودگاهي، اينترنت واي‌فاي رايگان در اتاق‌ها و لابي، خدمات بيست و چهار ساعته در اتاق، گاوصندوق، پاركينگ و تلويزيون ماهواره‌اي بوده كه مهمانان خود را در تور لبنان شگفت‌زده خواهد كرد. اين هتل در هشت كيلومتري فرودگاه بين‌المللي رفيق حريري بيروت قرار گرفته است.
سوالات متداول
موقعيت جغرافيايي لبنان كجاست؟لبنان كشوري است در خاورميانه و در ساحل شرقي درياي مديترانه واقع شده است و با سوريه و اسرائيل هم مرز است. پايتخت اين كشور بيروت است. لبنان در بسياري از ويژگي هاي فرهنگي جهان عرب مشترك است، اما ويژگي هايي باور نكردني دارد كه آن را از بسياري از همسايگان عرب خود متمايز مي كند. همچنين اين كشور زيبا عروس خاورميانه نام دارد.
جاذبه هاي توريستي و تفريحات لبنان ، بيروت، بعلبك كدامند؟از جاذبه هاي لبنان مي توان سنگ كبوتر، بورج حمود، بورج البارجه، باغ بخشايش، خليج زيتوني و مسجد محمدالامين و بازارهاي بيروت نام برد. از جذابترين جاذبه هاي گردشگري آن شب هاي لبنان مي باشد كه براي بازديد كنندگان بسيار سرگرم كننده و متنوع است.

 

منبع : تور لبنان


برچسب: تور لبنان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۷:۰۰ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور قونيه

 تور قونيه

در ميان تمامي شهرهاي تركيه قونيه توانسته براي عاشقان شعر و ادبيات به يك شهر منحصر به فرد و دوست داشتني تبديل شود و افراد بسياري را شيفته و دلباخته خود كند و آن‌ها را به سمت خريد تور قونيه از آژانس‌هاي معتبر و محبوب مسافرتي مانند آژانس مسافرتي سلام پرواز بكشاند، اين شهر كه در استاني به همين نام در كشور تركيه قرار گرفته توانسته به واسطه وجود آرامگاه شاعر خوش ذوق و قريحه پارسي زبان به نام جلال‌الدين محمد بلخي يا همان مولانا به يكي از شهرهاي محبوب براي سفر تبديل شود البته در اين محبوبيت به هيچ عنوان نمي‌توان نقش جاذبه‌ها و مناطق گردشگري متفاوت و متعدد چون آرامگاه و موزه مولانا، موزه مدرسه كاراتاي، مدرسه الهيات، مسجد علاءالدين، موزه مناره و باغ پروانه گرمسيري قونيه ناديده گرفت اما در بين تمامي اين‌ها باز هم آرامگاه مولوي توانسته به يك مكان زيبا و جاذبه گردشگري هميشگي تبديل شود و افراد بسياري را به سمت خريد تور به خصوص در زمان نوروز و شروع فصل بهار بكشاند.
اگر شما هم مانند هزاران هزار نفر ديگر علاقه داريد تا از تماشاي زيبايي‌ها و جشن‌هاي سماء لذت ببريد و غرق در شور و نشاطي خاص شويد بهتر است همين الان با تور قونيه سلام پرواز به سمت اين شهر دوست داشتني و هميشه بيدار تركيه برويد و چند وقتي را در خوشي و لذتي بي‌پايان سپري كنيد و همچنين بد نيست بدانيد كه قونيه همان شهري است كه توانسته در بخش جنوبي پايتخت تركيه يا همان شهر آنكارا و در منطقه‌اي به نام آناتولي مركزي قرار بگيرد كه البته اين امر سبب شده تا اين شهر بتواند از آب و هوايي بسيار عالي و لذت بخش و همچنين اقليمي و محيطي بسيار سرسبز و زيبا برخوردار شود و افراد بسياري را دلباخته و عاشق خود كند ولي جالب است بدانيد كه اغلب گردشگران و افراد علاقه مند به سبب زيبايي‌هاي طبيعي به سمت اين شهر روانه نمي‌شوند بلكه تمامي اين افراد تنها براي تماشايي مقبره شاعر بزرگ پارسي يعني مولوي و مشاهده موزه‌هاي تاريخي كوچك و بزرگ دست به انتخاب اين شهر مي‌زنند و سفر خود را به آن آغاز مي‌كنند ، اگر به اين شهر قدم بگذاريد مي‌توانيد درويش‌ها و صوفياني را مشاهده كنيد كه آرامگاه مولوي را همانند يك عبادتگاه مقدس مي‌شمارند و آن چنان آن را طواف مي‌كنند كه گويي به مقدس‌ترين نقطه اين جهان وارد شده‌اند و به نظر مي‌رسد تماشاي همين احترام و طواف مي‌تواند هر فردي را تا ساعت‌ها به خود سرگرم كند و زمان را از دست هر فردي بگيرد آن‌ها را غرق در دنيايي ديگر و متفاوت كند.
اطلاعات مهم شهر قونيه

قونيه مركز استان قونيه در كشور تركيه مي‌باشد. شهري كه با پايتخت اين كشور آنكارا، تنها 225 كيلومتر فاصله دارد و به عنوان پايتخت تمدن اسلامي بيش‌تر مورد بحث قرار مي‌گيرد و اينكه شهر قونيه با جمعيت 1٫2 ميليون نفري هفتمين شهر پرجمعيت تركيه محسوب مي‌گردد. ارتفاع شهر قونيه از سطح دريا 1027 متر بوده و درست در جنوب منطقه مياني آناتولي است كه اكثر مساحت اين شهر داراي فلات و دشت بوده، قرار گرفته است. سرزمين قونيه همواره با پوشش‌هاي گياهي قوي و خاك مناسبي كه دارد از نظر كشاورزي از اهميت بسياري برخوردار مي‌باشد و بيش‌تر قسمت‌هاي جنوبي اش با رشته كوه‌هاي طاروس محاصره شده‌اند. اگر شما هم جزو افرادي هستيد كه تور قونيه را براي سفرهاي به يادماندي و دلنشين خود انتخاب كرده‌ايد خوب است بدانيد كه اين شهر توانسته از خطوط هوايي بسيار متنوع و مختلفي برخوردار شود كه به تور قطع انتخاب نوع پرواز مي‌تواند در قيمت تور قونيه شما علاقه مندان بسيار تاثير گذاري داشته باشد، پروازهاي قونيه نيز مانند تمامي مسيرهاي ديگر به دو دسته داخلي و خارجي تقسيم مي‌شود كه به طور قطع افرادي كه به دنبال هزينه كم‌تر مي‌باشند بايد با پرواز‌هاي داخلي چون قشم اير و افرادي كه در پي راحتي و آسايش بيش‌تري هستند مي‌بايست با پروازهاي خارجي چون تركيش همسفر شوند.

زبان: تركي
واحد پول: لير
فرودگاه‌ها: فرودگاه نظامي-مسافري با كد KYA
شماره‌هاي اضطراري:
پيش شماره: 90
آمبولانس: 112
آتش‌نشاني: 110
پليس: 155
پليس ترافيك: 154
پليس ساحلي: 158 
راهنماي فارسي ‌زبان شبانه ‌روزي: 11822
نقشه گردشگري قونيه
 

قيمت تور قونيه 
قيمت تور قونيه براساس قيمت بليط هواپيما پرواز ايراني (قشم اير، ايران اير و ماهان) و پرواز خارجي يا ترك (تركيش ايرلاين، اطلس گلوبال و پگاسوس) به مقصد شهر قونيه و قيمت هتل 4،3 و5 ستاره رزرو شده در اين شهر متفاوت و متغيير مي‌باشد و شما علاوه بر اين 2 فاكتور كه تاثير زيادي در قيمت تور دارند، تعداد روزهاي مدت تور و فصلي كه در آن به آنتاليا سفر مي‌كنيد نيز مي‌توانند قيمت‌ها را دستخوش تغييرات مختص به خود كند و همچنين به ياد داشته باشيد هميشه ارزان‌ترين قيمت نمي‌تواند دليل بر بهتر بودن تور مورد نظرتان باشد، برخي آژانس‌هاي هواپيمايي با ارائه تور ارزان‌تر و بي كيفيت‌ترين پكيج‌ها فقط باعث به هدر رفت هزينه و زمان شما مسافران عزيز مي‌شوند؛ بنابراين با دقت كافي آژانس مورد اعتماد و با تجربه را انتخاب كنيد.
تور قونيه ارزان

توجه داشته باشيد كه به همان اندازه‌اي كه انتخاب مقصد موضوع حائز اهميتي است، هزينه‌ها هم موضوع اصلي و بسيار مهم سفر محسوب مي‌شود و در اين راستا سوالي كه براي بيش‌تر مسافران ممكن است پيش بيايد اين است كه چگونه تور قونيه ارزان را خريداري كنيم؟ مهمه بدونيد خريد اين تور با قيمت مناسب و ارزان چندان كار سختي نمي‌باشد و با در نظر گرفتن چند نكته اساسي مي‌توانيد جستجو كرده و تهيه اش كنيد. اولين نكته‌اي كه در اين زمينه بايد در نظر داشته باشيد تعداد روزهاي سفر شماست كه هر چه بيش‌تر باشند، قطعا هزينه‌هاي شما هم افزايش پيدا مي‌كند و با توجه به اينكه بخش زيادي از هزينه خريد تور قونيه مربوط به هزينه‌هاي هتل است، در نتيجه هر چه تعداد روزهاي سفر بيش‌تر باشد، به همان اندازه هزينه اقامتتان هم بالا مي‌رود و بهترين كار در اين شرايط انتخاب تورهايي است كه تعداد روزهاي آن خيلي زياد نباشد و به دنبال اين توضيحات از ديگر مواردي كه مي‌توانند به شدت بر گران بودن پكيج مسافرتي شما نقش اصلي را بازي كند، تعداد ستاره‌هاي هتل مورد نظرتان است، تورهايي كه در آن‌ها هتل‌هاي 5 ستاره و بسيار لوكس ارائه مي‌شوند، از كيفيت بسيار عالي برخوردارند، اما بدونيد كه نسبت به خدماتي كه ارائه مي‌دهند گران‌تر از ساير تورها براي‌تان تمام مي‌شود و اگر مي‌خواهيد هزينه‌هاي سفر را تحت كنترل تان داشته باشيد، بهتر است تورهايي را انتخاب نماييد كه در آن‌ها هتل‌هاي 3 و يا 4 ستاره ارائه مي‌شوند و موضوع بعدي زمان سفر شماست كه تاثير بسيار زيادي بر ارزان بودن تور شما خواهد داشت و علاوه بر اين، فستيوال و جشن‌هاي خاصي در ايام سال در اين شهر برگزار مي‌شود كه تقاضا براي شركت در آن‌ها بيش‌تر از ساير روزها مي‌باشد و يا تعطيلات عيد و تابستان‌ها، بر اساس يك قانون كلي، هر اندازه تقاضا براي سفر به مقصد خاص بيش‌تر باشد، هزينه خريد بليط و هتل باطبع افزايش پيدا مي‌كند و در نتيجه بهتر است به زمان سفر دقت زيادي داشته باشيد تا بتوانيد هزينه‌ها را كنترل كنيد.
بهترين زمان سفر به قونيه
همان طور كه گفته شد قونيه يكي از شهرهاي محبوب و پرطرفدار كشور تركيه مي‌باشد و توانسته هر ساله افراد بسياري را به سمت خود بكشاند و البته در اين ميزان روز افزون محبوبيت به هيچ عنوان نمي‌توان نقش شرايط آب و هوايي و اقليمي اين شهر را ناديده گرفت و همچنين بد نيست بدانيد كه آب و هواي قونيه مديترانه‌اي است و از اين رو نيز  توانسته از فصل‌هاي تابستاني كمي گرم و آفتابي و همچنين فصل‌هاي زمستاني بسيار ملايم و معتدل برخوردار شود، در واقع به صورت كلي مي‌توان آب و هواي قونيه را در رديف آب و هوايي گرم و معتدل به حساب آورد. قونيه در تركيه همان شهري است كه به واسطه جاذبه‌هاي گردشگري جذاب و مناطق ديدني بي شمار خود توانسته افراد علاقه مند و گردشگران بسياري از اقصي نقاط جهان را به سمت خود بكشاند و همين امر نيز سبب شده تا افراد بسياري به دنبال آگاهي از بهترين و مناسب‌ترين زمان سفر به اين شهر باشند، اما به طور قطع بهترين زمان سفر به اين شهر از نظر آب و هوا را مي‌توان به فصل‌هاي بهار و پاييز نسبت داد چرا كه در اين زمان نه از آن گرماي تابستان خبري است و نه از سرما و خنكي فصل زمستان، در واقع در اين زمان هوا در بهترين شرايط خود قرار دارد اما اگر شما هم جز افرادي هستيد كه بيش‌تر سفر در زمان‌هاي كمي گرم را دوست داريد بايد گفت كه بهترين زمان سفر براي شما همان ماه‌هاي تير و مرداد خواهد بود و همچنين شايد خوب باشد كه بدانيد فصل بهار علاوه بر اين كه توانسته به يك فصل عالي براي سفر به قونيه تبديل شود توانسته به فصل پر گردشگر و شلوغ نيز مبدل شود كه در اين زمان كمي هتل‌ها گران هستند ولي اگر به دنبال سفري ارزان به قونيه هستيد مي توانيد فصل تابستان را براي سفر خود انتخاب كنيد چرا كه هتل‌ها ارزان‌تر و با تخفيف‌هاي بسيار خوبي نسبت به قبل به افراد ارائه مي شوند.
جاذبه‌هاي گردشگري قونيه
 
مقبره و موزه مولانا | Mevlana Museum
مقبره مولانا از مهم‌ترين جاذبه‌‌هاي گردشگري قونيه بشمار مي‌رود و غيرممكن است توريستي در هنگام سفر به اين شهر تاريخي از ديدن آن غافل شود! مولانا كه همه آن را به عنوان يك صوفي و زاهد مي‌شناسند از شاعران نامور و مشهور ايراني است كه براي دوستداران شعر و هنر و ايرانيان از ارزش بالايي براي ما برخوردار است! در كنار مقبره مولانا كه با معماري خاص و منحصر به فردي بنا شده است مي‌توانيد موزه مولانا را مشاهده كنيد كه آثار متعلق به دوران اين شاعر در آن نگه داري مي‌گردد و نيز از جمله آثار تاريخي موجود در اين موزه مي‌توان به دست نوشته‌‌هاي قديمي، قرآن‌هاي خطي و ادوات موسيقي قديمي رومي و … اشاره نمود. اين موزه در گذشته محل زندگي و تدريس مولانا بوده و از سوي پادشاه سلجوقي آن زمان سلطان علاء الدين كيقباد به وي اهدا شده است.

 

موزه باستان شناسي قونيه | Archaeological Museum
از ديگر جاذبه‌‌هاي گردشگري قونيه مي‌توان به موزه باستان شناسي قونيه اشاره نمود كه هر ساله گردشگران علاقه‌مند به تاريخ را به سوي خود جذب مي‌كند! در اين موزه مي‌توانيد آثاري متعلق به دوره‌هاي مختلف تاريخي اعم از دوران بيزانس و سلجوقي را از نزديك مشاهده كنيد. همچنين در اين موزه آثار باقي مانده از دوران نوسنگي نيز موجود هستند و از جمله آثار باقي مانده از اين دوران مي‌توان به استخوان‌‌هاي تراشيده شده به شكل جواهرات، تابوت‌هاي داراي حكاكي‌‌هاي رومي، سنگ‌‌هاي تراشيده شده به اشكال مختلف و … اشاره كرد كه هر كدام جذابيت‌هاي منحصر به فردي را به نمايش گذاشته‌اند.

 

چاتال هويوك | Catalhoyuk
اگرچه در اين مكان چيزهاي زيادي براي ديدن نيست، اما منطقه مسكوني catalhöyük يكي از مهم‌ترين مكان‌هاي حفاري در جهان محسوب مي‌شود. لازم به ذكر است در اين سايت، باستان شناسان از بزرگ‌ترين محوطه نوسنگي كه تاكنون پيدا شده است پرده برداري كرده‌اند و اينكه شهرك‌سازي در اينجا مربوط به 9000 سال قبل است. در ادامه بدانيد كه اين روزها حفاري‌ها در حال انجام است و اگر در تابستان از اين مكان بازديد كنيد، گاهي مي‌توانيد باستان شناساني را كه در محل كار مي‌كنند نظاره گر باشيد. يك موزه كوچك بسيار زيبا در ورودي مجموعه قرار دارد كه تاريخچه كاوش‌ها و اهميت سايت را نشان مي‌دهد. از اينجا، دنباله‌اي ديدني شما را به مناطق حفاري دوقلو هدايت مي‌كند، جايي كه مي‌توانيد سطوح عميق كاوش‌ها را با لبه‌هاي روشن ساختمان‌هايي كه هنوز از زير خاك بيرون نيامده‌اند، ببينيد.

 

تپه علاء‌الدين | Alaaddin Tepesi
جادۀ مولوي (Mevlana Caddesi) كه موزه مولانا در آن قرار دارد، ميدان موزه را به تپه علاءالدين متصل مي‌كند، اين تپه به‌ عنوان بزرگ‌ترين پارك شهر با مناظري زيبا و حيرت‌ انگيز، در مكان قلعه سابق قونيه بنا شده است كه در مركز شهر جاي خوش كرده است و توسط سلطان سلجوقي، علاءالدين كيقباد ساخته شده و مردم محلي قونيه از آن به ‌عنوان پارك براي تفريح و گذشت ‌و گذار بهره مي‌برند. در اين تپه دو جاذبه تاريخي بسيار ارزشمند قرار دارد. در پايين شيب تپه، هنوز هم حفاري‌‌هايي از قصر علاءالدين كيقباد در ديوار شهر قديمي برجاي مانده است. همچنين در بالاي تپه نيز مسجد علاءالدين كه قديمي‌ترين اثر تاريخي دوران سلجوقيان است كه در قرن 13 و بر اساس معماري عربي و به شكل ستون ‌دار با سقف چوبي، در دوره ركن ‌الدين مسعود اول سلطان ‌سلجوقي، ساخت بنا شروع شده و در زمان علاء‌الدين كيقباد اول در سال 1221 به اتمام رسيد.
بهترين هتل‌هاي قونيه
بحث اقامت و انتخاب هتل يكي از مواردي است كه هميشه و براي هر فردي بسيار با اهميت بوده و مي‌تواند كيفيت و لذت از سفر را معين و مشخص كند و خوشبختانه قونيه از جمله شهرهايي است كه توانسته از هتل‌هاي بسيار عالي برخوردار شود؛ هتل‌هايي كه اقامت در آن‌ها مي‌تواند خود به تنهايي لذت‌بخش باشند و خاطره‌اي بسيار عالي و به يادماندني از سفر را به ارمغان بياورند كه البته از جمله اين هتل‌ها مي‌توان به هتل‌هايي چون هتل ريكسوس قونيه، هتل برا، هتل ددمان قونيه، هتل نووتل، هتل آنمون و بسياري از هتل‌هاي چهار ستاره و پنج ستاره ديگر اشاره نمود و در ضمن بد نيست بدانيد كه حضور تعداد بي‌شماري از گردشگران در اين شهر به خصوص در طي چند سال اخير سبب شده تا هتل‌هاي بسياري با استانداردها و كيفيت‌هاي گوناگون در اين شهر به وجود آيد كه به طور قطع هر كدام از آن‌ها مي‌توانند اقامتي خاص و به يادماندني را براي افراد به وجود آورند و سفري دلنشين و شيرين را به آن‌ها هديه دهند.

 
هتل ريكسوس قونيه | Rixos Konya 
هتلي 5 ستاره و بسيار لوكس ريكسوس در شهر قونيه در كشور تركيه قرار دارد. اين هتل 278 اتاق دارد و از مهم‌ترين امكانات هتل ريكسوس مي‌توان به: پاركينگ رايگان، واي ‌فاي رايگان، باغ، تراس، ماساژ، اسپا، سالن بدنسازي، آشپزخانه مشترك، ميز‌كار و استخر روباز و … اشاره كرد. ضمنا فاصله‌ هتل از مركز شهر 20 كيلومتر و از فرودگاه قونيه 10 كيلومتر است. پارك بوسنا هرزك 10 دقيقه پياده از هتل فاصله دارد و در ادامه از امكانات هتل مي‌توان به: صندوق امانات، سالن اجتماعات، خود پرداز، آرايشگاه، فروشگاه، باغ، تراس، تماشاي جمعي تلويزيون در لابي، زمين تنيس، بيليارد، سونا، سولاريوم، اسپا، ماساژ، جكوزي آب گرم، صبحانه در اتاق، بوفه، منوي ويژه غذاهاي رژيمي، سرويس اتاق، بسته‌هاي ناهار، پذيرش 24 ساعته و … اشاره نمود.

 

هتل سلجوق قونيه | Konya Selcuk
هتل سلجوق نيز يكي ديگر از شيك‌ترين هتل‌‌هاي قونيه مي‌باشد كه همه ساله پذيراي توريست‌‌هاي بسياري از سراسر دنيا است. اين هتل 4 ستاره داراي 80 اتاق بزرگ است و به صورت 24 ساعته پذيراي ميهمانانش مي‌باشد. بنابراين در هر ساعتي كه وارد شهر قونيه بشويد اين امكان براي‌تان هست كه به اين هتل مراجعه كنيد و كليد اتاقتان را جهت اقامت تحويل بگيريد! ضمنا از امكانات مهم اين هتل مي‌توان به وجود صندوق امانات، بوفه، سالن ورزشي، خشك شويي، صرافي و پاركينگ رايگان اشاره كرد؛ بنابراين در مدت اقامتتان مي‌توانيد از تمامي امكانات فوق العاده فراهم شده استفاده كنيد و سفر آرامش بخشي را پشت سر بگذاريد!

 

هتل نووتل قونيه | Novotel Konya
هتل نووتل نيز در ليست بهترين هتل‌‌هاي قونيه جاي گرفته است و اين هتل پنج ستاره است و از 178 اتاق برخوردار است. هتل نووتل قونيه از پذيرش 24 ساعته برخوردار است و نگراني از بابت ساعت پروازتان و زمان رسيدن به هتل جهت اقامت نخواهيد داشت! اين هتل داراي امكاناتي از قبيل پاركينگ رايگان، استخر روباز، سالن ورزشي، خشك شويي و… مي‌باشد.

 

منبع : تور قونيه


برچسب: تور قونيه،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۶:۱۱ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور مالديو

تور مالديو
بي‌ترديد تور مالديو يكي از بهترين انتخاب‌ها براي تجربه سفري لوكس و مملو از آرامش و دوري از شلوغي و آب و هواي آلوده شهرهاي بزرگ است. اگر ترجيح مي‌دهيد تعطيلاتي خاطره‌انگيز و مهيج را در دل طبيعت بكر اين منطقه تجربه كنيد، تور مالديو بهترين و درست‌ترين انتخاب شما خواهد بود. علاوه بر اين، مالديو يكي از رمانتيك‌ترين مقاصد براي زوج‌‌هاي جواني مي‌باشد كه به دنبال انتخاب مقصد سفر براي ماه عسل خود هستند و دوست دارند بهترين خاطره زندگي مشترك‌شان باشد. خوب مالديو زيبا از 1192 جزيره مرجاني تشكيل شده كه در جنوب غرب كرانه‌هاي هندوستان قرار گرفته است.

جالب است بدانيد كه 200 جزيره‌ مالديو براي سكونت مردم بومي مي‌باشند و 100 جزيره مالديو به گردشگري اختصاص داده شده و خالي از سكنه است. دين رسمي مردم مالديو اسلام بوده و بيشترشان اهل تسنن هستند. در ادامه راهنماي سفر با تور مالديو سعي كرده‌ايم تا تمام اطلاعات مورد نيازي كه بايد قبل از خريد تور مسافرتي مالديو يا تور هاني مون بدانيد را به شما خواهيم داد. در كل تور مالديو دقيقا مناسب افرادي است كه عاشق تفريحات و ورزش‌هاي آبي، آفتاب گرفتن، آب‌تني لب دريا و لذت بردن از آرامش كامل در دل زيبايي‌‌هاي بكر طبيعت و تجربيات بسيار منحصر به فرد و رويايي هستند.
اطلاعات مهم مالديو

زبان رسمي: زبان ديوهي
واحد پول: روفيه
نوع برق شهري: برق شهري در مالديو 230 ولت و 50 هرتز
كد كشور: 960+
شماره‌هاي اضطراري: 119
فرودگاه‌‌هاي بين ‌المللي: فرودگاه بين‌المللي ولانا | Velana International Airport
نقشه گردشگري مالديو

قيمت تور مالديو
 
طبيعتا سفر با تور خارجي نسبت به سفرهاي داخلي گران‌تر تمام مي‌شود، لذا تور مالديو نيز از جمله تورهاي لاكچري و گران‌قيمت خارجي به شمار مي‌رود كه نسبت به ساير تورهاي خارجي قيمت بسيار منطقي تري را به خود اختصاص داده است. قيمت تور مالديو به عوامل مختلفي از جمله كيفيت پرواز (فرست كلاس، اكونومي و…)، تعداد روز و شب‌هاي اقامت، محل اقامت (هتل، اقامتگاه، هتل آپارتمان و…)، وعده‌هاي غذايي مختلف (صبحانه، نهار، شام و…)، برنامه تفريحي و امكانات رفاهي و… بستگي دارد و شما عزيزان هر چه خدمات و امكانات رفاهي بيشتري در تور خود بخواهيد، قيمت تور مالديو شما هم گران‌تر خواهد شد.

 

 
تور مالديو ارزان
 
خوب در ادامه اگر دنبال تور مالديو ارزان هستيد، پيشنهاد مي‌كنيم به سايت سلام پرواز مراجعه كنيد. در اين سايت وارد بخش تور خارجي شده و از آنجا مبدا و مقصد (مالديو) خود را انتخاب كنيد. در اين مرحله طيف وسيعي از انواع تورهاي مالديو براي شما به نمايش درخواهد آمد و حالا با فعال كردن فيلتر “كمترين قيمت” مي‌توانيد مناسب‌ترين تورهاي اين مقصد را مشاهده كنيد. بنابراين در اين مرحله اين امكان هست كه تور مالديو ارزان را در وبسايت سلام پرواز با توجه به تناسب بودجه خود انتخاب و رزرو نماييد.

 

ضمنا توجه داشته باشيد كه براي سفر ارزان به مالديو چند راهكار مهم به شما معرفي مي‌كنيم؛ اول اينكه در هاستل و يا مهمان‌سراهاي مالديو اقامت داشته باشيد. دوم اينكه اين امكان را هم داريد كه منتظر تور مالديو لحظه آخري يا دقيقه نودي باشيد و اين تورهاي مسافرتي را با تخفيف‌هاي ويژه و باورنكردني خريداري نماييد. اگر بخواهيم با شما صادق باشيم بايد بگوييم كه بيشتر اين تورها در بازه‌هاي زماني شلوغ و پرگردشگر مالديو بيشتر عرضه مي‌شوند.
تور لحظه آخري مالديو
 
فصل لوسيزن يا كم‌گردشگر مالديو از ارديبهشت ماه آغاز و تا مهرماه ادامه خواهد داشت و در اين بازه زماني با توجه به شرايط آب و هوايي بهترين زمان ممكن براي سفري ارزان و مقرون به‌صرفه به مالديو است. اگر به دنبال تور لحظه آخري مالديو هستيد مي‌توانيد اين زمان را براي سفرتان انتخاب نماييد. ضمنا فصل افول گردشگري در جزاير مالديو يا همان لوسيزن تور مالديو از ارديبهشت آغاز مي‌شود، اما قيمت‌ تورهاي مسافرتي اين مقصد برخلاف ‌هاي‌سيزن بسيار مناسب و عالي خواهد بود.

 

دقيقا در اين بازه‌هاي زماني شاهد بارش باران‌هاي موسمي در جزاير مالديو خواهيم بود كه در صورت رزرو و يا خريد تور مالديو در اوج بارش‌هاي موسمي اين امكان هست كه به غواصي برويد و يا به موج‌سواري و ساير تفريحات دريايي بپردازيد و لذت ببريد. اما اگر هم به دنبال تورهاي لحظه آخري و دقيقه 90 مالديو هستيد بايد اواخر فصل شلوغ، تور مالديو را براي سفر به اين كشور برگزينيد كه در اين زمان‌ها قيمت تورها كاهش مي‌يابد و شامل نرخ‌‌هاي لحظه آخري مي‌گردد.
خدمات تور مالديو سلام پرواز
 
آژانس سلام پرواز براي آن دسته از گردشگراني كه مايل هستند تا با تور مالديو مجموعه ما در اين جزيره همراه‌مان باشند، امكانات بسيار مناسب و فوق‌العاده‌اي را در نظر گرفته كه از جمله اين امكانات مي‌توان به موارد ذكر شده در زير اشاره كرد.

1- بيمه مسافرتي

2- ترانسفر فرودگاهي

3- گشت شهري

4 رزرو هتل

5- انتخاب هتل و پرواز دلخوه خارج از پكيج

6- بليط رفت و برگشت

7- تور ليدر فارسي زبان يا راهنما
فرودگاه بين المللي مالديو
 
فرودگاه بين‌المللي ولانا (Velana) كه با نام “‌فرودگاه بين‌المللي ماله‌” هم شناخته مي‌شود درست در 19 اكتبر 1960 ميلادي افتتاح گرديد و جزو مهم‌ترين فرودگاه در مالديو است. در اين فرودگاه پروازهاي داخلي و بين‌المللي به مقصد آسيا، خاورميانه و اروپا انجام مي‌پذيرد. ضمنا شركت هواپيمايي SriLankan رتبه اول را به عنوان بزرگ‌ترين شركت هواپيمايي خارجي به خود اختصاص داده، چرا كه اين روزها 35 پرواز هفتگي به مالديو انجام مي‌دهد. شركت‌هاي هواپيمايي ديگري كه به اينجا پرواز مي‌كنند عبارتند از: ايرفلوت، ايرفرانس، ايرهند، بانكوك ايرويز، امارات، شركت هواپيمايي هونگ كنگ، لوفت‌هانزا، كره اير و شركت هواپيمايي تركيش كه شما مي‌توانيد با توجه به سليقه و بودجه خود هر يك را انتخاب كنيد.

وب‌سايت رسمي فرودگاه: macl.aero
تعداد پايانه‌ها – 2 – ترمينال داخلي و ترمينال بين‌المللي ، 24 ساعت شبانه روز باز و در كنار يكديگر قرار دارند.
ترافيك سالانه مسافر: 4.8 ميليون مسافر در سال 2018 ميلادي از طريق آن عبور كردند.
آدرس فرودگاه: اين فرودگاه در جزيره هالوله، 3 كيلومتري (1.8 مايل) شمال شرقي شهر مله واقع شده است.


جاذبه‌هاي ديدني مالديو
 
بهتر است در همين ابتدا به شما علاقه‌مندان بگوييم كه بيشتر عكس‌هاي رويايي از طبيعت بكري كه در فضاهاي مجازي مي‌بينيد، بي‌شك مربوط به مجمع‌الجزاير مالديو مي‌باشند. جزاير كوچك پوشيده از نخل و نارگيل، سواحل منحصر به فرد مرجاني با شن‌‌هاي سفيد، دلفين‌هاي بامزه و ماهي‌هاي نادر و رنگارنگ، مرداب‌هاي صاف و زلال لاجوردي و بالاخره استراحتگاهي رويايي در كناره ساحل؛ همه اين‌ها تصاوير فتوشاپي نيست! بلكه اينجا دقيقا مالديو است.

 

شما مسافران عزيز علاوه بر ديدن اين بهشت مرجاني، مي‌توانيد كلي جاذبه‌‌هاي توريستي و گردشگري ديگري را هم بازديد كنيد. براي مثال مسجد جامع ماله كه جزو قديمي‌ترين مسجدهاي مالديو بوده و از سنگ مرجاني ساخته شده است. در طراحي آن از طرح‌‌هاي پيچيده و زيباي قرآني آن استفاده شده است. موزه ملي، مقر مولي آگ، مسجد قديمي و بازار ماهي ماله و… هم از ديگر نقاط ديدني و محبوب شهر ماله به شمار مي‌روند كه در تور مالديو سلام پرواز، پيشنهاد مي‌كنيم حتما سري به آن‌ها بزنيد.
بهترين مراكز خريد مالديو
 
مالديو، كشوري جزيره‌اي در اقيانوس هند، به دليل وجود مناظر ساحلي شگفت‌انگيز و كميابي كه دارد به عنوان يك مقصد گردشگري محبوب و رويايي ساحلي در دنيا به شهرت رسيده است. خوب مقوله خريد كردن هم در مالديو تجربه‌اي است كه نبايد آن را از دست بدهيد. مالديو شايد براي خريد، چندان مقصد ايده‌آل و پرباري نباشد، اما فروشگاه‌هاي متنوعي دارد كه از آن‌ها مي‌‌توانيد يادگاري و سوغاتي‌هاي بي‌شمار بخريد تا دوستان و اعضاي خانوادتان را در خاطرات سفر به مالديو زيبا سهيم كنيد. بنابراين در مالديو بعد از استراحت در سواحل و لذت‌بردن در آفتاب آن بدك نيست ساعاتي را به خريد كردن اختصاص دهيد. بي‌شك اين مراكز تجاري پاسخگوي نيازهاي شما هستند و فرصتي براي‌تان مي‌سازد كه جنبه‌‌هاي فرهنگي جزيره را از نزديك لمس كنيد و با اهالي اين منطقه بيشتر آشنا شويد.

 

از مهم‌ترين مراكز خريد اين منطقه مي‌توان به: بازارچه محلي‌ ماله، بازار خياباني Majeedhee Magu، فروشگاه Le Cute، مركز تجاري STO، آيلند بازار (Island Bazaar)، مركز خريد Centro Mall، منطقه‌ Chaandhanee Magu و بوتيك نالا (Nala Boutique) اشاره كرد.
آب و هواي مالديو
 
براي سفر به مالديو ابتدا بايد از وضعيت آب و هوايي تمام فصول آن اطلاعاتي به دست آورده تا با ديد بازتري بتوانيد بهترين زمان سفر به مالديو را انتخاب كنيد. مالديو روي خط استوا قرار گرفته است، به همين دليل آب و هواي گرم و خشكي دارد. ضمنا از ماه جولاي يعني 10 تير تا ماه آگوست يعني 10 شهريور اولين سامانه بارشي وارد مالديو خواهد شد و بعد از آن نيز از ماه نوامبر يعني 10 آبان تا ماه مارچ يعني 11 فروردين سامانه بارشي ديگري به مالديو مي‌آيد. باران‌هاي موسمي هميشه به مقدار زيادي هم در اين بازه‌هاي زماني مي‌بارد.

در ادامه از ماه دسامبر يعني 10 آذر تا ماه آوريل يعني 10 ارديبهشت نيز فصل خشك و شرجي تابستان مالديو مي‌رسد. در اين فصل ميانگين دما 33 درجه سانتي‌گراد خواهد بود و نيز فصل زمستان از ماه مي يعني 11 ارديبهشت شروع و در ماه نوامبر يعني 9 آذر تمام مي‌شود كه در اين فصل نيز شاهد بارندگي خواهيم بود.

 

در كل مالديو در فصل تابستان بسيار شلوغ و مملو از گردشگر و توريست است. اين موضوع مهم باعث بالا رفتن هزينه اقامت و تفريح در اين كشور مي‌گردد. از نظر خيلي‌ از مسافران بهترين زمان براي سفر به مالديو فصل زمستان مي‌باشد؛ چرا كه دماي هوا متعادل بوده، چيزي در حدود 25 درجه سانتي‌‌گراد است. همچنين گردشگران كمتري در مالديو حضور دارند و به علاوه هزينه اقامت و تفريح در اين فصل كاهش چشم‌گيري دارد و مي‌توان با هزينه‌اي مناسب راهي اين مقصد رويايي شد.
بهترين زمان سفر به مالديو
 
بهترين زمان براي سفر به مالديو بين ماه‌هاي آذر تا فروردين (دسامبر و آوريل) مي‌باشد كه آب و هوا خشك‌تر است، وزش باد كمتري حس مي‌شود و هوا به نسبت گرم‌تر است. بيشتر مسافران اين زمان را بهترين زمان براي سفر به مالديو مي‌نامند، اما فاكتورهاي ديگري نيز هست كه بايد هنگام انتخاب سال براي سفر به اينجا در نظر بگيريد، در كل بهترين زمان سفر كاملا به سليقه و بودجه شما برمي‌گردد.

 
سوالات متداول
مالديو كجاست؟كشور مالديو يكي از جزاير اقيانوس هند است كه در جنوب غربي هند قرار دارد و از حدود 1200 جزيره مرجاني كوچك تشكيل شده است. پايتخت اين كشور ماله است. مساحت اين جزيره زيبا 298 كيلومترمربع است. جزيره مالديو با 1.5 متر ارتفاع از سطح دريا كم ارتفاع‌ترين كشور در قاره آسيا است.
هزينه اقامت در هتل هاي مالديو چقدر است؟
 

هتل هاي مالديو بسيار شيك و لوكس‌اند. برخي از آنها آنقدر مجلل‌اند كه خودشان به موقعيت گردشگري تبديل شده‌اند. بنابراين قاعدتا هزينه اقامت در آنها هم بايد حسابي گران باشد. هزينه هر شب اقامت در هتل هاي پنج ستاره مالديو از حدود 7 ميليون تومان شروع مي‌شود و به حدود 40 ميليون تومان براي يك سوئيت دونفره مي‌رسد. طبيعي است كه اقامت در بهترين هتل مالديو هزينه‌هاي زيادي روي دستتان مي‌گذارد. اما اگر مي‌خواهيد كمتر هزينه كنيد و خدمات مناسبي هم دريافت كنيد، از تورهاي مسافرتي سلام پرواز استفاده كنيد.
 

 

منبع : تور مالديو


برچسب: تور مالديو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۹:۱۲ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)