آزانس آزانس .

آزانس

تور تركيه

تور تركيه
تركيه! اسمي كه هر مسافري با شنيدنش دلش مي ‌خواهد چمدان هايش را ببندد و راهي اين كشور اعجاب برانگيز شود! سرزمين تاريخي عثماني‌ ها، سواحل درخشان مديترانه اش، محله‌ هاي رنگارنگ و سنتي، باقلواها و كافه‌ هاي بامزه اش و… همگي باعث شده هر زمان از سال تور تركيه پر رونق و اين كشور پر از گردشگر باشد. در سال هاي گذشته صنعت توريسم در كشور تركيه و به خصوص در شهرهاي توريستي محبوب اش با رشد چشمگيري همراه بوده است و اين روزها سفرهاي بسيار زيادي از كشورهاي مختلفي به اين مقصد برگزار ميشود و اين كشور به دليل متنوع ترين جاذبه ها و نزديكي فرهنگ و مسير به خصوص براي گردشگران ايراني توانسته جزو انتخاب اول مسافران باشد؛ در خصوص معرفي تور تركيه نكات بسيار زيادي حائز اهميت است مثلا شما اطلاعات كافي در خصوص قيمت تور تركيه براي ما ايراني ها داريد؟ تور تركيه ارزان تر از تمامي كشورهاي اروپايي براي ما مي باشد؟ خوشبختانه اين روزها به راحتي و با خريد تور ارزان قيمت تركيه به اين مقصد مي توانيد به يك كشور اروپايي سفر كنيد و كلي تجربيات دلچسب را كسب كنيد.

 
اطلاعات كلي كشور تركيه
تركيه يكي از پيوندگاه‌ هاي زيباي دو قاره آسيا و اروپا است، بنابراين كشوري اوراسيايي بشمار مي رود كه قسمت بزرگ آناتولي (آسياي كوچك) در جنوب شرق آسيا و خاورميانه و بخش كوچك تراكيه در منطقه بالكان قرار گرفته است. پايتخت اين كشور آنكارا و داراي وسعت 783.562 كيلومتر مربع بوده؛ زبان رسمي آن تركي و از شهرهاي مهم و پر توريست تركيه مي توان به : استانبول، ازمير، آدانا، بدروم، وان، آنتاليا، كوش آداسي، بورسا و ماماريس اشاره نمود كه در تور تركيه مي ‌توان به آنها سفر كرد.كشور تركيه از شرق با گرجستان، ارمنستان، آذربايجان و ايران و از سمت غرب با بلغارستان و روسيه مرزهاي مشتركي داشته و اگر بخواهيم از دورتر به تركيه نگاهي بيندازيم مي توان گفت در نيمكره شمالي و نقطه تلاقي دو قاره آسيا و اروپا جاي خوش كرده است و جمعيتي بالغ بر 82 ميليون نفر را در خود جاي داده و مهمتر 8/99% مسلمان و 2% باقي مانده مسيحي و يهودي هستند و در اينكه مردم تركيه به دين اسلام معتقدند، اما دين از سياست جداست.

 

اختلاف ساعت با تهران : استانبول در منطقه‌ي زماني UTC/GMT +3 قرار دارد و يك ساعت و نيم از تهران عقب‌تر است.
زبان رسمي : تركي استانبولي
واحد پول :لير تركيه 
نوع برق شهري : 230 ولت/ 50 هرتز (دوشاخه نوع C، F)
كد كشور : 90+
شماره‌هاي اضطراري : 112
جهت رانندگي : راست
نقشه گردشگري تركيه

قيمت تور تركيه
در ابتدا لازم است بدانيد كه اگر به دنبال خريد تور ارزان قيمت تركيه و پكيج هاي تور لحظه آخري شهرهاي توريستي آن با بهترين قيمت بليط هواپيما و رزرو هتل هاي لوكس و لاكچري 4 ستاره و 5 ستاره هستيد متنوع ترين تورها را در بالاي همين صفحه مي توانيد ملاحظه نماييد و به دلخواه انتخاب كنيد. قيمت و نرخ هتل در تركيه بسيار متنوع محاسبه مي شود، از بهترين هتل هاي تركيه هتل هاي 5 ستاره تا مسافرخانه هاي ارزان قيمت همه در اين شهر بسيار متنوع و قابل دسترس هستند، قيمت هتل شما با توجه به پكيج انتخابي تور مسافرتي تان مشخص مي شود.

 

در نهايت قيمت تور تركيه به عوامل مختلفي اعم از : رزرو بهترين و مناسب ترين هتل هاي همراه با وعده هاي غذايي، بليط رفت و برگشت هواپيما، نوع خدماتي كه ارائه ميشود، ترانسفر فرودگاهي براي رفت و برگشت، بيمه مسافرتي، تور ليدر فارسي زبان كاملا مسلط به زبان انگليسي، گشت شهري رايگان و ارائه سيم كارت و بسياري از موارد ديگر بستگي خواهد داشت و سلام پرواز با ارائه خدماتي همچون رزرو تور، تور لحظه آخري، تور ارزان و تور تركيه با ايرلاين هاي داخلي – خارجي سعي بر اين دارد كه سفري دلچسب و به يادماندني براي شما عزيزان بسازد.
تور تركيه ارزان
همان طور كه گفتيم، فاكتورهاي متعددي در زمينه قيمت دخيل هستند و يكي از مهمترين ها، شهري است كه انتخاب مي كنيد. بعد مسافت، هزينه هتل ها در شهر مقصد و بسياري عوامل ديگر، مشخص مي كنند كه هزينه نهايي تور چقدر خواهد بود. اگر مي خواهيد يك تور ارزان داشته باشيد، بهتر است شهرهايي را انتخاب كنيد كه فاصله كمتري با ايران دارند. همچنين با توجه به جزئيات پكيج ها مي توانيد بودجه خود را مديريت كنيد. يك هتل ميان رده خوب و يك ايرلاين داخلي را انتخاب كنيد تا بتوانيد هزينه هاي سفر را كاهش دهيد. 
تور تركيه لحظه آخري
منظور از تور لحظه آخري توري است كه با قيمت كمتر و در دقيقه 90 انجام مي شود. گاهي اوقات، آژانس ها بنا به دلايل مختلف آفرهاي ويژه اي به مشتريان خود ارائه مي دهند. مثلا در دوره اي خاص، قيمت ها را كمتر و شرايط خريد تور را آسان تر مي كنند. علت اين امر ممكن است تكميل نشدن ظرفيت پروازهاي چارتر باشد يا نزديك بودن زمان سفر يا هر چيز ديگر… در هر صورت مهم است كه حواس تان را جمع كنيد و مدام به وب سايت ما سر بزنيد تا از اين پيشنهادهاي وسوسه انگيز بي نصيب نمانيد!


بهترين زمان سفر به تركيه 
خوب در ادامه توضيحات بالا، بد نيست بهترين زمان سفر به تركيه را با هم چك كنيم! اكثر ما در سفر، به هزينه ‌ها و رزرواسيون بيشتر اهميت ويژه اي مي ‌دهيم؛ غافل از اينكه سفر در زمان و فصل نامناسب مي‌ تواند تمام اين هزينه‌ ها را از بين ببرد و برنامه سفرتان را به هم بريزد! براي خلق يك خاطره خوب بايد فصل مناسب و طبق سليقه خودتان را كشف كنيد، چرا كه تحمل و علايق همه با هم كاملا فرق مي كند. مثلا يكي عاشق پاييز است و ديگري از هواي باراني متنفر است! به همين دليل ما در ادامه سفر به تركيه در هر 4 فصل را برايتان باز خواهيم كرد تا خودتان طبق شناختي كه از روحياتتان داريد بهترين زمان را براي سفر با تور تركيه انتخاب كنيد.

 

فصل بهار
كمتر كسي است كه عاشق بهار و زيبايي هايش نباشد! براي سفر به تركيه بهار يك فصل طلايي و لذت بخش است. آفتاب ملايم، هواي باطراوت و معتدل در كنار عطر گل ‌ها، بهشتي برايتان خواهد ساخت تا به ‌يادماندني ‌ترين سفر زندگيتان را تجربه كنيد.

 

فصل تابستان
اگر با گرما و شلوغي ميانه خوبي نداريد پيشنهاد ما اينه كه سفر به تركيه در تابستان را فراموش كنيد! اما اين نكته را هم گوشه ذهنتان داشته باشيد كه اوج تفريحات آبي و لذت از شنا و لذت سواحل در اين فصل تنها امكان پذير است. شايد با اين توضيحات دچار ترديد شديد؟! راستي اگر اهل خريد و پاساژ گردي هم باشيد اواخر خرداد تا اوايل مرداد مي‌ توانيد از حراج تابستانه تركيه كلي لذت ببريد.

 

فصل پاييز
به جرات مي توان گفت بعد از بهار زيباترين فصل تركيه بي شك فصل پاييز است. از شلوغي و حجم توريست ‌ها كمتر شده، شهر چهره خزان و هواي مطبوع را به شما هديه مي دهد و همه چيز رومانتيك و آرامش بخش است! ضمنا در پاييز هزينه هتل و بليط هم تا حدي كمتر از تابستان مي‌شود. پيشنهاد ميكنيم در اين فصل نهايتا تا اوايل آذر برنامه سفر را بچيني، چرا كه بعد از آن هوا تا حد زيادي سرد خواهد شد، طول روزها كوتاه تر و گشتن در شهر كمي سخت مي شود.

 

فصل زمستان
سفر به تركيه در زمستان كار چندان راحتي نيست اما اين را هم بدانيد كه مزاياي خودش را هم دارد. از معايب آن بارش برف و سرماي زيادش است و اين موضوع حجم مسافران را كم مي كند، در نتيجه اين امكان را داريد كه تور و هتل مورد نظرتان را با قيمتي پايين ‌تر از ساير فصل‌ ها پيدا كنيد و سفري ارزان را تجربه كنيد. از طرفي وجود كريسمس در اوايل زمستان چهره رويايي به شهر خواهد بخشيد و حراج‌ هاي كريسمس فرصت مناسبي براي خريد با تخفيف ‌هاي ويژه براي عاشقان خريد است.
جاذبه هاي گردشگري تركيه
 

شهر استانبول
همانطور كه مي ‌دانيم شهر استانبول واقع در كشور تركيه بزرگترين شهر اين كشور و پرگردشگر ترين شهر آن است و اينكه استانبول با جمعيت حدود 14 ميليون نفر 20 درصد جمعيت اين كشور را در خود جاي داده و همچنين قطب تاريخي، فرهنگي و اقتصادي اين كشور هم محسوب مي گردد و اگر تجربه سفر به استانبول را نداريد پيشنهاد ميكنيم حتما جزو گزينه هاي سفر خود در تابستان امسال قرار بدهيد؛ چرا كه جاذبه هاي گردشگري متنوعي در استانبول مانند مسجد اياصوفيه ، قلعه رود ملي حصار ، كاخ دلما باغچه ، بازار كاپالي چارشي و … ميتواند بسيار برايتان مفرح لذت بخش باشد. البته شما مي توانيد تجربه خريد در استانبول و تفريح در آنتاليا را با هم داشته باشيد. براي اين كار بايد از تور تركيبي استانبول آنتاليا بهره ببريد.

 

آنيت ‌كابير (Anıtkabir)
آنيت ‌كابير در اصل محل دفن مصطفي كمال آتاترك، بنيان ‌گزار و اولين رئيس ‌جمهور تركيه مي باشد كه در اين كشور بسيار قابل توجه و احترام است و اين مقبره در سال 1944 ميلادي روي يك تپه بنا نهاده شد و علاوه بر قبر آتاترك، قبر عصمت اينونو، دومين رئيس ‌جمهور تركيه نيز در اين مكان قرار داده شده است.

 

قلعه پنبه ‌اي (Pamukkale)
اين قلعه پنبه ‌اي و زيبا درست در استان دنيزلي در جنوب تركيه مي باشد و يك چشمه آب گرم را شامل مي ‌شود كه در طول هزاران سال توانسته يك قلعه سفيد را به وجود آورد كه همگان را مجذوب خود كرده است. اين چشمه ساختاري پله ‌هايي دارد و همين موضوع باعث شده كه حوضچه‌ هاي مختلفي را تشكيل بدهد كه هم منظره بسيار مبهوت كننده اي دارند و هم مكاني براي شنا و آب ‌تني علاقه مندان است، گفتني است كه اين منطقه در 2200 سال گذشته به‌ عنوان اسپا مورد استفاده قرار ميگرفته است.

 

دهكده آبي اولودنيز
يكي ديگر از جاذبه هاي بي مانند در كشور خوش آب و هواي تركيه، ” منطقه اولودنيز “ است كه با آب و هوايي مديترانه اي تداعي بهشت را براي شما خواهد كرد و به نوعي به ” بهشت آبي فيروزه اي تركيه ” هم معروف است و نام اولودنيز در معناي لغوي به معناي درياي مرده بوده ولي اين دريا را به معناي مرداب آبي هم مي شناسند و به دليل زيبايي بي حد و حصر آن و طبيعت حيرت انگيزش به آن صفت بهشت را داده اند.

 

سواحل آنتاليا
سواحل آنتاليا يكي از محبوب ترين و جذابترين نقاط تركيه براي تعطيلات تابستان يا آخر سال به شمار مي رود به خصوص براي ما ايراني ها ، اين سواحل علاوه بر نقاط توريستي مثل رستوران هاي بسيار عالي ، مغازه ها و مراكز خريد ، داراي طبيعتي بكر و زيباست كه همه شيفته خود كرده است و آنتاليا، شهر ساحلي و دريايي بوده كه روزهاي درخشانش مثل خورشيد و شب ‌هاي آرامش بخشش شبيه به مديترانه و رويايي است، شهري با تفريحات بي نظير، هيجان بازي ‌هاي آبي و رستوران‌ ها و كافه‌ هاي سنگي كه هر مسافري را عاشق خود مي كند.
بهترين هتل هاي تركيه
 

هتل Hyatt Centeric Levent استانبول
اين هتل داراي 78 اتاق درجه يك از لحاظ راحتي و آسايش مي باشد كه از طراحي داخلي و دكوراسيون زيبا و مدرن ديزاين شده و بهترين مكان براي رفع خستگي بعد از يك روز پر مشغله در استانبول است و نيز اين هتل داراي جكوزي در 3 طبقه است كه امكانات مختلف رفاهي در آن به بهترين نحو ارائه مي شود.

 

هتل Grang Yazici بدروم
اين هتل زيبا و بسيار محبوب در شهر بدروم است. اين هتل از 96 اتاق تشكيل شده است كه بيش‌ ترين حد استاندارد اتاق‌ هاي يك هتل را داراست و طراحي داخلي بسيار مدرن و آرامش بخش است. اتاق‌‌هاي اين هتل آسايش و رفاه زيادي را براي ميهمانان خود ارائه ميكند و مي تواند بهترين سفر شما را بسازد.

 

هتل Akra Barut آنتاليا
ديگر هتل تركيه كه مي‌ توانيد اقامتي به يادماندني و دلچسب در آن را تجربه كنيد همين هتل Akra Barut در شهر آنتاليا مي باشد. اين هتل 471 اتاق با دكوراسيون و ديزايني زيبا از تركيب رنگ سفيد و قهوه‌ اي دارد. در ضمن اندازه‌ اتاق ‌هاي اين هتل از 28 متر مربع تا 60 متر مربع متغير بوده كه هر كدام بالكن اختصاصي با ويوي زيباي خود را دارند كه شما مي توانيد قهوه تركي خود را در آن نوش جان كنيد و همچنين نماي داخلي ساختمان و اتاق ‌هاي اين هتل ساخته شده از فضايي مدرن و بي نظير است كه از لحاظ ذهني، تاثيرات رواني خوبي بر ميهمانان خود مي ‌گذارد.

 

هتل كورومار افسوس بيچ اند اسپا ريزورت
با داشتن يك استخر روباز و موقعيت كنار ساحل اين هتل توانسته خيلي از توريست ها را به خود جذب كند. اين هتل در فاصله 7 كيلومتري ساحل مارينا كوش آداسي قرار گرفته است و ميهمانان مي توانند با حمام، وان داغ و سونا در مركز اسپا لذت نهايي يك سفر خاطره انگيز را ببرند.
سفارت تركيه در تهران
 

سفارت تركيه در خيابان فردوسي، پلاك ۳۳۷ قرار دارد. از طريق شماره تلفن ۰۲۱۳۵۹۵۱۱۰۰ و نمابر :۳۳۱۱۷۹۲۸ مي توانيد با اين سفارتخانه در تماس باشيد و سوالات خود را در زمينه مراحل دريافت انواع ويزا تركيه مطرح كنيد.

 

منبع : تور تركيه


برچسب: تور تركيه،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۷:۰۰ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)

تور موريس

 

 

تور موريس
موريس يك كشور جزيره‌اي بوده كه در 800 كيلومتري شرق ماداگاسكار در اقيانوس هند و سواحل شرقي آفريقا قرار گرفته است. اين كشور از نظر فيزيوگرافي قسمتي از جزاير ماكارنه بوده كه پايتخت آن پورت لوئيس مي‌باشد. جزيره موريس يك جزيره آتشفشاني بوده كه با صخره‌هاي مرجاني احاطه گرديده است. آب و هواي نيمه‌گرمسيري دريايي اين كشور با دماي معمولا يكنواخت باعث حضور گردشگران با تور موريس به آن شده است. فصل گرم موريس از دسامبر تا آوريل و فصل سرد از ژوئن تا سپتامبر بوده و ميانگين دماي آن از ده درجه سانتيگراد در فلات مرتفع تا 20 درجه سانتيگراد در سطح دريا متغير است. كشور موريس داراي يك اقتصاد درحال رشد تركيبي بوده اساس آن را كشاورزي، صادرات توليدي، خدمات مالي و گردشگري تشكيل مي‌دهد. در همين راستا توسعه گردشگري در اين كشور منجر به رونق تور موريس شده و سالانه گردشگران زيادي به اين مقصد توريستي سفر مي‌كنند. دولت براي تنوع‌بخشي به اقتصاد و عدم وابستگي به توليدات شكر به صنعت گردشگري به عنوان يك فاكتور مهم براي توسعه اقتصادي مي‌نگرد. رشد و توسعه گردشگري و به تبع آن رشد سفر با تور موريس سبب شده كه اين جزيره توريستي داراي بالاترين توليد ناخالص داخلي در ميان كشورهاي آفريقايي باشد. رشد چشم‌گير صنعت بدون دود گردشگري از دهه 1970 باعث شده كه توريسم به عنوان يك درآمد عمده ارز خارجي موريس تبديل شود. رشد و توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات براي نظارت بر بخش‌هاي اقتصادي در حال رشد نظير گردشگري صورت گرفته و در ترويج هر چه بيشتر اين صنعت با برگزاري تور موريس تاثير گذاشته است.
نقشه گردشگري موريس
 
اطلاعات مهم جزيره موريس
 

همان‌طور كه پيش‌تر نيز اشاره كرديم به دليل رونق صنعت گردشگري و بخش خدمات مالي حدود دو پنجم نيروي كار در بخش‌هاي خدماتي موريس مشغول به كار هستند. اين كشور داراي زيرساخت‌هاي پيشرفته و سيستم حمل و نقل قدرتمندي بوده كه در توسعه همه‌جانبه گردشگري و مسافرت با تور موريس نقش مهمي ايفا نموده است. در اين ميان بندر پورت لوئيس به عنوان يك مركز حمل و نقل بين‌المللي تاثير فراواني در روابط تجاري و گردشگري اين كشور داشته است. اير موريس به عنوان يكي از ايرلاين‌هاي ملي اين كشور باعث محبوبيت سفر با تور موريس در مسيرهاي بين‌المللي گرديده است. گفتني است كه يكي از جذابيت‌هاي موريس، ساختار فرهنگ آن بوده كه تركيبي از سنت‌ها و فرهنگ‌هاي ملت‌هاي مختلف است. همين تنوع قومي و مذهبي باعث محبوبيت تور موريس در ميان مسافران ايراني و گردشگران در سراسر جهان گرديده است. وجود انواع فرهنگ‌هاي اقوام و تنوع مذهبي باعث شده تا فستيوال‌ها و تعطيلات زيادي براي هر سال برنامه‌ريزي شود. در ادامه براي جذابيت هر چه بيشتر مسافرت در تور موريس به تعدادي از اين جشنواره‌ها و تعطيلات اشاره خواهيم كرد. جشنواره هندو ماها شيواراتري در ماه‌هاي فوريه و مارس و جشنواره ديوالي در اواخر اكتبر و نوامبر، عيد فطر مسلمانان بعد از پايان ماه رمضان، مراسم جذاب كاتوليك‌ها در ماه سپتامبر به افتخار پرلاوال، كريسمس در دسامبر، جشنواره‌هاي بهاري چيني‌ها و تعطيلات تاميل در ماه‌هاي ژانويه يا فوريه كه شامل پياده‌روي در آتش بوده، از جذابيت‌هاي فرهنگي و ديني در تور موريس هستند.

رقص محلي و مشهور موريس با عنوان سگا (séga) كه از حركات اشاره‌اي بازوها و باسن با ضرب‌آهنگ‌هاي ريتميك تشكيل شده گردشگران را در سفر با تور موريس هيجان‌زده خواهد كرد. گفتني است كه منشا اين رقص به دوران برده‌ها برمي‌گردد كه در قرن هجدهم توسط آن‌ها اجرا مي‌گرديده است. در ادامه به چكيده‌اي از اطلاعات مهم اين كشور براي مسافرت با تور موريس خواهيم پرداخت:

اسم رسمي: جمهوري موريس

زبان رسمي: كريول موريس و انگليسي

پايتخت: پورت لوئيس

نوع حكومت: حكومت متمركز جمهوري پارلماني

رييس حكومت: رئيس جمهور  (President)

رييس دولت: نخست وزير (Prime Minester)

واحد پول: روپيه موريس (MUR)

نوع برق شهري: برق شهري موريس با ولتاژ ۲۲۰ ولت و 50 هرتز مي‌باشد.

كد كشور: 230+

شماره آتشنشاني: 115

شماره‌ اضطراري: 112
قيمت تور موريس
 

بسياري از مسافران و گردشگران جزيره موريس در سفر به اين كشور در مورد هزينه‌هاي زندگي و ويژه هزينه و قيمت تور موريس تحقيق مي‌كنند تا بتوانند با قيمتي مناسب آن را تهيه كنند. در ابتدا بايد عنوان كنيم قيمت تورهاي مسافرتي تا حدود زيادي به سليقه مسافر در انتخاب مدت تور، نوع هتل و خدمات آن، نوع ايرلاين و كلاس پروازي، زمان سفر، هزينه‌هاي جانبي، هزينه تفريحات گردشگري، وروديه‌ها، هزينه غذا و … بستگي دارد. لذا مسافران تور موريس مي‌توانند با دستكاري هريك از فاكتورهاي پيش‌گفته تا حد زيادي هزينه تور به مقصد اين جزيره توريستي را تغيير دهند.

ايرلاين‌هاي نظير امارات، تركيش، آسترين اتريش، قطر ايرويز، اير فرانس، لوفتهانزا و … بليط هواپيما را براي موريس و با خدمات بسيار مناسب به فروش مي‌رسانند و به همين دليل منجر به افزايش قيمت تور موريس خواهند شد.

به جز موارد بالا بايد گفت كه ساير هزينه‌ها نظير ويزا، ترانسفر، خريد، هزينه غذا و … مي‌تواند قيمت تور موريس را افزايش دهد. در موريس مغازه‌داران به هيچ عنوان از قيمت اجناس نمي‌كاهند و توقع تخفيف بيش از ده تا بيست درصد از آن‌ها نمي‌رود. البته توجه داشته باشيد مي‌توانيد تور موريس يكروزه را براي خريدگردي در اين جزيره انتخاب كنيد كه مي‌تواند تا حدود زيادي هزينه‌هاي سربار را كاهش دهد. يا براي مديريت هزينه‌هاي غذا پيشنهاد مي‌كنيم كه مواد غذايي را از سوپرماركت‌ها خريداري كرده و به آشپزي بپردازيد تا قيمت تور موريس را كاهش دهيد. البته توجه داشته باشيد كه به صورت كلي مي‌توان گفت كه جزيره موريس يك جزيره توريستي لوكس به شمار مي‌آيد و لذا تور موريس نيز هزينه‌بر خواهد بود.
بهترين زمان سفر به موريس
 

در تور موريس اطلاع داشته باشيد كه سواحل غربي جزيره موريس گرم‌ترين بخش آن بوده و سواحل شرقي به عنوان بادخيزترين قسمت اين جزيره شناخته مي‌شود كه بر آب و هواي آن تاثير گذاشته است.

در واقع آب و هواي يك مقصد، جنس تفريحات گردشگري و سليقه مسافران تور موريس مي‌تواند به صورت مستقيم در انتخاب بهترين زمان سفر به اين مقصد توريستي تاثير بگذارد. به طوري كه اگر تفريحات گردشگري در آن وابسته به آب و هوا بوده لذا بايد در زمان مناسب به موريس سفر كرد. از آنجا كه جزيره موريس داراي آب و هواي گرمسيري بوده لذا زمستان‌هاي آن خنك هستند. در واقع فصل زمستان يكي از ايده‌آل‌ترين زمان‌ها براي سفر با تور موريس بوده كه ماه‌هاي مي تا اكتبر را در بر مي‌گيرد. البته تفريحاتي مانند موج‌سواري نيز فقط در زمستان‌هاي اين جزيره امكان‌پذير است ولي تفريحاتي نظير قايق‌سواري، غواصي و تخته شناي شناور مخصوص فصل تابستان يعني ماه‌هاي نوامبر تا مي بوده كه مسافران تور موريس متناسب با علاقه‌مندي‌هاي خود مي‌توانند يكي از اين دو فصل و تفريحات آن را انتخاب كنند. در تابستان‌هاي موريس شاهد وزش باد هستيم كه مناسب تفريحات گردشگري اين فصل مي‌باشد. دقت داشته باشيد كه جزيره موريس فقط داراي دو فصل تابستان و زمستان بوده كه در مورد آن توضيح داده شد. موريس در ماه‌هاي دسامبر تا مارس تندبادهاي زيادي را تجربه مي‌كند و لذا سفر با تور موريس در اين بازه زماني اصلا مناسب نمي‌باشد.
جاذبه‌هاي گردشگري موريس
 

كشور كوچك موريس داراي انواع جاذبه‌هاي طبيعي، فرهنگي و مراكز خريد فراوان است كه در سفر با تور موريس نبايد از هيچ‌كدام از آن‌ها غافل ماند. ديدار از ساحل لومورن، مركز خريد باگاتل، شهرهاي كيورپايپ، فلوريل، فينيكس، رزهيل و كتقوبونز براي گردشگران و مسافران بسيار هيجان‌انگيز خواهد بود چرا كه هر كدام از آن‌هاي در زمينه‌هاي منحصر به‌فردي جذاب هستند. تور موريس مي‌تواند انواع گشت‌ها نظير گشت با زيردريايي، جزيره اختصاصي، كشتي كاتاماران، گشت با چرخبال، بلوسافاري با زيردريايي در داخل اقيانوس، اسكوتر كروز زيردريايي و … را به مسافران عزيز هديه دهد. جالب است بدانيد موريس به ستاره اقيانوس هند مشهور بوده چرا كه از يك شعبه از تمام هتل‌هاي بين‌المللي لوكس در آن وجود دارد كه داراي بالاترين استاندارهاي جهاني هستند. در ادامه به تعدادي از جاذبه‌هاي محبوب اين جزيره گردشگري در تور موريس اشاره خواهيم كرد:

 

 

 

شهر بندري پورت لوئيس
 

پورت لوئيس بندر اصلي موريس و پايتخت اين كشور بوده كه بزرگ‌ترين شهر آن نيز محسوب مي‌شود. در سفر با تور موريس از اين شهر ديدني كه با رشته‌كوه پورت لوئيس موكا احاطه گرديده است حتما ديدن كنيد. از آنجا كه جزيره موريس هميشه در معرض ورود مهاجران و استعمارگران بوده لذا در طول ساليان دراز ساختمان‌هاي استعماري و تاريخي را حفظ كرده است. يكي از مهم‌ترين اين آثار كه در تور موريس نبايد از آن غافل شد قلعه فورت آدلايد (Fort Adelaide) بوده كه در سال 1835 و توسط انگليسي‌ها ساخته شده است. از ديگر جاذبه‌هاي اصلي كه در پورت لوئيس وجود دارند مي‌توان به بازار پورت لوئيس، اسكله كودان، پادگان پليس، تئاتر قديمي پورت لوئيس و محله چيني اشاره كرد كه گردشگران تور موريس را شگفت‌زده خواهند كرد. همچنين پايتخت جذاب موريس داراي سه موزه به نام‌هاي موزه تاريخ طبيعي موريس، موزه پني آبي و موزه تمبر موريس مي‌باشد. همچنين معماري ساختمان‌هايي در مركز شهر پورت لوئيس به سبك فرانسوي بوده كه ديدار از اين شهر را در تور موريس محبوب‌تر مي‌كند.

 

 

 

مسجد جوماه موريس
 

مسجد جوماه يكي از مساجد موريس بوده كه قدمت آن به دهه 1850 بر مي‌گردد. در سفر با تور موريس از ديدن اين بنا كه در جاده سلطنتي قرار گرفته نهايت لذت را خواهيد برد چرا كه اين مسجد توسط وزارت گردشگري كشور موريس به عنوان زيباترين بناي مذهبي آن شناخته شده است.

نماز جمعه در هر جمعه و نماز تراويح در ماه رمضان از سوي اين مسجد و با حضور نمازگزارن برگزار مي‌شود كه يكي از جذابيت‌هاي تور موريس تماشاي همين گردهمايي مذهبي در اين جزيره مي‌باشد. از نظر معماري داراي عناصري از معماري منهال و موري بوده كه ستون‌هاي بزرگ و طاق‌هاي باشكوه از نمادهاي سبك معماري آن است.

 

 

 

قصر يوركا (Eureka)
 

يكي از جاذبه‌هاي گردشگري در جنوب كوهستان پوس در موريس، قصر يوركا بوده كه در اوايل قرن نوزده ميلادي ساخته شده است. معماري اين بناي زيبا تركيبي از سبك‌هاي مختلف بوده كه در ابتدا به عنوان يك اقامتگاه براي اشراف‌زادگان انگليسي و فرانسوي ساخته شده بود. قصر يوركا از جنس چوب و در ميان يك باغ وسيع و سرسبز جاي گرفته كه در تور موريس مورد بازديد بسياري از مسافران و گردشگران قرار مي‌گيرد. از سال 1985 اين قصر فروخته شد و هم‌اكنون به عنوان يك موزه شناخته مي‌شود. شكوه دوران استعماري را مي‌توان در نقشه‌هاي قديمي، وسايل عتيقه منزل، عكس‌ها و ظروف چيني مشاهده كرد كه بازديدكنندگان تور موريس را دچار هيجان و لذت وافر مي‌كند.
گردشگري خريد در موريس
 

جزيره موريس داراي انواع مراكز خريد بوده كه تور موريس را براي گردشگري خريد به مسافران هديه مي‌دهد. خريد در اين جزيره توريستي در برگيرنده سليقه‌ها، سبك‌ها و سنت‌هاي مختلف بوده كه انواع ماكت‌هاي كشتي تاريخي تا ساري‌هاي ابريشمي هندي را مي‌توان از آن خريداري كرد. از مهم‌ترين مراكز خريد در موريس مي‌توان به مركز خريد باگاتل، فونكس، چائودان، فروشگاه‌هاي سنتي، بازار مركزي پورت لوئيس و فروشگاه‌هاي هواي آزاد اشاره كرد كه پاسخگوي قدرت خريد و سليقه‌هاي مسافران تور موريس خواهند بود.

در اين مراكز خريد رستوران‌هاي با كيفيت، كافه، هتل، كازينو و انواع برندها، اجناس و كالاها را مي‌توان پيدا كرد تا سفر خود را لذت‌بخش‌تر كرد.

 

منبع : تور موريس


برچسب: تور موريس،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۲۲:۰۸ توسط:حيدري موضوع: نظرات (0)